lapsiin kohdistuvaa rasismia

huoles

Teillä joilla on tummemman värisiä lapsia, Onko lapsia kiusattu enemmän tai oletteko muuten kohdanneet rasismia, Kertokaa minkälaista ja miten olette tilanneet hoitaneet ja selittäneet lapselle. Itse olen kohdannut kommentteja lähinnä sinä ja tuon väriset lapset hyi, mutta ei mitään pahempaa vielä toistaiseksi. Pelkään mitä on taas muuttaa takaisin Suomeen, kun näkee miten rasistisia kommentteja tänne kirjoitellaan. Miten selitän rasismin lapsilleni?

4

199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mmmmmmmmmmmmkjhkj

      et mitenkään.
      Mahan/Paluumuuttajana sinun lastasi kuitenkin pidetään erikoisena.
      Minne päin olet muuttamassa? paljon riippuu siitä.
      Minä valkoisena en sopeutunut suomeen. Lähdin lukion jälkeen heti takaisin ulkomaille ja jätin suomeen koko suvun.
      Joskus se nyt aikuisena häiritsee kun suku on niin kaukana. Mutta elämä on mitä on.

    • suomalaisen äiti

      Itselläni ei ole tummaihoisia lapsia mutta meidän lapset on opettettu suvaitsevaiseksi,ihmisiä ei siis arvostella ulkonäön perusteella. Pojallani on kaksi ulkomaalaista ystävää,toinen jenkeistä ja toinen tumma(turkkilainen).

      Rasismiin kohtaa kaikkialla,valitettavasti. Toisaalta taas ulkomaalaisia on Suomessa jo niin paljon ja joka puolella Suomea,että ovat monelle ns.arkinen ilmestys eikä jokaista tummaa ihmistä niin tuijotella.

      Rasismin selitin lapselleni niin kuin se on. Se on ihmisen teoista riippumatonta arvostelua,joka ei kuulu hyvään käytökseen ja sitä tekevät ihmiset,joille ei ole opetettu hyväksymään kaikenlaisia ihmisiä ja sellaisilla ihmisillä on varmasti muutenkin paha olla. Jos lapsiasi aletaan kiusaamaan niin puutu siihen heti,sitä ei tarvitse hyväksyä eikä PIDÄ hyväksyä.

    • mmmmmmmmmmmmkjhkj

      eiks rasismi ole samaa kuin luokka-jako
      Minun koulussani merkkivaate jengi ei ollut missään tekemisissä Seppälän tai Valintatalon tai kirppiksien kuteisiin pukeutuviin.
      Kerran yksi merkkivaate jengistä kysyi minun kaulakorustani koska halusi tietää onko se aitoa kultaa. Käveli nopeasti pois kun sanoin et se on bronssia.

      rasismi ei mielestäni eroa tuosta mitenkään. Jotkut eivät pidä koyhemmistä väestä. Olen huomannut sen että ruotsinkieliset koulut ovat pysyneet valkoisina. He eivät ole missään tekemisissä suomenkielisten kanssa. Paitsi joskus ja jos ystävyyksiä syntyy niin he pitävät ne salassa.
      Joten minä en rasismia pelkäisi. Enemmän tienaatko tarpeeksi hyvää palkkaa joten voit muuttaa sille paremmalle alueelle ja ajaa sitä hienompaa autoa ja oletteko tosiaan fiinimpiä. Ihon väri on pikku seikka

    • ei kiusattu

      Ei ole (tummanruskeat hiukset, hyvin tummanruskeat silmät, oliivi/tummahko iho), mutta toista lastani, jonka molemmat vanhemmat ovat suomalaisia eli on vaalea, on kiusattu koulumatkalla. Kiusaajat ovat ulkomaalaistaustaisia lapsia. Huutelivat ja heittelivät lumipalloja lastani päin. Samaa olen kuullut muualta. Enemmän kuin kiusatuiksi niin ulkomaalaistaustaiset lapset altistuvat kiusaajiksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8634
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      127
      2332
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1724
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe