Mitäs karppa tuumaa näin aurinkoisen lämpimänä iltana? Joko on rusketusta pinnassa? Itsellä meinasi nahka paistua, kun lehmiaitaa tein. Melkein olisin käynyt ruotsalaisesta, ainakin isännän mukaan. Naama ruskea ja hiukset sai auringon poltteen pintaan. Nyt sitten saakin olla varovainen, että pysyy rusketus terveellisissä rajoissa.
Lehmät nauttii ulkoilmasta ja tuoreen ruohon mausta. Elämänilo oli ylimmillään ensimmäisenä päivänä, kun laidunkausi startattiin. Nyt jo malttavat syödäkin, vaan ensimmäiset tunnit olivat yhtä kopotia. Meillä on melkein neljän hehtaarin laidun, joten lääniä ainakin riitti juosta. En toki koko laidunta kerralla anna temmellyskentäksi, mutta aika iso alue piti aidata. Nyt vaan pitää ainakin joksikin aikaa siirtyä yölaidunnukseen, helteet ovat liian kovat tulevina päivinä lehmille,
Draamaa ja yllättäviä käänteitä on perhe saanut aikaan, eikä ne kaikki ole olleet sieltä mukavimmasta päästä. Joskus tuntuu, että ei se ikä aina välttämättä viisautta tuo. Joskus melkoinen itsekkyyskin on vanhemmalla väellä vallalla. Vaan eteenpäin porskutetaan.
Mitä sinä olet puuhaillut? Kirjoittele kun ehdit, olisi hauska vaihtaa kuulumisia.
Ihan kesän kunniaksi iso hali sinulle ja kunnon suukon kera :)
Eikös ole ihanaa, kun on lämmintä!!!
Morjens :)
9
190
Vastaukset
- entinen maa jussi
Onko pohjoisessa jo mäkäräiset tullunna,täällä hiukan etelämpänä näytää olevan hirveesti ei pysty elukoita pitämään yötä elkona syövät niin pahaksi,isännät kertoi helteet tosiaan tulee kun antoivat hellevaroituksenkin pitäis mennä 30 kin rikki no metsässä hiki virtaa ja hyönteiset kiusana mutta jää siitä talvipakkasiksi taas ajateltavaa;D
- Emäntä10
Iltaa :)
Kaiken karvaisia inisijöitä on ilmaantunut. Ei meilläkään eläimet ilman hyttysmyrkkyjä pärjää. Lehmille coopersecktiä niskaan ja koirille omat tökötit. Ei tosiaan tarvitse metsän keskellä yksin olla, kavereita riittää.
Oli oikein "mainio" työilma navetassa tänään. Hiki virtasi ja järki seisoi sen helteen keskellä. Illalla, kun otettiin lehmät navettaan, niin tuntui hetken päästä, kuin olisi saunassa ollut. Millaistahan tuo lienee loppuviikosta. On paikka jos toinenkin hikinen.
Kylvöt saatiin tänään loppuun. Rehunteko alkanee juhannukselta. On ollut vuoroin lämmintä ja sadetta, joten heinä kasvaa silmissä. Isäntä oli aika naatti tänään, kun viimeset kylvöt sai tehtyä. Lupasin viikon loman, on hän sen ansainnut.
Vaan nyt pitää saada iltakahvit ja jos vaikka katsois jotain vähemmän viisasta ohjelmaa, nollaa hyvin pään. - karppa..
Moi Emäntä10! Pahoitteluni kun en ole ehtinyt vastaamaan. Minulla on ollut töissä aivan mieletön kiire, ja siksi vastaan nytkin vain lyhyesti. Ehdin kyllä loppuviikolla kirjoittelemaan paremmin.
Isot halit ja suukot myös sulle täältä takaisin:) Niin sen verran vielä, että nyt ainakin tarkenee kun helteet tulivat jo nyt. Mutta palaan asiaan muutaman päivän päästä paremmalla aikaa! - entinen maa jussi
Niin hiki virtas tänään täälläkin, metsätöissä ihan manuaalisissa olen nyt vaan oli jo lämpöä yli 30 piti jo tauotaa töitä ja miettiä lähtisikö yöksi duuniin. Mutta perhe ja emäntä hiukan eri mieltä ns,yötöistä,no ensiviikolla taas viielenee lupas ainakin sää*pekka* kuivaa täälläpäin ollut ei oikein oo sadellut, muutama ukkoskuuro heittänyt vettä tosin ihan mukavasti kovalla tuulella höystettynä,oli paikallis lehdessä juttua joltain heittänyt varastohallin metsän laitaan ukkospuuska ja niitä taas viikolopuksi lupailevat
- karppa..
No nyt ehdin lopulta vastaamaan paremmin. Kyllä minulla on jo rusketusta vähän joka puolella kroppaa. Mukavaa kun on kuumaa, tosin työilmana tämä ei ole maailman paras keli, vaikka pakkasesta en välitä yhtään.
Kuten jo aiemmin sanoin, niin töissä on ollut todella kiire, ja vasta nyt on ensimmäinen vapaapäivä tällä viikolla. Johan tossa tulikin tehtyä monta 15 tuntista työpäivää putkeen. Tänään lähden vielä naisystäväni luo ja siinä meneekin viikonloppu mukavasti. Taitaa muuten helteet päättyä tällä erää tähän, koska ensi viikolle luvattiin viilenevää ja sadetta. - Emäntä10
Hei taas
Anteeksi kun vastaaminen kesti. Mulla vaati tuo helle ja tämä härdelli veronsa. Nyt olen huilinut pari päivää ja nukkunut, on univelka kasvanut vähän liian suureksi. Käskin porukan pärjätä tai vaihtoehtoisesti olla pärjäämättä edes yhden viikon ilman minua. Olen niin lopen kyllästynyt tällä hetkellä kaikkiin sukulaisiini. Nyt otin vähän pakostakin aikaa itselleni ja omalle hyvinvoinnille. Mies on aivan ihanasti ollut tukena ja puhelu hyvälle ystävälleni auttoi paljon. Olo on tällä hetkellä turhankin herkkä, johtuen varmaan tästä stressin purkautumisesta. Paljon ihminen jaksaa, vaan nyt tuli raja vastaan. Nuoren sukulaiseni yllättävä kuolema vei myös vähän mattoa jalkojen alta. Ei voinut muuta tiedon saadessaan tuumata, kuin että on tämä niin v...n väärin. siispä otin itselleni nyt tuumaustauon ja aikaa toipumiseen, että tässä pääsee taas normaaliin päiväjärjestykseen.
Jos joskus, niin nyt haluaisin panna putiikin vartijaksi pari ammattilaislomittajaa ja ottaa isännän kanssa parin viikon loman, ihan ilman mitään suunnitelmia. No, sain nyt tuossa viikon kinuttua ja yritän kyllä käyttää sen hyväkseni.
Mutta miten sinulla meni viikonloppu :) - karppa..
Sinulla näyttää olevan elämässä vastoinkäymisiä enemmän kuin tarpeeksi. Tiedän itse kun jossain vaiheessa jouduin kokemaan melkoista vastatuulta. Tuli avioero, ym, ym. Siinä joutuu itse liian koville. Tärkeintä on silloinkin pitää itsestään huolta.
Minulla meni viikonloppu oikein mukavasti.Olin naisystäväni luona, ja unohdin työkiiret täysin. Oli muuten tosi kuumat ilmat vielä viikonloppuna, mutta kun menin maanantaina töihin niin oli kyllä ilmat muuttuneet enemmän kuin paljon. Tänään olen vapaalla, mutta torstaina ja perjantaina taas töissä.
Kirjoittele taas kuulumisia, ja muista pitää miehesi kanssa jossain vaiheessa se loma. - Palstalainen 2
Minne on hävinnyt Emäntä10 täältä? Eikä Karpastakaan ole kuulunut vähään aikaan mitään. Teidän keskusteluja on aina niin kiva seurata.
- karppa..
Ainakin minä olen tällä palstalla aina vähän väliä. En tiedä minne on hävinnyt Emäntä10.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h644221- 664125
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062871Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv552772Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.551992Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211949Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151659- 321503
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061327- 1801271