On oltava, koska se pitää asentaa niin usein!
Toki järjestelmänpalautus Winukassa on vielä nopeampi toimenpide! Mutta sitähän ei linuxeihin saa, on vain asennettava koko k-järjestelmä uudelleen ja uudelleen....jne.
Järjestelmänpalautuksen puuttuminen ubuntusta tekee tyhjäksi koko asennuksesta saadun nopeushyödyn!
Siihen nähden Windows asennetaan vain harvoin, useimmiten ensiasennus riittää!
Entäs päätteelle asennettavat litaniat, kun niitä menee liikaa. Milläs otat pois?
Et millään - eikun uusi asennus - jälleen kerran.
Kyllä se oli yks 8 kuukauden ubuntuhelvetti, josta olen nyt onneksi päässyt eroon.
Kyllä Windows-7 on inhimillinen k-järjestelmä!
Ubuntuko nopea asentaa?
13
136
Vastaukset
”Entäs päätteelle asennettavat litaniat, kun niitä menee liikaa. Milläs otat pois?
Et millään - eikun uusi asennus - jälleen kerran.”
Lääkkeet!- Ei ole lääkkeitä
Vain uudelleen asennus toimii ubuntussa. Mutta siinähän sitä oppii, minäkin olen asentanut ubuntun n. 20 - 30 kertaa, en edes muista, kuinka monesti. Mutta nyt se on loppu, Win-7:lla mennään ja lujaa!
- von qwerty
"on vain asennettava koko k-järjestelmä uudelleen ja uudelleen....jne."
-Kahdesti olen U10.04:n asentanut uudelleen, ensin kun vaihtui kone mutta kovo jäi, ja toisen kerran sain söhlättyä käyttiksen rikki kun tein asioita joita ei olisi pitänyt tehdä.
Se mukava puolihan noissa uudelleenasennuksissa oli, ettei varmuuskopioita tarvinnut (vaikka toki ne tein), vaan erillisellä home-osiolla pysyivät tiedot ja asetukset. Eikä siinä touhussa mennyt edes puolta tuntia.
"Siihen nähden Windows asennetaan vain harvoin, useimmiten ensiasennus riittää!"
-Valitettavasti, suurin osa Windows-orjista kun käyttiksen mentyä solmuun marssivat kauppaan ostamaan uutta konetta.
"Entäs päätteelle asennettavat litaniat, kun niitä menee liikaa. Milläs otat pois?
Et millään - eikun uusi asennus - jälleen kerran."
-...täh? Et sinä windowsiakaan osannut 8 kuukauden jälkeen käyttää, muistat vain väärin koska olet käyttänyt sitä niin monta vuotta että olet jo unohtanut alkuaikojen vaikeudet.
Todennäköisesti et myöskään ole kyennyt tuossa ajassa 8kk irtautumaan windowstavoistasi vaan yritit veivata myös ubuntua windowstyylillä. Minulta meni parikin vuotta ennenkuin opin linuxtavoille. Sellaista se vähän on kun vaihtaa käyttöjärjestelmää tai ylipäänsä alkaa käyttämään uutta käyttöjärjestelmää, uuden oppimisen ja sisäistämisen nopeus on henkilöstä itsestään kiinni, monessakin mielessä.
"Entäs päätteelle asennettavat litaniat, kun niitä menee liikaa. Milläs otat pois?"
Miten niitä liikaa pääsee menemään? Pois ei voi ottaa mutta vastakomennon voi antaa, esimerkiksi jos vahingossa onnistuu poistamaan koko työpöytäympäristön kuten joillekin aloittelijoille on tapahtunut, on vastatoimenpide asentaa se takaisin ;) Eikä siinä mene edes kovin kauan aikaa sillä apt-cachessahan ovat paketit valmiina. Ellei sikanopea sättäri ole ehtinyt jo tyhjentämään niitä pois sieltä? Kannattaa aina harkita ennenkuin tekee tai jos näpit ovat ajatusta nopeammat niin sitten täytyy kärsiä seuraukset.
"Kyllä se oli yks 8 kuukauden ubuntuhelvetti"
Eli oletko tuolla asenteella muka yrittänyt pärjätä uuden käyttöjärjestelmän kanssa, oikeasti? Herätys.- Ex-ubuntunisti
"Entäs päätteelle asennettavat litaniat, kun niitä menee liikaa. Milläs otat pois?"
Miten niitä liikaa pääsee menemään??
No siten, kun lukee eri vastaajien neuvoja ja ohjeita ja tekee vielä niin! Mistäs minä voin siinä vaiheessa tietää, mitä sinne päätteelle ei kannata asentaa ja mitä kannattaa. Yht'äkkiä vain huomasin, että äänenvoimakkuuden säätönappia ei saanut enää mitenkään takaisin. Esimerkkinä vain.
- K-kaupasta k-järjest
On se nopea.
- oma vikasi, peelo
Ei mulla ole ollut Ubuntun kanssa mitään ongelmia. Sä et ilmeisesti edes yrittänyt oppia käyttämään Ubuntua vaan halusit palata Windows-käyttäjäksi. En ole muuten joutunut asentamaan Ubuntua koskaan uudelleen minkäänlaisen ongelman takia. Versiopäivityksiä olen asentanut, viimeksi versioon 11.04.
Jokaiselle päätteelle asennettavalle komennolle on olemassa aina vastakomento jolla se väärin vahingossa annettu komento on kumottavissa. ei kovin vaikea oppia.
Ubuntu ei sopinut sulle koska olet tyypillinen Windowsin aivopesemä uhri jolla ei ole kykyä eikä viitsimystä opetella uuden käyttiksen käyttämistä. Toivon ettet enää ikinä kokeile mitään Linux-distroa koska kaltaisiasi idiootteja on jo ihan liikaa muutenkin.
Tuolla asenteella et opi ikinä käyttämään Ubuntua etkä mitään muutakaan tietokoneohjelmaa.
Olet ihan kuin keskitysleirivanki joka vapautui keskitysleiriltä ja haluaakin sinne epätoivoisesti takaisin. Ubuntussa ei tarvitse järjestelmän palautusta. Se kun ei ole niin helposti sekoontuva kuin Windows. Ubuntu asennetaan normaalisti 2v välein eikä se tarvitse mitään ihmeen litanioita päätteelle.
Windows 7 ei ole inhmillinen käyttöjärjestelmä kun sen kanssa joutuu säätämään niin paljon.- eli sohlasit
"Järjestelmänpalautuksen puuttuminen ubuntusta tekee tyhjäksi koko asennuksesta saadun nopeushyödyn!"
rootin oikeuksilla kuten windowsissa on tapana käyttää administratorin oikeuksia. *unixeissa ja sen tapasissa käyttöjärjestelmissä se on kaikkien ohjeiden vastaista. Oma mokasi, jos vedit Ubuntun jojoon. Jep jep, koittakaas tehdä windowsilla sama minkä olen tehnyt linuxin kanssa:
Intel Pentium Celeron, 133-SDRAM, IDE/PATA levyillä koneelle ensiasennus ja jo parin vuoden päästä pääsin kiskaisemaan levyt irti ja lyömään kahdella erillisellä Intel Pentium 4 prossalla ja DDR muisteilla olevaan koneeseen, virtanappia, kone päivitetty ja sama käyttis eikä tarvi tuskailla ajuriasennusten kanssa.
Tästä muutama vuosi eteenpäin ja taas levy irti, tällä kertaa OpenSusen kopiointi isommalle SATA kovalevylle kun seuraavassa koneessa jos sarja ATA löytyi. Taas virtanappia, ja kaikki toimii taas Intel Pentium D kahdella corella ja DDR2 muisteilla ja PCI-E näyttiksellä.
Windowsin (XP) olen onnistunut kyllä siirtämään lankulta toiselle en muista minkä SATA ohjaimen perästä Intelin ICH SATA ohjaimen perään. Tämä onnistui rekisteriä toisella koneella muokkaamalla ja ajuri tiedostojen kopioinnilla, käytännössä siis ajurien offline asennus.
Kuitenkin, vaikka se sitten käyntiin lähti niin seuraavaksi sai tapella kun WGA ilmoittaa ettei voi kirjautua ennen kuin aktivoi windowsin, kone muuttunut liikaa joten soitto microsoftin tukeen vaaditaan aitouden varmistamiseksi.- Ex-ubuntunisti
En halua enää edes opetella ubuntua uudelleen, kun on nyt päässyt totaalisesti siitä eroon. Tämä on fakta. Windows-7:n ominaisuudet ovat sen verran hyvät, että idiootti pitää olla, jos ubuntuun enää sekoaa! Sehän särkee kiintolevytkin.
Mulle ainakin riittää ubuntu-töksähtely.- Win särkee kiintolev
Windows 7 on se joka särkee kiintolevyt (Intel SSD), Mandrake Linux vuonna 2003 särki CD/DVD-asemia (LG).
- Ei mulla.
Win särkee kiintolev kirjoitti:
Windows 7 on se joka särkee kiintolevyt (Intel SSD), Mandrake Linux vuonna 2003 särki CD/DVD-asemia (LG).
Kyllä kaikissa hajonneissa kiintolevyissä oli ubuntu 10.04.....
Win-7 ei ole hajoittanut yhtään, sen enempää kuin XP:kään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455130Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1191626Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella151459Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "501376- 131183
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v4107081-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171037Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76999Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah60817Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27793