Munasarjojen poisto ja lihominen?

Munasarjaton

Vaikuttaako hormoonien toiminnan loppuminen lihomista? Minulta poistettiin kohtu ja munasarjat kystien ja myömien johdosta noin 8 kk sitten. Nyt on paino noussut pikkuhiljaa ylöspäin.

Olen kyllä jo vaihtari ikäinen, joten munasarjojen toiminta oli jo muutenkin melkein nollassa.

Lihominen voi myös johtua kun on toi liikuntakin ollut epäsäännöllisempää.
Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Olisin tiedonhaluinen?

5

7674

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaikuttaa se

Kyllä estrogeenin vähyys vaikuttaa mielihyväkseskukseen ja kylläisyyden tunteen hitauteen, ja siihenkin että rasva kertyy nimenomaan miestyyppisesti vyötärölle.

Auttaa kun syö hitaasti, koska jos syö nopeasti niin syö helposti liikaa. Yritä järjestää tunnin ruokis tai skippaa työpaikkalounas, jolla tulee yleensä syötyä liikaa, ja syö päivällä muutamia pieniä terveellisä eväitä. Liikunta auttaa tietysti myös. Jos paino on normaali, niin vyötärölle kertyvään rasvaan ei auta kuin rasvaimu.

• Munasarjaton

Vastauksesi vahvistaa käsitystäni, että tosiaan lihomiseni syy on hormoonitoiminnan hiipumisesta ja loppumisesta.
      Myöskin toi mun mielihyväkeskus on haluamassa liian usein välipaloja. Olen kyllä koittanut syödä vähemmän kuin ennen, kun liikuin enemmän. Mutta talvella suklaa ja nyt kesällä jätski maistuu..

Olen syönyt porkkanan ja omenan päivässä, jotta saisin pidettyä lääkärin loitolla. Sekään ei ole oikein tepsinyt. Nytkin olen lääkekuurilla. Varmaankin noi tulehduskipulääkkeet ja antipiootitkin lihottavat. Niitä kun tulee ottaa ruokailun yhteydessä. Tuntuu , että kokoajan on jotakin syötävä.

Tota hitaasti syömistä opettelen nyt.... kiitos vinkistä!

• Munasarjaton

Rasvaimu on kyllä kanssa jatkossa varmaan yksi mahdollisuus hoikentua.
      Minulla kun voisi jopa olla tarvekin siirrättää sitä rintaan. Jos olisi vain sen pysyvyydestä jotain näkyvää tiedossa!!

• Anonyymi

Vain ääliö menee rasva imuun.
        Opetelkaa syömään. Lopeta jäätelö, suklaa. Liika leipä, pulla, makeat. Voi ja proteiini liha, muna tuote, maito pitää ruokahalun pienenä ei syö liikaa.

• Anonyymi

On.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      191
      1694
    2. Tunnustuksia

Haluatko tunnustaa jotain, mitä on sydämelläsi?
      Ikävä
      86
      1443
    3. Mitä kysyisit

Mihin haluaisit vastauksen häneltä eli mitä kysyisit?
      Ikävä
      104
      1068
    4. Leski ja Volvomies

Mitä se Volvomies kulkee sen nuoren lesken luona.. joko leski surunsa surrut ja uusi jo katottu..
      Kuhmo
      17
      995
    5. Sä et vaan töllö tajua että rakastuin

Mikä stana siinä on niin vaikea ymmärtää?! Täh
      Ikävä
      48
      939
    6. Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa

ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su
      Ikävä
      44
      878
    7. Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin

Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.
      Maailman menoa
      133
      701
    8. Haluatko, että kierrän sinut kauempaa

Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.
      Ikävä
      83
      676
    9. Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni

mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä
      Ikävä
      30
      661
    10. Töysä otsikoissa

Töysässä takavarikoitu kaksi luvallista käsiasetta ammuskelun jälkeen!Näin media uutisoi!
      Alavus
      23
      617
    Aihe