biokemia?

sirius

Niin, eli osaiskos joku valottaa että onko biokemiaa kuinka vaikea päästä lukemaan? JA, täytyykö olla matemaattisesti hirvittävän lahjakas että pärjäisi kyseisissä opinnoissa? Mikähän mahtaisi olla tärkein ominaisuus joka "biokemistillä" tulisi olla?

Kiitollinen kovasti olen jos joku vaivautuu vastaamaan !

6

3121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmmm

varmaankin laborantin tutkinto olisi aluksi hyvä suorittaa.

• aWW

minäkin olen kiinnostunut biokemiasta, sinne tarvitaa pitkä matikka, ei tietenkään pakko, mutta biokemiassa lasketaan paljon, jos vihaat laskemista biokemia ei sovi sinulle

• iitu

miten olis biotekniikka. Siin ei tarvii mun käsityksen mukaan hirveesti laskee. Itse haen biotekniikalle. Tietysti ymmärrän jos sua ehdottomasti kiinnostaa vaan biokemia, niin ei kai siinä auta kun kokeilla sitä ja vaihtaa jos ei tunnukaan hyvältä.

• paul

En tiedä, mitä biotekniikkaa nyt tarkoitit, TTY:n vai yliopiston. Ei biotekniikka ole mikään biokemiasta eriävä juttu. Biotekniikka on biokemiaa ja tekniikkaa, ja siinä tarvitsee osata myös perusluonnontieteitä, siis pitää osata laskea.

Ottakaa nyt hyvät ihmiset selvää aloista, joille haette opiskelemaan. Jos se matikka ja fysiikka ja laskeminen ei nappaa, niin älkää hakeko opiskelemaan mitään luonnontiedettä. Ärsyttää ihan helvetisti se, että abiturientit ovat vielä niin lapsellisia, että hakevat opiskelemaan jotain vaan sen perusteella, että "se kuulostaa kivalta". Yleisesti ne kivoilta kuulostavat alat tuntuvat olevan sellaisia, joissa on bio-etuliite.

• iitu
        paul kirjoitti:

En tiedä, mitä biotekniikkaa nyt tarkoitit, TTY:n vai yliopiston. Ei biotekniikka ole mikään biokemiasta eriävä juttu. Biotekniikka on biokemiaa ja tekniikkaa, ja siinä tarvitsee osata myös perusluonnontieteitä, siis pitää osata laskea.

Ottakaa nyt hyvät ihmiset selvää aloista, joille haette opiskelemaan. Jos se matikka ja fysiikka ja laskeminen ei nappaa, niin älkää hakeko opiskelemaan mitään luonnontiedettä. Ärsyttää ihan helvetisti se, että abiturientit ovat vielä niin lapsellisia, että hakevat opiskelemaan jotain vaan sen perusteella, että "se kuulostaa kivalta". Yleisesti ne kivoilta kuulostavat alat tuntuvat olevan sellaisia, joissa on bio-etuliite.

Noh, en ole anää abi ja minulla on kokemusta sekä biokemiasta että -tekniikasta ja sen perusteella valitsin biotekniikan. Käsitän kyllä että luonnontieteiden opiskelijan pitää osata laskea. Uskoakseni riippuu myös alasta, minkä tasoisia laskut ovat. En todellakaan valinnut biotekniikkaa siksi, että se "kuulostaa kivalta". Niin, ja tarkoitin nyt yliopistoa.

• Biotekniikan yo

Biotekniikka vaatii biokemian opintoja, joten ei siltä välty bakteerien ja virustenkaan kanssa töitä tekevänä.

Pitkällä matematiikalla ja biotieteillä on kovin vähän yhtäläisyyksiä, mutta voin kertoa, että joskus olen ollut niskan päällä pitkän matikan lukeneena.. Ei siitä ainakaan haittaa ole.

Enemmänkin olisin huolissani kemian osaamisesta kuin matematiikan! Biokemia tutkii elävässä systeemissä olevia kemiallisia ilmiöitä, joten kemia kai se karsii enemmän porukkaa biokemian osaajista kuin matematiikka.

Biokemistin ominaisuuksista..hmm..englannin kieli ja pitkien reaktioketjujen sisäistys, looginen biologinen ajattelutapa ja käsitys siitä, että biologinen systeemi ei aina toimi niinkuin pitäisi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      301
      7574
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      82
      5927
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      152
      3504
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      1957
    5. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      188
      1846
    6. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      17
      1517
    7. Olet kiva

Olet kiva :)
      Ikävä
      44
      1474
    8. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      35
      1456
    9. Miksi haluat alentaa muita?

Luulin sinua niin erilaiseksi, poikkeavan hyväksi, olin väärässä.
      Ikävä
      22
      1421
    10. Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?

Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan
      Maailman menoa
      64
      1394
    Aihe