Suositelkaa RANTAkohdetta! :))

matkaa suunnitteleva

eli ykköskriteeri: Hyvät rannat ! Sitten sen tulisi olla suht. turvallinen mutta EI turistirysä!! (siis ei mitkään kanariansaaret) Barceloonassa olen käynyt, aivan uskomaton paikka! jokin samantyyppinen olisi kiva, en kuitenkaan uudestaan haluaisi sinne mennä koska haluan nähdä mahdollisimman monia eri paikkoja ;) plussaa olisi hyvät shoppailumahdollisuudet sekä halpa kohde.

13

249

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Junde2

Oletko käynyt Ateenassa. Ainakin raitiovaunun ikkunasta (ja googlemapista katsottuna) rannat näyttivät upeilta.

• matkaa suunnitteleva

en ole käynyt :) olen käynyt kreetalla, ihan jees paikka mutta ehkä liian turisti. ja rannat eivät olleet niin hyviä kuin vertaa esim. barceloonaan (missä ei kyllä sielläkään ihan paratiisirannat oo)

• 10 tunnin lento

paratiisirannat ovat muualla kuin euroopassa....

• matkaa suunnitteleva

niii tiiän, enkä tarviskaan semmosta paratiisirantaa, samallainen ku barceloonassa riittä ihan hyvin :)

• Rouva Huoleton

Barcelona oli minustakin ihana!

Olen tykännyt myös Italian Gardajärvestä ja Puolan Gdanskista. Myös Portugalin kohteet Madeira ja Algarve ovat olleet tasokkaita ja kauniita. Voisin kuvitella kokeilevani myös Baltian rantakohteita Pärnua ja Jurmalaa ja viihtyisin varmaan Ahvenanmaallakin.

Olisiko näistä pohdinnoista apua sinulle?

• matkaa suunnitteleva

kiitos :) puola ja eteenkin algarve vaikuttavat upeilta paikoilta! milloin olit portugalissa ja kuinka lämmintä siellä oli silloin? oliko siellä paljon suomalaisia/turisteja? entä minkälaiset shoppailumahdollisuudet?

• Rouva Huoleton

Olen ollut Portugalissa pääsiäisen aikoihin keväällä ja ihan mukavan lämmintä oli vaikka ei kuumaa. En muista asteita enää kun siitä on jo pari vuotta. Kyllähän siellä siis on turisteja ku noi on turistkohteita, mutta ei ihan rysäksi asti kuitenkaan. Shoppailu onnistuu helposti, Albufeirassa on paljon kauppoja ja 8 km keskustasta on valtava ostoskeskus. Erityisesti kenkiä kannattaa ostaa Portugalista. Suomalaisia oli aika vähän. Otin ihan vaan pelkät lennot sinne ja varasin itse hotellin netistä. hotels.com ja booking.com on minusta hyviä sivustoja.

Puolassa olin kerran ihan alkukesästä. Menin Varsovan kautta, joten siellä tuli shoppailtua ja baareiltua kunnolla. Varsovasta menee junia Gdanskiin, joka on rantalomakohde. Puolassa on hyvin edullista kaikki ja sieltä saa myös tsekkiläistä kristallia edullisesti. Suomalaisiin en törmännyt Puolan reissulla muistaakseni kertaakaan ennen kuin lentokentällä.

Nyt on kyllä Suomessa niin hyvät kelit että ilmojen takia ei tarvi lähteä minnekään vaan voi ihan mennä kaupungin uimarannalle.

• matkaa suunnitteleva

kiitos :)

• Junde2

Portugalissa on myös Lissabon, Silvercoast. ja Cascais!

• matkaa suunnitteleva

kiitti ! ootko itte käyny noissa kohteissa? onko lissabonissa myös rantoja?

• Junde2

http://www.lisbon-guide.info/day/beaches

Lissabonissa olen käynyt mutta uimarantoja ei sattunut matkan varrelle. josko oheisesta linkistä olisi apua? Cascaisissa tiedän olevan uimarantoja ja sinne pääsee mm. junalla Lissabonista. Tuota Lissabonin ja Cascain välistä aluetta kutsutaan hopearannikoksi sen varakkaan asujaimiston vuoksi.

• matkaa suunnitteleva

oi että kiitos :) näyttää upeelta, voisinki seuraavaksi reissata sinne !!

• Junde2

Jos päädyt lähtemän Portugaliin, kannattaa siirtyä keskustelemaan Portugali-otsikon alle. Eräs aktiivinen palstan keskustelija asuu ko. maassa ja omaa laajan tietämyksen. Saat varmasti vastauksen moneen kysymykseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois

Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v
      Maailman menoa
      133
      2404
    2. Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta

"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from
      Maailman menoa
      45
      1988
    3. Riikka se runnoo työttömyyttä lisää

Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276
      Maailman menoa
      53
      1919
    4. Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit

https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen
      Maailman menoa
      30
      1917
    5. Mikä on sinun ja kaivattusi ikä

💕💕💕💕
      Ikävä
      103
      1904
    6. Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi (YLE Lahti 24.11.2025)

Että näin sitten: Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi – valtuuston päätös nurin ja 50 000 la
      Sysmä
      58
      1219
    7. Onko sulla jotain

Suunnitelmia?
      Ikävä
      117
      1105
    8. Poistettuun aloitukseen

Ei se mulle ollut varmastikaan. En usko vaik sille tuntuukin että oisit voinut olla eräs. Mut niin mäkin pelkään. Ei
      Suhteet
      20
      973
    9. Vaikeneminen

Tylsää kun nainen meni kuoreen 🫤
      Ikävä
      54
      910
    10. No miten meni?

Onko voittaja olo? Tunnetko onnistumisen riemua? Vastasiko lopputulos odotuksia? Kauaksi ajettu 😘
      Ikävä
      110
      857
    Aihe