Kari Tapion muistomerkki

Hilja Lieksasta

Minusta se oli torso. Olis Kari ansainnut kunnon näköispatsaan.

53

390

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • --------

Kaipa se on tilaajiensa mieleen. Eihän sen ole tarvis sinua tyydyttääkään.

• Hilja Lieksasta

Kyllä Kari Tapio oli kansan omaisuutta ja muistomerkki myös.

• ____
        Hilja Lieksasta kirjoitti:

Kyllä Kari Tapio oli kansan omaisuutta ja muistomerkki myös.

Paljonko siitä sinä maksoit?

• Arvosteluun

Olsikos siitä minkäänmoista kuvaa missään, jotta minäkin pääsen arvostelemaan teosta. Miksi sitä ei saisi arvostella?

• ----------
      • Tölvimistä

Joo, kummaa porukkaa kyllä. Mielipiteiden vaihto on näköjään joillekkin kuin punainen vaate. Mm. eräskin, jolla ei muuta sanomista ole, kun aina tölviä jos joku jonkun mielipiteen antaa, niin heti tulee kuin tykin suusta tyrmäys. No se lienee hänen elämänsä kirkkain hetki, kytätä toisten kirjoituksia ja tyrmätä.

• /()
        Tölvimistä kirjoitti:

Joo, kummaa porukkaa kyllä. Mielipiteiden vaihto on näköjään joillekkin kuin punainen vaate. Mm. eräskin, jolla ei muuta sanomista ole, kun aina tölviä jos joku jonkun mielipiteen antaa, niin heti tulee kuin tykin suusta tyrmäys. No se lienee hänen elämänsä kirkkain hetki, kytätä toisten kirjoituksia ja tyrmätä.

Noo, ei hän koskaan ainakaan ole muita haukkumanimitellyt, kuten jollakin täällä on tapana. Jos samasta henkilöstä puhumme.

• .slvijdmaä.-

Sehän on hautapaasi, muistomerkki tehdään muualle, erikseen.

• Hilja Lieksasta

Hautapaadeksi liian populaari.

• Hilja Lieksasta

Hautapaadeksi liian populaari.

Kari lauloi usein Jumalasta. Sen pitäisi näkyä hautapaadessa. Mie olen
        maksanut levy- ja konserttimaksuja Karin esityksiin niin paljon, että on
        vara sanoa.

• -----

Näin, muoreilla on asiat sekaisin tavallista.

• Hautapaadessa

Njoo, tulipa ensimmäisen mieleen rautaliivinen sotilas, jolta pää pudonnut, kun linkki aukesi. No menettelleehän tuo hautapaadessa.

• meeriamanda

Olin lukevinani jostain aiemmin et kuvaa nuottivihkon ikuisesti suljetuksi, Ilkka Vainio kehitteli ideaansa ja perhe oli siihen erittäin tyytyväinen.

Kunnioitetaan perheen päätöstä .

• Hilja Lieksasta

Ilkka Vainio, pyh, joutava ukko. Ei asiantuntemattoman pitäisi antaa suunnitella
        hautapaatta. Hyvä, ettei laittanut jotain joutavaa sanoitustaan siihen.

• ----------

Niinhän tuossa linkissä kerrotaan.

"Kari Tapion poika Joona Jalkanen sanoo, että idean Pyykön valitsemiseksi antoi ystävä ja yhteistyökumppani Ilkka Vainio. Ajatus kuulosti heti osuvalta.

Perhe antoi Pyykölle täyden vapauden ja näki tyytyväisenä veistoksen lauantaina ensimmäinen kerran."

Jos se heille on mieluinen, on sen kelvattava muillekin.

• Junnu oli paras

Ihailetko Ilkka Vainiota ? Minä en.

• ((((

Ilkka Vainio, pyh, joutava ukko. Ei asiantuntemattoman pitäisi antaa suunnitella

Etkö osaa lukea?
        Taiteilija Kimmo Pyykkö suunnitteli hautakiven.

• meeriamanda

Kuinka vaan...ettei riidaksi ratkea. Koen kuitenkin ettei meillä muilla ole asiaan sanomista, perhe päättää , me voidaan edelleenkin kunnioittaa Kari Tapioa kuuntelemalla hänen upeita tulkintojaan.

Miksei Ilkka Vainiosta voi påitää, ei hän minulle ainakaan ole mitään pahaa jos ei hyvääkään tehnyt, Junnun poika, mies siinä kuin muutkin.

• k/k

Mun mielestä ihan tyylikäs muistomerkki

• Hilja Lieksasta

Rautaromua niitattu täyteen. Onko siinä päällä vielä pieni kuva. Ihan sekavasti
        suunniteltu. Ilkka Vainion idea oli huono, kuten hänen kaikki ideansa.

• Aarne.-

Monumentin tekijälle pitäisi antaa vapaat kädet. Tällaista siitä tulee, kun kädet
        sidotaan jonkun Ilkka Vainion ideaan.

• Iso-Samperi
        Aarne.- kirjoitti:

Monumentin tekijälle pitäisi antaa vapaat kädet. Tällaista siitä tulee, kun kädet
        sidotaan jonkun Ilkka Vainion ideaan.

Juha Vainio oli taiteilija. Ilkka Vainio on jotain muuta... Luulen että Kari joutuu
        kääntymään haudassaan muistomerkin takia. Monumentti sopisi rillumarei-
        kauteen. Pitäisi olla edes risti, mutta sen on Ilkka varmaan kieltänyt.

• Hilja Lieksasta kirjoitti:

Siinä mitään romua ollut,ihan selvästi nuottikirja suljettuna, nyt tarpeettomana kun mestari on mennyt.
        Lejanna vois laittaa jonkun sopivan runon tähän väliin.

• lejanna
        koti-kiusattu kirjoitti:

Siinä mitään romua ollut,ihan selvästi nuottikirja suljettuna, nyt tarpeettomana kun mestari on mennyt.
        Lejanna vois laittaa jonkun sopivan runon tähän väliin.

Ihan hieno paasi on, kuvan perusteella, mielestäni.
        Eino Leinoa:

Syreenien kukkiessa

Syreenit hiljaiset kesä-yössä, kuulkaa:
        minusta herkkää, heleää nyt luulkaa,
        en liene korppikotka alla taivaan,
        ma itseäin vain ihmiseksi raivaan.

Syreenit valkeat kesä-yössä, teille
        ma uskon itseni kuin säveleille,
        te hiljaa tuoksutte kuin tuoksui kerran
        mun tielläin kukka kesäpäivän Herran.

Syreenit synkeät kesä-yössä, elkää
        mua pelotelko, ellen itse pelkää
        tään tähkäpääni päivän täyttymystä,
        tään elon, lemmen lyhyen lyhennystä.

Syreenit syyttävät kesä-yössä, teistä
        ma löydän lohdun niinkuin säveleistä,
        kuin tekin kukin, menen maata varhain;
        jää meistä jälkeen, mikä meist' on parhain.

Syreenit anteeks-antavaiset yössä,
        en teistä luovu, muistan päivän työssä
        jokaista ystävyyden, lemmen kukkaa,
        jokaista orvon oudon riemurukkaa.
        .

• lejanna kirjoitti:

Eino Leinoa:

Syreenien kukkiessa

.

Silloin kun elämä mättää turpaan olis hienoa jos vois olla ja kuunnella vaik tälläsia runoja.
        Sul on pettämätön maku.

• lejanna kirjoitti:

Eino Leinoa:

Syreenien kukkiessa

.

Kertakaikkiaan hieno,tykkäsin .

• lejanna
        koti-kiusattu kirjoitti:

Kertakaikkiaan hieno,tykkäsin .

Pitänee jo laittautua kyljelleen, kylkimyyryyn, ja luomet luomien lomitse.
        Hyvää Yötä sinne rauhaisan selan taakse!

Yökyöpelinä täällä makoilen, kuin karhu pesässään, lämpimässä. :))
        Sinne selän taakse lähetän hellät Hyvän Yön toivotukset! :))

Olen tahtonut tutkia taivaan ja maan, by Eino Leino.

Olen tahtonut tutkia taivaan ja maan
        ja etsiä toden lähteen.
        Nyt etsin mä vaan sinun silmiäs
        ja katson kahtehen tähteen.

Vait, kuuletko, valkeat totuudet
        kuin kyyhkyset alas leijaa,
        kun näin minä istun sun vierelläs
        ja suutelen sua - heleijaa!

. :))

• Anteeksi totuus
        Iso-Samperi kirjoitti:

Juha Vainio oli taiteilija. Ilkka Vainio on jotain muuta... Luulen että Kari joutuu
        kääntymään haudassaan muistomerkin takia. Monumentti sopisi rillumarei-
        kauteen. Pitäisi olla edes risti, mutta sen on Ilkka varmaan kieltänyt.

Ilkka Vainio on tyhmyri, jota kohtaan ei voi tuntea kuin myötähäpeää :/ Harrastelijamainen sanoittaja joka on siinä asemassa kuin on vain siksi, että on Juha Vainion poika.

• s u o m a l a i n en

Hautapaasi on erittäin onnistunut ja kaunis. Se on koruton ja kuitenkin ilmeeltään 'vahva' ja sopii hyvin hautalehdon ympäristöön. - Eihän täällä mitään kuvien tai patsaiden palvojia olla, mutta tuon kiven kauneus hiljentää mielen aistimaan maamme luontoa ja laulujemme tummia säveliä ja sen tulkkia. Paasi on on onnistunut sen tulkitsemaan.

• Hentri Kaluna

Paasi on romuläjä...

• lejanna

Kaikesta täällä viitsitään ja kehdataankin kränätä, kuin hautakivestä.
      Kai se on sukulaisten asia hankkia oman mielensä mukainen, tarviiko sitä täällä revitellä.
      Ilkeämielistä höpinää, minusta.
      .

• Suveri Sehonen

Sen siitä saa, kun laittaa Ilkka Vainion muistopaatta suunnittelemaan.

• lejanna
        Suveri Sehonen kirjoitti:

Sen siitä saa, kun laittaa Ilkka Vainion muistopaatta suunnittelemaan.

Vaikka Joulupukki, jos se on suvulle sopiva.
        Kimmo Pyykköhän sen lopulta suunnitteli, mikäli jaksat tuon ylläolevan linkin lukaista.
        .

• meeriamanda
        lejanna kirjoitti:

Vaikka Joulupukki, jos se on suvulle sopiva.
        Kimmo Pyykköhän sen lopulta suunnitteli, mikäli jaksat tuon ylläolevan linkin lukaista.
        .

Niin, ihan ilettää tälläiseen noin kielteisestä suhtautumisesta, kun asia ei meille Kari Tapiota ihailleille kuulu pätkääkään!

Jotain rääpyä pitää olla rääpimiselläkin!

• MattiKalervo

Näin muistomerkin kuvan tämän päivän lehdestä. Totesin heti vaimolle, että ompa tyylikäs hautakivi! Ehkä pitää kuitenkin käydä katsomassa ennen kuin annan lopullisen arvion.

• Etti Masko

Kimmo Pyykön pohjanoteeraus. Ilman Ilkka Vainion suunnitelmaa siitä olisi voinut tulla hyväkin. Sen siitä saa, kun taiteilijan kädet sitoo.

• Hilja Lieksasta
        Etti Masko kirjoitti:

Kimmo Pyykön pohjanoteeraus. Ilman Ilkka Vainion suunnitelmaa siitä olisi voinut tulla hyväkin. Sen siitä saa, kun taiteilijan kädet sitoo.

Severi Suhosen haudalle olis tietysti sopiva hanuri ja hattu, siis puupää-hattu.
        Minusta veistos on liian populaari. Uskonnollisuutta oli Karissa paljon ja
        tietysti sen olisi pitänyt näkyä hautapaadessa.

• meeriamanda

Severi Suhosen haudalle olis tietysti sopiva hanuri ja hattu, siis puupää-hattu.
        Minusta veistos on liian populaari. Uskonnollisuutta oli Karissa paljon ja
        tietysti sen olisi pitänyt näkyä hautapaadessa.

Etkö voi nähdä niin et ne uskonnollisetkin aiheet ovat suljettu sinne samaan nuottivihkoon? Kauniisti siellä ripirinnan.
        Siellä on tallessa koko elämänkirjo.

• ...

Jaa, mun mielestä se on oikeinkin hyvä, ehkä helppotajuinen, mutta kuitenkin symboliikkaa. Näköispatsaat harvemmin taidetta, pelkkiä valokuvien pohjalta tehtyjä mallinnuksia.

Ulkonäkö aina katsojan silmässä, ton ulkonäöstä mä pidän paljon.

=DW=

• Meriläinen

No minusta oli kyllä ihan hieno.
      Ei näköispatsaat kuulu mun mielestä minnekään uurnalehtoon.
      Siinä oli pelkistetysti kaikki mitä tarvii.

• poika Pyhtäältä

Juha Vainio oli mestari, Ilkka Vainio on harrastelija.

• meeriamanda
        poika Pyhtäältä kirjoitti:

Voi olla noinkin, onko sinun poikasi (jos on) mennyt ylitsesi? Ilkalla voi olla jotain muuta enempi kuin isällään, mistä me tiedämme?
        Asiatonta mollata ihmisiä kun emme itsekään ole sen kummempia.
        Ja en , en ollenkaan liitä idoleihini Junnua. En silti häntä moiti.

• Meriläinen
        poika Pyhtäältä kirjoitti:

No olen Junnu -fani joten häntä et pysty mulle enempää kehumaan.
        Myös Kari Tapio fani olen ja henk. kohtasesti hänen kanssaan keskutellutkin useamman kerran.
        Ja tämä kuvanveistäjähän sai vapaat kädet mun ymmärtääkseni.
        Joten se sitten siitä.

• aaro even
        meeriamanda kirjoitti:

Voi olla noinkin, onko sinun poikasi (jos on) mennyt ylitsesi? Ilkalla voi olla jotain muuta enempi kuin isällään, mistä me tiedämme?
        Asiatonta mollata ihmisiä kun emme itsekään ole sen kummempia.
        Ja en , en ollenkaan liitä idoleihini Junnua. En silti häntä moiti.

Albatrossi ja räkättirastas, sanon minä.

• Matkalla pohjoiseen
        aaro even kirjoitti:

Albatrossi ja räkättirastas, sanon minä.

Juuri noin. On niitä poikia ollut muillakin,mutta poikkeuksetta ovat hopealle jääneet. Puhun musiikki-ihmisistä en jääkiekkoilijoista ,joista on hyviä esimerkkejä että pojasta polvi paranee.

• elämää, ei enempää..

Hienohan tuo Kari Tapion hautamuistomerkki on. Ei sinne uurnahaudalle mitään näköispatsasta olisi mahtunutkaan, eikä sitä paitsi muutenkaan haudalle mitään näköispatsaita laiteta, luulisin. Uurnalehdossa pieni hauta ja siinä tuo ns. hautakivi. Muuta ei tarvita.

• Rautaristi...

"eikä sitä paitsi muutenkaan haudalle mitään näköispatsaita laiteta, luulisin"

Juu, toden totta luulet. Luulet varmaan juuri nyt tätä ajan aikakautta, mutta kyllä hautausmaille on näköispaitsaitakin eri aikakausina laitettu. Ja niin se on meilläkin, aikakaudet toistavat itseään.

Nyt on suomalaisessa kulttuurissa tämä aikakausi, mutta edessä on aikakausi tulossa, jossa varmasti näköispatsaatkin taas palaavat hautausmaille. Minun yhden esi-isän haudalla on iso kivipaasi ja siihen hakattu hänen näköiskuvansa.

On aika monta polvea taaksepäin, mutta hautapaasi on säilynyt paikoillaan, oli viime kesänä ainakin vielä. Oman isäni hautakivi laitettiin sen ajan henkeen poikkeava, ja kas, ei mennyt kuin parikymmentä vuotta, niin samansuuntaisia erikoisuuksia alkoi ilmestyä hautakiviksi muillekkin haudoille.

Nyt tehtiin mummun ja papan haudalle rautaristi, kun siinä on ollut vain hautalaatta, mutta ei haluttu laittaa mondernia hautakiveä, kun ovathan he 1800 -luvun ihmisiä, niin rautaristi on niinkuin kuvaavamaa heidän aikakaudestaan.

Lupa tietysti pitää seurakunnalta saada. Niinpä pyysimme myös seurkunnalta lupaa tälle rautaristillekkin, joka oli poikkeus tällä hautausmaalla. Muita rautaristejä ei ollut siinä vaiheessa tällä hautausmaalla, kun risti laitettiin.

• elämää, ei enempää..
        Rautaristi... kirjoitti:

"eikä sitä paitsi muutenkaan haudalle mitään näköispatsaita laiteta, luulisin"

Juu, toden totta luulet. Luulet varmaan juuri nyt tätä ajan aikakautta, mutta kyllä hautausmaille on näköispaitsaitakin eri aikakausina laitettu. Ja niin se on meilläkin, aikakaudet toistavat itseään.

Nyt on suomalaisessa kulttuurissa tämä aikakausi, mutta edessä on aikakausi tulossa, jossa varmasti näköispatsaatkin taas palaavat hautausmaille. Minun yhden esi-isän haudalla on iso kivipaasi ja siihen hakattu hänen näköiskuvansa.

On aika monta polvea taaksepäin, mutta hautapaasi on säilynyt paikoillaan, oli viime kesänä ainakin vielä. Oman isäni hautakivi laitettiin sen ajan henkeen poikkeava, ja kas, ei mennyt kuin parikymmentä vuotta, niin samansuuntaisia erikoisuuksia alkoi ilmestyä hautakiviksi muillekkin haudoille.

Nyt tehtiin mummun ja papan haudalle rautaristi, kun siinä on ollut vain hautalaatta, mutta ei haluttu laittaa mondernia hautakiveä, kun ovathan he 1800 -luvun ihmisiä, niin rautaristi on niinkuin kuvaavamaa heidän aikakaudestaan.

Lupa tietysti pitää seurakunnalta saada. Niinpä pyysimme myös seurkunnalta lupaa tälle rautaristillekkin, joka oli poikkeus tällä hautausmaalla. Muita rautaristejä ei ollut siinä vaiheessa tällä hautausmaalla, kun risti laitettiin.

Nytpä muistankin, että Helsingissä Hietaniemen hautausmaalla on jopa patsaita vanhoilla haudoilla. Tuskin kuitenkaan sopinevat uurnalehtoon, pienille paikoille.
        Taiteilijakukkulalla Hietaniemessä on joitain kunkin sinne haudatun taiteilijan elämää sivuavia hautapatsaita. Nekään eivät ole kovin kookkaita.

No" luulo ei ole aina tiedon väärtti."

• millä ikävä mitataan
        elämää, ei enempää.. kirjoitti:

Nytpä muistankin, että Helsingissä Hietaniemen hautausmaalla on jopa patsaita vanhoilla haudoilla. Tuskin kuitenkaan sopinevat uurnalehtoon, pienille paikoille.
        Taiteilijakukkulalla Hietaniemessä on joitain kunkin sinne haudatun taiteilijan elämää sivuavia hautapatsaita. Nekään eivät ole kovin kookkaita.

No" luulo ei ole aina tiedon väärtti."

Oletteko koskaan vierailleet eläinten hautuumaalla? On paadet komeat ja hoidetut haudat. Koirallanikin on komea pysti, ja lyhempi matka kuin vanhempien haudalle, ikävöin enempi tätä 14v perheeseemme kuuluvaa eläintä kun vieraantuneita vanhempia jossain jumalan selän takana.
        Siellä olevat sukuunkuuluvat hoitakoot heidän hautansa. Tai olkoot hoitamatta.

• lejanna
        millä ikävä mitataan kirjoitti:

Oletteko koskaan vierailleet eläinten hautuumaalla? On paadet komeat ja hoidetut haudat. Koirallanikin on komea pysti, ja lyhempi matka kuin vanhempien haudalle, ikävöin enempi tätä 14v perheeseemme kuuluvaa eläintä kun vieraantuneita vanhempia jossain jumalan selän takana.
        Siellä olevat sukuunkuuluvat hoitakoot heidän hautansa. Tai olkoot hoitamatta.

Oma eka hauvamme on haudattu lemmikkien hautausmaalle. Kivenä on luonnon kivi, ilman mitään koverruksia.
        Suru jäi, juuri sen viisautta äsken muisteltiin.
        Mutta eihän muistojakaan saa ilman, että elää ja asettaa itsensä alttiiksi.
        Nytkin on samaa lajia oleva, paljon eläimellisempi, tosin.
        .

• meeriamanda

Hiljentykää kuuntelemaan kun itse Mestari laulaa...ja hävetkää omia ala-arvoisia sanojanne! ÅPerhe suree Kari Tapioa omaisena, meillä ei ole siihen mitään , ei edes hautapaadeen sanomista, oli sitten vaikka kuinka usein konserteissa käynyt ja musaa ostanut! Niin kävimme mekin.

http://www.youtube.com/watch?v=J_G3VN0wo6I

Olen Suomalainen

• muistuu mielleen...

Laulajasta en paljon tiedä, mutta vuosia sitten kuulin paikallis radioista orkesteri wikingarna kai säesti "sanoja---- olen vanha ja ikkunan luona katson....
      muuten ruotsalaiset pitivät koska tahti oli mieleen.

• No just. Kyllähän asia on näin, ettei meillä kenelläkään ole oikeutta haukkua minkälaisen hautakiven omaiset tilaavat kuolleen haudalle. Aloituksesi on tosi törkeä ja omaisia loukkaava.
      Muutamia nuottejakin näkyy olevan esillä ja ehkä joku keksii mistä kappaleesta ne on, koska tuskin niitä sinne kiveen on hakattu mielivaltaisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      412
      6016
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      82
      5356
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4394
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      52
      3951
    5. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      52
      3739
    6. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      172
      3447
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      110
      3209
    8. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      62
      3202
    9. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      43
      2279
    10. Voitko sanoa jotain

Hellää?
      Ikävä
      49