Taas saan ihailla yhden senkkini yläpuoelle tulevaa varjoa.
Siinä on muutama lasimalja, Enkeli ja Kreetalainen käärmejumalatar.
Viikonloppuna yritin valokuvata sitä mutta en onnistunut, mutta ei hätää aina aurinkoisina iltoina tähän aikaan se siihen ilmestyy.
Ja kun syksy saa tulee yhdelle seinälle puista ja lehdistä aivan upea kuva, sen tuo pimeys ja katuvalot.
Mielenkiintoinen on maailma kun se saa kaiken tavallisen näyttämään niin salaperäiseltä.
Noita vois opetella lyijykynätöinä piirtämään.
Onko sulla kotona varjojen leikkiä ja jäätkö niitä ihailemaan kerta toisen jälkeen.
Saa muuten sitten rönsyillä ihan minne vaan :))
Varjojen leikkiä!
26
176
Vastaukset
Meillä ei kyl oo mitään niin kivaa, mistä tulis jotain ihania varjoja): Olisiki mukavaa katsella niitä:)
Syksyllä on sitten ihanaa katsella kynttilävaloa ja takkatulta, nii ja laittaa ulos lyhtyihin kynttilät palamaan. Mut nyt on kesä aluillaan ja kesälomakin sieltä tulossa, nyt syksy saa viel odottaa:)))- Meriläinen
Auringonlasku saa aikaiseksi tuon ilmiön ja se katoaa hyvin nopeasti.
Kadotessaan vielä ikäänkuin elää, ja siirtyy seinältä toiselle.
Sinisen harmaata tapettia vasten näkyy hyvin.
Voithan katsella jos vaikka mille seinälle teillä osuu aurinko, siihen vaan tavaroita niin voit saada varjoleikin myöskin teille :))
Meillä on keskimmäisen tyttären huone ja keittiö just auringonlaskun suuntaan kuin myös apukeittiö.. Ei paljonkaan iloa niistä varjoista):
Hollantilainen valo,taiteen illuusio rakastan löytää uutta.
- Meriläinen
Kun kulkee silmät auki, ei voi olla löytämättä uutta, oikeastaan joka paikasta.
- stickme
Maailmaa voi katsella muutenkinkuin sillai tavallisesti.
Mä olen toisenlainen hullu.
Rakastan maata turpa sammalessa ja jäkälikössä.
Ne on maailman pieniä ihmeitä.
Jäkäliä voi muutaman neliösentin alalla olla kymmentä erilaista, torvimaisia, maljamaisia jne...
Miniatyyrimaailmat kiehtovat minua.Ne on jotain mitä me tallataan valtavilla jaloillamme sen kummemmin katsomatta...
Millimetrinkokoisia kukkasia savitiellä, hentoja varpuja ja kukkia sämmelen keskellä. jne...- Meriläinen
Mulle kun noi ötökät on niin rakkaita niin myös silloin se kasvistokin siellä.
Eilen kuvailin kameralla suuria linjoja, isoja pensaita mutta viikonloppuna olin tuolla metsikössä ja löysin vaikkaa mitä siellä maassa möyrien. Mun kamera ei vaan ole hyvä kuvaamaan pientäkään, pitäis ostaa parempi.
Kyllä joka kerran näen erilaisten miesten kulkevan kunnon kameroilla mun paikoissa.
Ostan meidän pikkulikalle noita luontojuttuja ja kun se taas tulee tänne niin tutkitaan yhdessä juuri tuota pientä maailmaa.
Mut taas opetti veli sitä ihailemaan.
Siellä on miljoona enemmän elämää kun täällä isossa.
Ja noi jäkäläkalliot on mahtavia, sammal ja jos mennään ylöspäin niin sitten vanhojen metsien naavastot.
Meillä on monenlaisia varjoja mutta olen huono piirtämään. En jotenkin hahmota silmällä paperille. 2 lastani ovat 10 piirustuksessa, isältään kai perineet koska minulta ei voi.
Toki ihailen varjojen leikkiä ja tykkään hämärästä. Varsikinkin näin helteellä kun on pimennysverhot. Jos on lahjoja, siitä vaan. Tykkään aina ihmisistä jotka uskaltavat kokeilla uutta anna palaa. Ei siinä mitään menetä ja jokaisen tyyli on omansa.- Meriläinen
Lyijykynätyöt on sellaisia joita vielä itseltani sulatan mutta maalaus saa jäädä koska mun kädet ja aivot ei toimi yhteistyössä siinä.
Mulla oli joskus sellaisia maisemakortteja joita aloin huvikseni hahmottamaan lyikkärillä ja se olikin ihan kivaa ja siitä tuli jopa sellainen että itse näin mitä olin tehnyt.
Kumma juttu, vaikka piirtäminen sinänsä ihmisestä mieluummin tikku-ukkoja koska ei osaa saada näköistä.
Mutta eihän patsaatkaan aina ole näköisiä, usein ei sinnepäinkään :))
- Heikunkeikku
Hirmuisen lämpimät hyvät huomenet Meriläiskälle.
Hyvä aloitus, se vei ajatukset jos joihinkin mielikuviin.
Valot ja varjot kiehtovat. Seinälle saattaa tosiaankin "liimautua" yhtäkkiä mitä mielenkiintoisimpia kuvia.
Lupasit, että saa pikkasen rönsyillä, joten tässäpä yks rönsy, joka ei liity varsinaisesti aloitukseesi.
Voisin sanoa, että Aina, jos istun autossa pelkääjän paikalla ja voi vapaasti suunnata katseensa taivaalle, niin näen HYVIN mielenkiintoisia Maisemia taivaalla. Pilvet ja taivaan eri sävyt tuovat näkyviin vuoristomaiseman, etelämaalaisia maisemia ja aavoja meriä tai meriä joissa erilaisia saaria ja valtamerilaivoja ja vaikka mitä. Näen Kaksi maisemaa päällekäin. Ensin on se varsinainen ympäristö ja yläpuolella ihmeellisen kaunis toisenlainen "maailma".
Nämä mielikuvamatkat voin tehdä, kun ajetaan maaseudulla ja koko taivas on näkyvissä.
Kiviä rakastan. Olen kivien kerääjä-tyyppi, jos reissuilla olen.
Kiven erilaiset muodot, kolot, varjot jne... tuovat myös ihastuttavia mielikuvia.
On mukavaa pujahtaa jonnekin epätodelliseen mielikuvamaailmaan ja antaa itsensä nähdä ja jopa tuntea vaikka mitä.- Meriläinen
Oikein hyvää huomenta myöskin sinulle sinne "toisen" meren laitaan :))
Tästä tulikin ihana ketju. Maan pienimmistä tuonne taivaan korkeuteen.
Kyllä pilvetkin kuuluu mun ihailemiini jujuihin.
Joskus kun kävelen ulkona ja näen jonkun kauniin muodostelman niin vois niskat naksahtaa kun ylös tuijottelen.
Ja vaikka ne jotka mun näkee täällä kävelevän varmaan kattoo että yhenlajin hullu on taas tossa menossa niin, haistelen kuin koira ja kuuntelen kuin kissa, ja tarkkailen kuin lintu ympäristöäni.
Hevoskastanjoissa on taas ne ihanat kukan ja niitä ihailin yks päivä, ohitseni mies autolla ja hymy oli huulillaan kun näki mun pysähtyneen puun luo.
Mutta nautin ihan suunnattomasti ja täysin rinnoin tuolla ulkona liikkumisesta jonne kohta taas menen.
Asiata toiseen, kukahan täällä on käynyt kiroilemassa, kun avasin ketjun luki heti että kirosanoja on siivottu ja koko ketju oli ihan hebreaa.
Vähän aikaa raavin päätäni mutta saihan tämän sitten kuitenkin ihan normaaliksi.
Ne tekee noita kummia uudistuksia joista ei sitten ota kukaan tolkkua ja sotkevat tätä palsta elämää. - Heikunkeikku
Meriläinen kirjoitti:
Oikein hyvää huomenta myöskin sinulle sinne "toisen" meren laitaan :))
Tästä tulikin ihana ketju. Maan pienimmistä tuonne taivaan korkeuteen.
Kyllä pilvetkin kuuluu mun ihailemiini jujuihin.
Joskus kun kävelen ulkona ja näen jonkun kauniin muodostelman niin vois niskat naksahtaa kun ylös tuijottelen.
Ja vaikka ne jotka mun näkee täällä kävelevän varmaan kattoo että yhenlajin hullu on taas tossa menossa niin, haistelen kuin koira ja kuuntelen kuin kissa, ja tarkkailen kuin lintu ympäristöäni.
Hevoskastanjoissa on taas ne ihanat kukan ja niitä ihailin yks päivä, ohitseni mies autolla ja hymy oli huulillaan kun näki mun pysähtyneen puun luo.
Mutta nautin ihan suunnattomasti ja täysin rinnoin tuolla ulkona liikkumisesta jonne kohta taas menen.
Asiata toiseen, kukahan täällä on käynyt kiroilemassa, kun avasin ketjun luki heti että kirosanoja on siivottu ja koko ketju oli ihan hebreaa.
Vähän aikaa raavin päätäni mutta saihan tämän sitten kuitenkin ihan normaaliksi.
Ne tekee noita kummia uudistuksia joista ei sitten ota kukaan tolkkua ja sotkevat tätä palsta elämää.Joskus, itseasiassa monesti, kun luen kirjoituksia, niin vertauskuvalliset lauseet kun kiäntää ja viäntää ihan todeksi, niin pikkasen rupee nakrattamaan:)
"Näin" nimittäin sinut koirana, kuono maassa. Muinoin meillä oli Newfoundlandin koira ja hän kulki ihan koko ajan kuono visusti maassa kiinni. Se rakasti näitä muiden koirien "lähettämiä kirjeitä" ja joskus oli vaikea edetä eteenpäin, kun nuuhkiminen kesti niin kauan.
Tälleen:
Lenkillä oleva immeinen pysähtyy, kuin seinään ja jää tuijottamaan toista ihmistä, jonka omituinen käytös saa hänet hiipimään varovasti läheisen pöheikön taakse. Sieltä on hyvä näkyvyys omituisuutta katsella.
Ihminen (Meriläinen) kumarruttaa itsensä alas, hän vajoaa konttima-asentoon ja löytää vallan ihastuttavan tuoksun. Nenä maassa kiinni, hän etenee konttien, pysähtyy välillä nuuhkimaan koko itsensä ympäristöä.
Ihminen nousee polvilleen ja nostaa nenänsä kohti taivasta. Puskan takana lymyävä katselee, miten polvilumpioilla kököttävä pyörittelee päätään ja nuuhkii ilmaa.
Ihmisen korvat pilkahtelevat hiusten alta ja kissamaisten korvien tavoin ne kääntyvät sinne tänne, hakien erilaisia ääniä. Sitten hän vajoaa taas konttimaan. Hän raaputtelee eteen tullutta littanakiveä, huomaa sitten ohuen rupijäkäläpläiskän ja varoo krapsuttelemasta juuri sitä kohtaa, ettei vain vaurioittaisi tätä symbioottista eliötä. Ihminen siirtää silmämunansa Niin lähelle rupijäkälää, kuin vain voi ja katselee sitä ihastuksissaan.
Aikansa tutkittuaan ja nautiskeltuaan luonnon ihmeistä, ihminen nousee kahdelle jalalleen ja lähtee jatkamaan matkaa.
Puskan takana seisova ihminen raapii päätään ja tuumaa itsekseen:
-No oli siinä Omituinen ihiminen.
:) - Meriläinen
Heikunkeikku kirjoitti:
Joskus, itseasiassa monesti, kun luen kirjoituksia, niin vertauskuvalliset lauseet kun kiäntää ja viäntää ihan todeksi, niin pikkasen rupee nakrattamaan:)
"Näin" nimittäin sinut koirana, kuono maassa. Muinoin meillä oli Newfoundlandin koira ja hän kulki ihan koko ajan kuono visusti maassa kiinni. Se rakasti näitä muiden koirien "lähettämiä kirjeitä" ja joskus oli vaikea edetä eteenpäin, kun nuuhkiminen kesti niin kauan.
Tälleen:
Lenkillä oleva immeinen pysähtyy, kuin seinään ja jää tuijottamaan toista ihmistä, jonka omituinen käytös saa hänet hiipimään varovasti läheisen pöheikön taakse. Sieltä on hyvä näkyvyys omituisuutta katsella.
Ihminen (Meriläinen) kumarruttaa itsensä alas, hän vajoaa konttima-asentoon ja löytää vallan ihastuttavan tuoksun. Nenä maassa kiinni, hän etenee konttien, pysähtyy välillä nuuhkimaan koko itsensä ympäristöä.
Ihminen nousee polvilleen ja nostaa nenänsä kohti taivasta. Puskan takana lymyävä katselee, miten polvilumpioilla kököttävä pyörittelee päätään ja nuuhkii ilmaa.
Ihmisen korvat pilkahtelevat hiusten alta ja kissamaisten korvien tavoin ne kääntyvät sinne tänne, hakien erilaisia ääniä. Sitten hän vajoaa taas konttimaan. Hän raaputtelee eteen tullutta littanakiveä, huomaa sitten ohuen rupijäkäläpläiskän ja varoo krapsuttelemasta juuri sitä kohtaa, ettei vain vaurioittaisi tätä symbioottista eliötä. Ihminen siirtää silmämunansa Niin lähelle rupijäkälää, kuin vain voi ja katselee sitä ihastuksissaan.
Aikansa tutkittuaan ja nautiskeltuaan luonnon ihmeistä, ihminen nousee kahdelle jalalleen ja lähtee jatkamaan matkaa.
Puskan takana seisova ihminen raapii päätään ja tuumaa itsekseen:
-No oli siinä Omituinen ihiminen.
:)Tuo oli kyllä tosi lähellä minua, ei voi muuta sanoa :))))
Mutta syytäisinköhän siitä isääni, joka opetti hyvinkin tuon koiramaisen kulun.
Muistelisin joskus kertoneeni sen täälläkin mutta tulkoon toistoa.
Naapurin koira pääsi karkuun, ja kaikki kilvan juoksemaan koiran perään. Niin aikuiset kun lapset. No koirahan sitä hauskana leikkinä piti tietenkin.
Isäpappa tuli hakemaan minua pois sieltä ja katsoi ihmeissään, mitäs täällä touhutaan.
No kun Rekku pääsi karkuun ja se pitäis kiinni saada, selittelin hänelle.
Isä huusi kaikki pois metsästä ja sanoi ettei toi onnistu.
Hän lähti metsään nelin kontin haistelemaan.
Koira uteliaaksi, mikäs tolle ihmiselle tuli, miksi kaikki lopetti leikkimisen??
Varovasti asteli kohti isää,uteliaana, mitähän hyviä hajuja se on löytänyt.
Kun tuli riittävän lähelle, niins naps. kiinni oli ennenkuin koiruli keski haukkua edes ajatella.
Nii että ymmärtänet varmaan kun on tälläisessä perheessä kasvanut niin kaikki tuo mitä minusta kerroit onkin ihan ja aivan normaalia käytöstä :)) - Heikunkeikku
Meriläinen kirjoitti:
Tuo oli kyllä tosi lähellä minua, ei voi muuta sanoa :))))
Mutta syytäisinköhän siitä isääni, joka opetti hyvinkin tuon koiramaisen kulun.
Muistelisin joskus kertoneeni sen täälläkin mutta tulkoon toistoa.
Naapurin koira pääsi karkuun, ja kaikki kilvan juoksemaan koiran perään. Niin aikuiset kun lapset. No koirahan sitä hauskana leikkinä piti tietenkin.
Isäpappa tuli hakemaan minua pois sieltä ja katsoi ihmeissään, mitäs täällä touhutaan.
No kun Rekku pääsi karkuun ja se pitäis kiinni saada, selittelin hänelle.
Isä huusi kaikki pois metsästä ja sanoi ettei toi onnistu.
Hän lähti metsään nelin kontin haistelemaan.
Koira uteliaaksi, mikäs tolle ihmiselle tuli, miksi kaikki lopetti leikkimisen??
Varovasti asteli kohti isää,uteliaana, mitähän hyviä hajuja se on löytänyt.
Kun tuli riittävän lähelle, niins naps. kiinni oli ennenkuin koiruli keski haukkua edes ajatella.
Nii että ymmärtänet varmaan kun on tälläisessä perheessä kasvanut niin kaikki tuo mitä minusta kerroit onkin ihan ja aivan normaalia käytöstä :))Olikohan se minun Vahva Intuitioni, joka ohjasi sormiani kirjoittamaan sinun koiramaisesta käytöksestäsi:)
Hauska juttu isäsi koirankiinniottamisesta. Hyvä kun kerroit, sillä en ollut lukenut aikaisemmin tuota juttua. Oli mielestäni mitä mainioin keksintö tehdä juuri sillä tavalla.
Kylläpä minäkin jouduin ottamaan käyttööni jos joitakin koiramaisia (susimaisia) käytösmalleja, kun koulutin johtajakoiraksi syntynyttä Nöffiä.
Jouduin vahingossa joitakin kertoja TOSI noloihin tilanteisiin, kun luulin olevani yksin koiran kanssa ja yhtäkkiä olikin yleisöä näkemässä koiramaisen käytökseni. Olen niitä joitakin tänne palstalle kirjoittanut, en rohkene kirjoittaa uudestaan:)
- Rattus sp.
En kiinnitä huomiota varjoihin, mutta kesäaikaan vihreys tunkee ulkoa sisälle ja pidän siitä. Yleensä valaistuksen muutokset kiinnittävät huomiota.
- Meriläinen
Mulla pn kaikenaikaisia varjoja, kesäisiä syksyisiä ja talvisia.
Mutta tänään voi taivaalla näkyä mielenkiintoista, täytynee mennä illemmalla katsomaan.
Auringonpurkauksia on ollut niin kovana että voi jossain näkyä paljon revontulia.
Talvella niitä on kyllä näkynyt täällä etelässäkin mutta näin kesällä en ole onnistunut siihen kohtaan.
Tunkeeko se vihreys sulle maljakkoon näin kesällä, vai ihan ikkunasta sisään?
- Rattus sp.
Ikkunasta sisään. Se riittää :). Talvella saatta jokin ruusukimppu tai tulppaanikimppu siirtyä piristämään kaupasta tänne kotia.
Ehkä pilvistä erilaisia hahmoja tulee joskus katseltua. Eivät ne hahmot vaan jää mieleen. Tai ehkä jokin hahmo on jäänyt mieleen. Sellainen isopäinen enkeli makaa vatsallaan pilven päällä ja kämmenet ovat sen leuanalla ja hiukan kyynerpäiden varassa se makoilee. Usein olen sellaisen mielikuvan pystynyt muodostamaan.
Joskus lapsena kristallien läpi kulkevien valonsäteiden seinille muodostamat värikuviot olivat kyllä kauniita.- Meriläinen
Pilvet nuo taivaan Enkelit.
Usein kyllä näen muodostelmissa erilaisia enkeleitä.
Sitten koiria ja nallekarhujakin ja milloin mitäkin.
Mutta sitten pilvet sinällään ovat erittäin mielenkiintoisia.
Yks päivä oli taivas täynnään pikkupilviä, ne oli ihan hauskoja vaikka eivät kuvanneet mitään.
Sitten taas myrskyn pilvet ovat oma lukunsa, varsinkin se kultareunus joka silloin tulee pilveen kun aurinko takana loistaa.
Joskus tuntuu että pilvi on niin lähellä että sitä voi koskea, mutta kun ojentaa käden sitä kohden niin ei onnistukaan. Meriläinen kirjoitti:
Pilvet nuo taivaan Enkelit.
Usein kyllä näen muodostelmissa erilaisia enkeleitä.
Sitten koiria ja nallekarhujakin ja milloin mitäkin.
Mutta sitten pilvet sinällään ovat erittäin mielenkiintoisia.
Yks päivä oli taivas täynnään pikkupilviä, ne oli ihan hauskoja vaikka eivät kuvanneet mitään.
Sitten taas myrskyn pilvet ovat oma lukunsa, varsinkin se kultareunus joka silloin tulee pilveen kun aurinko takana loistaa.
Joskus tuntuu että pilvi on niin lähellä että sitä voi koskea, mutta kun ojentaa käden sitä kohden niin ei onnistukaan.Entäpä punaisen laskevan auringon värjäämät pilvet. Joskus on tullut otettua kuvia, joista näyttää, kuin taivas olisi tulessa.
Kerran yhdelle kanadalaiselle keskustelufoorumille laitoin yhden sellaisen kuvan, niin väittivät että olen jollakin kuvankäsittelyohjelmalla sen kuvan tehnyt.
On minulla kuvia taivaalta putoilevista vesipisaroistakin. pimeässä otettuja ja salama on ainoastaan hetkeksi pysäyttänyt sen tilanteen. Pisarat eivät muuten ole pisaroita vaan palloja.
Tai tuulen lennättämä lehti, joka pilviä kuvatessa sattuu etsimen kohdalle ja "räps".
Luonnossa on makeita tilanteita, jos vaan on kärsivällinen, tai onnea niin ne saa myös ikuistettua.- Meriläinen
Duke.of.America kirjoitti:
Entäpä punaisen laskevan auringon värjäämät pilvet. Joskus on tullut otettua kuvia, joista näyttää, kuin taivas olisi tulessa.
Kerran yhdelle kanadalaiselle keskustelufoorumille laitoin yhden sellaisen kuvan, niin väittivät että olen jollakin kuvankäsittelyohjelmalla sen kuvan tehnyt.
On minulla kuvia taivaalta putoilevista vesipisaroistakin. pimeässä otettuja ja salama on ainoastaan hetkeksi pysäyttänyt sen tilanteen. Pisarat eivät muuten ole pisaroita vaan palloja.
Tai tuulen lennättämä lehti, joka pilviä kuvatessa sattuu etsimen kohdalle ja "räps".
Luonnossa on makeita tilanteita, jos vaan on kärsivällinen, tai onnea niin ne saa myös ikuistettua.Se siinä on tänä päivänä yksi kuvaamisen riemuista, kun tietää niiden otosteen mitkä saa olevan aitoja.
Kuvankäsittely on tullut niin tavalliseksi, samoin kaikenlainen tilanteiden lavastaminen että jostain kilpailukuvista ei voi tietää onko ne todella aitoja.
Ja jollain jätetyllä haaskalla otettu kuva villieläimistä ei minusta ole aito.
Mutta totta kärsivällisyyttä vaatii ja monta turhaa kuvaa tulee kun hetki muttuu sekunneissa. - Meriläinen
Duke.of.America kirjoitti:
Entäpä punaisen laskevan auringon värjäämät pilvet. Joskus on tullut otettua kuvia, joista näyttää, kuin taivas olisi tulessa.
Luonnossa on makeita tilanteita, jos vaan on kärsivällinen, tai onnea niin ne saa myös ikuistettua.Vielä tuli mieleeni yks kuva jonka kerran otin Vappuaamuna torilla.
Kaikki oli lähteneet jo, mutta paikalla oli vielä se ihmisten riemu ja rellestys. Sen tunsi vaikkei ihmisiä ollutkaan.
Yksi naisen korkokenkä oli siellä jossain torin laidalla, otin siitä kuvan. Aina kun kuvaa myöhemmin katsoin tunsin sen saman tunteen joka oli sinne torille jäänyt.
Mutta kun yritin joillekin ihmisille joille kuviani näytin selostaa, heille se oli vain kenkä kuvassa eikä muuta. Meriläinen kirjoitti:
Vielä tuli mieleeni yks kuva jonka kerran otin Vappuaamuna torilla.
Kaikki oli lähteneet jo, mutta paikalla oli vielä se ihmisten riemu ja rellestys. Sen tunsi vaikkei ihmisiä ollutkaan.
Yksi naisen korkokenkä oli siellä jossain torin laidalla, otin siitä kuvan. Aina kun kuvaa myöhemmin katsoin tunsin sen saman tunteen joka oli sinne torille jäänyt.
Mutta kun yritin joillekin ihmisille joille kuviani näytin selostaa, heille se oli vain kenkä kuvassa eikä muuta.Joo se kenkä on aika hyvä merkki elämästä. Vähän niinkuin jalanjälki autiolla hiekkarannalla.
Olen joskus ollut rekentelemassa huumorikuvia, mutta yleisimmin tilanne mikä tulee kuvattua on todellinen.
Sitä kun osais piirtää.
Ei auta yhtään, vaikka oli kouluaikoina ysi kuvaamataidossa.
Hämärä minua jotenkin kiehtoo ja hiljaisuus.
Muutama tilanne on jäänyt mieleen, jonka olis voinu piirtää, jos taitoa olisi .
Kerran oltiin tuulaalla, oli hyvin lämmin, tyyni, syksyinen ilta. Kuunvalo loi utuisen kajastuksen rantapuista veden pintaan, ja kaikki oli niin hiljaista, että tunnelma oli epätodellinen. Ei haitannut yhtään vaikka kalan kalaa näkynyt.- Meriläinen
Tuosta tuli mieleeni kanootilla matkailu on myös erittäin mahtavaa.
Hiljaa meloo rantoja pitkin, kun antaa veden kuljettaa, tuntee olevansa todella osa luontoa. Siinä istuu niin lähellä pintaa, lähellä luontoa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 16212387
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1525436Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454640Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1393659Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska392758Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191926Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1071656Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3641617Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1021516Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1361461