Hml:n tosi tyhmät autoilijat

Pyöräilijä Pirkko

Oletteko joskus nähneet Hämeenlinnassa, että suojatien eteen pysähtynyttä autoa ei harmaatukkainen autoilija ohittaisi pysähtymättä!

29

380

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nenätoimii

vedä pirkko patukkaa anaaliis ja viskaa tekohampaat seinään ja ime ikenillä imelää ananasta sähän oot nii läskiki että et sä fillaria aja,hyi saatana mikä haiseva siili!

• Pyöräilijä Pirkko

Työnnä se toimiva nenäsi perseeseesi tyhmä autoilija. Siellä se on paikallaan.
        Äläkä mene auton rattiin se on liian vaativaa kaltaisellesi luuserille.

• Lyhyestä virsi------

Plussaan, vastauksena samanlaiseen. Asioista kyllä voi muillakin tasoilla keskustella ja olla erimieltä. Jos olisin foorumin vartija, poistaisin kummatkin törkylaatikkoon.
      Tosin huomattavissa on, että nuoremmissa ihmisissä on taipumus pitkittää ilmaisuaan turhilla " välimerkeilla" = typerät elinimitykset, jopa lasten seurassa.

• Tasa-arvoa

Joo, mutta oon myös nähnyt kun mummot polkee punaisia "päiten".

• STOP---

Ei riipu iästä, sukupuolesta eikä ihonväristä.

Samaa rotua kaikki.

Huom. itse annan JOKA kera tietä esim. fillaristille, mutta välillä ne eivät itsekään tiedä, että mennäkö vai ei. Sama koskee jalankulkijoita.

• jeba22

Ylempään viestiin: tosiaan usein jalankulkija jää ihmettelemään jos pysähdyt ja olet antamassa hänen ylittää mutta ei itse uskalla ylittää suojatietä, tässä vaiheessa itse yleensä painan vain kaasua jotta päästään molemmat jatkamaan matkaa sujuvasti, turha sitä on jäädä ihmettelemään, vältytään myös turhilta ruuhkilta :)

• missako

Hämeenlinnan ruuhkat! :D

• Jaska Jalankulkija

Jalankulkijat ja pyöräilijät ovat oppineet pelkäämään henkensä edestä, kun törpöt autoilijat eivät piittaa heidän oikeuksistaan liikenteessä.

• säääääkki

Joo... Tulikin tässä mieleen eilinen tapaus eräästä autoilijasta...

Ajoin autolla poltinahon liikenne ympyrään ahveniston tielta... Oli tarkoitus ajaa poltinahon tielle. Olin ympyrässä ja huomasin, että oikealla puolellani oli v50 musta volvo. Käännettiin sitten yhtä aikaa rattia vasuriin ja molemmat poistuttiin ympyrästä jäähallin suuntaan. Volvo kuski ensin, koska hän oli sisäkurvissa ja minä hiljensin vähän... Painoin pitkän torvisoolon ja levittelin autossa käsiäni ikään kuin kysyäksi kuskilta, että oletko hullu... Ei helvetti mikä tilanne.

En ole varma tajusko volvokuski virheensä, mutta kuitenkin kun ajeltiin peräkanaa poltinahon tietä, niin se vilkutti ensin vasemalle ja sen jälkeen hetken oikealle... Oliko tämä kenties jonkinsortin anteeksipyyntö? Tälläistä merkkiä yleensä näytetään esim rekkakuskeille jotka antavat ennen ohitusta merkin, että nyt voi turvallisesti ohittaa ja se on ikäänkuin kiitos. Tuskin tämä VULVA kuski minua kiitteli.

Pistän vielä pienen huomautuksen, että en ajanut sen volvokuskin eteen kolmion takaa, kun menin ympyrään. Rauhallisesti ja kiirehtimättä sinne menin. Olisi pitänyt laittaa kuskin rekkari ylös ja käydä myöhemmin pikku kehityskeskustelu tyypin kanssa

• säääääkki

Siis vasemmalla puolella oli tuo auto, ei oikealla... sori, menit kädet sekaisin :-)

• fgr

Ei siinä kirtoliittymässä saa ajaa rinnakkain .

• kertäen

Ennen kun haukut niin ota vähän selvää maalaistollo.
        Poltinaholla ei ole LIIKENNEYMPYRÄÄ vaan se on kiertoliittymä.
        Oletko kenties rengosta?

• Kulketin

Ei ne hämäläiset osaa oikein missään kaupungissa ajaa. Peltohiiriä koko joukko. Varsinkin noi liikenneympyrät on vaikeita ja täkäläisille naisille kaikki risteyksiin liittyvä on erityisen hankalaa (esim. kääntyvän velvollisuus väistää suoraan kulkevaa).

Autokouluissahan se suurin syy tuntuu olevan. Rahat pois tyhmiltä, luonto hoitaa loput.

Onneksi Hämylinnassa lisätään noita kävelykatuja ja autot poistetaan keskustasta pikku hiljaa. Ei ne vanhat kinttupolut autoille sovellu. Hajoo iskarit ja tekarit kun ajaa yli 20km tunnissa.

• Kp

Ihme homma, mä pyöräilen Hämeenlinnassakesät talvet ja ei mitään ongelmaa, en oo jäänyt autojen alle, ei ole tullut törmäyksiä jalan kulkeviin, ei mitään. Toistakymmentä vuotta jo.
      Hei, joustakaa, kyllä se siitä sujuu, ihan varman sovitaan kaikki, tai sitten tiukka linja, ja sitten ei suju mikään, se on varma.

• Pirkko Pyöräilijä

Kohta neljäkymmentä vuotta hämeenlinnassa pyöräilleenä voin sanoa, että olen vielä hengissä vain hyvän onneni ansiosta, Niin monta kertaa olen ollut vähällä jäädä itseään täynnä olevan törpön ajaman auton alle,

• Sekä että
        Pirkko Pyöräilijä kirjoitti:

Kohta neljäkymmentä vuotta hämeenlinnassa pyöräilleenä voin sanoa, että olen vielä hengissä vain hyvän onneni ansiosta, Niin monta kertaa olen ollut vähällä jäädä itseään täynnä olevan törpön ajaman auton alle,

Terve itsesuojeluvaisto on hyvä juttu ja sitä tarvitsee itsekkin pyöräillessä.
        Sen sijaan olen myös 30 v autoilleena joutunut väistelemään niitä törppöjä pyöräilijöitä, jotka eivät osaa kulkea sääntöjen mukaan.

Kokemus onkin että kummassa osapuolessa on paljon niitä jotka eivät sääntöjä tunne.
        Toinen ongelma on esim. puutteelliset merkinnät esim. pyöräteistä, jolloin voi olla osapuolille epäselvää onko jossain pyörätie vai ei ja siten ainakin vieraampi kuski ei osaa varoa. Homma on huomattavasti helpompaa kotinurkissa, mutta paljon vaikeampi kun menet vieraaseen paikkaan ja pitäsi osata pelata 0,1 s reflekseillä heti oikein...

• Arttu Autoilija
        Pirkko Pyöräilijä kirjoitti:

Nykyään kannattaa olla entistäkin varovaisempi, eikä luottaa onneen yhtään. On meinaan sen verran paksut nuo nykyautojen tuulilasin vieressä olevat pilarit, että päätä joutuu heiluttamaan edestakaisin ennen kuin on riittävästi havaintoja etuviistosta.

• Sokkoleikki
        Arttu Autoilija kirjoitti:

Nykyään kannattaa olla entistäkin varovaisempi, eikä luottaa onneen yhtään. On meinaan sen verran paksut nuo nykyautojen tuulilasin vieressä olevat pilarit, että päätä joutuu heiluttamaan edestakaisin ennen kuin on riittävästi havaintoja etuviistosta.

Tämä on myös totta, samoin kuin pimeässä tai hämärässä ilman valoja liikkuvien fillaristien havaitsemisen ongelmat. Jos ei ole kokemusta ratin takaa, niin fillaristit eivät sitä varmaan tajua.
        Toinen on "pimeät" kulmat, eli pitää hiljentää risteykseen tullessa, jotta muut ehtivät väistää, jos olet etuajo-oikeutettu.

• Äimän käki Kukkuu

Taas sanaseppo herännyt, jutut vain on niin ykvärisiä. Mutta ei voi kauhalla antaa, kun lusikalla on saanut. Lue vaikka aikasi kuluksi, sanavarastosi kasvaa.
      Että ei kannata uhrautua noilla lauseilla- niitä on jo viljelty ihan kurkkun asti täys.

• Slalom

Pyöräilijääkin varten olisi siis kehiteltävä jonkinlainen ajokortti. Tuo kulkuvälinehän alkaa tuntumaan hengenvaaralliselta edellisten puheiden perusteella.
      Kummallista, että jalankulkijat kokevat polkupyörät suuremmaksi uhkaksi kuin autot. Pyöräilijöiden on kyllä syytä varoa laidasta laitaan poukkoilevaa kaksijalkaisten laumaa. Mitä nuorempi kulkija, sitä tyhmempi.

• KOKOOMUSNUORI

Paremman väen kiireellisenä intellicenttinä minulla on oikeus ajaa lumi valkoisella Merzedec Benzilläni liikenne valoista ja suoja teistä piittaamatta, koska minulla on aina kiire kun olen liikenteessä.

Olen yleensä menossa tai tulossa Johto kunnan kokouksesta tai lounaalta tai Qolf kentältä Lento kentälle tai johonkin muuhun tärkeään paikkaan.

Ei silloin ole aikaa tiirailla mummoja suoja teilllä.

• Suoja tiellä ?

Luulis että kokoomusnuori olis jo saanut uuden auton, mutta sama lumivalkoinen Mersu vuodsta toiseen. Ei taida pyyhkiä hyvin.

• Mikael Agricola

Yhdyssanat:

lumivalkoinen
      liikennevalo
      suojatie
      johtokunta
      lentokenttä
      suojatie

Pienellä alkukirjaimella:

lentokenttä
      johtokunta

Muuta:

Merzedec Benz = Mercedes Benz
      Intellicent = Intelligent
      Qolf = Golf

Hyvin sä muuten vedät. Nyt kun pääsit seiskaluokalle, niin koita olla äidinkielen tunneilla hereillä. Matikka ilmeisesti sujuu kun selvisit tuosta yhteenlaskusta.

• KOKOONUSNUORI

Ei meidän varakkaan väen intellicenttien tarvitse kuluttaa koulun penkkejä, kun vastuun alainen toimi Firman Johdossa odottaa.

Meillä on Firmassa brivaatti henkilö kunta joka hoitaa kieli asiat.

Ei tarvitse Aqricolan saivarrella.

• goldshit

vetäkää toisianne perseeseen ja uikuttakaa kun sorsat,mä ainakin paskannan teidän autojen konepellille ja kusen polkupyörän satulaan,hyvää viikonloppua ääliöt!

• Paljastit taitosi

Uskotaan, uskotaan. Ei tuolla ÄO:lla muuta voi odottaakaan. ( sinä goldshit)
      Ymmärtäis, jos yön pimeydessä noita aatoksia syntyy, mutta että keskellä kirkasta päivää. Oliko aamulääkitys jäänyt väliin ?

• pikavuorokuski

Onhan täälläkin jonkin verran asiallista asiaa..Itse ajan bussia kaupungissa ja sorry vaa mutta en henk. kohtasesti rupea pyöräilijöitä erikseen väistelemään. Siinähän kärsii aikataulut ja kalusto kun koko aika saisi olla jarruttelemassa. Ja 95% pyöräilijöistä jotka ovat auton alle jääneet nii on kyllä pyöräilijän vika. Päivän aikana näkee paljon vaaratilanteita, jotka pystyttäisiin välttämään jo ainoastaan sillä että pyörät KÄVELYTETTÄISIIN tien/suojatien ylitse.
      Monet eivät tunnu sitäkään ymmärtävän että isoa autoa ei hirveän nopeasti voi pysäyttää varsinkaan talvikeleillä, joten vähän tarkkaavaisuutta pyöräilijät ennenkuin ylitätte tien.

• katujenkingi

myös ammatikseen ajavana voin sanoa, että aika suuri joukko pyöräilijöistä ei edes kato, tuleeko autoja mistään suunnasta, ylittää vaan tien jarruttamatta. Vaikka esim. suojatietä ylitetään, vois silti vähän edes katsoa tuleeko autoa, onko kuinka lähellä ylipäätään, eikä vaan mennä yli ajattelematta mitään

• Jalkanainen

Kyllä autoilijat niin usein ajavat päin punaisia kännykkä korvalla että hirvittää. Mikähän se on niin tärkeää juoruttavaa, että pitää kesken ajon höpistä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      29
      11171
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      52
      8795
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      137
      5425
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3724
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      69
      3618
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      35
      3584
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3308
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      57
      2628
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      63
      2294
    10. Miltä mahtaa tuntua

Sitten kun näet hänet pitkästä aikaa?
      Tunteet
      30
      1867
    Aihe