Tunnelmat reissun jälkeen;
-Likaista, huh, kun oli likaista
-Paikalliset olivat jotenkin omanarvontuntoisia, sillein väärällä tavalla. Ylimielisiä.
-Hotelleja suljettu, päästetty ränsistymään. Oli taloja, jotka jätetty vain siihen seisomaan ja hajoamaan maan tasalle, vähän oli tunnelmat kuin pommitusten jäljiltä.
-Kauppoja, liikehuoneistoja tyhjillään.
-Hinnat, olut 3.80 ja pieni valkkarikarahvi 6eur.
-tuulisenrannan kivikko oli öljyistä kuten on ollut viimeiset 30 vuotta. Meressä lainehti roskia, hedelmiä, muovikasseja yms. p----kaa.
-Rannalla oli paljon aurinkotuoleja vapaana 8eur varjolla. Ihmiset majoittautuivat omille pyyhkeille vesirajalle.
-Olimme hotellissa Mitsis Petit Palais. Finnmatkat tähdittää 4:ksi. Siellä ei toiminut siivous kunnolla, kahden viikon aikana pesin itse pesuhuoneen muutaman kerran. Aamupalalla ei saanut kuin yhden kupin kahvia, tarjoilijat olivat töykeitä ja ylimielisiä. Saksalaiset saivat hyvää ja iloista palvelua. Ainakin suomalaiset ja ruotsalaiset saivat huonoa. (juttelin erään ruotsalaisen seurueen kanssa, joilla samoja kokemuksia kuin meillä).
-Paikaliset kauppiaat olivat jotenkin hädissään. Kiittelivät kädestä pitäen, jos menit jonnekkin syömään tai ostit jotain. Antoivat ilmaisia lahjoja yms. Olivat jotenkin huolestuneita, siis pienet kauppiaat.
-Isot kaupat kuten Nannou tai vst. marketti lähellä satamaa ja Jumbo Falirakiin päin. Siellä olivat todella ylimielisiä ja myyjillä oli vähän niinkuin tarve "kouluttaa" turistia pompottelemalla yms.
Kaiken kaikkiaan jäi jotenkin surullinen ja haikea olo. Ei ole Rodos enään sitä mitä se oli 10-20 vuotta sitten. Taantunut likainen kaupunki, missä turistia kohdeltiin kuin ilmaa. Paitsi pienissä liikkeissä ja ravintoloissa. Oli se jotenkin järkytys koko reissu. Ei taida meidän perhe Rodokselle matkustaa ihan lähiaikoina. Tyhjät aurinkotuolit, niitä siellä riitti päivisin...
Tultiin Rodokselta juuri...
91
8997
Vastaukset
- Afrodite Jones
Surullista luettavaa. Hieman samoin kokemuksin vierailin Rodoksella vuosi sitten keväällä. Nuhruista. Ylimielistä palvelua, töykeyttä. Huonoa ruokaa. Jalkakaytävät ihan järkyttävässä kunnossa. Roskaa, roskaa...Hotellissa paikat repsottivat: hiustekuivaaja rikki, sähköjohdot hengenvaarallisia, vaatekaapin ovet repsotti. Ym,ym...
Silti...Rodos oli ensi-ihastukseni etelän lämpöön eikä se muisto hevin himmene. Ilma, meri ja aurinko, ne eivät sieltä katoa. - välimerifani
No onpas sulla ollut ankeeta ja vastustanut. Ihan tältä istumalta en kyllä kaikkea tuota nielemättä usko. Tietenkin mikä on vertailukohde/aika, se voi tehdä tepposet. Olin viime kesänä, ja mulla ei ainakaan ollut noin negatiivisiä kokemuksia, päinvastoin . Ja nyt lähden parin viikon päästä taas. Jotenkin Rodoksella on kaikkea mitä lomalta haluaa, ja siellä voi tehdä kaikkea, hintataso kohtuullinen ja ihmiset ystävällisiä. Kerron heinäkuussa kuulumisia.
- valitettavaa mutta
Älä välitä tuosta mollauksesta. Ylläpito haastaa riitaa saadakseen kävijöitä sivulle. Nyt on Rodoksen vuoro. Sitte taas Turkki,Bulgaria tai ehkä risteilyt.
Haukkumisissa on hyvin paljon samaa lauserakennetta ja oleellista on että tuo kirjoittaja ei ole kohteessa käynyt sitten nuoruusvuosien -70
- Rhodes 2011
Ikävää, että koit sen noin negatiivisesti.
Itse olin juuri toukokuun alussa Rhodoksella ja ei voi muuta, kuin kehua.
Ja ei seei ollut ensimmäinen matkani Rhodokselle.
Ystävällisiä ihmisiä. Kaikki hommat pelasi.Olimme tyytyväisiäsiä, super tyytyväisiä hotelliimme.
Kiersimme kävellen.Yllättävän siistiä. Olihan siellä jossain roskaakin, mutta sitä samaa löytyy täältä suomestakin.
Hotellissamme oli aivan fantastinen aamupala. Tarjontaa oli jokaiselle.
Lisää sai hakea uudestaan ja uudestaan.
Nautimme lomastamme tuolla niin paljon, että menemme sinne uudestaan heinäkuussa. Sama paikka, sama hotelli.
On sitä ränsistyneitä hotelleja muuallakin. Ja uusia rakennetaan.
Kiertelemmällä oppii löytämään ne edullisemmat ja myös kalleimmat ostettavat.
Olut oli meidän mielestämme halpaa. Samoin drinkit. Emme vaan tainneet osua niihin kalleimpiin paikkoihin.
Vertailuksi kerron, että esimerkiksi aurinkolasit...niin niitä samoja myydään putiikista toiseen ja marketista toiseen. Hintahaitari 4e-10e.
Olut, mynthos baarissa 2,30 ja marketissa 1.70.
Näissä ei ole huomiotu sitten minkään liike liikeiden hintoja.- menossa Rodokselle
Rhodes 2011, missä hotellissa yövyitte? :)
- Rhodes 2011
menossa Rodokselle kirjoitti:
Rhodes 2011, missä hotellissa yövyitte? :)
Meillä oli hotelli Kipriotis.
- Mulle riitti
Minäkin olin pettynyt Rodokseen. Kiersin päivittäin Vanhan kaupungin muurien ympärillä olevan puistovyöhykkeen. Siellä oli kuolleita kissoja, roskaa, mitään ei kahden viikon aikana siivottu.
Keskustan puistokin kasvoi rikkaruohoa, se oli täysin hoitamaton. Ranta-alue tuuliselta eteenpäin oli yökötys. Vain muutama kortteli kesktustassa oli kunnossa - muualla vallitsi kehitysmaatunnelma.
Muut Kreikan saarista ovat siistimpiä ja rakennettu kauniimmin. - ykas
en uskopuoliaakaan,4-kertaa saarella ollut,mustamaalaamista,onhan ihmisiä jotka lähtee lomalle hakemaan valittamisen aiheita,ei nähdä misään positiivista-aina on naama nekatiivisesäasennossa,naristaan nauvutaan,rodos on hienosaari,kaipuu on aina sinne
- että näin....
Vainko 4-kertaa?! Itse olen käynyt Rodoksella 7 kertaa, Kossilla 3 keraa, Marmariksella 3 kertaa.... Ja voi sanoa, että oli pohjat Rodos tänä keväänä! Pettymys suuri, palvelu huonoa ja ihmiset epäystävällisiä!
Ja olen kirjailia Anja Snelmannin kanssa samaa mieltä, kreikkalaiset ovat alkaneet näyttämään huonot puolet itsestään, joka tulee väistämättä heijastumaan koko matkailubussinekseen kreikassa... - rodostrianta
että näin.... kirjoitti:
Vainko 4-kertaa?! Itse olen käynyt Rodoksella 7 kertaa, Kossilla 3 keraa, Marmariksella 3 kertaa.... Ja voi sanoa, että oli pohjat Rodos tänä keväänä! Pettymys suuri, palvelu huonoa ja ihmiset epäystävällisiä!
Ja olen kirjailia Anja Snelmannin kanssa samaa mieltä, kreikkalaiset ovat alkaneet näyttämään huonot puolet itsestään, joka tulee väistämättä heijastumaan koko matkailubussinekseen kreikassa...Miksi vaivaudut menemään Rodokselle jos siellä kaikki on pielessä?
Tulin juuri viikko sitten sieltä ja aivan yhtä mukava paikka se oli niinkuin aina ennenkin. Ihmiset yhtä ystävällisiä, muutama ennen tyhjänä ollut hotelli rempattu uuteen uskoon ja yksi näkyi olevan työn alla. Totta kai tämän hetkisessä taloudellisessa tilanteessa siellä on tyhjiä liikehuoneistoja, onhan niitä jopa täällä Suomessa. Ja kilpailu turistien rahoistaa on kova, kiitos (ulkomaalaisomistuksessa olevien) AI-hotellien ja niihin majoittuvien idioottien. Ja Rodos on viimeisen parinkymmenen vuoden aikana kehittynyt parempaan suuntaan, ei ole enää sellinen suomijunttituristipaikka kuin silloin. - ykas
että näin.... kirjoitti:
Ja olen kirjailia Anja Snelmannin kanssa samaa mieltä, kreikkalaiset ovat alkaneet näyttämään huonot puolet itsestään, joka tulee väistämättä heijastumaan koko matkailubussinekseen kreikassa...katsoppa peiliin oisko sinussa mitään vikaa,suupielet ylöspäin,varsinkin lomalla,ota positiivinen mieli matkalle,muuten oln käynyt niin monesti ulkomailla etten kehtaa edes sanoa,älä kuuntele mitä toiset kertoo ota omamielimukaan,ja rahaa pitää olla,äläusko kaikkia mitä telkusta näet tai kuulet,olit pohjalla,
- 10th and last time
rodostrianta kirjoitti:
Miksi vaivaudut menemään Rodokselle jos siellä kaikki on pielessä?
Tulin juuri viikko sitten sieltä ja aivan yhtä mukava paikka se oli niinkuin aina ennenkin. Ihmiset yhtä ystävällisiä, muutama ennen tyhjänä ollut hotelli rempattu uuteen uskoon ja yksi näkyi olevan työn alla. Totta kai tämän hetkisessä taloudellisessa tilanteessa siellä on tyhjiä liikehuoneistoja, onhan niitä jopa täällä Suomessa. Ja kilpailu turistien rahoistaa on kova, kiitos (ulkomaalaisomistuksessa olevien) AI-hotellien ja niihin majoittuvien idioottien. Ja Rodos on viimeisen parinkymmenen vuoden aikana kehittynyt parempaan suuntaan, ei ole enää sellinen suomijunttituristipaikka kuin silloin.Ai ei ole suomijunttituristipaikka! Eihän siellä ollut ketään muita kuin juntteja suomalaisia.
Rannalle kun menit, niin johan siellä palpatettiin suomea selkänahka paahtuneena.
Minä ainakin pistin merkille, ettei siellä tuntunut olevan ketään muita kuin suomalaisia.
Vanhassa kaupungissa sentään oli vielä italialaisia turisteja, mutta muuten oli kyllä aika suomipainotteista. - rodostrianta
10th and last time kirjoitti:
Ai ei ole suomijunttituristipaikka! Eihän siellä ollut ketään muita kuin juntteja suomalaisia.
Rannalle kun menit, niin johan siellä palpatettiin suomea selkänahka paahtuneena.
Minä ainakin pistin merkille, ettei siellä tuntunut olevan ketään muita kuin suomalaisia.
Vanhassa kaupungissa sentään oli vielä italialaisia turisteja, mutta muuten oli kyllä aika suomipainotteista.Oletpa reilusti väärässä. Rodoksen paikallislehti julkaisee edellisen kuun turistitilastot aina alkukuusta ja toukokuun tilasto kertoi lukumääristä seuraavaa:
Saksa 37722
Englanti 36575
Ruotsi 18860
Venäjä 15296
Ranska 15108
Italia 12346
Suomi 12288
Tässä vielä linkki ko. sivulle (tosin kreikankielinen)
http://www.rodiaki.gr/printedition.php?archiveid=474&page_no=9
Kuten huomaat suomalaiset ovat vasta seitsemäntenä :) Minä en ainakaan kuullut suomea esim. Lindoksen käynnilläni tai saarella muuten kierrellessäni lainkaan.
Jos uskaltautuu alueen saaren kärki - vanhakaupunki - Monte Smith ulkopuolelle niin eipä juuri Suomea kuulu, ei tosin sisäpuolellakkaan ellei mene "suomipaikkoihin" tai Ellin rannalle. - 10th and last time
rodostrianta kirjoitti:
Oletpa reilusti väärässä. Rodoksen paikallislehti julkaisee edellisen kuun turistitilastot aina alkukuusta ja toukokuun tilasto kertoi lukumääristä seuraavaa:
Saksa 37722
Englanti 36575
Ruotsi 18860
Venäjä 15296
Ranska 15108
Italia 12346
Suomi 12288
Kuten huomaat suomalaiset ovat vasta seitsemäntenä :) Minä en ainakaan kuullut suomea esim. Lindoksen käynnilläni tai saarella muuten kierrellessäni lainkaan.
Jos uskaltautuu alueen saaren kärki - vanhakaupunki - Monte Smith ulkopuolelle niin eipä juuri Suomea kuulu, ei tosin sisäpuolellakkaan ellei mene "suomipaikkoihin" tai Ellin rannalle.Jep. Meinasin sanoa, että sakuja siellä on paaaaaljon..... Mutta ne viihtyvät omissa "allinglude" paikoissaan. Eivät paljoa päällistele rannoilla tai kaupoissa kun saavat kaiken nenän alle "halvalla" omassa hotlassaan.
Mutta muuten tuntui, että suomalaisia pyöri tosi paljon kaupoissa, rannalla yms. - tessera
Ai ei ole suomijunttituristipaikka! Eihän siellä ollut ketään muita kuin juntteja suomalaisia.
Vanhassa kaupungissa sentään oli vielä italialaisia turisteja, mutta muuten oli kyllä aika suomipainotteista.Häpeätkö suomalaisuuttasi noin paljon ettet soisi meidän "tavisten" matkustavan Suomen ulkopuolelle pilaamaan sinun lomaasi,miten sinä sinne "junttien"paratiisiin olit eksynyt eikö jo matkojen hinnat ja hotellien tähdet kerro että siellä voi törmätä meihin "juntteihin"eli tavallisiin suomalaisiin jotka osaavat arvostaa myös muita ihmisiä.
- amklmn
rodostrianta kirjoitti:
Oletpa reilusti väärässä. Rodoksen paikallislehti julkaisee edellisen kuun turistitilastot aina alkukuusta ja toukokuun tilasto kertoi lukumääristä seuraavaa:
Saksa 37722
Englanti 36575
Ruotsi 18860
Venäjä 15296
Ranska 15108
Italia 12346
Suomi 12288
Jos uskaltautuu alueen saaren kärki - vanhakaupunki - Monte Smith ulkopuolelle niin eipä juuri Suomea kuulu, ei tosin sisäpuolellakkaan ellei mene "suomipaikkoihin" tai Ellin rannalle.Kieli suomi kirjoitetaan näin.
Vanhassa kaupungissa sentään oli vielä italialaisia turisteja, mutta muuten oli kyllä aika suomipainotteista.Siellä Suomibaarissahan niitä suomalaisia on, missä tuo kaveri on ilmeisesti istunut. Saarella suomalaiset ovat marginaalissa.
- rosalina99
Uskon, että osa ihmisistä kiinnittää huomiota liiaksi seikkoihin, joita murehtimatta loma voisi onnistua paljon paremmin. Rikkaruohot tai roskat eivät edes osu silmääni lomilla, enkä ajattele liiaksi saanko yhden vai kaksi kuppia kahvia aamulla. Olen matkustanut paljon ja jokainen lomakokemus on ollut erilainen. En kuitenkaan löytäisi mistään noin paljoa valittamisen aihetta. Toivottavasti ihmiset lähtevät lomille avoimin mielin ja rennolla asenteella. Kotona ehtii sitte murehtia ja valittaa turhistakin asioista, jos on peruspessimisti luonteeltaan!
- lomasandra
Näin minäkin ajattelen. Meillä lomaa odotetaan ja rahaa sitä varten säästetään aina jo ennalta pitkään ja lomafiilistään ei viitsi pilata murehtimalla pikkuasioita. Epäkohtiahan löytyy kaikkialta.
Ei kun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä :D. - lomalla nyt
Olen rodoksella, rantatuolit 4e, rannat kohtalaisen puhtaat.
Juomat sen mukaan mista ostaa.
Kaupassa 0,5 olut 1.40
Tavernassa kahvi, pulla, vesi 3.80
Joku taas rehellinen he kirjotellu he...- Elokuussa rodolle
Ketjun aloittaja tosiian jätti mainitsematta, että se rantatuolien hinta 8€ on kahdelta rantatuolilta yhteensä. Jos rantsulle yksin menee, niin eihän sitä tarvii kuin yksi punkka vuokrata, mikä maksaa 4€. On näitä järjen jättiläisiä :)
- kreikkalainen jumala
Lähden taas tänä kesänä Rodokselle 24.nnen kerran 4 viikoksi, eikä minua hetkauta tuollaiset puheet pennin vertaa. Ainahan tuulisella rannalla on joitain pieniä öljymällejä, mutta pitää vaan käyttää aina samalle rannalle vihkiytynyttä pyyhettä. Rantatuoleja en ole ikinä suosinut. Oma pyyhe-oma paikka. Tiedän myös erään baarin, johon en ole maksanut oluesta 4 vuoteen euroakaan. Taas yksi syy käydä samassa lomapaikassa. Tapaan myös siellä kesäisin ison joukon vuosien varrella tapaamiani ystäviä, joiden takia myös haluan paikanpäälle. Mitä se nyt haittaa jos meressä muutama muovipussi kelluu, nehän ovat tulleet tietenkin turkin puolelta. Uin mielummin välimeressä kuin suomenlahden sinilevälautoissa. Muutenkin lomalla pitää olla lojaali ympäristöään kohtaan, eikä kitistä kaikista pikkuasioista. Jos olet kanssani samanmielinen, niin poikkeapa Rodos sivuillani. Kirjoita hakusanaksi ouzoakitaan.
- _Ida_
Palasimme viikko sitten lauantaina Rodokselta. Oli meidän ensimmäinen matka sinne. Koimme paikan ystävälliseksi ja hyväntuuliseksi. Saimme joka paikassa todella ystävällistä ja hyvää palvelua. Myös kauppojen kassoilta (!), sitä jossakin keskusteluketjussa kritisoitiin. On kuulemma ylimielistä ja töykeää, mutta meidän kokemus oli aivan muuta. Monissa paikoissa saimme ystävällisen palvelun lisäksi myös tuotenäyteitä ym.
Emme kokeneet paikkaa mitenkään epäsiistiksi, aivan normaaliksi. Enemmin suomalaisissa kaupungeissa näkee kaduilla roskaa ym.
Puistot olivat hoitamattomia - siihen kiinnitimme huomion. Jalkakäytävät olivat monin paikoin rosoisia, mutta niinpä on muuallakin.
Söimme joka päivä eri paikassa - huonoa ruokaa emme saaneet mistään, tottakai jossakin ruoka oli parempaa kuin toisessa paikassa.
Ainoa negatiivinen kokemus oli hotelli Athena. Äänieristys oli olematon ja meidän tuurilla huonenaapuriksi sattui lapsiperhe (Suomalaisia), jonka kullanmurujen äänenkäyttöä ei hillitty edes yöllä. Myös aamiainen oli niukka. - "Kikka"
Ei hetkauta minuakaan tuollainen turha narina ja kitinä, lähden itsekkin tänä kesänä Rodokselle 14:ta kerran. Niitä öljyläikkiä tuulisella puolella on todellakin ollut aina, se ei ole mikään uusi asia. Lomalle sinne mennään, eikä kyttäämään ja vahtaamaan joka ikistä kelluvaa muovipussia ja roskaa.
Olen poikennut "kreikkalainen jumala" aina silloin tällöin Rodos sivuillasi ja varsinkin silloin kun oma matka alkaa kohteeseen lähestymään. Ihan hyvät sivut sinulla :) - 10th and last time
Kyllä minua harmitti kun lapsen uv-puku n. 70 eur. oli muutaman päivän päästä öljyläikissä. Ei lähde irt, ja mahtaakohan tuo öljy olla terveellistä pienen lapsen iholle? Ja mitä tulee muovipusseihin, appelsiineihin, muovin palohoin yms. roinaan. Niin ovat kyllä lapsiperheen paratiisi.
- Athina13
_Ida_ kirjoitti:
Palasimme viikko sitten lauantaina Rodokselta. Oli meidän ensimmäinen matka sinne. Koimme paikan ystävälliseksi ja hyväntuuliseksi. Saimme joka paikassa todella ystävällistä ja hyvää palvelua. Myös kauppojen kassoilta (!), sitä jossakin keskusteluketjussa kritisoitiin. On kuulemma ylimielistä ja töykeää, mutta meidän kokemus oli aivan muuta. Monissa paikoissa saimme ystävällisen palvelun lisäksi myös tuotenäyteitä ym.
Emme kokeneet paikkaa mitenkään epäsiistiksi, aivan normaaliksi. Enemmin suomalaisissa kaupungeissa näkee kaduilla roskaa ym.
Puistot olivat hoitamattomia - siihen kiinnitimme huomion. Jalkakäytävät olivat monin paikoin rosoisia, mutta niinpä on muuallakin.
Söimme joka päivä eri paikassa - huonoa ruokaa emme saaneet mistään, tottakai jossakin ruoka oli parempaa kuin toisessa paikassa.
Ainoa negatiivinen kokemus oli hotelli Athena. Äänieristys oli olematon ja meidän tuurilla huonenaapuriksi sattui lapsiperhe (Suomalaisia), jonka kullanmurujen äänenkäyttöä ei hillitty edes yöllä. Myös aamiainen oli niukka.Olin viimekesänä mainitsemassasi hotellissa,ja ainakin
silloin oli noutopöytä aamiaisella.Sai syödä aivan tarpeeksi asti.
Liekö nyt on toinen meininki.Olen ollut kyseisessä hotellissa
24 kertaa,ja ei toistaiseksi ole ollut valittamista.
Tosin joskus on sattunut vähän äänekkäämpää porukkaa,
mutta onneksi minulla on hyvät unenlahjat=))))) - täys tyhjää putinaa
Athina13 kirjoitti:
Olin viimekesänä mainitsemassasi hotellissa,ja ainakin
silloin oli noutopöytä aamiaisella.Sai syödä aivan tarpeeksi asti.
Liekö nyt on toinen meininki.Olen ollut kyseisessä hotellissa
24 kertaa,ja ei toistaiseksi ole ollut valittamista.
Tosin joskus on sattunut vähän äänekkäämpää porukkaa,
mutta onneksi minulla on hyvät unenlahjat=)))))Ei tuo _IDA_ ole mistään tullut. Lähes kaikki sen tekaistut jutut alkaa, tulin juuri. tultiin viime viikolla,vasta kävimme,taas uudestaa.
Aivan varmasti tuo höperö ei ole vuosiin matkustanut ja nyt purkaa kiukkuaan näillä matkailu ja muilla sivustoilla.
Kehuu paikkaa siistiksi ja hoidetuksi. Seuraavassa lauseessa kadut on roskaiset ja puistot hoitamatta. Täysin normaalia on myös tuo maininta lapsista (suomalaisista) niitä sattuu aina naapuriin ja helteestä huolimatta jaksavat koko yn huudella kovaäänisesti - orgkuista kesää
Kyllä minua harmitti kun lapsen uv-puku n. 70 eur. oli muutaman päivän päästä öljyläikissä. Ei lähde irt, ja mahtaakohan tuo öljy olla terveellistä pienen lapsen iholle? Ja mitä tulee muovipusseihin, appelsiineihin, muovin palohoin yms. roinaan. Niin ovat kyllä lapsiperheen paratiisi.
Entisaikaan oli hovissa ammatti itkijät. Nykyään on palstoilla ammatti sättijät.
Saatko monimerkiläisiä fipoja kun haukut milloin mitäkin. - Stella M
täys tyhjää putinaa kirjoitti:
Ei tuo _IDA_ ole mistään tullut. Lähes kaikki sen tekaistut jutut alkaa, tulin juuri. tultiin viime viikolla,vasta kävimme,taas uudestaa.
Aivan varmasti tuo höperö ei ole vuosiin matkustanut ja nyt purkaa kiukkuaan näillä matkailu ja muilla sivustoilla.
Kehuu paikkaa siistiksi ja hoidetuksi. Seuraavassa lauseessa kadut on roskaiset ja puistot hoitamatta. Täysin normaalia on myös tuo maininta lapsista (suomalaisista) niitä sattuu aina naapuriin ja helteestä huolimatta jaksavat koko yn huudella kovaäänisestiNoita ei missään matkustavia on joka palstalla nykyään, ovat erään sortin potilaita selvästi. Paikkaauringossa-palstalla on nimmari moninainen... ei yhtään matkakertomusta... negatiivista , sairasta arvailua, jne. Ei kannata noihin vastailla, se lyö vaan vettä myllyyn...ja jos henkilö ei osaa kirjoittaa edes suomen kieltä, tulee epäilyjä mikä on "tilansa".
Rodos on ihan hyvä matkakohde, ovat tottuneet palvelemaan turisteja. Jos ei halua vilkaaseen kaupunkiin, voi ottaa jonkun muun paikan tukikohdaksi. Rodosta kiertelemällä näkee sen kauniin maaseudun ja myös hyviä rantoja. En minäkään viihtyisi Rodoksen ellin tai tuulisella rannalla, en pidä ylikansoitetuista paikoista. - xa xa xa
Stella M kirjoitti:
Noita ei missään matkustavia on joka palstalla nykyään, ovat erään sortin potilaita selvästi. Paikkaauringossa-palstalla on nimmari moninainen... ei yhtään matkakertomusta... negatiivista , sairasta arvailua, jne. Ei kannata noihin vastailla, se lyö vaan vettä myllyyn...ja jos henkilö ei osaa kirjoittaa edes suomen kieltä, tulee epäilyjä mikä on "tilansa".
Rodos on ihan hyvä matkakohde, ovat tottuneet palvelemaan turisteja. Jos ei halua vilkaaseen kaupunkiin, voi ottaa jonkun muun paikan tukikohdaksi. Rodosta kiertelemällä näkee sen kauniin maaseudun ja myös hyviä rantoja. En minäkään viihtyisi Rodoksen ellin tai tuulisella rannalla, en pidä ylikansoitetuista paikoista.Stella M muistaa väärin tai sitte on kirjoitusvirhe.Paikka auringosa palstan kummajainen on moninimimerkki, monta eri nimmaria eli Sinttu, Sirutar, Pihlajainen, Amelienn jne...On siinä yhdelle ihmiselle mistä valita.
- hämmästys suuri
no on sulla viuhka kun 24 vuotta olet kamakeita keräillyt, pakko olla tuo 4 viikkoa et kaikki ehtii käydä läpi. Maksaako paljon???
- Lomatar......
Samanlainen tunne minullakin jäi kun toukokuussa oltiin Rodoksella. En koskaan vielä ole joutunut kenenkään räkimisen kohteeksi mutta se tuntui olevan näiden nuorten kreikkalaisten skootteri poikien huvia räkiä ihmisiä kun ohi ajoivat. Vuosia sitten kun olemme viimeksi olleet oli tunnelma kyllä aivan jotain muuta ja paikka oli aivan huippu. Aurinkotuolit saavat olla minun puolestani tyhjänä matkakohde meidän perheen osalta on kyllä nyt sitten vaihtunut aivan muuksi kuin Rodokseksi.
- ei aina uutta
Kirjoitusvirhe. Tuo pitäisi olla Sirutar
- ???????
ei aina uutta kirjoitti:
Kirjoitusvirhe. Tuo pitäisi olla Sirutar
??????
- saniaisen kukka
Olen kuullut jo vuosia sitten erittäin huonosti käyttäytyvistä kreetalaisista nuorista, Rodoksella asutaan kylässä jossa ei tuollaista ole ainakaan vielä.
- Afrodite*
Niin, vaikea sanoa mistä nämä kokemukset tulee, kun itse olen vieraillut Rodoksella n. 10 kertaa vuosittain ja aina yhtä innolla odotan uutta matkaa.
En ole törmännyt epäystävällisiin ihmisiin, sen enempää kuin täällä kotomaassakaan. Olen tutustunut paikalliseen yrittäjäperheeseen ja aina saan yhtä ystävällisen vastaanoton ja hyvän palvelun.
Rannalla minulla on tapana levittää makuualusta ja pyyheliina kivien päälle, siinä on ihan hyvä pötkötellä ja katsella merelle, jossa en ole mitään roskia havainnut, ainoastaan valkeita purjeita ja laivoja.
Niinhän se on, että kauneus on katsojan silmissä ja niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Eihän me ihmiset mitään enkeleitä olla ja mikseipä ikäviä kokemuksia satu kohdalle myös ulkomailla. Täytyy muistaa, että saarella asuu paljon muitakin, kuin alkuperäisiä kreikkalaisia.
Mutta, mutta, yksi tykkää tyttärestä, toinen äidistä ja kokemuksia saa hakea muistakin lomakohteista. Mulle Rodos on kuitenkin ihana paikka:)- 10th and last time
No joo, kyllä ne vanhemmat kreikkalaiset ovat mukavia ja ystävällisiä! Nuoret kreikkalaiset ovat tupanneet unohtamaan, mistä raha heidän pöytään tulee; turismista.
Minusta nuoret aikuiset olivat epäystävällisiä ja ylimielisiä, mutta vanhemmat kreikkalaiset olivat mukavia. Pienyrittäjä eräässä kaupassa sanoikin, että ei ole varaa olla muuta kuin rehellinen ja ystävällinen, muuten ei heillä kauppa käy. Näinhän se on, ja siksi ostinkin sielä juttuja. - 10th and last time
Joo, ja sinulla sisälukutaidossa vikaa... ;)
" Pienyrittäjä eräässä kaupassa sanoikin, että ei ole varaa olla muuta kuin rehellinen ja ystävällinen, muuten ei heillä kauppa käy. Näinhän se on, ja siksi ostinkin sieltä juttuja."
Onko sinulla joku ongelma?! - ei edes taivas varj.
Joo, ja sinulla sisälukutaidossa vikaa... ;)
" Pienyrittäjä eräässä kaupassa sanoikin, että ei ole varaa olla muuta kuin rehellinen ja ystävällinen, muuten ei heillä kauppa käy. Näinhän se on, ja siksi ostinkin sieltä juttuja."
Onko sinulla joku ongelma?!Voi kun ne jäisikin "joku ongelma"
Niitä todella on. 4 vuoden seurannalla.
- Meen mää Rodokselle
No, uusia turisteja tulee aina, vaikka sää meetki muualle, vaan todetaksesi, että maailma ei ole kuin ennen.
- bulgbulgx
Muistini mukaan meillä on sananvapaus :D
Jos aloittaja on kokenut Rodoksen kyseisellä tavalla. So!
Miksi siitä heti kommentoimaan, että "pois heti ne negatiiviset lasit päästä" - "meidän Rodosta ei pilkata eikä loukata pe*kele!"
Esimerkkinä: Jos täällä Suomessa on tiskin takana sellainen "kivikasvoinen, eleetön" asiakaspalvelija - kommentoin kahvilakaverilleni, että "mitä ilmeisemmin ollaan käyty hakemassa oppia etelästä" = hymyyn ei tuhlata energiaa, eikä ylimääräiseen kohteliaisuuteen.
Eli tuo on ollut vallitseva trendi jo jonkin aikaa.
Jos saksalaiset saivat hyvää palvelua, kuten joku kirjoitti, niin uskoisin sen johtuvan siitä, että se ryhmä valittaa aika lailla kaikesta. Lienee viisaampaa pitää saksalaisryhmä tyytyväisenä, muutoin joutuu kolminverroin tekemään töitä ja korvaamaan vajaata olutuopillista viidellä täydellä.
Me, suomalaiset olemme vähään tyytyväisiä ja emme viitsi vaivautua valittamaan vähän kylmenneestä kahvista heti siinä paikan päällä. JA! Mielestäni oli mistä tahansa palvelu-alasta kyse, mistä tahansa palvelusta, niin työt ja tuotteet pitäisi olla sitä tasoa, että asiakas voi huoletta ostaa, maksaa ja nauttia siitä. Oli se sitten vaikka mini-marketin juustopaketti - pitää pystyä luottamaan, että se on syömäkelpoista.
Ei se meidän asiakkaiden - olimme sitten täällä kotimaassa tai sitten Rodoksen kujilla - tarvitse kuluttaa energiaamme viimeisen käyttöpäivän syynäämiseen. Eikä sitten palauttamisiin.
Meniköhän vähän aiheesta ohi.
Mutta kuitenkin: Kreikan saaret saisivat nyt ainakin vähän ryhdistäytyä!
Tai minä matkustan jatkossa vain ja ainoastaan Bulgarian Kultarannikolle!
Ja ne "kreikkalaispojat" jotka sylkevät ohiajaessaa....voivat olla myös Albaniasta tulleita - niitä kuulemma on siellä ollut jossain vaiheessa...ja niistä vähän probleemia.- junttilasta päivee..
Jep. Jos tyydytään kaikkeen p---n ilman valitusta. Homma jatkuu.... Sakut valittavat, maksavat vähemmän matkosita mm. Rodokselle ja saavat paremmat huoneet paremmalla sijainnilla kuin suomalaiset, jotka maksavat matkasta enemmän.
Sakut valittavat joka ikisestä asiasta, siksi saavat heti hyvää palvelua. Suomalaiset kun ovat tyytyväisiä 4 tähden hotellissa, kun saavat aamulla yhden kupin kahvia. Ja jos uskallat pyytää toisen kupin, niin tarjoilija kehtaa sanoa, että lisäkupin saat vasta kun on kaikille muille asiakkaille kahvin kaatanut! Näin tapahtui Petit palacessa pari viikkoa sitten.
Uskomatonta, miten suomalaiset vain tyytyvät huonoon palveluun. Matkat kun ovat aika kalliita (2200eur/2vko....) Tai no ei nyt niin kallis, mutta jos et saa edes kuin yhden kupin kaffea aamulla, niin kyllä se vähän rupeaa veetuttamaan tämmöistä kaffehammasta kuin meikeläisellä.... - rodoksella lomaileva
junttilasta päivee.. kirjoitti:
Jep. Jos tyydytään kaikkeen p---n ilman valitusta. Homma jatkuu.... Sakut valittavat, maksavat vähemmän matkosita mm. Rodokselle ja saavat paremmat huoneet paremmalla sijainnilla kuin suomalaiset, jotka maksavat matkasta enemmän.
Sakut valittavat joka ikisestä asiasta, siksi saavat heti hyvää palvelua. Suomalaiset kun ovat tyytyväisiä 4 tähden hotellissa, kun saavat aamulla yhden kupin kahvia. Ja jos uskallat pyytää toisen kupin, niin tarjoilija kehtaa sanoa, että lisäkupin saat vasta kun on kaikille muille asiakkaille kahvin kaatanut! Näin tapahtui Petit palacessa pari viikkoa sitten.
Uskomatonta, miten suomalaiset vain tyytyvät huonoon palveluun. Matkat kun ovat aika kalliita (2200eur/2vko....) Tai no ei nyt niin kallis, mutta jos et saa edes kuin yhden kupin kaffea aamulla, niin kyllä se vähän rupeaa veetuttamaan tämmöistä kaffehammasta kuin meikeläisellä....No hyvä sylvi, saksalaisia on niin paljon enemmän kuin suomalaisia, heidän matkanjärjestäjänsä saavat paremmat sopimukset hotelleihin. Ja saksalaisomisteisia hotelleja on niin Kreikassa kuin muuallakin mutta ei suomalaisia. Eli siinä nitiä eroja, ei kannata kirjoittaa mitään mututuntumalla!
Kuka köski mennä johonkin Petit palaisiin asumaan, siellä on hyviä huoneitohotelleja jossa voit juoda kahvia niin paljon kuin sielu sitää. Rodoksen kaupungissa toki hotellit eivät niin kovin tasokkaita ole mutta muualla saarella on ok majapaikkoja.
- _Ida_
Vielä tuosta asiakaspalvelussa olevien henkilöinen käytöksesstä: matkalla lentoasemalta kotiin, pysähdyttiin kahville ABC:lle. Siinä odoteltiin ja odoteltiin kassalla saataisiinko maksettua kahvit ja pullat (ainoat jonossa). Sitten viimein kääntyi kassahenkilö ympäri ja hyvin ynseään tyyliin rahasti ostokset. Maksoivat liki tuplaten sen minkä Rodoksella. Kannoimme ostokset pöytään ja kahvittelimme ja kannoimme astiat pois. Totesimme, että on palattu arkeen taas. Pois siitä ystävällisestä kiireettomästä ilmapiiristä jossa asiakaspalveluhenkilökunta vielä iloisesti hymyili.
Työskentelen itsekin asiakaspalvelussa - tosin virastossa, mutta muutama vuosi sitten jonkun ulkomaanmatkan jälkeen päätin, että pyrin aina siihen, että asiakkaalle jää hyvä mieli tilanteesta. Eihan se ystävällinen käytös ole hankalaa, eihän??? - kyllä se siittäää
Muistakaa kusta ahkerasti uima-altaaseen
- Ihmettelevä asiakas
Rodoksen vanha kaupunki. Ravintola ison puun alla, en tiedä nimeä. Asiakkaat 2 aikuista 2 lasta. Tarjoilija vanhempi mieshenkilö. Toi pöytään ruokalistan ja öljy-etikkapullot telineessä. Aikuiset valitsi listalta mieleisensä mutta lapset halusivat munakasta. Tarjoilija palasi pöytäämme. Kysyin, voisivatko lapset saada munakasta? Mies "karaisi": "NOU OMELETS!!" ja sieppasi pöydästä pois ruokalistan ja öljy -etikkepullot. Kääntyi kannoillaan ja marssi pois. Typertyneinä jäimme tuijottamaan. Nousimme ja poistuimme.
- 40+
Ihmettelevä asiakas kirjoitti:
Rodoksen vanha kaupunki. Ravintola ison puun alla, en tiedä nimeä. Asiakkaat 2 aikuista 2 lasta. Tarjoilija vanhempi mieshenkilö. Toi pöytään ruokalistan ja öljy-etikkapullot telineessä. Aikuiset valitsi listalta mieleisensä mutta lapset halusivat munakasta. Tarjoilija palasi pöytäämme. Kysyin, voisivatko lapset saada munakasta? Mies "karaisi": "NOU OMELETS!!" ja sieppasi pöydästä pois ruokalistan ja öljy -etikkepullot. Kääntyi kannoillaan ja marssi pois. Typertyneinä jäimme tuijottamaan. Nousimme ja poistuimme.
Itse olin toukokuussa 5 kertaa Rodoksen kaupunkissa ja lähen aivan varmasti ens vuonna. Upea paikka. Eikä puolet noista viesteistä pitää paikkansa.
- loma loppu......
40+ kirjoitti:
Itse olin toukokuussa 5 kertaa Rodoksen kaupunkissa ja lähen aivan varmasti ens vuonna. Upea paikka. Eikä puolet noista viesteistä pitää paikkansa.
Itse olin toukokuussa 10 kertaa ja ei enää Rodokselle. Minulla oli todella huonoja kokemuksia paljon asiat muuttuneet siellä. Aika pitkälti moni viesti pitää paikkansa. Olen pahoillani 40 etten voi olla kanssasi samaa mieltä mutta hyvä niin, että sinä pidät paikasta ja se suodaan sinulle. Minun lomani pelasti Rodoksella hyvin valittu hotelli. 10 kerta rodoksella nyt kyllä jo aikakin vaihtaa lomakohdetta. Hyvää lomaa kaikille niille joilla lomamatka vielä edessä päin.
- toukokuussa oltiin..
Ihmettelevä asiakas kirjoitti:
No se johtuu siitä, että omeletti on halvin mahdollinen ruoka. Eivät halua myydä sitä kun siitä ei jää talolle katetta. Siksi mielummin pitävät pöydän tyhjänä....
Oltiin myös vanhassa kaupungissa. Istuttiin yhteen pöytään ja oltaisiin juotu jotain. Mutta kun oli niiiiiin vaikeeeeeta sille tarjoilija"pojalle" tai oliko joku hovi peräti, niin vaihdoimme toiseen ravintolaan aukean toiselle puolelle. Siellä palvelu pelasi =D - ------------------
toukokuussa oltiin.. kirjoitti:
No se johtuu siitä, että omeletti on halvin mahdollinen ruoka. Eivät halua myydä sitä kun siitä ei jää talolle katetta. Siksi mielummin pitävät pöydän tyhjänä....
Oltiin myös vanhassa kaupungissa. Istuttiin yhteen pöytään ja oltaisiin juotu jotain. Mutta kun oli niiiiiin vaikeeeeeta sille tarjoilija"pojalle" tai oliko joku hovi peräti, niin vaihdoimme toiseen ravintolaan aukean toiselle puolelle. Siellä palvelu pelasi =Dhöpöhöpö....
- öimälä m
40+ kirjoitti:
Mistä sinä sinne 5 kertaa kuukaudessa kerkesit mennä. kuukaudessa on 4 viikkoa?!
- ei mitään vikaa
Huono juttu kun valitetaan. Olen aina kehunut paikkaa koska tuulipukukansa pysyy siellä ja on pois parempien ihmisten muista lomakohteista. Hienoa kaikki suomibaarit, siellä on tunnelmaa.
- 8+16=24
Kuule nyt olet erehtynyt, tuulipukukansa menee tosiaan Bulgriaan ja Turkkiiin kun siellä on niin halpaa, Kreikka/Rdoos ei enää ole halpa kohde :) Ja sinä "ei mitään vikaa" tietäisit tämän jos siellä olisit käynyt.
- Ei ole tuulipukua
8+16=24 kirjoitti:
Kuule nyt olet erehtynyt, tuulipukukansa menee tosiaan Bulgriaan ja Turkkiiin kun siellä on niin halpaa, Kreikka/Rdoos ei enää ole halpa kohde :) Ja sinä "ei mitään vikaa" tietäisit tämän jos siellä olisit käynyt.
Olen minäkin Bulgariassa käynyt, enkä siitä huolimatta ole koskaan omistanut tuulipukua :) Rodokselle läden taas elokuussa.
- huomattavasti parenp
"Parenpien ihmisten muista lomakohteista" = Rouva tarkoittaa Turkkia,Bulgariaa.
Ei muuta kuin crocs´sit jalkaan ja sivistystä lisäämään. Saadaan sitten ihan todellisia tarinoita paskaisista hotelleista, perspyyhejutuista, viimeviikkoisesta ruuasta munakkaan seassa, puuttuvista oppaista juoposta henkilökunnasta,
varastelevista siivoojista.
Ja sitten piiitkä matkaparina AM sivulle,Amelienn - Kreikkafani *
En jaksanut ketjua lukea mutta aloittajalle: kun olen ollut missäpäin vaan Kreikassa niin kreikkalaiset ovat kaikki kovin ylpeitä ja se kyllä ottaa joka kerta päähän. Ovat kuin parempia ihmisiä olisivat. Taksikuskit tiuskii että ovia paiskotaan muka liian kovaa kiinni, vaihtorahat heitetään eteen tiskille ja olen jopa joutunut kunnon riitaan kerran Kosin saarella hotellinomistajan ja hänen aikuisten tyttäriensä kanssa kun jätin valot huoneeseen poistuessani sieltä ! Hyvä etten turpiini saanut, onneksi äitini tuli siihen väliin !! Jotenkin arvasin tuon että ylpeys ja nokkailu vaan lisääntyy kun turistit tietävät missä kusessa maa on.
Kaikesta huolimatta menisin aina vaan uudelleen Kreikkaan :)- totuus löytyy
ainoa palvelus, jonka Kreikan matkalla voi tehdä, on kusta uima-altaaseen.
se on ainoa vastine, jonka Suomi saa Kreikan lainoittamisesta ja niiden maksaminenhan tullaan hoitamaan suomalaisten toimesta,
- Kaikki muuttuu...
Rodoksella ei ole enää sellaista turistimäärää kuin 70-80-lukujen taitteessa, mutta joidenkin paikallisten asenne vaikuttaa yhä siltä, että turistia voi kohdella miten tahansa, ja hän palaa tyytyväisenä saarelle. Nämä ihmiset ovat kuitenkin vähemmistö.
Ääripäät jäävät tietysti parhaiten mieleen. Yksi epämiellyttävimmistä oli hotelli Carinan iltabaarimikko Griva-kadulla. Hänen piti ehdottomasti asetella hidastellen uutta paperirullaa kassakoneeseensa 15 minuutin ajan ennen kuin hän ehti tarjoilemaan juomia baarin kahdelle asiakkaalle. Muutakin puuhasteltavaa oli runsaasti ennen kuin palvelu heltisi. Kehotan menemään muihin baareihin.
Mieleen jäivät myös Demis- ja erityisesti Albatross-baarien korkeat hinnat. Helsingissäkin on runsaasti baareja, joissa ei tarvitse maksaa neljää euroa alle puolen litran oluttuopista. Ei ihme, että asiakkaista tuntui olevan pulaa. Kulkiessani kerran Demisin ohi heti puolen yön jälkeen, baarissa ei ollut yhtään asiakasta!
Valtaosin turistia kuitenkin kohdeltiin hyvin. Monien ravintoloiden ruokien hinnat olivat hyvin kohtuulliset, mutta juomista pyydettiin kansainväliseen tapaan korkeita hintoja. Asiakashan vedetään sisään ravintolaan ruokalistan hinnoilla. Harva tutkii juomien hintoja tässä vaiheessa.
Erinomaisesta palvelusta voisin mainita jossakin toisessa ketjussa kehutun Yamas-ravintolan ja siitä sadan metrin päässä satamaan päin kadunkulmassa sijainneen ilmaisen internet-tietokoneen asiakkailleen tarjoneen baarin, jonka nimi ei jäänyt mieleen. Puoli litraa olutta maksaa 2,50 €. Melkein yhtä halpaa kuin Kanarialla!
Myös Johnny's pubin henkilökunta oli hyvin kohteliasta, kielitaitoista ja tarjosi suolaista pikku purtavaa asiakkailleen. Hotelli Mediterraneanin väki saa myös täydet pisteet palvelusta.
Kadut eivät mielestäni olleet sen roskaisemmat kuin aikaisemminkaan. Siisteys vaihteli entiseen tapaan ja riippui ratkaisevasti kiinteistön omistajasta. Ikävintä katuelämässä on, että moottoripyöräilijät ajelevat jalkakäytävillä jopa sellaisissakin paikoissa, joissa katu on aivan vieressä (rannat). Pieniä lapsia ei voi päästää vapaasti juoksemaan kaukana ajoradoistakaan, sillä he voivat jäädä jalkakäytävällä moottoripyörän yliajamaksi. - marke*
Tulin justiin Rodokselta, eikä se ollut sen likaisempi tai epäystävällisempi kaupunki kuin ennenkään. Eihän kaikki voi olla niin kuin meillä kotona. Joku on tainnut lähtee tiukka pipo päässä lomailleen. Meillä meni kaikki erittäin mukavasti, paikalliset ihmiset iloisia ja ystävällisiä, samaa likaa on joka saarella mutta sehän kuuluu yleisesti eteläeurooppalaiseen tapaan... ei olla niin tarkkkoja joka asiasta. Puolen litran viini maksoi 7 euroa ravintolassa, illalllisruoka alkaen noin 8 euroa tasokkaissa ravintololoissa. Suomalaisia kohdeltiin hyvin, saksalaisia oli tosi vähän.
Rannat siivottiin päivittäin. Tokihan mereltä tulee sitä vihreää mönjää, jota ei edes ehditä siivota, mutta ei se vesi likaista ollut eikä rannatkaan.- utan pipo
Rodoksella on niin kuumaa ettei siellä voi pitää pipoa.
- Huhhuijjaa
Miksi olet paskonut ja kussut pesuhuoneesi lattialle, jos on se pitänyt pestä useaan kertaan vielä omatoimisesti parin viikon aikana?
- fyih....
Hakeudu sinä hoitoon....
- tessera
Hei kaikki jotka näette Rodoksen vain likaisena ja epäsiistinä paikkana herätkää ja katsokaa täällä ympärillenne täällä kotosuomessa mitä näette aivan kaikenlaista roskaa pitkin ja poikin ympäristöä ja järviä ym.paikkoja.Siivotaan ensin oma ympäristömme ja arvostellaan sitten muita.Suomi ei ole enää siisti maa tämä on tosi.
- miina2011
Palasin viikko sitten Rodokselta ja täytyy sanoa, että en enää koskaan mene uudestaan. Oli niin töykeätä ja ylimielistä kohtelu suomalaisia kohtaan! Rannat olivat tosi likaiset ja tuulinen ranta öljyn peitossa, kaikki pyyhkeet sotkeutuivat öljyyn. Kadut todella roskaisia ja likaisia. Joka paikka oli täynnä For sale-kylttejä ja kiinteistöt jätetty tyhjilleen ja rapistumaan.
Paikalliset tuntuivat elävän viimeistä päivää ja mistään ei välitetty pätkääkään, ehkä tietävät maansa taloudellisen tilanteen, eivätkä jaksa enää välittää mistään. Todella ikävä maku jäi maasta ja loma oli pettymys. Niin paljon kun täälläkin maata on hehkutettu, mutta en kyllä ymmärrä miksi.- rodostrianta
Joopa joo... taas tätä ja moninimimerkki asialla, alkaa kyllästyttämään.
Öljyä tuuliselle rannalle on aina vähän tullut, ei mitään uutta. For sale -kylttejä on aina, välillä vähemmän mutta nyt valitettavasti enemmän. Niitä rapistuneita kiinteistöjä nyt on siinä keskustassa ollu ainakin parikymmentä vuotta, nyt on tänä kesänä avattu uudelleen ainakin pari hotellia jotka oli ennen kiinni ja rapistumassa., eli parannusta on tapahtunut..
Mutta paras kommentisi oli ...ehkä tietävät maansa taloudellisen tilanteen... Miten niin ehkä? Kyllä he sen tietävät erittäin hyvin. Ja paskapuhetta tuo töykeys, sinua kohtaan ehkä sitä oltiin mutta niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Rodos ei ole maa senkin idiootti, Kreikka on todella monipuolinen matkakohteena ja Rodos vain yksi suositummista saarista siellä. - Lomalleeee
rodostrianta kirjoitti:
Öljyä tuuliselle rannalle on aina vähän tullut, ei mitään uutta. For sale -kylttejä on aina, välillä vähemmän mutta nyt valitettavasti enemmän. Niitä rapistuneita kiinteistöjä nyt on siinä keskustassa ollu ainakin parikymmentä vuotta, nyt on tänä kesänä avattu uudelleen ainakin pari hotellia jotka oli ennen kiinni ja rapistumassa., eli parannusta on tapahtunut..
Mutta paras kommentisi oli ...ehkä tietävät maansa taloudellisen tilanteen... Miten niin ehkä? Kyllä he sen tietävät erittäin hyvin. Ja paskapuhetta tuo töykeys, sinua kohtaan ehkä sitä oltiin mutta niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Rodos ei ole maa senkin idiootti, Kreikka on todella monipuolinen matkakohteena ja Rodos vain yksi suositummista saarista siellä.Nyt hämmästytti nuo öljykommentit. En ole ollut koskaan tuulisella rannalla, vaikka Rodoksella olen kerran aiemmin käynyt. Nyt kohteena on ensi viikolla nimenomaan Rodoksen kaupunki ja tarkoitus olisi nauttia auringosta kaupungin rannoilla. Siis likaantuuko siellä tuulisella rannalla ihan oikeasti pyyhkeet vai oliko tuo liioittelua? Tuulinen ranta olisi varmaan muuten mainio valinta, kun kelit ovat vielä niin kuumat.
Matkaa odotamme innoissamme :). Kreikkaan olemme ihastuneet lomakohteena. Viikon päästä koneessa tähän aikaan. - rodostrianta
Lomalleeee kirjoitti:
Nyt hämmästytti nuo öljykommentit. En ole ollut koskaan tuulisella rannalla, vaikka Rodoksella olen kerran aiemmin käynyt. Nyt kohteena on ensi viikolla nimenomaan Rodoksen kaupunki ja tarkoitus olisi nauttia auringosta kaupungin rannoilla. Siis likaantuuko siellä tuulisella rannalla ihan oikeasti pyyhkeet vai oliko tuo liioittelua? Tuulinen ranta olisi varmaan muuten mainio valinta, kun kelit ovat vielä niin kuumat.
Matkaa odotamme innoissamme :). Kreikkaan olemme ihastuneet lomakohteena. Viikon päästä koneessa tähän aikaan.Jos makaat pelkällä pyyhkeellä tuulisella rannalla lähellä rantaviivaa niin saattaa likaantua. Jos ei halua rantatuolia niin kärjen tuntumassa tuulee myös.
- 4 yötä lähtöön :)
rodostrianta kirjoitti:
Rodos ei ole maa senkin idiootti, Kreikka on todella monipuolinen matkakohteena ja Rodos vain yksi suositummista saarista siellä.Olen täysin samaa mieltä kanssasi rodostrianta.
Huvitti melkoisesti lukea tuota miina2011 kirjoitusta, kun hän siinä vaahtosi Rodoksesta maana :) Taitaa olla maantiede hänellä aika hukassa! - öljyläntti
Lomalleeee kirjoitti:
Nyt hämmästytti nuo öljykommentit. En ole ollut koskaan tuulisella rannalla, vaikka Rodoksella olen kerran aiemmin käynyt. Nyt kohteena on ensi viikolla nimenomaan Rodoksen kaupunki ja tarkoitus olisi nauttia auringosta kaupungin rannoilla. Siis likaantuuko siellä tuulisella rannalla ihan oikeasti pyyhkeet vai oliko tuo liioittelua? Tuulinen ranta olisi varmaan muuten mainio valinta, kun kelit ovat vielä niin kuumat.
Matkaa odotamme innoissamme :). Kreikkaan olemme ihastuneet lomakohteena. Viikon päästä koneessa tähän aikaan.Likaantuu ne pyyhkeet ja se öljy ei lähde pois. Kun nyt tiedät, että pyyhkeesi on öljyssä niin otappa kotoa mukaan se vanhin pyyhe ja nakkaa mäkeen kun loma loppu näin tein minä. Hyvää matkaa teille.
- Arnikki12
4 yötä lähtöön :) kirjoitti:
Olen täysin samaa mieltä kanssasi rodostrianta.
Huvitti melkoisesti lukea tuota miina2011 kirjoitusta, kun hän siinä vaahtosi Rodoksesta maana :) Taitaa olla maantiede hänellä aika hukassa!Monella blondilla on maantiede täyttä hepreaa!!! Niin oli silläkin Tjären oapstytöllä joka Sun gardenissa mainosti firman retkiä ja sanoi torstaina olevan ohjelmsitossa retken Turkin pääkaupunkiin Marmarikseen!! Me muutamat siinä vilkuiltiin toisiamme ... että Turkissako pääkaupunki on vaihtunut!!! Turkkiin ei meistä kukaan edes aikonut lähteä!
- äimänäkäkenä....
rodostrianta kirjoitti:
Rodos ei ole maa senkin idiootti, Kreikka on todella monipuolinen matkakohteena ja Rodos vain yksi suositummista saarista siellä.Onko tuo tyyppi jonkin sortin sairas vai? Varmaan on niitä avohoitopotilaista, sossun vakiasiakas vähintäänkin. sinulla ei ole mitään asiaa minnekään, korkeintaan ni...aniemeen...
vainoharhaisuudesta ei voi parantua, se on varmaa, mutta hakeudu osastohoivaan! - kysyvä tiellä
äimänäkäkenä.... kirjoitti:
Onko tuo tyyppi jonkin sortin sairas vai? Varmaan on niitä avohoitopotilaista, sossun vakiasiakas vähintäänkin. sinulla ei ole mitään asiaa minnekään, korkeintaan ni...aniemeen...
vainoharhaisuudesta ei voi parantua, se on varmaa, mutta hakeudu osastohoivaan!Onko nyt kyse nimmari moninaisesta.
Sehänapuhei
on lepakko ja virtuaalireissaaja, vih
Moninaisestako on kyse? Se on lepakko ja virtuaalireissajja, häiriköi kun työttömällä ei ole rahaa ees tallinnan reissuun. - säälittävä on
kysyvä tiellä kirjoitti:
Onko nyt kyse nimmari moninaisesta.
Sehänapuhei
on lepakko ja virtuaalireissaaja, vih
Moninaisestako on kyse? Se on lepakko ja virtuaalireissajja, häiriköi kun työttömällä ei ole rahaa ees tallinnan reissuun.Onko sulta monimerkki jäänyt tänään lääkkeet ottamatta, sekoilet tuolla matkaopaslehden keskusteluissa tänään oikein huolella. Täälläkin teksti on aivan sekavaa.
Muista aina että luulo ei ole tiedon väärtti.
- mngn
No jo ollut surkea loma! Rodoksen kaupungissa voi olla likaista, turistit heittävät kaiken maahan.
Olen ollut Rodoksen saarella 9 krt, en kertaakaan kaupungissa koska se on varsinainen turistighetto. Saaren eteläosassa on kivoja kyliä.... yksi niistä on suosikkimme, sinne tulee mentyä vuosittain kun se paikka löydettiin. Toki mennään muuallekin ja myös muihin maihin joten vertailukohtaa on.
Mitä öljyyn tulee sitä olen saanut rabtapyyhkeelleni vuosia sitetn Sun gardenin rannalla. Minkäs sille voi laivat päästävät öljyä mereen eli se on laivoista päästettyä jäteöljyä. Hankala sitä on mitenkään puhdistaa kun se on mereen joutunut. Toki krekut eivät ole niitä maailmanparhaimpia jätteiden käsittelyssä mutta käydessämme Rodoksen kaupungissa muutama viikko sitten siellä oli kyllä siistimpää kuin kotikaupungissamme Helsingissä. - Sunnuntaina kotiin
Täällä sitä istutaan parhaillaan hotellin terassilla ja katsellaan kaunista merinäkymää. Pieni olut edessä ja hinta vain 1,90, kaupoissa tietenkin halvempaa.
Tuulisella rannalla on käyty joka päivä uimassa ja meressä ei ole kellunut yhtäkään muovipussia, hedelmää tai muutakaan p..kaa. Rannat ovat samanlaisessa kunnossa kuin aina ennenkin, eikä ole öljyä tarttunut pyyhkeisiin.
Hotellin henkilökunta todella ystävällistä, niinkuin kaikki muutkin, kuten esim. ravintoloiden ja kauppojen henkilökunta. Hotellihuone siivotaan myös päivittäin.
Kukaan kauppias ei ole tullut kädestä kiittelemään kun olen ostoksilla käynyt, eikä ole mitään ilmaisia lahjoja jaeltu.
Lämmintä on, mutta ilmainen ilmastointi pelaa hyvin hotellihuoneessa ja myös netin käyttö omalla kannettavalla on maksutonta.- tietämätö
Paljonkos bacardi breezerit maksavat supermarketeissa nykyään?
- Sunnuntaina kotiin
tietämätö kirjoitti:
Paljonkos bacardi breezerit maksavat supermarketeissa nykyään?
Breezerit maksoivat supermarketeissa 1,90 - 2,20.
- Sunnuntaina kotiin
Päivällä kun menen kauppaan, niin vilkaisen hinnan. Hotlan baarissa hinta on 3.90€
- vävypojan hinnat
edellinen, kun käyt kaupassa, litsaapa samalla kaikkien viinojen hinnat ja anna raportti. Että ossais ottaa rahhaa mukkaan, kun meillä mennee pari pulloa konjamiinia per pv kahdestaan, muutama olut ouzoa 3 pulloa päivässä.
- Sunnuntaina kotiin
Ikävä kyllä en käyttänyt, enkä käytä Vävypojan palveluita !
- Reis64
Kirjoitus on melkoista bullshittiä omaan kokemukseeni verrattuna juuri siellä olleena.Ihmiset ystävällisiä hotellin henkilökunnasta pikkukauppiaisiin ravintoloiden henkilökuntaan.
Totta kai siellä paikalliset ovat huolissaan taloudellisesta tilanteesta ja mitä tuleman pitää.
"Taantunut likainen kaupunki".Jopa joo.Osin jopa siistimpi kuin Helsinki, ei kerjäläisiä jne ja oli tunne ettei täällä paljon rikollisuutta ole.
Hotelli oli Constantin.- 5+7
"Osin jopa siistimpi kuin Helsinki"
Olet aivan oikeassa. Sen, joka moittii Rodoksen kaupunkia roskaiseksi, pitää käydä katsomassa Helsingin rautatieaseman ympäristöä tai Esplanadipuistoa aikaisin lauantaiaamuna ennen kuin suomalaisten metsäläisten jättämät roskat kerätään pois turisteja varten.
Jos sivistystasoa mitataan paikkojen roskaamisella, kreikkalaiset hakkaavat suomalaiset 10 - 0. (Britit tosin häviävät vieläkin selvemmin. Katselin juuri, miten parikymppiset "aikuiset" britit jättivät juomapullonsa ja muovilasinsa uimaranalle Mallorcalla, vaikka lähin roskis oli kahden metrin päässä.)
- maksaja12
Ei auta enää olla huolissaan taloudellisesta tilanteesta, maa on konkurssin partaalla. Olisi pitänyt tehdä jotain ennen kuin kaikki romahtaa. Huutavat sitten muita maita apuun, auttakoot vaan itseään.
- moni nainen
siisteys on tois arvoista eli niuhotusta. ei siit kannata maksaa.
- levännyt
Outoa,meillä oli hyvä reissu Rodokselle,IXIA,hotelli siisti,ruoka hyvää,ranta siisti ,rantatuoli 4 euroa.Nannou siisti marketti,paljon tavaraa myynnissä.Ei meidän rannassa ollut öljyä ,eikä roskia olimme syyskuun eka viikon.
- Jennis vaan
Kausi on lopuillaan, taitaa olla viimeínen normaalihintainen oleskelu.
Ensi vuonna ei työläisellä ole asiaa Rodokselle, Kreikan matkakohteista tulee mailman kalleimmat. Luokkaa Tokio, Oslo ja Hongkong.
- Pefkos
Me kotiuduimme juuri Rodokselta läheltä Lindosta. Meillä oli all inclusive hotelli. Siellä kaikki oli viimeisen päälle ja palvelu pelasi moitteettomasti. Hyvä kun sai lautasella viisarit viiteen niin jo se haettiin pois. Tietenkin hotellin omat rantatuolit kuuluivat hintaan. Juomaa ja syömää riitti yllin kyllin.
Mutta hotellin ulkopuolella oli aika karua. Paljon oli tosiaan roskia tien vierissä - pääosin muovipulloja (varmaan turistien jättämiä..). Paljon näkyi koko saarella keskeneräisiä taloja jotka jo kasvoivat horsmaa. Kysyinkin taksikuskilta että miksi näin niin vastaus oli "no money". Käveltiin läheiseen kylään (n 2km) . Meininkinä nähdä vähän nättiä istutusta, suhkulähdettä tms kivaa katseltavaa kävellessä. Kylä oli hyvin ankea jossa torakka juoksenteli kadulla ja muutama kahvila internet kahvila oli. Sekä paikallinen supermarket. Joka ei tosiaan myy muuta kuin krääsää ja juomia.
Eli jos jotain ostettavaa ja kauppoja haluaa, pitää mennä Rodoksen kaupunkiin. Oppaammekin sanoi että kaikki saarelaiset käyvät rodoksen isoissa kaupoissa tekemässä isommat ostokset. Kyläläiset saattavat ostaa kimppa-auton ja sillä sitten lähdetään kaupoille.
Kauniit maisemat ja hieno ilmahan tuolla saarella oli, mutta niin jotenkin alkeellista vielä. - Lindos princess
Laitan tämän nyt tähän viestiketjuun kun en lukuisista yrityksistä huolimatta saa aloitettua uutta aihetta.
5 henkinen perhe kotiutui Rodokselta la 24.9.
Ensimmäinen aloitti kuumeilun la iltana loput sunnuntaina, osa päivällä osa illalla. Kuume nousi äkisti korkeaksi sekä päänsärkyä ja lihaskipua. Mitään muuta oiretta ei ole. Nyt maanantaina vielä muutamalla 38 kuumetta ja lopuilla alkaa jo helpottamaan (toivottavasti).
Mitään muuta flunssan oiretta ei ole.
Googlettelin eri viruksia ja Länsi-Niilin virus tuntuu täsmäävän tähän tautiin. Vuosi sitten kreikassahan oli siitä oikein riesa.
Kyseinen virus leviää hyttysten välityksellä (kuten moni muukin virus) ja meidän kämpässä oli muutama sinnikäs itikka.
Muuten hyttysiä ei ulkona näkynyt, mutta suosittelen litsimään kaikki mitkä iholle aikoo.- H3N2 ..
Kyllä se on sitä samaa kausiflunssaa mitä täälläkun
- lindos princess
H3N2 .. kirjoitti:
Kyllä se on sitä samaa kausiflunssaa mitä täälläkun
Kyllä mielestäni flunssaan kuuluu nuhaa, yskää, kurkkukipua. Meillä kun ei ole mitään näistä. Ja lääkkeellä kun alentaa kuumeen niin olo on levossa täysin normaali. Liikkeessä tuntuu ettei voimat ole tallella. Kausiflunssaa tämä ei ole.
Höpö höpö, on tyyppi käynyt varmaan Turkissa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!
Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot23518015Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois
Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss6910282Vasemmistoaate on aatteista jaloin
Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?3156740Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki224519Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai483747Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen
Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.743234"Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa
Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita1132913Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen
"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen892400MTV: Timo Jutila lataa suoraa tekstiä Pippa Laukan tylystä kritiikistä tosi-tv-kuvausten jälkeen
Juti sai kuulla kyllä kunniansa Olet mitä syöt -ohjelmassa elintavoistaan! Toki olihan siinä aika paljon rasvaista syötä201587Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit181406