Osaako kukaan neuvoa??

Äiti vm-66

Olen 10 vuotiaan pojan huolestunut äiti. Poikani on joutunut yhden pojan kiusaamaksi monien vuosien ajan. Kyse ollut ja on edelleen fyysisestä kiusaamisesta. Joka vuosi kiusaaminen pahentunut ja muuttunut rajummaksi. Tänään löysin pojaltani todella pahat mustelmat kylestä ja pakotin hänet kertomaan mistä olivat ilmaantuneet.. Ekana poika kertoi että oli kaatunut, mutta erotan nyt kaatumisen ja jollain lyömisen jälet. Poikani vihdoin kertoi että ko. poika uimarannalla oli pyyhkeellä lyönyt sitä useita kertoja. Oli pyytäny että lopettaa koska se sattuu ja tekee kipeää.. Sitä en tiedä oliko lopettanut. Jokunen kuukausi takaperin oli puukolla ajanu poikaani takaa, ym. ikäviä tapahtumia.
Asiasta olen pojan vanhemmille useasti maininnut ja pyytäny meille asiaa selvittelemään mutta sieltä tulee tyyliin että ei uskota tai eivät ole nähneet itse. Tai poika ei halua tulla.. Nyt olen todella kimpaantunut ja aion vihdoinkin tehdä lopun asiasta tavalla tai toisella. Sos.toimistoon jo asian tiimoilta ottanut yhteyttä ja sieltä sanoivat että yritä vielä puhua vanhempien kanssa. Mitä se auttaa kun ei uskota.
Siis neuvokaa mitä voin enään tehdä asialle järkevästi!!
Kiitän jo etukäteen asiallisista vastauksista!

6

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • <sssddddddddddddd

      Minä kyllä jo ottaisin yhteyttä poliisiin! Käyt lääkärillä näyttää jäliä.

    • dfadfas

      Ihmeessä tee asialle jotain. Ei voi jatkua. Poliisi puheille minäkin kehottaisin, jos ei sosiaalitoimistossa tehdä mitään. Mutta ensin kannattaa olle koulullepäin yhteydessä. Sekä oman pojan opettajaan, että kiusaajan. Sieltä saattaa selvitä paljon asioita. Kiusaako poika muitakin jne...

    • viiden äiti

      Ompa outoa käytöstä kiusaajan vanhemmilta. Jos he uskovat poikansa olevan syytön, heillä ei ole mitään menetettävää siinä, että tullisivat teille selvittämään asiaa.

      Meidän poikaakin kiusasi jonkin aikaa vuotta vanhempi naapuristossa asuva poika koulukaverinsa kanssa, ja kun asia selvisi meille, pyysimme hänet vanhempiensa kanssa meille. Pojan öiti tuli oman poikansa ja tämän kiusaajakaverinsa kanssa.
      Tämä äiti ei oikein pitänyt kiusamista minään, mutta mieheni kyselin pojilta yhtä ja toista, ja pojat myöntivat "leikillään" kiusoitelleen meidän poikaa. Meidän poika kuitenkin piti stiä ihan kiusaamisena, ja kjun asiasta reilusti keskusteltiin, kaikki pojat löivät kättä päälle, ja asia oli sillä selvä - ja kiusanteko loppui samantien.

      Yritä vielä puhua kiusaajan vanhemmille, mutta jos se ei auta, niin sitten on kai otettava yhteys poliisiin.
      Opettajakin voisi auttaa, mutta nyt on hankala ajankohta, kun juuri alkoi kesäloma.

      Toivon todellakin, että asia selviää. Tsemmpiä sinulle ja pojallesi :)

    • heti toimeen

      Ota kännykällä/kameralla kuvia mustelmista, käytä lääkärissä ja soita poliisit. Jos kiusaajan vanhemmat eivät tule selvittämään kiusaamista, asia on selvästi totta ja he ovat siitä tietoisia. Käyppä vähän kyttäämässä, missä tämä porukka asuu.... tee ystäväpiiristäsi rengas ja hieman seuraatte tilannetta syrjempää. Esim. poikasi menee jälleen uimarannalle ja ystäväsi jää rannan reunamille, kuitenkin niin, että saa kuvattua tilanteen. Kiusaaja ei luonnollisestikaan tunne ystävääsi. Minä tekisin niin, jos puheet ei auta ja sossussa ei olla kiinnostuneita...

    • Autan!

      Kannatan menemään poliisiin puheille, ja ota kuvia jäljistä, niin he uskovat. Lapsen suusta kuulee totuuden ;) Eiköhän siellä ruveta selvittämään asiaa ja kohta kiusaajan vanhemmatkin rupeavat heräämään asiasta, saattaa olla, että he eivät usko, sillä onhan sitä vaikeaa käsittää, että oma lapsi tekisi niin, sitä on vaikea myöntää!

    • luja karatepotku

      Ei ole sossun asia, ottavat pian pojan sinulta pois.

      Missä pojan isä? Minä opetin meidän pojille aikanaan että silmä silmästä ja opetin heille karaten sivupotkun joka kohdistettiin polvitaipeen yläpuolelle reiteen, se lamaannuttaa hetkeksi, sitten ohimoita luja ote ja polvella nenärusto rikki ja sieraimien väli-surto, siitä tulee niin älyttömästi verta että varsinkin talvella ulkona maisema on kaottisen punainen ja huuto kamala.
      K I U S A A M I N E N LOPPUI. Toki joku sosiaalikurattori oli pahoillaan ja varmaan paskansi housuun ja joku sossutäti soitti meille kerran mutta kehoitin olemaan soittamatta toista kertaa tai etsin hänet käisiini.
      Molempien poikiemme piti näittää kyntensä vain kerran, sen jälkeen on pojat olleet kaikkien kavereita kenen he nyt ovat halunneet itse olla.
      Hyysääminen ja turha uikutus pois ja kova kovaa vastaan, ei ne muuten opi.
      Toki puukko ja asehommat on aina heti ilmoitettava poliisille ja vaadittava kovinta rangaistusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      188
      7306
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4262
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2115
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2049
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1869
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1696
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      1661
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1619
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1603
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1428
    Aihe