Saako yleensä mistään korvauksia tai tukia jos ei 18v halua itse lähteä henk.koht. työkkäriin ilmoittautumaan .
tullaanko mitään tukia tarjoamaan esim postilla tai voiko netissä täyttää hakemuksia . sairas ei ole, mutta muuten vaan itsepäinen.
Mikä neuvoksi? Huolestunut Äippä
kohta vuosi ilman mitään tukea 18v
5
240
Vastaukset
- koota..-
No voi voi sentään!!!
- kela
Hei,
Kiitos kysymyksestäsi!
TE-toimistoon voi ilmoittautua sähköisesti
www.mol.fi
Työttömyysturva-asian saa kuitenkin vireille vasta kun käy henkilökohtaisesti työ- ja elinkeinotoimistossa.
Kela ei lähetä hakemusta automaattisesti, vaan TE-toimistoon ilmoittautumisen jälkeen työttömyysetuushakemus täytyy itse täyttää joko Kelan sähköisessä palvelussa www.kela.fi/asiointi tai täyttämällä paperihakemus.
Toivottavasti nuorenne suostuu henkilökohtaiseen asiointiin TE-toimistossa. Ehkä voisitte asioida siellä yhdessä?
Ystävällisin terveisin,
Kirsi Kelasta - tyokkari
Hei huolestunut äippä!
Kiitos kysymyksestäsi.
Tutustu työ- ja elinkeinotoimiston tarjoamiin nuorten palveluihin linkistä:
http://www.mol.fi/mol/fi/00_tyonhakijat/03_nuoret/index.jsp
Työttömäksi työnhakijaksi ilmoittautuvan tulee käydä henkilökohtaisesti työ- ja elinkeinotoimistossa, mikäli hän haluaa hakea työttömyysetuutta.
Katso työnhakijaksi ilmoittautumisesta ja vaihtoehdoista kysymyksen ” Miten ilmoittaudun työttömäksi työnhakijaksi?” vastaus. Katso myös kysymysten ”Voinko saada työttömyysetuutta?” ja ”Olen nuori alle 25 -vuotias TE -toimistossa työnhakijana oleva, eikä minulla ole ammatillista koulutusta. Olenko oikeutettu työttömyysetuuteen?” vastaukset samasta linkistä:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9765585
Terveisin Teppo työkkäristä - 31
Ei niitä tukia tarjota, kaikki ne on anottava.
MUTTA JOS EI KIINNOSTA, NIIN TÖISTÄ SITÄ RAHAA SAA.
(ihan oikea asenne lapsellasi, mitä niitä tukia hakemaan) - poosu..
Toivottavasti toi aloitus on ns. provo!!
Itse lähdin "mualimalle" 18 ikäisena,tosin aikaa 41 vuotta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427195
- 324018
- 543513
- 423010
- 172766
- 372248
- 162226
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472207- 412193
- 452159