millaista on töissä Shellillä?
olisi mielenkiintoista kuulla aloittelevien kokemuksia..
minkälaista on isossa työyhteisössä.. onko reilu meininki.. yms
palkat maksetaanko ajallaan ja kaikkea mielenkiintoista kiva kuulla..
kiitos etukäteen :)
Shell huoltamot
7
1937
Vastaukset
- ^^
Palkat maksetaan ajallaan, mut jos meinaa Shellille töihin saa kyl olla valmis joustamaan ja toisinaan myös juoksemaan. Vaihtuvuutta on työntekijöissä, saikkuja on. Ja liikaa työvoimaa ei vuoroihin palkata. Omista oikeuksistaan työntekijänä kannattaa pitää kii, ettei joudu pomojen heittopussiks. Hyvänä puolena voisi sanoa et saa olla ihmisten kanssa tekemisissä ja suht monipuolista hommaa verrattuna esim. ruokakaupan kassaan. Itse en ole aloitteleva, muutaman vuoden työkokemus takana.
- Yleistä Shellillä?
Onkohan muuten ihan valtakunnallisesta käytännöstä kyse, että porukkaa houkutellaan töihin pitkillä soppareilla, mut pistetään koeajan viimeisenä päivänä pihalle ilman selityksiä? Liiankin selkeästi kyse on vain lyhytaikaisten keikkalaisten tarpeesta, mut jengiä voi olla ilmeisesti aika vaikeaa saada edes lyhyisiin pätkiin, kun moneen paikkaan eivät saa edes yli vuoden pestiin ainoatakaan hakijaa...
- Ex-shellinäinen
Vieläkö Shellillä muuten mopataan lattiat, pestään vessat & koko sali ja kauppa yövuoron muiden töiden (kännikalojen passaamisen) ohella?
- Zirpandeelus
Ainekin meillä, Shell Helmisimpukassa imuroidaan, mopataan lattiat, pestään paskat pöntöistä... yms mukavata. Ja pestään myös ikkunat! Ja palvelumestari siivoo pihan. Jes jes joo.
En tiedä tuosta, että palkataan pitkillä soppareilla, meille suostutellaan porukkaa henkilöstöpankin kautta! Ja niitä kusetetaan minkä keretään... Työvuoroja laitetaan listaan kolmeksi viikoksi, vaikka heitlä pitäis kysyy et kelpaako mikään vuoro...
Vakkarit kuitenki joutuu joustaa aivan V*tusti , tekee 9 päivän putkia mistä joku päivä saattaa olla 12h. Ja toteutuuko x ja v päivät? Ei aineka palkassa näy....
Ja kun ST1 on mukana kuvioissa, kannattaa miettiä käveleekö niitten veittien kanssa liukuovista.
Ja iltalisät? Mitä ne on? :D 1,05€/h :D huh huh.
Mut silti, kohta vuos siellä hinkattu :(
Auttakaa.... :D - ellamo
itse olin töissä shellillä ja työntekijät vaihtuivat tiuhaan tahtiin, koska työ ilmapiiri oli meillä aivan kamala. palkka aivan surkeaa työhön nähden. Ihmiset masentuneita lähtiessään, itse myös. mutta en yleistä eikä itse paikasta ollut kiinni vaan pomoista ja muista työntekijöistä. ja työsopimuksen sain vasta kuukautta ennen ku lopetin. Muut työntekijät puhuivat minulle että minua on mietitty vakituiseksi mutta koska pomot eivät siitä minulle puhuneet en tosissaan ottanut, ja tästä sai pomo tietää ja se meni sitten siitä. Epäreilua koska, siinä vaiheessa sen olisin vielä halunnut mutta kun ei tulla kysymään suoraan nii mistä tiedän mikä totta mikä ei? paskan puhumista ja uusien kiusaamista. argh saa edelleen tunteet kiehumaan! :D
- normaaliasellillä
että porukka pistetään ulos viimesenä koepäivänä... törkeyden huippu, varsinkin kun kyseessä pätevä ja ammattitaitoinen ihminen. saanu olla paskataudissa töissä, koska ei nyt satu saamaan ketään tilalle. saattaa tulla yöllä 3 soitto että pääsetkö aamuvuoroon kuudeksi. näitä tarinoita riittää ja ei ole ainuita mitä ulee olemaan
- Eienääikinä
Vanha keskustelu jo mutta... olin itse shellillä töissä vain hetken (onneksi) ja työilmapiiri oli aivan kamala. Pompottelua, tiuskimista, katsotaan vinoon jos et jotain osaa tai kun uutena työntekijänä vahingossa mokaat jotain. Suututaan jos satut sairastumaan. Uutena työntekijänä minut jätettiin muutamia kertoja yksin hoitamaan hommia kun vuorossa oleva kaveri lähti "nopeasti käymään" jossain. Menin häntä sitten hakemaan ja siellä sitä istuskeltiin ja naureskeltiin huoltamopuolen työntekijän kanssa kun itse raadan hiki hatussa. Esimiehenäni toiminut myös tuli nolamaan minua asiakkaiden eteen ja puhui kovaan ääneen että minä nyt taas mokasin ja huokaili perään. Enkä ollut kuulema ainut uusi kenelle näin tehtiin. Muutama mukava työkaveri oli.. juurikin näitä uusimpia työntekijöitä. Nämä huonon työilmapiirin aiheuttajat oliviat juurikin niitä jotka ovat jo vuosia olleet samassa paikassa. En yleistä mutta itselleni jäi niin paskamaku koko paikasta että en enää shellille menisi. Kuulema kyseisellä shellillä vaihtuu työntekijät aika tiuhaan tahtiin... miksiköhän. Työ on työnä muuten ihan ok.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123810MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782017Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5441617Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851288Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671087Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3798