Minulle ne ovat tarpeelliset kun leikkaan viikatteella kaisloja rannasta.
Mitä kumisaappaat teille merkitsee ; )
36
452
Vastaukset
http://www.youtube.com/watch?v=08ZqeeUayU8
Minulla on tällaiset ; )- Rahtari Ari
Mulla on sievit.
- lejanna
Minulle kumisaappaat ovat keino suojautua alaraajojen kastumiselta kosteissa olosuhteissa.
Jotkuthan ovat jopa kumisaapasfetisissejä, miehet, kai, enimmäkseen?
Oli aikoinaan Hai-saappaita, monenkin värisiä.
Onkohan minulla tallessa koko palstan vanhimmat kumpparit? Ne ostettiin, kun olin 12-vuotias. Vieläkin sopivat, muttei niitä kölsyjä ihmisten ilmoilla kehtaa pitää.
Ethän vain ole käynyt harharetkellä 5-kymppisissä, siellähän tämä vakavan imponoiva aihe on kovin aktuelli? :))
.En ole käynyt korvenkukan reviirillä. Olen pirun väsynyt olin ulkona koko päivän ja äsken saunoin. Sain tähtiajatuksen ihan tältä omalta palstalta seurapiirialoituksen inspiroimana. Hihitän täällä pirtissä omiani, jotenkin on niin pirun hauskaa ja ihan ittekseni ; )
- lejanna
korppis kirjoitti:
En ole käynyt korvenkukan reviirillä. Olen pirun väsynyt olin ulkona koko päivän ja äsken saunoin. Sain tähtiajatuksen ihan tältä omalta palstalta seurapiirialoituksen inspiroimana. Hihitän täällä pirtissä omiani, jotenkin on niin pirun hauskaa ja ihan ittekseni ; )
On ihanaa, kun iloita osaa.
Ei ilman iloa ole elämääkään. Jos ei muu naurata, nauran itselleni.
Kumisaappaitahan voisi pitää vaikkapa kukkamaljakkoina?
Olisipa upea taulu, kun maalaisi vaikkapa pitkiä horsmia kumppareissa?
Tykkään maalata kukkia.
. lejanna kirjoitti:
On ihanaa, kun iloita osaa.
Ei ilman iloa ole elämääkään. Jos ei muu naurata, nauran itselleni.
Kumisaappaitahan voisi pitää vaikkapa kukkamaljakkoina?
Olisipa upea taulu, kun maalaisi vaikkapa pitkiä horsmia kumppareissa?
Tykkään maalata kukkia.
.Maalaatko sinäkin,,no ilmankos meillä taiteilijoilla synkkää. Mulla on jommassa kummassa galleriassani taulu "kumollaan" maalasin sen papalle joululahjaksi.
Kaikkein hauskinta on nauraa itselleen, se onkin yksi erinomaisuus luonteessani jos uskaltaa kehaista.
Mitäs me taiteilijat...; ))- lejanna
korppis kirjoitti:
Maalaatko sinäkin,,no ilmankos meillä taiteilijoilla synkkää. Mulla on jommassa kummassa galleriassani taulu "kumollaan" maalasin sen papalle joululahjaksi.
Kaikkein hauskinta on nauraa itselleen, se onkin yksi erinomaisuus luonteessani jos uskaltaa kehaista.
Mitäs me taiteilijat...; ))Mitäs me taiteilijat! :))
Olen maalannut 40 vuotta, se vasta on mukavaa, luovaa. :)
Ihan äsken sain suuren taulun valmiiksi, minun mittasuhteillani.
Lienevät pienet, tosisuurien rinnalla.
Joku on syönyt akryylimaalini, jotka vasta ostin, ei löydy. Haluaisin opetella niitäkin.
. lejanna kirjoitti:
Mitäs me taiteilijat! :))
Olen maalannut 40 vuotta, se vasta on mukavaa, luovaa. :)
Ihan äsken sain suuren taulun valmiiksi, minun mittasuhteillani.
Lienevät pienet, tosisuurien rinnalla.
Joku on syönyt akryylimaalini, jotka vasta ostin, ei löydy. Haluaisin opetella niitäkin.
.Maalaan öljyillä. Olen myös piirtänyt ja maalannut lähes koko ikäni. Tuossa takan edessä maalaustelineessä tököttää hiilialustus ..elämänpuusta...jahka inspis iskee alan tuhertamaan.
Nyt annan periksi ja menen ylisille, ei silmät enää pysy auki eikä järkikään juokse kuin pätkittäin ; ))
Hyvää yötä!- lejanna
korppis kirjoitti:
Maalaan öljyillä. Olen myös piirtänyt ja maalannut lähes koko ikäni. Tuossa takan edessä maalaustelineessä tököttää hiilialustus ..elämänpuusta...jahka inspis iskee alan tuhertamaan.
Nyt annan periksi ja menen ylisille, ei silmät enää pysy auki eikä järkikään juokse kuin pätkittäin ; ))
Hyvää yötä!:)) Hyvää Yötä, ota järki kainaloon, naurattaa!!
Öljyväreillä minäkin tauluni värjään. :))
Olen tainnut periä maalaamisen taitoni isältä, ja hänen taiteilijaveljeltään.
Isäni taas oli mainio sanantaitaja.
Siinäpä kaksikko, kunnon pojat, mutta pahantapaiset, polot.
Elämän pelästyttämät.
. - Korppis*
lejanna kirjoitti:
:)) Hyvää Yötä, ota järki kainaloon, naurattaa!!
Elämän pelästyttämät.
.Kirjauduin jo ulos, mutta vielä pieni lisäys.... yksi taulu, jota en maalaa koska se on iskostunut sieluni syyvyyksiin.... on näkymä tästä pirtin laiskanlinnastani tuonne järvelle. Järvi on tyyni, herkää pinkkiä ja vaaleansinistä peilikirkkaalla järven pinnalla.
Öljyväreillä en luontoa tai kukkia alkaisi maalaamaan, akryylimaaleilla luonnon kuin myös kukkien hentouden ja aitouden voi vangita. En tosin maalaa akryylimaaleilla. En myöskään luontoa kukkia joskus. lejanna kirjoitti:
:)) Hyvää Yötä, ota järki kainaloon, naurattaa!!
Elämän pelästyttämät.
.Huomenta taiteilija ystäväni...
Nukuin makoisasti, entä sinä miten päiväsi on alkanut? Vielä kun pääni petiin pistin nakratti niin pirusti. Ja heti aamusta alkoi sama hölmön onnellinen olotila.
Korvessa tuulee kohtalaisesti ei oikein lämpöistä vielä, taidan pestä tänään pyykkiä kirkolla jos huomiseen tuulet olisivat laanneet ; ) voisi vaikka alkaa tuon kaislasavotan.
- Janne saappaat
Tarpeeliset monessa paikassa. Ongella, marjassa, pelloilla, sateella. Kaikessa mistä aikoo selvitä kuivin jaloin.
- meeriamanda
Ihan ehdottomia metsässä kulkiessa, tennarit vaihtuu kumppareihin ( ei kumppaneihin :) ) ennen metsään menoa.
Jos nyt uskaltaudumme, vointi hyvä, ajatellakaan liontopolulle mennä tänävuonna.
Sieniä olen löytänyt usein ja paljon, tiedän mitä poimin vaan moni varmaan jää ottamati kun en tunnista. On minulla korissa Kaupan painattama Sieniopas, josta seurailen, tatit ei ole mun juttu.
Kumpparit oli koiria ulos viemisessä oiva jalkine, kun aamu 4 aikaan jompikumpi nyki peittoa siihenmalliin et mentävä oli :)
Minulla on uutukaiset Hai-saappaat, nostalgiaa...kun aikoinaan menin Emäntäkouluun varusteissa piti olla kumisaappaat, ostin keltaiset Hait.
Nykyisin harvoin tarvin , mut fillaroidessa ne on sateella ehdottomat!- meeriamanda
http://www.google.fi/search?q=hai saappaat&hl=fi&client=firefox-a&hs=Ojz&rls=org.mozilla:fi:official&prmd=ivnsl&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=MeDrTeudMcK1hAeDhbi6Bg&ved=0CDgQsAQ&biw=1366&bih=560
Sieltähän ne löytyy omanikin :==
Unohdin linkin, sori! Vannoin vielä joku vuosi sitten, että en pane croksia jalkoihini. Ostin viikolla jäljitelmät ja jo vain ovat kepoisat puutarhassa pyllistellessä. Ostin itelle lilan väriset ja papalle vihreät. Ovat sievösti tuolla ulkokuistilla kun haisivat hiton pahalle. Niilläkin voi mennä järveen, mutta vettä tulee kenkään ; ))).
- 60-,-
Ei mitään, niitä en tarvitse.
- varalla vain
No hätävarana ovat tuolla asuntoautossa mutten ole niitä tarvinnut moneen vuoteen.
- varoiksi
Saappaat on hyvänä suojana, kun meidän metikoissa ja petikoissa on käärmeitä.
- välttämätön jalkine
Mulla on ainakin viidet kumisaappaat. Yhdet kontiot ovat peltosaappaina ja muita käytän erilaisissa tilanteissa. Metsässä ja suolla liikkuessa on oltava kevyet ja tarkoituksenmukaiset. Liikun koiran kanssa. Marjastan ja sienestän. Turvasaappaatkin löytyy, vaikka nykyisin vähällä käytöllä. En pärjäisi ilman kumppareita.
Papan mökin pihalla, tosi korvessa on iso muurahaispesä. Varma käärmeiden karkottaja. Omalla mökilläni ei ole käärmeitä näkynyt, alue on asuttua ja liki kaupunkia, kai ne karttavat ihmisiä. Käärme on otus, jonka kanssa en haluaisi symbioosia.
- k/k
Vakava vastaus humpuuki kysymykseen,mulle saapas on aina musta kontio.
Kunnon korko tekee askeltamisesta helpon tosin nyt kuljen lastenkenkissä niin sanoakseni.
Nykyiset saappaat kun ovat tyttären pojan kun hän kasvoi niistä ulos.
En kuulu näin ollen isokenkäisiin..- tii-na-...
kontioita munkin mies käytti vuosikausia mutta sit niissä meni materiaali niin huonoks ettei ne kestä kauaakaan ehjänä vaihtoi merkkiä sievin kumppareihin ne on kestäny tosi hyvin mulla on kans muutamat kumpparit mutta niitä ei kyllä tuu kovin paljoo pidettyä enemmän krokseja ne on hyvät säällä kun säällä =)))))
Kuivia jalkoja, ainakin, mitäpä ne saappat muuta kuin suojaa jaloille.
Jostain luin kerran, että kumisaappaat ovat hyvä jalkahoidossa.Saappaat täytyy olla reilunkokoiset. Sitten vettä ja jalkasuolaa/mäntysuopaa? Ei tarvitse istua paikoillaan, kun jalat pehmenee. Kuivaus ja rasvaus. Hyvä tuli!
Saappaatkin on samalla pesty.- Pirre*
Lahjuska kirjoitti:
Jostain luin kerran, että kumisaappaat ovat hyvä jalkahoidossa.Saappaat täytyy olla reilunkokoiset. Sitten vettä ja jalkasuolaa/mäntysuopaa? Ei tarvitse istua paikoillaan, kun jalat pehmenee. Kuivaus ja rasvaus. Hyvä tuli!
Saappaatkin on samalla pesty.:)) olipa toooosi hyvä idea, tuo pitää toteuttaa jo tänä kesänä, joskus mökillä kun ei ole muuta tekemistä ja joutaa vain istumaan...ja ku ei viiti vielä tätä ajanhukkaakaan mukaan, kiitos!
Lahjuska kirjoitti:
Saappaatkin on samalla pesty.Lahjuskan ohjeen otan tänä kesänä käyttöön. Tapanani on hoitaa jalkojjani laiturilla istuskellessani. Nyt teen ekaksi vaikka kivienpyöritystyötä ranta vedessä mäntysupaliuosta kontioissani ja sitten alan jalkojeni rapsutuksen.
Hyvä vinkki, kiitti ; ))
Tänäpäivänä ei oikeastaan mitään, mutta vielä jokunen vuosi sitten sienestämistä. Nuoruudessa raskasta työntekoa ja hattumaisia päiviä kesäisin.
- kaunisleski ejk
Kumpparit on ehdottomat sieni metsällä. Joskus pidän niitä myös sateella kävellessä, asfaltillakin, vaikka omistan vedenpitävät lenkkaritkin. Saappaat on vaan helpommat työntää jalkaan. Kontiot olen lahjoittanut siskon miehelle, joten nyt on vaan "puolivartiset" , ikäänkuin haisaappaiden näköset.
Huomenta ; ) Nauroin makeasti kun avasin läppärini siis toivottavasti tietokone on kaikille teille muillekin hyvän olon lähettiläs, naururyppyjen muotoilija ja tiukan pipon löysyttäjä.
Ymmärsit varmaan kaunisleski, että en aloituksella jäljitellyt sinun aloitustasi se on hyvä aloitus ja otan siihen osaa aina silloin tällöin. En ole enää kovin kiinnostunut musiikista noin taustalla rakastan enempi hiljaisuutta ympävilläni. Aloitus oli tarkoitettu sinun otsikon jäljittelijöille ja puhtaasti iloiseksi hupaksi. Ajattelin, että saan jäljityksen täten loppumaan vaan ei, lisää on yön aikana tullut ; ))
Mitähän sekin merkistee? ;))
Joku kyseli aloituksessaan onnesta, heräsin onnellisena, kävin crokseilla pihanperillä ja saunassa aamupesulla.
Pitänee pistäytyä jahka tokenen kirkolla, sinne ajelen valkeilla avokkaillani, siis kengät tarkoituksiensa mukaan. En vieläkään ymmärrä, että croksit ovat kauppakengät tai terassille tarkoitetut. Niitä vaan näkee sielläkin. Vaikka kumisaappaat ovat tarkoitettu kosteisiin tilanteisiin harvemmin niitä olen ravintoloissa pongannut.
Muistan kun x:säni kertoi eka kännistään, kylän poikain kanssa olivat kävelleet raitilla kännipäissään kumisaappaat jalassa lonksuen ja olo oli ollut lohvake.- kaunisleski ejk
korpikirjailija kirjoitti:
Huomenta ; ) Nauroin makeasti kun avasin läppärini siis toivottavasti tietokone on kaikille teille muillekin hyvän olon lähettiläs, naururyppyjen muotoilija ja tiukan pipon löysyttäjä.
Ymmärsit varmaan kaunisleski, että en aloituksella jäljitellyt sinun aloitustasi se on hyvä aloitus ja otan siihen osaa aina silloin tällöin. En ole enää kovin kiinnostunut musiikista noin taustalla rakastan enempi hiljaisuutta ympävilläni. Aloitus oli tarkoitettu sinun otsikon jäljittelijöille ja puhtaasti iloiseksi hupaksi. Ajattelin, että saan jäljityksen täten loppumaan vaan ei, lisää on yön aikana tullut ; ))
Mitähän sekin merkistee? ;))
Joku kyseli aloituksessaan onnesta, heräsin onnellisena, kävin crokseilla pihanperillä ja saunassa aamupesulla.
Pitänee pistäytyä jahka tokenen kirkolla, sinne ajelen valkeilla avokkaillani, siis kengät tarkoituksiensa mukaan. En vieläkään ymmärrä, että croksit ovat kauppakengät tai terassille tarkoitetut. Niitä vaan näkee sielläkin. Vaikka kumisaappaat ovat tarkoitettu kosteisiin tilanteisiin harvemmin niitä olen ravintoloissa pongannut.
Muistan kun x:säni kertoi eka kännistään, kylän poikain kanssa olivat kävelleet raitilla kännipäissään kumisaappaat jalassa lonksuen ja olo oli ollut lohvake.Kyllä ymmärsin, en edes huomannut ennenkuin mainitsit yhtäläisyyden.
Olipas hauska sanonta tuo lohvake, en ole ennen kuullut...
Kyllä tämä netti on minullekkin hyvän olon lähettiläs. Monet makeat naurut olen saanut.
Hauskaa olla pitää, vaikka vaan netissä.....
Kumpparit on ihan ehdottomat näin maaseudulla elellessä, en viitsi luetella paikkoja ja tilanteita missä niitä tarvitaan, kyllä sinä ne tiedät itsekin.
Eräässä naistenlehdessä oli kuva mistä lie tilaisuudesta, sisätiloissa kuitenkin, eräällä laulajalla oli kukkamekko yllään ja tukevat kumisaappaat jaloissaan, vinha näky.- satunnainen kävijä..
Minä käytän kumisaappaita aika harvoin. Ehkä keväällä, kun on oikein märkä keli ja sitten kun olen metsässä. Siellä tulee oltua aika harvoin tosin.
Vanhat saappaani olivat jo kovin huonon näköisiksi menneet, kyllä ne kai tehtävänsä olisivat kuitenkin täyttäneet, ehjät kun olivat. Ostin kerran ihan vain itseäni hemmotellessani kukkakuvioiset Hunter-saappaat. Ovat nätit. Niissä liekin saapasta mulle koko loppuiäkseni.
Lämmintä kesäpäivää kaikille! Toivottavasti ei kovin paljon olisi saapaskelejä tänä kesänä, vain sopivasti. - saimander*
Ei merkitse yhtään mitään. Paitsi harvoin kun kuramonttuun lähden tallustelemaan. Nahkasaappaat ne olla pitää. Hiljattain ostin ihan uudet, käyttämättömät armeijan. Ne laitan jalkaan kun syksyllä lähden marjametsään ja talvella lumitöihin.
Minulla on hienot nahka bootsit ihan aidot, ostin kerran hölmöyksissäni kun olin ihastunut harrikkamieheen. Enpä ole monestikaan käyttänyt kun se romanssikaan ei silloin aikoinaan kauaa kestänyt ; ) Niillä ei talvella tee mitään kun niillä ei edes pysy liukkailla pystyssä.
Muistoesineisiin olen ne kaapin nurkkaan heittänyt.
Pitää perua aloituksen toteamus kumisaappaitteni tarpeellisuudesta.
Laiturilla aikani makoillessa tunsin turhautumisen tunteen jouten oloon kaseeni kiintyi kaislojen kapinaan, päätin iskeä kovin ottein niitä vastaan. Enkä suinkaan niillä kontiosaappaillani veteen rynnännyt vaan aijemmin vastenmuutta tuntemillani crokseilla ja ruostuneella viikatteellani.
Kuvitelkaa kuinka ennakkoluuloja kaadetaan, opetus no. 1 vain niitä kaatamalla. Olen suunnattoman onnellinen miksikö... koska croksit ovat nykyään ihanan tärkeä osa elämääni.
Raokassee!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15311031
- 535269
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452483- 312169
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131731Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421594Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311280Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351206Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s6956Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo98952