Puhelinmyyjien palkkaus

konkari112

12 vuotta alaa sisältä katsoneena voi sanoa ainakin pääkaupunkiseudun puhelinmyyjien palkkauksesta jotain.Yleensä rekryilmoituksissa luvataan takuu-tai pohjapalkkaa.Nämä usein sekoitetaan ja joissain tapauksissa näillä sekoitetaan tarkoituksella ja monimutkaisilla työsopimuksilla hämätään nuoret työntekijät.Takuupalkka tarkoittaa palkkaa jonka työntekijä saa riippumatta myyntimäärästä,kunhan toteuttaa esim.soittomäärä-,läsnäolo-tai joku muu määritelty tavoite.Jos myynnistä maksettava provisio korvaus ylittää tuon takuupalkan,maksetaan työntekijälle tuo provisiopalkka.Usein käytetään takuupalkan maksuperusteina myös myyntikiintiötä ja silloin se ei ole takuupalkka vaan kusetus.Pohjapalkka on palkka joka maksetaan usein myös kun saavutetaan edellä mainittuja tavoitteita ja lisäksi maksetaan provisio myynnistä.Helsingissä on muutama toimisto jossa toimitaan oikeilla termeillä ja myös tehdään kuten sovitaan.Kannattaa olla tarkkana kun juoksee suurten lupausten perässä.Ne luvatut isot takuupalkat ei yleensä toteutu.Huippukuukautena hyvä puhelinmyyjä voi tienata 6-8000€,mutta vuositasolla hyvä myyjä voi tienata 3-5000€/kk.. Itse olin pienessä toimistossa helsingissä vuoden ja tienasin koko vuonna 49.700€ eli 4141€/kk

4

549

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ........

Missä toimistossa olit?

• gustaffsson

ettei ois ollu eerikinkadulla yötöissä.

• Puhelinmyyjä

Moikka. Olen Rand customeer consutilla töissa ja eilen pititulla palkka mutta ei näy.
      Minusta tuntuu että tää plakka on kusetusta !!!

• Puhelinmyyjä

Joudun olemaan viellä ylitöissä tänääkin että toivottavasti saan ylityökorvauksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      89
      4484
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      101
      3870
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3539
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3220
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      43
      2892
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2539
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2412
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2116
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      16
      1791
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      35
      1725
    Aihe