Mikähän mahtaa olla tilanne Puolassa välillä Augustow-Zakopane? Onko paljon tietöitä ja löytyykö Varsovassa ja Krakovassa ohitusteitä? Oon ajanu ko. reitin, mutta siitä on jo vuosia aikaa. Puola on tosi hyvä matkailumaa, kunhan saisivat vaan tiet kuntoon!!!
Zakopaneen!
5
508
Vastaukset
Ei oo pahoja tietöitä käsitykseni mukaan tällä hetkellä. Tiet on kehittyneet vähän muutamien vuosien aikana, mutta silti malttia matkaan.
- Think different!
Jätä auto kotiin. Lennä Vilnaan tai Kaunakseen. Augustowiin pääset bussilla. Junalla eteenpäin. Varsovasta suoraan Zakopaneen mukavasti yöjunalla makuuvaunussa. Seikkailua parhaimmillaan.
- lento + lento
Liettuan kauttako? Lentää voi myös suoraan. Toki jos haluaa säästää, Krakovaan pääsee vaikka.... Norjan kautta
esim. 27. heinäkuuta
Depart: Tampere 09:55
Arrive: Oslo (Rygge) 10:25
1 x Adult 3.99 EUR ( verot, yht 10 euroa)
--------------
Depart: Oslo (Rygge) 18:45
Arrive: Krakow 20:50
1 x Adult 17.00 NOK ( verot, yht 12 euroa) - puola on p maa
Tällä erää ei kyllä voi junamatkustelua suositella kukaan, ellei tarkoituksena nimenomaan ole kokea sardiinipurkin tunnelma. Varsovan ja krakovan välillä ainakin on jotain raidetöitä ja junien määrä on normaalia pienempi. Ehkä josku sopivaan aikaan voi onnistuakin, mutta pääosin tuo sardiinipurkki-vertaus ei ole lainkaan liioiteltu...siis jos ylipäätään onnistuu koko junaan nousemaan. Sekin voi vaatia nopeaa kiipeämistä ikkunan kautta. youtubesta löytyy muutama mukava pätkä, josta voi hakea tunnelmaa.
Itse kysymykseen, varsovaan asti aiankin pääsee ilman suurempia tietöitä. Vähään aikaan en ole krakovaan ja siitä eteenpäin ajanut, joten varmuudella en voi sanoa, mutta ei siellä ihan kaueheasti pitäisi olla. Varsovan läpi joudut edelleen ajamaan, kuten ennenkin, tai sitten kiertämään kaukaa. Eli ajoita ajosi keskelle yötä, niin menee varsovan läpiajo kivuttomammin.
http://www.gddkia.gov.pl/21/mapa-warunkow-drogowych tuossa pikkasen tietoa tietöistä. Varsovassa on tänä kesänä paljon katutöitä, metron ja stadionin rakentamisen takia. Krakovan pääsee ohittamaan helposti, mutta Varsovassa joutuu pikkasen ruuhkiin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest906485Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden4544564Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1222499Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed1372329Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t02091Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m261089En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su691010Luuletko, että löydetään vielä
Yhteys takaisin? En tiedä enää mitä tehdä... tuntuu jo että olen vieraantunut sinusta. Naiselta53980- 95883
- 64776