Suositelkaa RANTAkohdetta! :))

matkaa suunnitteleva

eli ykköskriteeri: Hyvät rannat ! Sitten sen tulisi olla suht. turvallinen mutta EI turistirysä!! (siis ei mitkään kanariansaaret) Barceloonassa olen käynyt, aivan uskomaton paikka! jokin samantyyppinen olisi kiva, en kuitenkaan uudestaan haluaisi sinne mennä koska haluan nähdä mahdollisimman monia eri paikkoja ;) plussaa olisi hyvät shoppailumahdollisuudet sekä halpa kohde.

13

236

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Junde2

Oletko käynyt Ateenassa. Ainakin raitiovaunun ikkunasta (ja googlemapista katsottuna) rannat näyttivät upeilta.

• matkaa suunnitteleva

en ole käynyt :) olen käynyt kreetalla, ihan jees paikka mutta ehkä liian turisti. ja rannat eivät olleet niin hyviä kuin vertaa esim. barceloonaan (missä ei kyllä sielläkään ihan paratiisirannat oo)

• 10 tunnin lento

paratiisirannat ovat muualla kuin euroopassa....

• matkaa suunnitteleva

niii tiiän, enkä tarviskaan semmosta paratiisirantaa, samallainen ku barceloonassa riittä ihan hyvin :)

• Rouva Huoleton

Barcelona oli minustakin ihana!

Olen tykännyt myös Italian Gardajärvestä ja Puolan Gdanskista. Myös Portugalin kohteet Madeira ja Algarve ovat olleet tasokkaita ja kauniita. Voisin kuvitella kokeilevani myös Baltian rantakohteita Pärnua ja Jurmalaa ja viihtyisin varmaan Ahvenanmaallakin.

Olisiko näistä pohdinnoista apua sinulle?

• matkaa suunnitteleva

kiitos :) puola ja eteenkin algarve vaikuttavat upeilta paikoilta! milloin olit portugalissa ja kuinka lämmintä siellä oli silloin? oliko siellä paljon suomalaisia/turisteja? entä minkälaiset shoppailumahdollisuudet?

• Rouva Huoleton

Olen ollut Portugalissa pääsiäisen aikoihin keväällä ja ihan mukavan lämmintä oli vaikka ei kuumaa. En muista asteita enää kun siitä on jo pari vuotta. Kyllähän siellä siis on turisteja ku noi on turistkohteita, mutta ei ihan rysäksi asti kuitenkaan. Shoppailu onnistuu helposti, Albufeirassa on paljon kauppoja ja 8 km keskustasta on valtava ostoskeskus. Erityisesti kenkiä kannattaa ostaa Portugalista. Suomalaisia oli aika vähän. Otin ihan vaan pelkät lennot sinne ja varasin itse hotellin netistä. hotels.com ja booking.com on minusta hyviä sivustoja.

Puolassa olin kerran ihan alkukesästä. Menin Varsovan kautta, joten siellä tuli shoppailtua ja baareiltua kunnolla. Varsovasta menee junia Gdanskiin, joka on rantalomakohde. Puolassa on hyvin edullista kaikki ja sieltä saa myös tsekkiläistä kristallia edullisesti. Suomalaisiin en törmännyt Puolan reissulla muistaakseni kertaakaan ennen kuin lentokentällä.

Nyt on kyllä Suomessa niin hyvät kelit että ilmojen takia ei tarvi lähteä minnekään vaan voi ihan mennä kaupungin uimarannalle.

• matkaa suunnitteleva

kiitos :)

• Junde2

Portugalissa on myös Lissabon, Silvercoast. ja Cascais!

• matkaa suunnitteleva

kiitti ! ootko itte käyny noissa kohteissa? onko lissabonissa myös rantoja?

• Junde2

http://www.lisbon-guide.info/day/beaches

Lissabonissa olen käynyt mutta uimarantoja ei sattunut matkan varrelle. josko oheisesta linkistä olisi apua? Cascaisissa tiedän olevan uimarantoja ja sinne pääsee mm. junalla Lissabonista. Tuota Lissabonin ja Cascain välistä aluetta kutsutaan hopearannikoksi sen varakkaan asujaimiston vuoksi.

• matkaa suunnitteleva

oi että kiitos :) näyttää upeelta, voisinki seuraavaksi reissata sinne !!

• Junde2

Jos päädyt lähtemän Portugaliin, kannattaa siirtyä keskustelemaan Portugali-otsikon alle. Eräs aktiivinen palstan keskustelija asuu ko. maassa ja omaa laajan tietämyksen. Saat varmasti vastauksen moneen kysymykseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      167
      4642
    2. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      169
      1611
    3. Vihjeitä kaivatusta

Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)
      Ikävä
      66
      1437
    4. Rakas mussukka

anna joku merkki itsestäsi. Pyydän.
      Ikävä
      61
      916
    5. Lieksa missä syy?

Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte
      Lieksa
      124
      787
    6. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      747
    7. Martina Jeopardyssa

Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy
      Kotimaiset julkkisjuorut
      191
      731
    8. En olisi uskonut et

Suhun tutustuminen toisi elämään näin synkän varjon. Surullista kun luulee löytävänsä rakkautta ja saa vain pahaa.
      Ikävä
      66
      719
    9. miehelle naiselta

Monen naisen kanssa olet lempinyt, mutta mua et saanutkaan 😉
      Ikävä
      75
      710
    10. Niin pettynyt

Olen suhun ja siihen ettet koskaan kohdannut reilusti
      Ikävä
      40