Etsinnässä olisi ensimmäinen järjestelmäkamera. Olen aikaisemmin kuvaillut lähinnä digikameroilla, mutta uskon että opin varsin helposti käyttämään järkkäriä. En oikein tiedä, mihin kameraa etsiessä kannattaa eniten kiinnittää huomiota ja niin edelleen. Kamera tulee ihan vapaa-ajan harrastuskäyttöön, eikä mitään tiettyä aihepiiriä ainakaan vielä ole. Kuvailen kyllä mieluusti myös eläimiä, muun muassa koiria, joten olisi kiva saada ikuistettua esimerkiksi hyviä liikekuvia.
Hintahaitariksi voisin sanoa 300-500 euroa näin alkuun. Mieluusti myös sellainen malli, johon on helppo myöhemmin ostaa objektiiveja ja muita lisävarusteita. Suomenkielisyys ei todellakaan ole mikään pakollinen kriteeri, vaikka luultavasti useimmissa nykyään onkin valittavissa myös suomenkieliset valikot.
Hyviä kameraehdotuksia, jos menen kauppoihinkin kyselemään, niin mitä minun tulisi sieltä hakea, kokemuksia, kommentteja - kaikki apu on tervetullutta!
Ensimmäinen järjestelmäkamera
2
107
Vastaukset
Yksi mitä olen ajatellut tässä, on Nikon D3100. Mielipiteitä?
- Kaikki Halpenee
Joskus poistolaarista tai Kalle Anttilasta saa sitä aiempaa mallia joka voi olla
osin jopa parempaa laatua halvalla ku se uudempi jossa usein omituisuuksia ja
muoviosia on lisätty ja hintaa tietty, metalliosia karsittu sekä etsintä pienennetty..
Nykys tuotteitten sykli ei uuden mallin ilmestymisnopeus on
mennyt älyttömyyksiin niitä taitaa kohta Nikonilla alkaa tulla
yhtärippeesti ku Canonilla muovirimpuloita...
Ite harkottisin et mitä ihmeitä tarttisin jos meininki on alkaa still eikä video
kuvaajaks järjestelmäkameralla.
Jos saat jostain sen Nikon D90 viellä halvallanii ota se on koiteltu arvostettu
kamera josta on kokemusta eläkä tuijoittele pikseleitä sun muita..
Eräät puoliammattilaiset sanoo ettei he aina huomaa kuvissaan eroo jos ottavat Nikon D300s
kameralla taikka D90 mallilla joka monella on kakkoskamerana.
Ja he ei ota huonoi kuvii.
Canonin 500 ja 550 voi saaha kans nii edullisesti ei kandee semmosta harkita
oikeesti eikä feikisti 600 alotelijan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2335117Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1194161- 583783
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363609- 513510
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest413235Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv42687Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu202596- 232396
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo592377