Vaaleapunaista verta

N 46v

Hei,

Minulla alkoi esivaihtari 2 vuotta sitten tähän aikaan asti. Nyt oli mensut taas myöhässä (60pv kierto). Vuoto on vaalean punainen ja kirkasta limaa tulee aika paljon.

Minusta kun tuntuu, että vasen puoli on jo tukossa ja nyt sitten on ollut oikea puoli hieman kipeä. Vasen puoli oli tasan vuosi sitten todella kipeä ovulaation aikana ja sitä kesti yht. 3kk. lisäksi mensut oli 3kk myöhässä vaikka sain oireita.

Kaippa tämä on normaalia?

13

1904

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sitähän se on

Kuullostaa tutulta. Mulla oli noita pitkiä pausseja ja nyt taas on tullut menkat pari kertaa normaalisti. Vuoto on just tommosta, limaista ja ohutta ainakin aluksi. Kohdun limakalvo varmaankin irtoaa herkemmin ja tulee pois ilman kovaa verenvuotoa. Mulla kyllä myoomat sitten vuotaa parin päivän päästä runsaammin. Kipuja on milloin toisella, milloin molemmilla puolilla munasarjojen kohdalla. Vetelevät viimeisiään. Jaksamisia sinne!

• N 46v

Hei,

Nämä mensut mitkä alkoi muutamia päiviä sitten, niin tuntuu ettei loppua tule, limaa vuotaa runsaasti ja vaaleaa punaista vuotaa.

Ai sinulla on myooma. Millaisia oireita myooma antaa, jotta minäkin tietäisi jos minulla on tai ei.

Mulla ei ole enää ollut vasen puoli kipeä, kun se taisi sammua viime vuonna.

Kiitos sinulle! ;)

• N 46v

Yllätys yllätys!

Tänään tarkistin vuoto -kalenterista kuinka kauan tämä vuoto on jo mennyt ja yllätys oli, että n. 2 viikkoa. Alamassu on turvotuksessa ja tuntuu ettei vuoto lopu. Limaa irtoo vieläkin aika paljon ja veren värinä vieläkin vaalea punainen.

• N 45v

Oon vuoden sua nuorempi ja mulla on nyt vuoden verran kierrot koko ajan vaihdelleet 24 - 32 päivän välillä, mutta vuodoltaan ovat olleet suht normaaleja ja joka kerta menkkojen aikaan mulla alavatsaa turpoo ja tuosta sivulta tunttu joskus, et oikeen kirvelee, mitä ei koskaan nuorempana ole ollut.
      Kuumia alltoja on myös alkanut ilmaantumaan.

Nyt maaliskuun lopuilla odottelin taas menkkoja alkaviksi, mutta niitä ei vaan kuulunut. Alavatsaa kyllä turvotti ja nipisteli, niinkuin aina ennen menkkojen alkua ja semmoista limaista valkovuotoa, jossa aina silloin tällöin saattoi olla pikkuisen vaaleanpunaista raitaa joukossa tuntui valuvan koko ajan.
      Jatkuvasti piti olla pikkuhousunsuojaa tai ohutta sidettä pöksyissä. Sitä samaa kesti koko huhtikuun ja vapun jälkeisellä viikolla, kp 63 alkoi sitte vuotamaan oikein urakalla. Ensin tuli veren joukossa semmoisia ruskeita limaklimppejä ja verisiä hyytymiä. Sitä kesti melkein viikon ajan ja sen jälkeen vuoto väheni, mutta jatkui niukempana ja kirkkaan verisenä pari viikkoa, kunnes muuttui toisinaan ruskeaksi, toisinaan vaaleanpunaiseksi tuhnutteluksi.
      Kun se vaan tuntui jatkuvan, varasin ajan lääkäriin ja siellä sitte selvisi, että olin ollut raskaana ja saanut alkuraskauden keskenmenon.
      Kuvittele. Siis raskaana tällä iällä. Ei ois kyllä itselle ihan heti tullut mieleen.
      Lääkäri suositteli mulle nyt hormooni kierukkaa. Hänen mukaansa se auttais samalla noihin alkaviin vaihdevuosioireisiin.
      Nyt kun sitte vaan osais päättää, ottaisko, vaiko ei?

• N 46v

Minäkin joudun käyttämään pikkuhoususuojaa, vaikka limaa tulee vain silloin kun käyn pissalla.

Raskaana en kyllä varmasti ole siitä olen varma! Niin ja minulle on tehty steriliisaatio 2005

2 viikkoa todellakin on mennyt, tosin aluksi pientä tippua ja nyt sitten tuntuu ettei lopu.

• N 45v

No eihän nää tään iän raskautumiset taida edes niin kovin yleisiä olla. Kyllähän siinä mieskin oli vähän kuin puulla päähän lyötynä, kun kerroin, mitä oli mennyt tekemään.
      Yleensähän nuo menkkojen muutokset, tipottelut sun muut johtuu vaihdevuosien hormoonihäiriöistä. Tosin tulehdukset ja kilpirauhas toimintahäiriöt voi kyllä aiheuttaa samanlaisia oireita.
      Sinuna kävisin kyllä kohtapuolin asiasta lääkärin juttusilla, jos tuo nyt vielä pitkään jatkuu.
      Tosi hankalaa näin helteillä muutenkin, saati sitte vielä taiteillessa kaikkien ylimääräisten vuotojen kanssa.

• N 46v

Juu, aion maanantaina soittaa.

Kiitos myös sinulle! ;)

• Sitähän se on

Myoomista vielä. Ei ne tunnu miltään. Gynekologi löysi ne ultralla joskus 7 vuotta sitten. Niitä vaan seurataan, etteivät kasva liian isoiksi. Jos pysyvät pieninä, niille ei tarvitse tehdä mitään. Kuivettuvat sitten, kun kohdun limakalvokin. Vuotohäiriöitä ne voivat aiheuttaa eli pitkittyneitä ja runsaampia vuotoja. Mulla aika runsasta vuotoa muutama päivä. Ja tosiaankin kohdun limakalvo poistuu myös aika vauhdikkaasti parina ekana päivänä. Vielä ei vuodon kesto ole ollut viikkoa pitempää.

Suosittelen käymään gynekologilla. Hän on asiantuntija, me muut vaan arvaillaan.

• N 46v

Kiitos sinulle! ;)

• N 46v

Nyt se veri ja lima on muuttunut paksuksi ja seassa on oikein tummaa väriä.

Netin kautta etsin sitä puhelinumeroa, jos vaikka pääsin gynekologille.

• N 46v

Hei vaan teille kaikille!

Tänään käväsin lääkärillä hän todella huolestui ja halusi itsekkin tarkistaa alapäästäni mitä siellä on.

No hän sitten soitti sairaalaan ja sieltä gynekologi antoi ohjetta.

Sain Primolut N 5mg, 10 päivän kuuri, 1 tbl kolme kertaa päivässä.
      (jos vuoto ei helpotu tai lopu 5 päivässä ---> lääkäriin.)

Lisäksi Primolut Nor 10mg lääkärin ohjeen mukaan.
      (tämä ohje onkin toinen juttu)

Kaikkineen 3kk kuuri. Vaikkakin vannoin, etten aio ottaa mitään "korvaushoitoa", mutta tulikin takapakkia.

Huomen aamuna labraan.

Lääkäri oli niin kiltti, että soitti minulle myöhemmin ja kysäsi lisää tietoa. ;)

Kyllä on pää kipeä, palelee ja väsyttää, sillä viimeyönä en saanut unta kuin 2 tuntia - liian kuuma! Tänään haisin ihan hielle, vaikka minua paleli.

• N 46v

Lisää tietoa!

Sain labrasta tulokset: (alas päin mennyt) hemoglobiini 138, tulehdusarvo 4

Tokihan hemoglobiini oli mennyt alas päin kun vuodin verta yli 2 viikkoa ja lääkäri kauhisteli, että vuodanko kuiviin.

Eilen illalla huomasin että Primolut N 5mg oli alkanut vaikuttamaan, sillä vuoto loppui eilen illalla ja tänään on tullut ihan pikkasen ruskeeta, mutta eipä ole tarvinnut rättiä pitää. ;)) olin ottanut yhteensä 5 pilleriä - maanantaina ja eilen.

Eilen illalla minulle tuli kauheen kuuma olo ja alkoi sitten väsyttämään oikein urakalla, mutta kun menin nukkumaan ja aukaisin makkarin ikkunan, niin silti minulla oli koko yön liian lämmin olo ja nukuin levottomasti.

Turvotuskin on hieman väistynyt ja ihana taas pitää työhousuja kun ei kiristä. :)

Jos kuitenkin jotain outoa tulee, niin heti pitää ottaa yhteyttä lääkäriin.

Näillä mennään ja jos jollakin on jotain kysymistä, niin pystyn ehkä vastaamaan. :)

• N 46v

Voi hitto, eilen alkoi tyhjennys. Aina on melkein pakko juosta vessaan kun tuntee, että "NYT" vuotaa runsaasti!!!

Eli aina kun istahdan pöntölle niin veri valuu runsaasti.

Pitää odottaa 2 viikkoa, kun aloitan Primolut Nor 10mg.

Saa nähdä kuinka kauan tämä uusi vuotaminen kestää joka eilen alkoi.

Tämähän on nyt keinotekoinen kierto.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      108
      7020
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      93
      5165
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      112
      3416
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      33
      3322
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      34
      2468
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1796
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1441
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      339
      1392
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1296
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      1064
    Aihe