PMS-oireet ja luontaistuotteet

Memmu

Hei!

En ole ihan varma tuleeko oikeaan ryhmään, mutta...

Onko kellään kokemuksia luontaistuotteista, jotka oikeasti auttavat pms-oireisiin? Esim. Soijavalmisteet tai Femisan Easylife-uute tms?

PMS-oireeni ovat aika voimakkaita, mutta en vielä haluaisi turvautua lääkehoitoon, eikä niitä kyllä vielä suositeltukaan, kun ikä on 31v.

6

4906

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen30

Jättihelokkikapseleita, joilla itse olen saanut hormonit tasapainoon. Silloin kuin varsinaista "vaivaa" hoidetaan, tulee ottaa kapseleita enemmän kuin purkin kyljessä neuvotaan. Aloita 8 pillerillä pari ekaa viikkoa, sitten vähennä 6:een ja parin viikon päästä voi riittä jo neljäkin.
      Soijavalmisteet on jo sinänsä terveellisiä, mut itse käytän helokin lisäksi tehokasta b-vitamiinia ja kalaöljykapseleita.

• Mirage

Olen itsekin hankkimassa noita jättihelokki-kapseleita PMS-oireiden hoidoksi. Toivottavasti saan avun niistä! :)

Oireeni ovat pääasiassa ärtyneisyyttä, "vanne puristaa päätä"-fiilistä, ruokahalun kasvamista, turvotusta, väsymystä... Olo helpottaa melko pian kun menkat alkaa.

• PMS-vanki

Olen 26 v. ja kärsinyt melko vaikeista PMS-oireista kymmenisen vuotta. Oireeni ovat pääasiassa mielialahäiriöitä (hermostuneisuus, pahantuulisuus, masentuneisuus), mutta myös rintojen arkuutta, kömpelyyttä, epävarmuutta ym. Oireet alkavat heti ovulaation jälkeen ja kestävät kuukautisten alkuun eli toisin sanoen pari viikkoa = puolet elämästä! Oireet ovat vaikuttaneet dramattisesti myös parisuhteeseeni. Kaksi viikkoa menee hyvin, kaksi viikkoa todella huonosti jne.

Minulla ei luontaistuotteista eikä muistakaan vastaavista ole ollut mitään apua. Kokeilin FemiCaps-kapseleita, kun kuulin niitä kehuttavan, mutta lopetin ne parin kuukauden käytön jälkeen.

Muutama kuukausi sitten päätin mennä gynekologille, joka olikin sitä mieltä, että voimakkaisiin mielialavaihteluihin auttaa vain mielialalääke. Jos oireeni olisivat olleet pääasiassa turvotusta ja rintojen arkuutta, prolaktiinihoidosta olisi voinut olla apua, mutta tässä tapauksessa ne olisivat olleet hyödyttömiä. Nyt lääkettä jonkun aikaa syötyäni olo on kyllä huomattavasti parempi, mutta tietynlainen kömpelyys, epävarmuus ja rintojen arkuus vaivaavat edelleen. Niihinhän mielialalääke ei luonnollisesti auta. Mietinkin, onkohan olemassa jotain ihan täsmälääkettä kaikkiin PMS-vaivoihin??

Kertokaa kokemuksistanne ja oireistanne ja mahdollisista hoidoista!

• Memmu

Itse ostin tuota Femisan Easylife -uutetta. Siinä luki, että ensin käytetään kolmen kuukauden ajan päivittäin, ja sitten vasta vähennetään niin että vain kaksi viikkoa ennen kuukautisia. Ei siis pitäisikään ilmeisesti ihan heti vaikuttaa. Olen nyt kaksi viikkoa käyttänyt tuota sekä jättihelokkikapseleita. Turvotus oli iahn jumalatonta kun noita marssein hakemaan (just ovulaation jälkeen, eli oli vasta alussa). Viikon käytön jälkeen turvotus oli helpottanut huomattavasti.

• ihanaa olla nainen

homeopatiasta paljon apua.minulla menee pari vkoa joka kuukausi jonkinlaisissa oireiss,kipuja,kiukkua,ahdistuneisuutta,huonossa olossa.mutta nuo lievittävät!suosittelen!

• venla

...sellaisia tabletteja kuin pro balance duo... olen kuullut kehuja tuotteesta...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      407
      5933
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      32
      2262
    3. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      103
      2078
    4. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      25
      1859
    5. Onko kaivattusi

seksuaalisesti vetovoimaisin ihminen jonka olet ikinä tavannut?
      Ikävä
      61
      985
    6. Moraaliköyhä S-ryhmä

S-ryhmä on kehystänyt Israel-boikottipäätöksen “ihmisoikeuslinjaukseksi”, mutta toteutus paljastaa sen onttouden: valiko
      Tampere
      108
      983
    7. Minkä biisin omisit sun kaivatulle?

Pieni perustelu olisi kiva. ❤️
      Ikävä
      59
      974
    8. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      133
      939
    9. Miltä se tuntui

Miltä se tuntui, kun ymmärsit minun ikävöineen sinua?
      Ikävä
      78
      881
    10. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      40
      855
    Aihe