Köyhyys

siru soranen

T ulipa tässä tällainen ajatus mieleen että jospa ottaisi sellaisen ilman takaajia tai vakuuksia lainan ja eläisi tämän loppuelämänsä vähän paremmin. Ei tarvitsisi miettiä rästissä olevaa sähkölaskua tai minkä merkkistä kaurapuuroa huomenna söisi. Ajatus tuntuu vieraalta koska olen aina ollut rehellinen luonne, mutta ei tarvitsisi enää nöyryyttää itseään sossussa.

30

243

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....................

No sellaista lainaa ei saa. Siis ilman vakuuksia tai ilman takaajia, kyllä takuut pitää olla että lainan voi maksaa. Mainitset sossun, joten oletan että saat sieltä tällä hetkellä jotain. Ei mikään instanssi lainaa jos ei ole takuita että se saa rahansa takaisin....

Vai olisitko ottamassa jotain muutamien tonnien lainaa?

• Asiakastieto..

Vakuudetonta lainaa on pilvin pimein markkinoilla. Mutta se on sellaista, josta lyhennykset alkaa heti juosta joka kuukausi. Ei sitäkään täysin persaukisille mielettömiä määriä anneta.
        Korot ovat sitten tosi korkeat, taitaa olla nytkin yli 10 %:n?

Kun vakuudetonta lainaa hakee, tarvitaan kyllä tulotkin ilmoittaa, ja jos niitä ei ole kuin 400-600 €, niin tuskin sitäkään paljoa herahtaa.
        No voihan sitä vakuudetonta lainaa ottaa useista eri yrityksistä.

Mutta aina katsovat kyllä luottotietosi, onko häiriömerkintöjä. Minulla on Asiakastiedolta sellainen palvelu, joka lähettää aina viestin mulle, kuka milloinkin katselee luottotietojani.

Kun maksan luottokortilla, silloin usein naksahtaa viesti, että luottotietojani on katsottu. Ei niinkään kotimaisista ostoista, mutta kun teen ulkomaisia tilauksia, sillon kyllä säännöllisesti sitä tunnutaan kysyvän.

No jo, ja jos kotimainenkin luottokorttiosto on suuri, niin silloin voivat kysyä.

• Harkitse tätä vaihtoehtoa.

http://www.hopeyhdistys.fi/

Toiminta on rehellistä ja tavarat ovat uusia tai muuten hyväkuntoisia, juuri meni iso kasa uusia pinnasänkyjä ja lastensänkyjä koteihin.
      Olemme itsekkin lahjoittaneet tuonne lastenleluja ja pieneksi käyneitävauvan vaatteita.

• ?

Mutta ei kait tuolta mitään lainaa saa? Tuolta Hopeayhdistyksestä. Aloittajahan ajatteli lainan hakua...

Vai käsitinkö jotain aivan väärin?

Ja kyllähän niitä tuloja kysellään vakuudettomissakin lainanhaussa. Ja laina on laina, laina on maksettava.

• Ei saa, mutta ruokapua, vaateapua, ja voisi kysyä vaikka virkistyslomaa ei sen aina tarvitse olla rahaa, laina on rasite.

• C37

Pikku lainoja saa kyllä ilman vakuuksia ja takaajia, mutta pitää olla kumminkin tuloja jonkun verran että sellasiakaan myönnetään.

• dulcinella

Minulle sisko lainasi rahaa, kun jouduin syöpähoitojen takia tiukille, sairaalalaskuja, ylimääräisiä käsikauppalääkkeitä ja taksimatkoja, kun en jaksanut kävellä kaupungilta kotiin välillä. Lupasin maksaa ja maksoinkin, mutta kysyin häneltä, että entäs sitten jos kuolen? Minun pojaltani niitä ei saa periä.
      Kerroin sitten, että otan sellaisen vakuudettoman luoton, jolla maksan hänelle lainaamansa rahat. Kun kuolinpesä julistetaan konkurssiin, ei lasten tarvitse hoitaa sen velkoja. Tässä nyt on kyseessä melko pienet rahatkin, ja tilanne olisi ollut äärimäinen. Onneksi niin ei käynyt.

Silloin kun odottelin patologin vastaanotolle pääsyä, eli sen "tuomion" kuulemista, tulevaisuuden - kuoleman - pelkoni oli niin kova, että harkitsin ottavani Aurinkoluoton ja matkustavani kuolemaan jonnekin meren rannalle...No, onneksi järki palasi. Eihän niin voi tehdä omalle pojalleen ja siskoilleen.

• -07

Siihen aikaan sairastuin syöpään, laitoin vain suljettuun kirjekuoreen kuolemani varalta ne asiat, joita piti hoitaa pois ja uskoin että lapseni osaavat hoitaa ko.asiani. Olin ns. velaton ja yksinasuva, sain elää omalla tavallani, niin että ei minun tarvinnut törsätä paljoon kuin pariin etelänmatkaan elämäni aikana. Olen vieläkin vähään tyytyvä ja tavallaan kai toisten mielestä nuuka. Nyt terveenä syövästä pyrin lahjoittamaan tarpeettomat tavarat pois hyvätekeväisyyteen. Pari kertaa pistin kirppiskojulle myymään ja sain tuloja.
      Ymmärrän heitä syöpäpotilaita joilla on taloudellisesti vaikeaa ja he haluavat elää niin hyvin kuin voivat. Ohjeita ja vinkkejä löytyy edellisistä kommenteista.
      Ei kannata ottaa isoa lainaa lasten rasitteeksi, jos aloittajalla on lapsia.
      Tsemppihalit!

• hmmmmmmmööh

Aloittaja kertoi haluavansa lainaa..

• 15+2

Riskialtista. Jos aloittajalla on lapsia.

• -ra

Ei kannata.On painajaista maksella takaisin.

• dulcinalle

Jos on jotain perittävää, velat otetaan siitä. Mutta jos ei ole mitään omaisuutta, kuten minulla, minun kuolinpesäni julistetaan konkurssiin. Tällöin ei lapsen tarvitse hoitaa vanhempiensa velkoja. Kysykää vaikka joltain asianajajalta. Kuolinpesästä perillinen käsittääkseni voi pyytää joitain esim. muistoesineitä. Mutta niistä on sovittava sen kp:n hoitajan kanssa.

Onhan näitä hurjakorkoisia lainoja olemassa, niissä on hyvin pieni kuukausieräkin, jos niin tahtoo.

Jokainen tehköön elämänsä loppumetreillä niin kuin parhaalta tuntuu.

• Mitä ne on?

Mikäs juttu se on kun lapset saavat maksella vanhempiensa kuoleman jälkeen velkoja koko ikänsä, vanhemmilta periytyneitä velkoja? Sellaisiakin tapauksia on julkisuudessa ollut monia

• pesänhoitaja...

Jos kuolinpesä on velkainen ja se haetaan konkurssiin, niin sieltä ei sitten saa ottaa mitään, ei edes sitä muistoesinettä.

• sorasen siru

Kiitos kommenteista. Ajattelin todellakin isompaa summaa jonka jättäisin kokonaan maksamatta. Minulla ei ole omaisuutta josta voisi jotain takaisin periä eikä lapseni joutuisi velastani vastaamaan kun kuolen. Olen ottanut siitä selvää. Ja mahdollisuuteni saada lainaa ovat hyvät, työpaikka on vielä olemassa vaikka olenkin sairauslomalla, luottotiedotkin ovat kunnossa. Ja ottaisin niin monesta paikkaa kun vain saisin...

• Hannu Hanhi

Olisitko sitten onnellinen? Rahako toisi onnen elämääsi ja tieto siitä ettet kykene lainaa milloinkaan takaisin maksamaan?Olisko omatuntosi puhas ja kykenisitkö elämään viekkaudessa ja vääryydessä?

• JHW,................

Mieti vielä. Vaikkakaan lapsesi eivät joudu maksamaan lainojasi, joutuvat he kuitenkin kantamaan sitä tietoa että äiti (kuolinpesä) on julistettu konkurssiin. En uskoisi heidän olevan siitä ylpeitä. Keskustele ainakin asiasta etukäteen heidän kanssaan. Etteivät sitten ota velvollisuuden tunnoissaan velkasi maksamisen kunnia-asiakseen

• sorasen siru

Raha ei kyllä toisi onnea elämääni muuten kuin ettei tarvitsisi stressata miten maksaa laskut ja mitä söisi tänään. Ja ei, ei olisi omatuntoni puhdas enkä tiedä miten voisin elää sen kanssa mutta nyt ei tunnu olevan vaihtoehtoja.

• Hannu Hanhi

Poistaisko stressin laskujen maksamisesta se, että maksat niitä lainarahalla jota et aio maksaa takaisin? Aina on vaihtoehtoja petokselle. Mielestäni vanha viisaus pitää paikkansa:

puhdas omatunto on paras päänalunen.

• Pettynyt!

Kiinnostuksen puutetta.

Oman prosessini ollessa kesken en ole jaksanut keskittyä tulevaan joten en käynyt taloyhtiön ylimääräisessä kokouksessakaan.

Tänään tipahti postiluukusta selvitys tulevista remonteista.

Julkisivu, 22984,66E, maksuun heinäkuun loppuun mennessä.
      Viemärit, 7266,45E, 2011 tai 2012.
      Lämpökeskus 912,35E, 2012.

Inhottaa maksaa kun ei oikein osaa suunnitella omaa olemistaankaan pitemmällä tähtäyksellä.

• 24

€ tulee ctrl, alt ja e samaan aikaan napauttamalla kolmella sormella. Harmi, että tulee joskus yllätyksiä hoitojen aikana. Vatsaongelmaasi kannattaa syödä ripulilääkettä. Tsemppiä!

• Pettynyt!

Kiitos vihjeistä!

Vatsan vuoksi imeskelin eilen jotain immomodulia ( vaimon antama ).
        Yöllä ei tapahtunut purkauksia.

€ kuuluu sarjaan kun en ole saanut sekunninkaan opastusta koneen käytössä.
        Tuossa 3-näppäin käytössä on logiikkaa mutta aikanaan jouduin esimerkiksi kysymään mistä helvetistä sen ätin saa.

Vastaaja ei tajunnut alkuunkaan tietämättömyyttäni koska samoihin aikoihin rakentelin exelillä kohtuullisen vaativia laskentakaavoja.
        Kaavat syntyivät mutta koneen käytön alku oli tuskallista kokeile ja korjaa periaatteella.
        Alkuun en osannut edes palata edelliseen näyttöön.

Maanataihin suhtaudun melko positiivisesti.
        Tänään ilmeni että yrittävät poistaa syövän tähystyksellä, ilman avoleikkausta.

• Tätäkö kaipaat?
        Pettynyt! kirjoitti:

Kiitos vihjeistä!

Tuossa 3-näppäin käytössä on logiikkaa mutta aikanaan jouduin esimerkiksi kysymään mistä helvetistä sen ätin saa.

Vastaaja ei tajunnut alkuunkaan tietämättömyyttäni koska samoihin aikoihin rakentelin exelillä kohtuullisen vaativia laskentakaavoja.
        Kaavat syntyivät mutta koneen käytön alku oli tuskallista kokeile ja korjaa periaatteella.

@ ai tätäkö tarkoitat? Se tulee kun Ctrl Alt yhtäaikaa alas ja niiden ollessa alhaalla näpäytät numeroa 2. Niin pitäs tulla. Eikö siinä kakkosen oikeassa alkulmassa olekkin @-nerkki?

• @:)@
        Pettynyt! kirjoitti:

Kiitos vihjeistä!

Tähystysleikkaus on siistimpi työ, ja lyhyemmällä saikulla selviää. Mutta kuitenkin otetaan poistetusta näytepala ja se kiikutetaan patologille. vielä pari viikkoa odotusta. Tuloksen saamisen jälkeen päätetään sitten, annetaanko vielä sytot vai ei. Gradusluokitus esimerkiksi III, yleensä sytot annetaan.
        Jaksamisia ja tsemppiä tähystysleikkaukselle!

• Pettynyt!
        Tätäkö kaipaat? kirjoitti:

@ ai tätäkö tarkoitat? Se tulee kun Ctrl Alt yhtäaikaa alas ja niiden ollessa alhaalla näpäytät numeroa 2. Niin pitäs tulla. Eikö siinä kakkosen oikeassa alkulmassa olekkin @-nerkki?

Kyllä se ätti löytyi kun aikanaan joku näytti.

Helkutin raskasta oli vaan aloitus koska edes näppäimistöstä ei ollut haisuakaan.

14-vuotta sitten vaihtoehdot olivat 6kk:n karenssi tai kanadalaisomisteiselle yritykselle standardien rakentaminen exelin laskentaan.
        Sain kaverin vanhan musta-valkean läppärin jossa oli 11.3. järjestelmä tai jotain sinne päin ja verbaalista kannustusta.
        Päivät menivät perustetojen hankinnassa ja yöt kaavojen miettimisessä ja koneen kanssa voimistellessa.

Oli hemmetin raska puolivuotinen.

Koko aikana en tarvinnut ättiä joten kanssaihmisteni hämmästys oli aito kun ilmoitin tietämättömyyteni.
        Eivät voineet kuvitellakaan että heidän mielestään "guru" ( kuvittelua ) ei tunne näppistä.

• Pettynyt!
        @:)@ kirjoitti:

Tähystysleikkaus on siistimpi työ, ja lyhyemmällä saikulla selviää. Mutta kuitenkin otetaan poistetusta näytepala ja se kiikutetaan patologille. vielä pari viikkoa odotusta. Tuloksen saamisen jälkeen päätetään sitten, annetaanko vielä sytot vai ei. Gradusluokitus esimerkiksi III, yleensä sytot annetaan.
        Jaksamisia ja tsemppiä tähystysleikkaukselle!

Noinhan se näyttää menevän.

Saikulla en tee mitään koska viimeinen vakituinen työpaikkani on 14-vuoden päässä takana päin ja sen jälkeiset 5-keikka- / työttömyysvuotta eivät olisi saikkua tunteneet vaan kaikki rokulipäivät olisivat jääneet omiksi murheikseni.

Pääasia olisi että olisin matkustuskunnossa syyskuun alkupuolelola.

Hieman tuo jälkimaininki aatteluttaa, imusolmukkeet vai ei mutta asialle en voi itse mitään.

Säteilyjen ajan olen käynyt salilla 3/4 teholla.
        Sunnuntaina, aamupäivällä aloitan tyhjennyksen joten huomenna käyn junttaamassa kaikki lihasryhmät tukkoon.
        Tuleva tauko lienee useampia viikkoja joten 67-vuotiselle siitäkin palautuminen on työlästä.
        Anuksen hajoamista edeltävää 180kg:a en luultavasti tule enää koskaan vetämään maasta.

• anti-exelisti

Mulle taas exel on kauhistus...=) onneksi en tarvitse kovin usein.
      Työaikaseurantani oli ensin exel-taulukko (teen 3 pv viikossa) mutta se vaan ei toiminut, kuulema minä en ihme kyllä sitä sotkenut. Nostan hattua exel-osaajille. Tietenkin siinäkin kehittyisi, jos käyttäisi sitä joka päivä

• Pettynyt!

Putkiaivoille sopiva. Exel.

Ehdottoman johdonmukainen järjestelmä jossa on apukaluja rutkasti enemmän kuin olen tarvinnut ( = osannut käyttää ).

Kun P-amerikkalainen myyntiheppu jossain syöttää tarjottavan tuotteen tiedot järjestelmään niin laskenta ilmoittaa missä maassa ja tehtaassa vekotin kannattaa tehdä.
        Tarvittaessa voi hienosäätää vaikkapa vaihtamalla suojakaasua tai jotain muuta perustekijää ja tarkistamalla onko siitä lopputuloksen kannalta mitään hyötyä.

• Anonyymi

Hei kaikki ,
      Olen Tuija kotoisin Oulusta ja haluan vain sanoa kovan kiitoksen Dante Paola -osuuskunnan avulle vilpittömyydestä, avoimuudesta, läpinäkyvyydestä, totuudenmukaisuudesta, rakkaudesta ja tuesta lainavarojen saamisen aikana ja sen jälkeen. Olen ollut paljon läpi näiden huijareiden käsissä, ja aika ei salli minun sanoa kaikkea sitä, jonka olen käynyt viime kuukauden aikana verkossa vieraassa tai saada lainavaroja kotiin täällä Suomessa, mutta Jumala vastasi rukoukseni tien ja rakkauden kautta herralta Dante Paolalta, joka omaksui minut ja ymmärsi kanssani alkuperäisestä epäilystäni ja epäherkkyydestäni huolimatta ja olen hänen hyvällä sydämellään ja rakkaudellaan nyt kodinomistaja hänen 2%: n korkolainavarojensa kautta ja minulla on lupaus. levittää tätä uutisia ja kertoa myös maailmalle, että siellä on edelleen aitoja ja harvoja hyviä online-lainayrityksiä, jotka voivat auttaa ja elvyttää myös kuivaa luuta, kuten olin ennen. Älä jätä kuuntelematta ja lukemassa tätä todistusta, koska tämä on todellinen elämää muuttava kokemus, ja jokaisen, joka tarvitsee tällaista kääntymistä, ei pitäisi epäröida tai epäillä sitä, koska olen todistanut ja vannon taivaan Jumalalle, että tämä tarina on todellinen ja myös tarina kokemuksestani heidän kanssaan. Katso heidät heidän sähköpostistaan, jos tarvitset rahoitusta! sähköposti: [email protected], tai Voit ottaa yhteyttä häneen sähköpostitse: [email protected], jos haluat pikaviestin tai whatsapp / 35677926593

Kiitos
      Tuija

• Anonyymi

Hei nyt voisit tehdä hyvää kirjoita masennuslääkkeitä Helsingin Sanomaan.Ota selvää mitä kaikkia sivuvaikutuksia niissä on.Jos itse et selviä syövästä niin autat masennus potilaita.Yksi äiti kirjoitti Helsingin sanomaan et tyttö sai masennus lääkkeitä ja äiti luuli et nyt tyttö paranee mutta tyttö teki itsemurhan.Masenkus lääkkeitä ei tutkita tarpeeksi.Lue kiinalainen lääketiede Elina Hytönen masennus.Katso mitä masennusta potevat kirjoittavat Suomi 24.Jos itse et halua kirjoittaa näistä masennus lääkkeistä sano jollekin et kirjoittaa näistä.Kukaan media ei halua joten jonkun on kirjoitettava.Kiitos paljon jos viitsii ottaa tämän asiakseen.Auta paljon masennus potilaita jotka eivät pysty puolustamaan itseään.Yritä selvitä syövästä vaikka vaikeaa on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      60
      2047
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      166
      1698
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1408
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      243
      1379
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      233
      1321
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1185
    7. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      81
      1156
    8. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    9. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      348
      1097
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      318
      1086
    Aihe