Ensimmäinen järjestelmäkamera

Etsinnässä olisi ensimmäinen järjestelmäkamera. Olen aikaisemmin kuvaillut lähinnä digikameroilla, mutta uskon että opin varsin helposti käyttämään järkkäriä. En oikein tiedä, mihin kameraa etsiessä kannattaa eniten kiinnittää huomiota ja niin edelleen. Kamera tulee ihan vapaa-ajan harrastuskäyttöön, eikä mitään tiettyä aihepiiriä ainakaan vielä ole. Kuvailen kyllä mieluusti myös eläimiä, muun muassa koiria, joten olisi kiva saada ikuistettua esimerkiksi hyviä liikekuvia.

Hintahaitariksi voisin sanoa 300-500 euroa näin alkuun. Mieluusti myös sellainen malli, johon on helppo myöhemmin ostaa objektiiveja ja muita lisävarusteita. Suomenkielisyys ei todellakaan ole mikään pakollinen kriteeri, vaikka luultavasti useimmissa nykyään onkin valittavissa myös suomenkieliset valikot.

Hyviä kameraehdotuksia, jos menen kauppoihinkin kyselemään, niin mitä minun tulisi sieltä hakea, kokemuksia, kommentteja - kaikki apu on tervetullutta!

2

107

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksi mitä olen ajatellut tässä, on Nikon D3100. Mielipiteitä?

• Kaikki Halpenee

Joskus poistolaarista tai Kalle Anttilasta saa sitä aiempaa mallia joka voi olla
      osin jopa parempaa laatua halvalla ku se uudempi jossa usein omituisuuksia ja
      muoviosia on lisätty ja hintaa tietty, metalliosia karsittu sekä etsintä pienennetty..
      Nykys tuotteitten sykli ei uuden mallin ilmestymisnopeus on
      mennyt älyttömyyksiin niitä taitaa kohta Nikonilla alkaa tulla
      yhtärippeesti ku Canonilla muovirimpuloita...
      Ite harkottisin et mitä ihmeitä tarttisin jos meininki on alkaa still eikä video
      kuvaajaks järjestelmäkameralla.
      Jos saat jostain sen Nikon D90 viellä halvallanii ota se on koiteltu arvostettu
      kamera josta on kokemusta eläkä tuijoittele pikseleitä sun muita..
      Eräät puoliammattilaiset sanoo ettei he aina huomaa kuvissaan eroo jos ottavat Nikon D300s
      kameralla taikka D90 mallilla joka monella on kakkoskamerana.
      Ja he ei ota huonoi kuvii.
      Canonin 500 ja 550 voi saaha kans nii edullisesti ei kandee semmosta harkita
      oikeesti eikä feikisti 600 alotelijan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      233
      5117
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      119
      4161
    3. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      58
      3783
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3609
    5. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3510
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      41
      3235
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      4
      2687
    8. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      20
      2596
    9. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2396
    10. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      59
      2377
    Aihe