Custom-mopot

Harrikka mopoilija

Ajattelin hommata custom-mopon, mutta en ole varma minkä customin. Ajattelin joko Jincheng Knightin tai Regal Raptor 50 ostaa.

Kumman mieluummin ostaisitte? Jinchengistä olen kuullut, että kiihtyy kuulemma hitaasti. Regal Raptorista olen kuullut, että kuluttaa vähän bensaa ja saattaa kulkea vakiona jopa yli 45 km/h... Regal Raptor myös maksaa vain sellaiset 1200 euroa ja Jincheng Knight sellaiset 2400 euroa...

Noissa vaan hirvittää se kiinalaisuus. Kiinalaiset mopot mielletään yleisesti paskoiksi, onko siinä mitään perää?

57

2277

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harrikka mopoilija

Ovatko nuo edes sen verran laadukkaita, että kestäisivät siihen saakka kunnes saa ajokortin ja auton, eli sellaiset kolme vuotta?

• fgh5

Kyllähän ne takuulla kestää, mutta on vain koko ajan korjauksessa.

• En suosittele

Ei kannata tollasia noloja kiinalaisia paskoja hommata.

• .......

Kyllä ne kestää siinämissä muutkin =) mutta edelleen kiinalaisiin osien saanti on helvetin niukkaa....... ja customit ei oo sitten mitään vakiomopoja ne ei vaan yksinkertasesti toimi vakiona. Uutta pyttyy vaan vähintään 100c ei toimi noin. tai toki toimii mut keskareita saat kattoo.

• Regal Raptor 50

Itse olen ajanut tälläisellä vm. 2008 kiinalaisella Regal Raptor 50 mopolla melkoisesti ja perheessämme oli niitä kaksikin jossain vaiheessa. Nyt tuo paljon ajettu on myyty pois tarpeettomana, mitään vikaa siinäkään ei ollut.
      Omat kokemukset ovat olleet pelkästään positiivisia, mitään sellaista vikaa ei ole ollut, mitä täällä on yleisesti väitetty näissä mopoissa olevan. Ainoa, mikä huomattiin heti ensimmäisessä, siis ensiksi ostetussa Regal Raptorissa, että ketjut venyivät n 700km:n ajon jälkeen melkoisesti, joten ne päätettiin vaihtaa vankempiin "kevarin" ketjuihin ja toiseen Regaliin vaihdoimme ketjut heti uutena. Paljon ajetusta Regalista meillä rapsahti vaihdepoljin irti hitsauksestaan, kun yhdellä tietyömaalla osui huomiokeila juuri siihen, korjattiin itse hitsaamalla. Samasta moposta meni lisäksi takapyörän laakeri rikki takuuajan ulkopuolella, mutta siihen saatiin vielä takuuseen apua.
      Huollot ja öljyjen vaihdot on tehty ajallaan huolto-ohjeiden mukaan ja huollot on teetetty hyväksytyssä merkkihuollossa (ei tarvitse olla Regalin oma huolto). Näillä mopoilla on ajettu melkoisen pitkiäkin matkoja ja mukana on ollut tavaraakin, telttaa, makuupussia, varapolttoainetta ym. Pisin reissu tehtiin n. 1100km ja muita vähän lyhyempiä. Mopossa on hyvä kantavuus (150kg!!), joten pitkällä matkalla varusteita voi ottaa huoletta mukaan. Totuuden nimessä on sanottava, että pitkillä matkoilla satulaa on pitänyt pehmustaa lisää.
      Mitä sitten tulee noihin keskareiden näyttämisiin, sitä emme ole huomanneet noilla mopoilla ajaessamme, päinvaistoin Harrikka porukat tulee huoltoasemilla juttusille ja muut customeilla ajavat morjestavat tienpäällä. Harrikkaan meilläkin tuo toinen Regal vaihtui muuten.

• Ei kannata todellaka

Kaverillani oli kerran tuollainen Jincheng Knight. Toimi aluksi ihan moitteetta, mutta parin viikon päästä pytty tipahti tielle savuavana.

Ei siis todellakaan kannata hommata mitään kiinanpelejä.

• sdfjfjghfgh

Niin ja mun kaverilla oli kanssa jincheng knight. Toimi aluksi ihan moitteetta, mutta parin viikon päästä Pakoputki räjähti ja kone lens kuuhun!!!!

• kaverin kokemus

Regalista katkee helposti ohjaustanko. Kaverillani kävi näin.

• Regal Raptor 50

Valmistusvika vai mikä oli? Aika harvinainen vika, varmaan meni takuun piikkiin. En ole edes kuullutkaan, että joltakin olisi ohjaustanko mennyt poikki, liekö edes totta koko juttu?????

• En ajaisi customilla

En tiedä ovatko hyviä, mutta aika rumia ainakin ovat. En kehtaisi itse ajaa.

• Anonyymi

Sinä ruma oot..

• fg4

Erittäin noloa vetää wannabe customilla 45 km/h reunaviivaa pitkin tien tukkeena...

• älä valita pelle

Miten reunaviivaa pitkin ajamalla voi tukkia tien? Autothan menevät oman kaistansa keskellä. Itse ajat autollasi varmaan pientareella.

• Lisäystieto

Kyllä toi Regal Raptor kulkee enemmän kuin 45kmh. Ite vedin tossa moottoritien vieressä olevalla polkupyörätiellä, niin mittari näytti 60/kmh tai vähän yli, että hyvin kulkee.

• Anonyymi

Homon höpinää

• Harrikka Mopoilija

Eli kannattaa mieluiten ostaa Regal Raptor 50?

• De-DD

Päädyin viime kesänä mm. tuubivideoiden pohjalta siihen että olisin hommannu ton Raptorin, mutta eipä sitten kuitenkaan tullu hommattua, kun ne olivatkin loppu Motor Powerilta. KHHH. Sillä välin kun tilasivat hiljaa lisää minä ostin sitten Symin customskootterin jotta yleensäkin pääs ajamaan ennen lumia. (Hidas paska mutta on siinä sentään parempi käyntiääni kuin muissa vastaavissa ihmeissä...)

Hyvä Suomi!

• Tässä tulee totuus

Luulenpa, että jos ostat tuon Regal Raptorin, niin sinulta menee tuhat euroa hukkaan.

Samaa sarjaa kuin Kinroad Prince. Yhdellä tyypillä oli yläasteella sellainen. Kiihtyi alkuun todella hitaasti, porukka meni polkupyörällä tuon mopohepun ohi. Moottorikin heilui kuin olisi juuri irtoamassa.

Todella helposti hajoavat. Kohta huomaatkin, että rahaa on mennyt korjaukseen enemmän kuin itse mopoon.

• Regal Raptor 50

Sinä vain luulet, et ole ajanut varmaan metriäkään ja kaverillakin on ollut toista merkkiä.

Kuten tuolla jo olen aiemmin kirjoittanut on itselläni kokemusta ko. moposta ja koska niitä on ollut kaksikin saman aikaisesti, niitä on voinnut verrata. Paljon ajettu Regalimme myytiin reilu vuosi sitten ja siitäkään ei ole negatiivista palauttta tullut. Meillä vielä jäljellä oleva Regalimme on täysin kunnossa, siitä ei tipahda moottori mihinkään, eikä ole ollut tippumassa, se kulkee kuten mopon kuulukin kulkeaa, lähtee sähköstartilla käyntiin. Ainakaan meillä näissä mopoissa ei ole mennyt rahat hukkaan.

• kuuntele järkipuhett
        Regal Raptor 50 kirjoitti:

Sinä vain luulet, et ole ajanut varmaan metriäkään ja kaverillakin on ollut toista merkkiä.

Kuten tuolla jo olen aiemmin kirjoittanut on itselläni kokemusta ko. moposta ja koska niitä on ollut kaksikin saman aikaisesti, niitä on voinnut verrata. Paljon ajettu Regalimme myytiin reilu vuosi sitten ja siitäkään ei ole negatiivista palauttta tullut. Meillä vielä jäljellä oleva Regalimme on täysin kunnossa, siitä ei tipahda moottori mihinkään, eikä ole ollut tippumassa, se kulkee kuten mopon kuulukin kulkeaa, lähtee sähköstartilla käyntiin. Ainakaan meillä näissä mopoissa ei ole mennyt rahat hukkaan.

Miksi sitten tuota Regal Raptoria haukutaan esim. kaikissa youtube videoissa?

http://www.youtube.com/watch?v=ROo9ChDUzvQ

Katso vaikka, yleinen mielipide on se, että tuollaiset kiinalaiset harrikkamopot ovat ihan surkeita.

• Harrikka mopoilija

Onko sulla muuten kuvia netissä tosta sun Regal Raptorista?

• Harrikka mopoilija

Onko se muuten totta, että Regal Raptor kiihtyisi hitaasti? Ainakin Jincheng Knight ja Kinroad Prince kiihtyvät aika hitaasti...

Kuinka kovaa Regal Raptorisi muuten kulkee? Kuullut juttua, että vakiona menee yli 45 km/h.

• Regal Raptor 50
        Harrikka mopoilija kirjoitti:

Onko se muuten totta, että Regal Raptor kiihtyisi hitaasti? Ainakin Jincheng Knight ja Kinroad Prince kiihtyvät aika hitaasti...

Kuinka kovaa Regal Raptorisi muuten kulkee? Kuullut juttua, että vakiona menee yli 45 km/h.

Me ei olla laitettu Regalista Youtubeen videoita. Vaan sitten tuosta nopeudesta sitten. Kumpikin meillä ollut ja oleva Regal ovat nopeuksien puoleen olleet ihan sallituissa rajoissa, ei olla viritelty, eikä viritetä. Tuo nyt jo myyty Regali kulki jostain syystä aika hyvin, Pohjanmaan lakeuksilla suorilla tieosuuksilla kokeiltiin ja lähemmäs 65km/h ja tuo toinen, nyt meillä vielä jäljellä oleva ei kulje niin kovaa, huiput jää n. 55km/h. Siis nämä nopeudet ovat sellaisia, mitä voisi pitää aivan matkanopeutena (siis jossakin Pohjois-Karjalan vaaroilla nopeudet on ihan toista ja alamäessä lähempänä 80km/h, ellei jarruta ja hillitse menoa) ja niitä osin ajettiinkin yhdellä pitkällä matkalla n. 400km yhteen putkeen juuri tuolla Pohjanmaalla. Muuten käytännössä matkanopeutena on pidetty tuota laillista 45km/h. Mainittakoon, että ensimmäinen 1000km pitää ajaa varsin rauhallisesti, eli suorittaa sisään ajo maltillisesti, sen jälkeen kulkeminen alkaa maistua. Toinen seikka on, että liikkeelle lähdettäessä on maltettava kone lämmittää huolella, kuten muissakin, että käynti tasaantuu.
        Ihmettelen edelleenkin noita juttuja kiinalaisten mopojen osien irtoamisista ym. Meillä tuo ainut osa joka on irronnut, on tuo vaihdepoljin josta kerroin tuolla aiemmin, kun siihen tuli niin suuri ulkopuolinen isku tietyömaan huomiokeilasta, joka "yllätti" Nilsiässä. Jos tarvetta olisi vielä tälläiselle mopolle, en epäröisi hetkeäkään uuden samanlaisen hankkimisessa.

• Harrikka mopoilija

Me ei olla laitettu Regalista Youtubeen videoita. Vaan sitten tuosta nopeudesta sitten. Kumpikin meillä ollut ja oleva Regal ovat nopeuksien puoleen olleet ihan sallituissa rajoissa, ei olla viritelty, eikä viritetä. Tuo nyt jo myyty Regali kulki jostain syystä aika hyvin, Pohjanmaan lakeuksilla suorilla tieosuuksilla kokeiltiin ja lähemmäs 65km/h ja tuo toinen, nyt meillä vielä jäljellä oleva ei kulje niin kovaa, huiput jää n. 55km/h. Siis nämä nopeudet ovat sellaisia, mitä voisi pitää aivan matkanopeutena (siis jossakin Pohjois-Karjalan vaaroilla nopeudet on ihan toista ja alamäessä lähempänä 80km/h, ellei jarruta ja hillitse menoa) ja niitä osin ajettiinkin yhdellä pitkällä matkalla n. 400km yhteen putkeen juuri tuolla Pohjanmaalla. Muuten käytännössä matkanopeutena on pidetty tuota laillista 45km/h. Mainittakoon, että ensimmäinen 1000km pitää ajaa varsin rauhallisesti, eli suorittaa sisään ajo maltillisesti, sen jälkeen kulkeminen alkaa maistua. Toinen seikka on, että liikkeelle lähdettäessä on maltettava kone lämmittää huolella, kuten muissakin, että käynti tasaantuu.
        Ihmettelen edelleenkin noita juttuja kiinalaisten mopojen osien irtoamisista ym. Meillä tuo ainut osa joka on irronnut, on tuo vaihdepoljin josta kerroin tuolla aiemmin, kun siihen tuli niin suuri ulkopuolinen isku tietyömaan huomiokeilasta, joka "yllätti" Nilsiässä. Jos tarvetta olisi vielä tälläiselle mopolle, en epäröisi hetkeäkään uuden samanlaisen hankkimisessa.

Kiitos kun jaat kokemuksiasi kyseisestä moposta. Alan olla jo aika vakuuttunut sen ostamisesta, vaikka monet väittävätkin, ettei mitään kiinalaista mopoa kannata hommata.

Onko sinulla muuten mitään tietoa, miksi Jincheng Knight on niin kallis? 2400 euroa on aika kova hinta kiinalaisesta moposta mielestäni, etenkin kun Regal Raptorin saa tonnilla ja siitä olen kuullut paljon enemmän hyvää kuin Jincheng Knightista.

• Regal Raptor 50

Kiitos kun jaat kokemuksiasi kyseisestä moposta. Alan olla jo aika vakuuttunut sen ostamisesta, vaikka monet väittävätkin, ettei mitään kiinalaista mopoa kannata hommata.

Onko sinulla muuten mitään tietoa, miksi Jincheng Knight on niin kallis? 2400 euroa on aika kova hinta kiinalaisesta moposta mielestäni, etenkin kun Regal Raptorin saa tonnilla ja siitä olen kuullut paljon enemmän hyvää kuin Jincheng Knightista.

Tuosta Jincheng Knightista ei minulla ole henkilökohtaista kokemusta. Ollessamme ostamassa tuota toista Regalia, meillä oli vaihtoehtona ostaa Jincheng ja katselimme pariakin käytettynä, joista pyydettiin lähelle tuota Regalin hintaa. Hieman alkoi kuitenin epäilyttämään ostaa ko. mopoa, kun toiseen oli tehty jo heti uutena 500km:n ajon jälkeen moottoriremontti, mäntä oli sulanut ja maahantuoja ei ollut korjannut sitä takuuseen, ainoastaan varaosa oli tullut takuuseen. Jälkeenpäin olen miettinyt tuota moottorivauriota ko. mopossa, että miten se oli syntynyt ja todennäköisesti mopoa oli heti viritetty ja polttoaineseos oli ollut liian laihaa, siksi mäntä oli palanut.
        Päädyimme sitten toiseenkin Regaliin, koska ensiksi hankitussakaan ei oluut mitään vikaa ollut siihen asti paljosta ajosta huolimatta. Ideahan meillä oli, että on kaksia samanlaista mopoa, joilla ajettiin pitkää matkaa ja joissa on hyvä kantavuus. Lisäksi vaa´assa painoi se, että jatkossa pari tyttöä mahdollisesti opettelee ajamaan, istuinkorkeus on Regalissa matala. Nyt sitten yksi tyttö on jo opetellutkin ajamaan näillä.
        Jos meille nyt on sattunut sitten ne hyvät yksilöt Regalista (molemmat vm. 2008), mene tiedä, mutta näillä kokemuksilla meillä on matkaa taitettu paljon. Toki muillakin kaksipyöräisillä on ajettu ja toinen Regalimme vaihtui Harrikaan (vähän piti Harrikkaa kuristaa, että kortti riittää..)

• Harrikka mopoilija

Tuosta Jincheng Knightista ei minulla ole henkilökohtaista kokemusta. Ollessamme ostamassa tuota toista Regalia, meillä oli vaihtoehtona ostaa Jincheng ja katselimme pariakin käytettynä, joista pyydettiin lähelle tuota Regalin hintaa. Hieman alkoi kuitenin epäilyttämään ostaa ko. mopoa, kun toiseen oli tehty jo heti uutena 500km:n ajon jälkeen moottoriremontti, mäntä oli sulanut ja maahantuoja ei ollut korjannut sitä takuuseen, ainoastaan varaosa oli tullut takuuseen. Jälkeenpäin olen miettinyt tuota moottorivauriota ko. mopossa, että miten se oli syntynyt ja todennäköisesti mopoa oli heti viritetty ja polttoaineseos oli ollut liian laihaa, siksi mäntä oli palanut.
        Päädyimme sitten toiseenkin Regaliin, koska ensiksi hankitussakaan ei oluut mitään vikaa ollut siihen asti paljosta ajosta huolimatta. Ideahan meillä oli, että on kaksia samanlaista mopoa, joilla ajettiin pitkää matkaa ja joissa on hyvä kantavuus. Lisäksi vaa´assa painoi se, että jatkossa pari tyttöä mahdollisesti opettelee ajamaan, istuinkorkeus on Regalissa matala. Nyt sitten yksi tyttö on jo opetellutkin ajamaan näillä.
        Jos meille nyt on sattunut sitten ne hyvät yksilöt Regalista (molemmat vm. 2008), mene tiedä, mutta näillä kokemuksilla meillä on matkaa taitettu paljon. Toki muillakin kaksipyöräisillä on ajettu ja toinen Regalimme vaihtui Harrikaan (vähän piti Harrikkaa kuristaa, että kortti riittää..)

Tosiaan, tuntuu että isolla osalla ihmisistä kiinamopot hajoaa, koska sisäänajoa ei suoriteta kunnolla tai sitten viritellään niitä mopoja, eikä edes huolleta kunnolla.

Muuten, mainitsit tuon penkin olevan matala Regalissa. Ei kai sentään 170cm pitkälle ole liian matala?

• Regal Raptor 50

Tosiaan, tuntuu että isolla osalla ihmisistä kiinamopot hajoaa, koska sisäänajoa ei suoriteta kunnolla tai sitten viritellään niitä mopoja, eikä edes huolleta kunnolla.

Muuten, mainitsit tuon penkin olevan matala Regalissa. Ei kai sentään 170cm pitkälle ole liian matala?

Itse olen 185cm pitkä ja tuota toista Regalia, joka nyt on myyty jo pois, ajoi 174cm kuski, joten ei ainakaan meillä olla sen puoleen oltu tyytymättömiä. Sen verran tuohon istuimeen, kuten tuolla aiemmin olenkin jo maininnut, että pitkillä matkoilla lisäpehmuste on mukavuutta. Siis pienet matkat menee ilman mitään, mutta useamman sadan kilometrin matkalle kyllä suosittelen, ainakin varaamaan matkaan ylimääräisen telttapatjan, josta voi tehdä tarvittaessa lisää pehmustetta.
        Joo tuo huoltohomma taitaa unohtua monelta näissä kiinanmopoissa, kun on halpa hankintahinta, niin ei välitetä vaihdella öljyjä ja säädättää venttiilejä ajallaan. Ketjujen rasvaukset unohtuu ja kiristys, siinä jos missä menee parempikin ajoneuvo remonttiin, jos nämä laiminlyö. Meillä huollot on teetetty yhdellä pienellä merkkipajalla, jotka huoltaa mm. Peugeot mopoja ja sieltä saatu leima huoltokirjassa on riittänyt takuuehtojen säilymiseen (siis silloin, kun takuu oli vielä voimassa) ja takuuajan päättymisen jälkeen saimme vielä siihen paljon ajettuun Regaliin apua takuun puitteissa takapyörän laakeriin.
        Tuohon virittämiseen minulla on vissi kanta, ei kannata, mopo on mopo ja virittämällä pilaa vaan asioita. Tiedän aika monta tapausta, joissa virityksellä on saatu moottoriremonttia, kun ei olla tiedetty kaikkea.

• Harrikka mopoilija

Itse olen 185cm pitkä ja tuota toista Regalia, joka nyt on myyty jo pois, ajoi 174cm kuski, joten ei ainakaan meillä olla sen puoleen oltu tyytymättömiä. Sen verran tuohon istuimeen, kuten tuolla aiemmin olenkin jo maininnut, että pitkillä matkoilla lisäpehmuste on mukavuutta. Siis pienet matkat menee ilman mitään, mutta useamman sadan kilometrin matkalle kyllä suosittelen, ainakin varaamaan matkaan ylimääräisen telttapatjan, josta voi tehdä tarvittaessa lisää pehmustetta.
        Joo tuo huoltohomma taitaa unohtua monelta näissä kiinanmopoissa, kun on halpa hankintahinta, niin ei välitetä vaihdella öljyjä ja säädättää venttiilejä ajallaan. Ketjujen rasvaukset unohtuu ja kiristys, siinä jos missä menee parempikin ajoneuvo remonttiin, jos nämä laiminlyö. Meillä huollot on teetetty yhdellä pienellä merkkipajalla, jotka huoltaa mm. Peugeot mopoja ja sieltä saatu leima huoltokirjassa on riittänyt takuuehtojen säilymiseen (siis silloin, kun takuu oli vielä voimassa) ja takuuajan päättymisen jälkeen saimme vielä siihen paljon ajettuun Regaliin apua takuun puitteissa takapyörän laakeriin.
        Tuohon virittämiseen minulla on vissi kanta, ei kannata, mopo on mopo ja virittämällä pilaa vaan asioita. Tiedän aika monta tapausta, joissa virityksellä on saatu moottoriremonttia, kun ei olla tiedetty kaikkea.

Paljon nuo huollot yleensä maksoivat teillä? Veittekö aina 1000km välein sinne huoltoon vai kuinka usein?

Kun Regal Raptorinne oli uusi, niin mitä huoltoja suorititte heti alkuun? Tarvitsiko kiristellä mitään pultteja ym.? Kun olen kuullut legendaa, että Raptorissa on uutena pultit välillä löysästi kiinni.

Olen myös kuullut juttua, että kiinamopoissa on aika paljon muoviosia. Onko tässä mitään perää?

• Regal Raptor 50

Paljon nuo huollot yleensä maksoivat teillä? Veittekö aina 1000km välein sinne huoltoon vai kuinka usein?

Kun Regal Raptorinne oli uusi, niin mitä huoltoja suorititte heti alkuun? Tarvitsiko kiristellä mitään pultteja ym.? Kun olen kuullut legendaa, että Raptorissa on uutena pultit välillä löysästi kiinni.

Olen myös kuullut juttua, että kiinamopoissa on aika paljon muoviosia. Onko tässä mitään perää?

Ne huollot maksoivat n. 50- 80€, riippuen tietty mitä piti kulloinkin tehdä, jokunen oli muistaakseni hieman halvempikin, kun kyseessä oli pelkkä öljynvaihto ja jotain pientä säätöä. Ensimmäinen huolto, jossa vaihdettiin öljyt oli heti 100km:n jälkeen ja sen jälkeen 1000km:n välein.
        Tuo pulttihomma on ihan legendaa, ainakaan meillä ei olla kiristelty tai jouduttu kiristämään sen vuoksi, että moottori olisi ollut putoamasa tielle, eikä muitakaan pultteja ole jouduttu tehtaan jäljiltä kiristämään (siis niitä joita ei ole tarvinnut huoltojen yhteydessä irroittaa).
        Ne muoviosat sitten, eipä tuossa tai noissa paljon niitä muoviosia ole, ilmanpuhdistimen koppa taitaa olla ja akkukoteloa muovista, satulalaukut, jotka tulee mukana on kyllä aika muovipitoiset, eivät ole nähneetkään kaiketi nahkaa, Suutari pystyi kuitenkin korjaamaan (18€) kun yhteen laukkuun tuli mekaaninen vaurio, liikaa tavaraa sisällä ja ketjut hankasivat nurkan puhki, ei voi syyttää valmistajaa. Peltiä ja metalliputkea, ja kromattuja metalliosia. Kromaukset ovat säilyneet yllättävän hyvin, vaikka Regalimme olivat/on kylmässä katoksessa talvellakin, muutamissa kohdin on havaittavissa pieniä ruostepilkkuja (siis tosi vähän!!) Akku on alkuperäinen ja tiettävästi vielä siinä toisessakin Regalissa seuraavalla omistajalla. Mopot on ostettu v. 2008!

• Harrikka mopoilija

Ne huollot maksoivat n. 50- 80€, riippuen tietty mitä piti kulloinkin tehdä, jokunen oli muistaakseni hieman halvempikin, kun kyseessä oli pelkkä öljynvaihto ja jotain pientä säätöä. Ensimmäinen huolto, jossa vaihdettiin öljyt oli heti 100km:n jälkeen ja sen jälkeen 1000km:n välein.
        Tuo pulttihomma on ihan legendaa, ainakaan meillä ei olla kiristelty tai jouduttu kiristämään sen vuoksi, että moottori olisi ollut putoamasa tielle, eikä muitakaan pultteja ole jouduttu tehtaan jäljiltä kiristämään (siis niitä joita ei ole tarvinnut huoltojen yhteydessä irroittaa).
        Ne muoviosat sitten, eipä tuossa tai noissa paljon niitä muoviosia ole, ilmanpuhdistimen koppa taitaa olla ja akkukoteloa muovista, satulalaukut, jotka tulee mukana on kyllä aika muovipitoiset, eivät ole nähneetkään kaiketi nahkaa, Suutari pystyi kuitenkin korjaamaan (18€) kun yhteen laukkuun tuli mekaaninen vaurio, liikaa tavaraa sisällä ja ketjut hankasivat nurkan puhki, ei voi syyttää valmistajaa. Peltiä ja metalliputkea, ja kromattuja metalliosia. Kromaukset ovat säilyneet yllättävän hyvin, vaikka Regalimme olivat/on kylmässä katoksessa talvellakin, muutamissa kohdin on havaittavissa pieniä ruostepilkkuja (siis tosi vähän!!) Akku on alkuperäinen ja tiettävästi vielä siinä toisessakin Regalissa seuraavalla omistajalla. Mopot on ostettu v. 2008!

Tuleeko Regal Raptorin mukana muuten ohjekirjaa? Suomenkielellä?

• Harrikka mopoilija

Tuleeko Regal Raptorin mukana muuten ohjekirjaa? Suomenkielellä?

Onko Regalin penkki muuten aitoa nahkaa? Tuli mieleen kysyä, kun mainitsit satulalaukkujen olleen feikkinahkaa.

• REgal Raptor 50

Onko Regalin penkki muuten aitoa nahkaa? Tuli mieleen kysyä, kun mainitsit satulalaukkujen olleen feikkinahkaa.

Joo, Regalin mukana tulee kunnollinen suomenkielinen A4-kokoinen käyttäjäkäsi- ja huotokirja, josta selviää melko tarkkaan kaikki tarvittava. Englanninkielinen kirjakin tuli kyllä mukana.
        Istuimesta en mene sanomaan, mutta tuskin on nahkaa, mutta kestävä on ollut ja muuten istumakelpoinen, mitä olen kommentoinnut. Noista satulalaukuista vielä, että laitoimme niin paljon painavaa tavaraa niihin sisälle, että vaurioita tuli, muuten olisi kestänyt. Ja paljon on ajettu!

• Harrikka mopoilija
        REgal Raptor 50 kirjoitti:

Joo, Regalin mukana tulee kunnollinen suomenkielinen A4-kokoinen käyttäjäkäsi- ja huotokirja, josta selviää melko tarkkaan kaikki tarvittava. Englanninkielinen kirjakin tuli kyllä mukana.
        Istuimesta en mene sanomaan, mutta tuskin on nahkaa, mutta kestävä on ollut ja muuten istumakelpoinen, mitä olen kommentoinnut. Noista satulalaukuista vielä, että laitoimme niin paljon painavaa tavaraa niihin sisälle, että vaurioita tuli, muuten olisi kestänyt. Ja paljon on ajettu!

Montako kilometriä tuolla teidän jäljellä olevalla Raptorilla muuten on ajettu yhteensä?

Mitenkä tuo Regalin takuu muuten? Näkyy olevan 12kk, mutta onko takuun kestoa myös kilometrimäärällä mitattuna?

• Regal Raptor 50

Montako kilometriä tuolla teidän jäljellä olevalla Raptorilla muuten on ajettu yhteensä?

Mitenkä tuo Regalin takuu muuten? Näkyy olevan 12kk, mutta onko takuun kestoa myös kilometrimäärällä mitattuna?

Joo, tämä vähän ajettu jätettiin, sillä ajettu muutama tuhat, nyt taitaa olla hieman alle 5000km. Tuo paljon ajettu oli n.20000km ja siitä takuusta, sillä oli ajettu siinä vaiheessa n. 6000km, kun takapyörän laakeri meni, ostopäivästä oli kulunut hieman yli 13kk, mutta takuu tuli vielä vastaan remontin suhteen. Käsikirja ei ole tässä nyt, joten en voi kaivaa sitä, mitkä oli myyjän tarkat takuuehdot, kun niitä ei ole enään tarvinnut (mopot ostettu v. 2008)

• Harrikka mopoilija

Joo, tämä vähän ajettu jätettiin, sillä ajettu muutama tuhat, nyt taitaa olla hieman alle 5000km. Tuo paljon ajettu oli n.20000km ja siitä takuusta, sillä oli ajettu siinä vaiheessa n. 6000km, kun takapyörän laakeri meni, ostopäivästä oli kulunut hieman yli 13kk, mutta takuu tuli vielä vastaan remontin suhteen. Käsikirja ei ole tässä nyt, joten en voi kaivaa sitä, mitkä oli myyjän tarkat takuuehdot, kun niitä ei ole enään tarvinnut (mopot ostettu v. 2008)

Paljonko Regal Raptor muuten kuluttaa bensaa satasella? Nelitahdin ei pitäisi paljoa kuluttaa.

• Regal Raptor 50

Paljonko Regal Raptor muuten kuluttaa bensaa satasella? Nelitahdin ei pitäisi paljoa kuluttaa.

Meillä ovat menneet 2-2,5l/100km, mutta on ollut kuormaakin, hieman tukevat kuskit ja tavaraa mukana. Pohjoisessa oli 4litran varakanisterit mukana, hyvin riitti bensa pidemmilläkin tankkausväleillä, kun Regalin tankkiin sopii 6litraa.

• Harrikka mopoilija

Meillä ovat menneet 2-2,5l/100km, mutta on ollut kuormaakin, hieman tukevat kuskit ja tavaraa mukana. Pohjoisessa oli 4litran varakanisterit mukana, hyvin riitti bensa pidemmilläkin tankkausväleillä, kun Regalin tankkiin sopii 6litraa.

Ei se mitään, 2,5L satasella on aika hemmetin pieni kulutus.

• Lukaise tästä
    • NEUVOO

Vaikka kuinka jauhetaan, että kiinalaiset mopot on paskoja ja huonoja niin, ehkä ne onkin, ehkä ne eivät ole. Se riippuu aika paljon käyttäjästä, onko esim. huollot tehty ajallaan vai ei.
      Minä itse ihmettelen miksi haluat ostaa jonkun 2400e maksavan "kiinaihmeen" kun paljon halvemmalla voi löytyä joku vähän ajettu peugeot, aprilia, derbi yms..
      Jos todella haluat ostaa jonkun kiinamopon, niin osta pois. Netti on täynnä näitä juttuja, että mikä mopo on paras ja mikä ei, mutta se on selvää, että joka mopossa tulee jotain ongelmia joskus vastaan. ETENKÄÄN jos niitä ei huolleta ajoissa!

Henkilö kohtaisesti suosittelen esim. Yamaha aeroxia tai Yamaha DT50cc
      Tai sit joku symi tai speedfight2
      JOS SKOOTTERIA AJATTELIT?

• Harrikka mopoilija

Ajattelin juuri tuota Regal Raptoria, koska pidän custom-mopojen ulkonäöstä erittäin suuresti, enkä ole tottunut ajamaan korkealla endurolla, muutaman kerran koittanut ja ei edes jalat yllä kunnolla maahan.

Ostaisin toki kunnollisen customin, vaikka maksaisikin sellaiset kolme tonnia, mutta kun kaikki customit ovat kiinalaisia, niin ei voi mitään.

Skootteria en ainakaan hommaa.

• Harrikka mopoilija

Ajattelin juuri tuota Regal Raptoria, koska pidän custom-mopojen ulkonäöstä erittäin suuresti, enkä ole tottunut ajamaan korkealla endurolla, muutaman kerran koittanut ja ei edes jalat yllä kunnolla maahan.

Ostaisin toki kunnollisen customin, vaikka maksaisikin sellaiset kolme tonnia, mutta kun kaikki customit ovat kiinalaisia, niin ei voi mitään.

Skootteria en ainakaan hommaa.

Ja muuten, mistä 2400e kiinaihmeestä oikein puhut? Regal Raptor maksaa vain sellaiset 1200 euroa...

• YYAAMMAAHHAA

JOO NUO ON AIVAN PASKOJA HYI HELVETTI OSAT TIPPUU VAIKKA OLISIT TEHNY MITEN HUOLLOT JA SISÄÄNAJOT. OSTAKAA LAATUKAMAA

YAMAHA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Yamaha luuseri

Itse huollat Yamahaasi varmaan kerran kymmenessä vuodessa?

• kiinalaiset kyykkyyn

Älä osta MITÄÄN kiinalaista mopoa. Ne ei vaan kestä, osat todella surkeita, koska kiinalaisissa mopoissa tingitään laadussa todella reilusti.

Osta joku euromopo.

• Regal Raptor 50

Ihmettelen näitä kommentteja kiinalaisten mopojen kestävyydestä. Meillä on ollut Regal Raptor 50 mopoja parhaimmillaan parikin ja toisella ajettiin todella paljon, lähes 20000km (no, kaveri ajoi Tunturi sportillaan n. 50000km, ettei tuo nyt niin paljon taida olla..), tällä toisella, joka meillä on vielä jäljellä on silläkin muutama tuhat kilometriä ehditty päästelemään. Huollettu aikanaan ja ajettu. Heti uutena vaihdettiin järeämmät ketjut (n. 30€ kustannus), mitään osia ei ole tippunut taikka tarvinnut kiristellä ylimääräistä. Kromit on säilyneet (muutama pieni ruostepilkku, jotka häipyy vahalla hankaaalla), vaikka säilytys on kylmässä katoksessa talvellakin. Ihan vertailun vuoksi, että tuo paljon ajettu Regali on vaihtunut Harrikkaan (lähes uuteen) jossa jo nyt kuplii takalokasuojan maalaus ja parissa kohtaa kromauksissa näkyy samanlaisia pilkkuja, kuin Regalissa. En näe juurikaan eroa näissä laitteissa maalausten ja kromausten suhteen.

"Osta joku euromopo" osaatko kertoa, missä "euromopossa" ei ole kiinalaisia osia?

• Hur dur

Ihmettelen näitä kommentteja kiinalaisten mopojen kestävyydestä. Meillä on ollut Regal Raptor 50 mopoja parhaimmillaan parikin ja toisella ajettiin todella paljon, lähes 20000km (no, kaveri ajoi Tunturi sportillaan n. 50000km, ettei tuo nyt niin paljon taida olla..), tällä toisella, joka meillä on vielä jäljellä on silläkin muutama tuhat kilometriä ehditty päästelemään. Huollettu aikanaan ja ajettu. Heti uutena vaihdettiin järeämmät ketjut (n. 30€ kustannus), mitään osia ei ole tippunut taikka tarvinnut kiristellä ylimääräistä. Kromit on säilyneet (muutama pieni ruostepilkku, jotka häipyy vahalla hankaaalla), vaikka säilytys on kylmässä katoksessa talvellakin. Ihan vertailun vuoksi, että tuo paljon ajettu Regali on vaihtunut Harrikkaan (lähes uuteen) jossa jo nyt kuplii takalokasuojan maalaus ja parissa kohtaa kromauksissa näkyy samanlaisia pilkkuja, kuin Regalissa. En näe juurikaan eroa näissä laitteissa maalausten ja kromausten suhteen.

"Osta joku euromopo" osaatko kertoa, missä "euromopossa" ei ole kiinalaisia osia?

Tietää aika helposti ettei derbissä montaa osaa ole kiinasta kun kaikissa lukee että tehty espanjassa tai italiassa. Ja yamahasta voisin veikata että siinä lukee että tehty japanissa joten ei ole montaa osaa kiinasta. Jos olen väärässä yamahan osien valmistus maasta saa korjata.

• Niin, en menisi...
        Hur dur kirjoitti:

Tietää aika helposti ettei derbissä montaa osaa ole kiinasta kun kaikissa lukee että tehty espanjassa tai italiassa. Ja yamahasta voisin veikata että siinä lukee että tehty japanissa joten ei ole montaa osaa kiinasta. Jos olen väärässä yamahan osien valmistus maasta saa korjata.

..vannomaan juuri minkään "euromopon" taikka japsin nimeen, nimittäin monet käyttää alihankkijoita ja monilla on tehtaita mm. Intiassa (Honda ja Yamaha), lisäksi Taiwan on aika merkittävä alihankkijaosien toimittaja. Turkissa tehdään myös aika paljon valmiita tuotteitakin.
        En mene nyt Derbiä väittämään, kun en ole joka osaa purkanut, että missä kaikki osat on tehty, mutta pitäisin joltisenkin ihmeenä, jos KAIKKI osat olisivat tehty Espanjassa. Perustelen tätä sillä, että kaikki suuret valmistajat käyttävät alihankkijoita, joilla teetetään osia halvemman työvoiman maissa, ellei sitten itsellä ole jopa kokonaista tehdasta mm. Kiinassa.

http://www.yamaha-motor-india.com/szr/index.html
        http://www.herohonda.com/

• ..jatkoa edelliseen
        Niin, en menisi... kirjoitti:

..vannomaan juuri minkään "euromopon" taikka japsin nimeen, nimittäin monet käyttää alihankkijoita ja monilla on tehtaita mm. Intiassa (Honda ja Yamaha), lisäksi Taiwan on aika merkittävä alihankkijaosien toimittaja. Turkissa tehdään myös aika paljon valmiita tuotteitakin.
        En mene nyt Derbiä väittämään, kun en ole joka osaa purkanut, että missä kaikki osat on tehty, mutta pitäisin joltisenkin ihmeenä, jos KAIKKI osat olisivat tehty Espanjassa. Perustelen tätä sillä, että kaikki suuret valmistajat käyttävät alihankkijoita, joilla teetetään osia halvemman työvoiman maissa, ellei sitten itsellä ole jopa kokonaista tehdasta mm. Kiinassa.

http://www.yamaha-motor-india.com/szr/index.html
        http://www.herohonda.com/

Myös Etelä-Amerikassa tehdään monia teollisuuden tuotteita ja Brasiliasta on tuotu meillekin aika paljon autoja, pesuaineita, vanteita, ym. ym.

Tuossa Hondan tehtaan avajaisia: http://world.honda.com/news/2007/c070806Motorcycle-Production-in-Brazil/

• Hur dur
        ..jatkoa edelliseen kirjoitti:

Myös Etelä-Amerikassa tehdään monia teollisuuden tuotteita ja Brasiliasta on tuotu meillekin aika paljon autoja, pesuaineita, vanteita, ym. ym.

Tuossa Hondan tehtaan avajaisia: http://world.honda.com/news/2007/c070806Motorcycle-Production-in-Brazil/

Siis ihan kaikista osista en ole varma mutta ei kyllä missään osassa ole lukenut made on china ja olen sen 2 kertaa purkanut ja ite luotan 100 kertaa enemmän johonkin intialaiseen laatuun kuin kiinalaiseen.

• Hur dur jatkoa...
        Hur dur kirjoitti:

Siis ihan kaikista osista en ole varma mutta ei kyllä missään osassa ole lukenut made on china ja olen sen 2 kertaa purkanut ja ite luotan 100 kertaa enemmän johonkin intialaiseen laatuun kuin kiinalaiseen.

Käväisin muuten tossa herohonda linkissä niin ne kaikki mallit mitä ne valmistavat ovat vain intian markkinoille eikä niitä tuoda muualle maailmalle.

• Paljon tehdään
        Hur dur jatkoa... kirjoitti:

Käväisin muuten tossa herohonda linkissä niin ne kaikki mallit mitä ne valmistavat ovat vain intian markkinoille eikä niitä tuoda muualle maailmalle.

Intiassa alihankintaa, tulee kromiosaa ym. Minullakin on intialaiset renkaat alla, "made in india" lukee niin pienellä renkaan jalassa, joka jää vanteen väliin, ettei kukaan pysty sanomaan missä renkaat on tehty, ellei ota rengasta pois vanteelta.

• Hur dur
        Paljon tehdään kirjoitti:

Intiassa alihankintaa, tulee kromiosaa ym. Minullakin on intialaiset renkaat alla, "made in india" lukee niin pienellä renkaan jalassa, joka jää vanteen väliin, ettei kukaan pysty sanomaan missä renkaat on tehty, ellei ota rengasta pois vanteelta.

Mulla onkin thaimaalaiset kun on vee rubberit.

• ei kannata hommata

Kaverilla oli Jincheng Monkey. Hajosi heti sisäänajon jälkeen. Osia vaan putoili ajaessa tien varsille ja koko paska hajosi käsiin.

• Ne onkin aika leluja

..siis jinkut, mutta paljon riippuu ajajasta, miten kestää. Halpaa revitetään ja ajetaan säälittä, lisäksi itse irroitellaan pultteja ja muttereita, kun katsotaan mitä minkäkin alla on. Siitä ne suurimmat putoamiset tulee, kun lukitus aukaistaan, eikä laiteta uutta lukitetta.

• Älä osta paskaa
    • onko näin

Eikö tuon Regal Raptorin valmistus ole lopetettu jo? Ainakin niin sanottiin kun kyselin Motorpowerilta, valmistus kuulemma lopetettu ainakin toistaiseksi.

• molemmat loppuun ajettu

kuule kummassakin on fm139 lifanin kone ollaan ajeltu molemmilla,tuo regall hajosi uutena eikä moottoriakaa saanut vuoteen vaikka tilasin otin q8 vanhan samat viat q8 mallissa nyt oli kyse noin 100km ajosta päivisin.ja ajo kokemusta 20 vuotta . samaa sanoisin ettei tunturin spersport malli 1980 ja soliferin olleet raskaissa ajoissa sen parempia keskisuomessa . jos taas ajat pohjanmalla taikka espossa muttet esimeskiksi kintauksessa taikka 58tien nurkilla mänttä orivesi niin voisi toimia. mutta kallista lystiä noiden lifanien venttiilikoneisto on suurin murhe ja ne ketjurataat valot lähinnä lamput ei saa jokapaikasta missään ei ole h4 lammpua siis mopiossa miksei näissä ole kunnon valoja siis h4 lamppua edessä .huoltoasemat myy niitä ei juuri muita ole että aja ite maalla jossa juodut ite tilaan kaikki mitkä hajoo.taikka vie 100euron rahtina tamperellee petikkoon m huoltoon. yhen öljyn vaijjerin kytkin pakan ja hajonneen takanavan etulokarin takia. joo koneesta saat uusia 300eurolla mutta ei ne juuri kestä huono venttiilikoneisto näissä lifaneissa. no viites vuosi menossa q8 jingsenkillä joo neljä moottoria onjo nurkissa, elikkä se 200euroa osta vanha rebel kunnosta se mieluummin jos customia haet.kysy mitä kuulustelukortti maksaa mieluummin unohda mopot samoja ne on kuin uutena vuonna 1960 ei ne kestäneet silloinkaan. soliferit tunturitkaan kysy veteraani mopoliolta vaikka jotrka ajoivat silloin vaikka vaariltasi isältäsi. jotenkin näin 20 vuoden ajon aikana olen pikkusen pettynyt laatuun yhtä kurjia ovat arki käytössä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      4
      2726
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2551
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2239
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1855
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1443
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1433
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1155
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1053
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      938
    Aihe