vanhempi vei lasten perintörahat..

mietin vain

Miten tällaisessa tapauksessa pitäisi toimia, ilmoittamalla kenties holhousrekisteriin vai poliisille? kuka huolehtii?? Vai onko edes aihetta ilmoittaa mihinkään?

Lasten toinen vanhempi kuoli ja lapset sai x määrän rahaa. summa alle sen ettei tullut merkintää holhousrekisteriin, eli edunvalvojan (sen toisen vanhemman) ei tarvitse tehdä tiliä lasten omaisuudesta maistraattiin vuosittain..

Toinen vanhempi nyt käyttänyt lähes kaikki lasten perimät rahat ja kaikki siis mitä tullut kuoleman jälkeen eläkettä lapsille. osa lasten tarvitsemiin menoihin, osan elämiseen ja osan muihin omiin hankintoihin..

10

356

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksi kysymys

Mistä tiedät?
      Oletko nähnyt ehkä enneunen vai miten olet varma?

Toisekseen lapsen eläke on tarkoitettu elinkustannuksiin, eli ruokaan vaatteisiin asuntoon yms., niistä ei tarvitsekkaan jäädä mitään jäljelle.

• Mietin vain

Tiedän vain..

Mutta en tiedä olenko nyt väärässä mutta lasten elatus kuuluu hoitaa muista tuloista kuin lasten perinnöstä, eikö? lasten eläke ehkä voi osittain olla tarkoitettu myös elämiseen.. perintöön ei ole lupa kai koskea...

• ttppii
        Mietin vain kirjoitti:

Tiedän vain..

Mutta en tiedä olenko nyt väärässä mutta lasten elatus kuuluu hoitaa muista tuloista kuin lasten perinnöstä, eikö? lasten eläke ehkä voi osittain olla tarkoitettu myös elämiseen.. perintöön ei ole lupa kai koskea...

Eläke on nimenomaan tarkoitettu elämiseen . Perintörahoihin ei saisi koskea, kuin korkeintaan johonkin isoihin, ei jokapäiväiseen elämään liittyviin, lasten hankintoihin.

• Mietin vain

Ehkä hieman sekavasti laitettu mutta sanoisin näin että olisin hyvilläni että olisin väärässä jos joku vain osoittaisi minun olevan väärässä..

Kun en tiedä varmasti niin kyselen josko jollain muulla olisi parempaa tietoa.

• katraan kera

Jos isompaa ostaa verottaja kyselee aika herkästi. Kyllä eläkkeet on elämiseen ja kaikkeen kuluvaan lasten hyväksi. Vakuutusyhtiöiltä saadut varat aika helposti pidettävä erillään ja jos käyttää niin on oltava valmis näyttämään mihin meni. Suuremmat hankinnat kuten ajokortti ja tuon tapaiset voi ottaa ja ei tule sanomista.Olin suuremmasta valvonnasta vapaa, kuitenkin joutui välillä esittää mihin rahat meni.Varsinkin auton oston yhteydessä piti selvittää omilla vai lasten rahoilla....(oston jälkeen tuli kysely)Ei siinä hätää kaikki näkyy tilillä millaisia nostoja jos tarttee selvitellä ja rehellisesti kun toimii.

• mietin vain

Tuon mukaan olisikin ehkä siis aihetta ilmoitukseen.. vaan liekkö tuo asianomistaja rikos. Siis josi lapsi haluaa 18 täytettyään kysellä perinnöstään minne se meni..

kenellehän taholle moisesta pitäisi ilmoittaa???

• Ihan mielenkiinnolla

Jos olet ulkopuolinen niin miten ihmeessä tiedät että alaikäisen rahat ovat hävineet?

Tiliote ei kerro kaikkea, rahat on voitu siirtää paremmin tuottavaan paikkaan.

Jos tiedät 100% varmasti että on tapahtunut väärinkäytös niin silloin sulla pitää olla alaikäisen tiliote tms. käytettävissä josta olet voinut tuon todeta.
        Itse alaikäinen ei välttämättä ymmärrä jos tililtä on siirretty rahat parempaan paikkaan, saldohan näyttää siirron jälkeen nollia. Voipi tulla käsitys että rahat on viety.

Ihan vain tiedoksi olen itse joutunut ex anopin paskanpuhumisien kärsijäksi.
        Hän väittää kaikille että olen tuhlannut alaikäisen lapseni varat, tosiasiassa lapseni varallisuus on koko ajan kasvanut jonka on todennut myös maistraatti.

Mutta eihän se tosiasia paskanpuhujan mieltä käännä, toisista kun on niin kiva levittää kaikennäköisiä vihjailuja.

• mietin vain
        Ihan mielenkiinnolla kirjoitti:

Jos olet ulkopuolinen niin miten ihmeessä tiedät että alaikäisen rahat ovat hävineet?

Tiliote ei kerro kaikkea, rahat on voitu siirtää paremmin tuottavaan paikkaan.

Jos tiedät 100% varmasti että on tapahtunut väärinkäytös niin silloin sulla pitää olla alaikäisen tiliote tms. käytettävissä josta olet voinut tuon todeta.
        Itse alaikäinen ei välttämättä ymmärrä jos tililtä on siirretty rahat parempaan paikkaan, saldohan näyttää siirron jälkeen nollia. Voipi tulla käsitys että rahat on viety.

Ihan vain tiedoksi olen itse joutunut ex anopin paskanpuhumisien kärsijäksi.
        Hän väittää kaikille että olen tuhlannut alaikäisen lapseni varat, tosiasiassa lapseni varallisuus on koko ajan kasvanut jonka on todennut myös maistraatti.

Mutta eihän se tosiasia paskanpuhujan mieltä käännä, toisista kun on niin kiva levittää kaikennäköisiä vihjailuja.

Sanon vain että tiedän tämän 100% varmuudella. Sinänsä en vain oikein ymmärrä kommenttiasi tuosta tiliotteesta ja että sitä ei pidä ottaa 100% totuutena. Ketä sinä yrität tuolla lausunnolla puolustaa? Vaikka eipä sen puoleen minulla moista ole saati nähnyt mutta kertoohan se aina minne rahat on siirretty tai mitä sieltä on maksettu.

Pahoillani puolestasi tuosta mitä olet sitten joutunutkin kokemaan väärien syytösten johdosta.

Mutta jos kuitenkin osaisit sanoa tahon kelle taholle asia kuuluu kun selvästi aihetta asian eteenpäin viemiselle on.

• Meinaan vain
        mietin vain kirjoitti:

Sanon vain että tiedän tämän 100% varmuudella. Sinänsä en vain oikein ymmärrä kommenttiasi tuosta tiliotteesta ja että sitä ei pidä ottaa 100% totuutena. Ketä sinä yrität tuolla lausunnolla puolustaa? Vaikka eipä sen puoleen minulla moista ole saati nähnyt mutta kertoohan se aina minne rahat on siirretty tai mitä sieltä on maksettu.

Pahoillani puolestasi tuosta mitä olet sitten joutunutkin kokemaan väärien syytösten johdosta.

Mutta jos kuitenkin osaisit sanoa tahon kelle taholle asia kuuluu kun selvästi aihetta asian eteenpäin viemiselle on.

Että esim alaikäinen lapsi saattaa nähdä tiliotteensä ja tajuta että tililtä on siirretty huomattava summa pois, hän ei ehkä tajua että sama summa voi olla tuottavammassa paikassa lasen nimellä.

Tästä havainnosta lapsi saattaa sitten kertoa esim. isovanhemmille että iskä tai äiskä on käyttänyt rahat.

Maistraattiin voi tehdä ilmoituksen jos vanhempi ei ole kykenevä alaikäisen lapsen edunvalkvojaksi.
        Mutta kannattaa muistaa että silloin pitää olla ne 100% faktat ettei käy niinkuin ex anopilleni, kärjäsalissa tavattiin ja syyttäjä veti juttua ja tuomio tuli hänelle kunnianloukkauksesta.

Niin että epämääräiset huhupuheet ja alaikäisen oma kertomus ei ole faktaa, faktaksi kelpaa vain ihan oikea näyttö.

Tätä minä ajan takaa, noitavainoja on ollut ennenkin.

• viran puolikas

Sisiaalitoimi on yksi paikka josta kannattaa kysellä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      272
      5380
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      70
      4926
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      123
      4365
    4. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4036
    5. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3810
    6. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3697
    7. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      41
      3388
    8. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      86
      3086
    9. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      65
      2948
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      23
      2688
    Aihe