Viime kesästä lähtien hiivatulehdusta. Viimeisin hoito oli 6 tablettia suun kautta kolmena päivänä. Kuurin loppumisesta alkaa olla viikko. Alapää on arka. Illalla sitä poltteli. Ennen kuuria alapää oli tulipunainen ja siinä oli jotain ihottumaa, ilmeisesti hiivasta johtuvaa. Aamulla saatoi alapää olla ok ja puolelta päivältä tulipunainen ja kirvelevä.
Tuntuu, ettei tuokaan tablettikuuri oikein auttanutkaan. Onneksi on toinen satsi odottamassa. Kaksi gynekologia on varmistanut, että hiivaa on. Testattu myös laboratoriossa. Ei bakteeritulehdusta. Ei sukupuolitautia.
Kummastuttaa tuo alapään polttelu illalla. Kutinaa ei varsinaisesti ole.
Jos pitää farkkuja töissä niin illalla on alapää arka. Pikkuhousunsuojan jätin suosiolla pois.
Hormonihoito menossa. Ei kohtua, ei munasarjoja.
Onko muita vaihdevuosi-ikäisiä joillla samoja ongelmia. Millä sait hiivan nujerrettua?
Hiivakierre
2
182
Vastaukset
- Ihmettelen...
En tiedä mikä on, mutta samanlaista vaivaa on minullakin ollut jonkun aikaa. Joskus ei kutise eikä polttele, mutta hetken päästä aivan kauhea kutina ja polte. Monet hiivat olen aikoinani kärsinyt ja oireet ovat ihan samanlaiset. Minulle tyypillistä kokkareista valkovuotoa ei ole, ehkä aavistuksen verran valkovuotoa, jos ollenkaan. Mutta se kutina ja polte...tuntuu että verillä kohta koko alapää :) Hiivalääkettä en ole vielä kokeillut enkä gynellä käynyt. 3 v. sitten aloitin estrogeenihoidon (laastari) ja silloin gyne sanoi, että limakalvot ovat ohentuneet. Sain vagifemiä, jota en silloin käyttänyt, kun en tarvinnut. Nyt olen sitä muutaman kerran laittanut, mutta ei taida apua olla. Kohtua ei minullakaan ole (poistettu lähes 4 v. sitten) ja sen takia ihmettelenkin voiko hiivaa olla, jos ei ole kohtua. Apua minusta ei nyt ollut muuta kuin että samasta vaivasta kärsin, mutta ei ole tutkittu onko hiivaa.
- Ei jaksa
Minulle toinen gynekologeista sanoi, että estrogeeni on kuin sokeria hiivalle. Kehotti jättämään geelin pois. Minullekin määrättiin noita alapäähän laitettavia puikkoja mutta tuntui, että tilanne vain paheni.
Oireeni ovat myös vähän epämääräiset. Valkovuoto ihan normaalin oloista. Luulen, että viime vuoden puolella hiiva pääsi oikein jylläämään monta kuukautta kun en ymmärtänyt, että se ei olekaan parantunut ja nyt vaikeampi saada nujerrettua.
Ruokavaliokin on sellainen, ettei pitäis hiivaoireita lisätä.
Ikävää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 14010166
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1485393Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p404040Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1323602Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352654Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191906Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3591572Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?981567Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?731428Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311386