Eli osti puhdasrotuisen saksanpaimenkoiran uroksen 6 kk tai niin ainakin luulin, Luotin myyjään koiralla on passi ja se on eestiläinen papereita sillä ei ole.
Kävin koirani kanssa koulutus kentällä ja sielä oli saksanpaimenkoira kasvattaja joka sanoin minulle että koirani ei ole todellakaan puhdas!!!!
Olen tuosta pennusta tyhmyyttäni nyt maksannut 700€ ja mitään kauppakirjaa en ole tehnyt niin voinko mitään kautta vaatia rahojani takaisin?
Pennusta en kyllä luovu että korkeintaan tuon hinta on 100€
Tyhmästä päästä kärsii lompakko
21
399
Vastaukset
- voevoevoe
tyhmyydestä sakotetaan :DDD
- näinhöynäytetään
Turha itkeä kun on jo housussa.....
Ensi kerralla jo tiedätkin..(luultavasti ) mitä tulee tietää, kun puhdasrotuinen koira ostetaan ;-)) - ::)))
Millä perusteella se kouluttaja sanoi ettei olisi puhdas? Mutta miksi helvetissä maksoit paperittomasta nuin PALJON? Itselläni on yksi sakemanni paperiton, siitä maksoin muistaakseni 300e.. Ja tiedän vanhemmat joten ei ole arvailua mitä rotuja koirassa on..
- 11+19
Mä maksoin paperillisesta 1200 e ja on ihan vitun sairas ollu kokoajan.
- 15
11+19 kirjoitti:
Kannattaa ottaa yhteyttä kasvattajaan ja yrittää keskustella miks shit happens again?
- pimpelipom 123
11+19 kirjoitti:
saisko kysyy mist koira on,ku oon iteki varannu pennu ,hinta tulee olemaa 1200-
Mut sit pyydetää koirista jopa 900- ja vanhemmil,tai ainakaa emol, EI edes käyttötulosta..
. - peetä saa kalliilla
11+19 kirjoitti:
Meillä on tuosta yhdestä isosta näyttelykennelistä koira, joka on kupsuttanu ja kapsuttanu koko ikäsä ja korva ja silmä tulehduksia alvariinsa.1200e eikä kasvattaja ota mitään vastuuta, vaikka pentueessa on muitakin samoista ongelmista kärsiviä.
- 3+2
"Tyhmästä päästä kärsii lompakko"
Nii-in. Olisit miettinyt ajoissa onko raha sulle tärkeintä elämässäsi. - dippa dai daa
Noo, voit
1) Ottaa yhteyttä myyjään ja yrittää saada keskustellen rahojasi takaisin
2) Voit ottaa yhteyttä alueesi sovittelutoimistoon ja tehdä asiassa sovittelualoitteen
3) Voit tehdä poliisille tutkintapyynnön eli pyytää selvittämään, onko asiassa tapahtunut rikos (huom! jotta asia ei hautaudu mappi Ö:hön, sinun pitää korvausten lisäksi vaatia myyjälle myös rangaistusta samalla pyytää syyttäjää ajamaan korvausvaatimustasi)
4) voit jättää siviilikanteen käräjäoikeuteen (en suosittele, kallis, pitkä ja epävarma tie)
Jos olisin sä (en kyllä olisi, vaan olsin jättänyt koiran ostamatta), niin kokeilisin vaihtoehtoa 2 ensin ja jos se ei toimisi, voisin harkita vaihtoehtoa kolme... mutta kannattaa miettiä, maksaako vaivan! - soomipoikaostakoira
Ei pidä luottaa ihmisten sanomisiin,pitää nähdä aina faktaa ja varsinkin ,jos koira ei ole Suomessa syntynyt,kyllä se nyt vaan täytyy pitää omana vahinkona...
Kakka homma kuiteski :( - kevättä, kevättä
Vahinko on jo tapahtunut, myyjä ei varmasti maksa korvausta.
Eikö yhtään kellot soineet kun Eestistä tuli kauppojen yhteydessä puhetta ?
Perusperiaatteena kannattaa aina epäillä kaikkea joka kuulostaa eksoottiselta ja liian hyvältä.Koirasta jolla ei ole papereita ei koskaan, koskaan pidä maksaa yli 200e. - soomipoikaostakoira
Kova sensuuri iski...sana kakka sensuroitu mutta shit ei,sama asia eripaketissa
valvoja nipottaa ;D - etteköikinäopi...
No, paska homma...itse en IKINÄ ostaisi paperintonta koiraa, varsinkaan Virosta. Ja niin suolasen hinnan vielä maksoit, Suomesta olisit saanut paperillisen samaan hintaan. Laitahan kuva sessetä niin me "asiantuntijat" veikkaillaan mitä rotuja koirassa on :) Ja ihan hyvällä tän viestin laitoin...muut vi*******n :D
- ktuti
Koira on AINA virallisesti sekarotuinen,niin kauan kuin sillä ei ole papereita,eikä se ole rekisteröity. Koska vaikka molemmat vanhemmat sattuisivat olemaan/sattuisivat näyttämään joltakin tietyn rodun edustajalta voi taustalla olla muita rotuja.. ja jos pentueen vanhemmat ovat rekisteröityjä,mutta pennut ei,niin silloin on hyvää syytä epäillä "kasvattajaa" vilunkipelistä.. koiran vanhemmat voivat esim.olla läheistä sukua toisilleen,eivät välttämättä olekkaan niin terveitä kun väitetään,voi olla välipentue ym.ym.ym..
Paperit eivät tietenkään ole terveen koiran tae,mutta näet niillä pentueen suvun ja terveystulokset usean sukupolven taakse ja koiran kanssa voi virallisissa näyttelyissä/kisoissa kisata.Aina kannattaa myös tehdä se kauppakirja ja lukea se tarkkaan! siihen voi myös itse tai kasvattaja sitten tehdä lisäyksiä ennen virallisia allekirjoituksia,ettei tule myöh.ongelmia.. ja minulle yksi tärkeimmi8stä asioista on puhdasrotuisen rekisteröidyn koiran otossa,että saan sille kunnon vakuutuksen! voin nimittäin sanoa,että ed.koiran kanssa meinas tulla "konkurssi" kun ei ollut vakuutuksia ja el.meni monta tonnia :(- hdhdhdh dhdhdhdh
Vain virallisest. Kennelliiton mukaan mieluumminkin.
Seropiyhdistykset puolestaan hyväksyvät seropeiksi vain vähintään kahden rodun risteytyksen, ei paperittomia "puhdasrotuisia"
Eli ei kai sit ole koiria lainkaan! :)
- koirarakas1
Ärsyttää tuommoiset ihmiset,,, Itse meidän perheessä on alettu epäillä että koiran iästä valehdeltu, sillä tuttavatkin sanovat että koira näyttää vanhemmalta kui 2.v
Vanhempanikin on sitä alkanut inttämään ja en halua uskoa sitä, koska olen tosi kiintynyt koiraan ja se on tärkeä,, mutta ei kyllä tosiasialle voi mitään :( - www.markopekkanen.fi
Kyllä koira voi joskus näyttää vanhemmalta kuin mitä oikeasti on, niinkuin ihmisetkin. Miksi pitäisi olla vähemmän kiintynyt koiraan, jos se on vanhempi kuin mitä on oletettu?
- koirarakas1
ei siitiä kiinni vaan oon tosi kiintynyt koiraan enkä kestäis jos se kuolis (Vanhuuteen)/ oleenkaan
- nouhätä
Totta,koira voi näyttää vanhemmalta kuin mitä oikeasti on..
Itsekkin erehdyin kerran ,kun näin harmaa kuonoisen saku-pojan..
Luulin sitä 6-7 vuotiaaksi vaikka olikin vaan 3 vee..
joillain harmaantuu kuonokarvat varhain.. ..Ei se koiraa huononna, eikä elinikään vaikuta.. - läppäkerttu
Olishan sinun pitänyt tietää ettei koiraa voi luokitella puhdasrotuiseksi kun sillä ei ole niitä papereita.
Kyllä pikkusemmankin ja varsinkin monen vuoden hankinnan eteen kannattaa tutkia tarkkaan mitä ostaa.
Ihmiset ostaa pesukoneita ja tutkivat tarkkaan energiakulutusta jne. mutta koira ostetaan tuosta vaan tukimatta.
Et varmasti saa rahojasi takaisin kun kauppakirjaa ei ole. Ja milläs todistat että koira on des sinun kun sinulla ei mitään paperia ole siitä näyttää ?
Mutta toisaalta , mitä väliä sinulla sille on onko se puhdas tai ei ? Näyttelyihän sitä et voi viedä. Harrastaa voit kuitenkin koiran kanssa. Jos hyvä tuuri niin koira pysyy terveenä. - gghhjjj
Ei ne paperit koiraa terveeksi tee, joten jos koirasi pysyy terveenä, hengissä ja jäkevänä, kannattaa sinun iloita siitä. Sanoi kuka tahansa mitä tahansa. Niin monta sakemannia lähtee maamonttuun liian nuorena.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse794578Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093813Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1603566Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.512030Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891259- 1281088
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1381024- 57953
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä27872