Eläköitymisellä tarkoitan mitä tahansa palkkatyöstä irrottautumisen muotoa.
Oma isäni toimi varoittavana esimerkkinä minulle.
Kitkutteli työn syrjässä kiinni 6-kymppiseksi sairasloma / työjakso systeemillä.
Eläköityi sairaana 6-kymppisenä ja kitui hengissä 2-vuotta.
Yritin varoa tuota ja aloitin irrottautumisen pätkätyö- työttömyysjaksoilla 53-vuotisena.
Täysjoutilaaksi 57v.
Tämä kevät on vahvistanut käsitykseni ratkaisun järkevyydestä.
Nyt on alapäätä kopeloitu ja tähystelty.
Otettu kokeita ja näytepaloja.
Kuvailtu varjoaineilla ja ilman.
Tänään kävin keskustelun puukkojunkkarin ja sädettäjälekurin kanssa.
Lisukkeeksi sain kaksi tatuointia = asemointipisteet ensi viikon kestävää sädetyksen tähtäystä varten.
Puukkomies astuu remmiin maanantaina, 20.06.
Pakoputkea koskeva ennuste on vähiten kelju mutta johtaa kuitenkin tietyiltä osin elämäntapojen muutoksiin vaikka pussiukkoa minusta ei näiltä näkymin tulekaan.
Asian ydin on mielestäni siinä että ehdin elämään hemmetin täysipainoista joutilaan, hyväkuntoisen ukon elämää 10 täysin joutilasta ja 5 harjoitteluvuotta.
Jukopliuta, jos olisin jatkanut 65:ksi niin tuo riemu olisi ollut 1,5;n vuoden mittainen.
Jos olisin käsittömässä ahneudessa ja mielenhäiriössä yrittänyt kipristellä 68:iin saakka niin ainakin nyt olisi parin kuukauden sairasloma vastassa.
Mihin hittoon voisin käyttää ne lisäeurot?
Vaikka kulttuuriimme ei kuulu, eikä tietenkään näille palstoille, niin olen hiton tyytyväinen 50 vaiheessa tehtyyn päätökseen.
Vaimoni "kotiutui" samoja aikoja.
Uskon näiden muutaman kuukauden jälkeen palaavani "normaaliin" elämään mutta kaikilta osin paluuta tätä edeltäviin vuosiin ei ole.
Eläköitymisikä, kaluttu luu!
17
108
Vastaukset
- muutos-05
kyllähän sitä jo vois olla joutilaana näin 60v, mutta kun ei enää pääse eläkeputkee,vaan pitää olla työtön työhakija, jota ei kukaan enää palkkaa
- meeriamanda
Minulta vei kauan myöntää etten enää jaksa..., avokin sairastuminen vakavasti, olin kuin robotti, kunnes ymmärsin hakea vuorostani itselleni apua.
Tämän ns. puolenvuoden oleilun aikana tulin päätökseen et tehkööt nuoremmat, en jaksa sitä rumbaa enää. Asiat on hoidettu, kampraattini jatkaa yksin, olen lupautunut auttamaan jos tosi tiukalle menee, ottihan hän rohkeasti lainaa pankista ostaessaan minut ulos.
Kunhan se avunpyyntö ei tule liian usein, sovittiin näin.
Mitään ei hautaansa saa, vaikka rääkkäisi loputtomiin itseään, kääriliinoissa kun ei ole taskuja.
Olkoon onni matkassasi, ja hyvin siinä käy, muuta ei päästetä edes mielenviereenkään! :)) Kun asiaa kattoo toiselta kantilta niin tääl on tyyppi joka ei välitä makaamisesta.
Jos mä kupsahran huomenna niin mitä siitä?
Mä kuolen ainakin tyytyväisenä kun olen tehnyt sitä mitä olen halunut.
Mailmas on melkein aina kysees se mitali jos on kaks puolta ja ei ole yhtä totuutta.
Tulkoot jokainen tavallaan tyytyväiseks.- mitalin toinen puoli
Kun ihmisen fysiikka ja henkinen hyvänolo häiriintyy, loppuu totaalisesti jaksaminen. Sinä pistät työtä ylpeänä, mutta sinulla ei ole yrittäjän huolia, kunhan saat palkkanauhasi, se on se toinen puoli asioista. Et vastaa mistään, sillä työnantajasi pitää teidät ohjastaa , eikö totta? Ainakin silloin jos tyritte!
Haluatko sen kullanvärisen mitalin arkkuusi, kuin jaksoit,? Hölmöä todella!
Nuoremmat tarvitsevat työtä, vanhemmat voisivat väistyä. - .
mitalin toinen puoli kirjoitti:
Kun ihmisen fysiikka ja henkinen hyvänolo häiriintyy, loppuu totaalisesti jaksaminen. Sinä pistät työtä ylpeänä, mutta sinulla ei ole yrittäjän huolia, kunhan saat palkkanauhasi, se on se toinen puoli asioista. Et vastaa mistään, sillä työnantajasi pitää teidät ohjastaa , eikö totta? Ainakin silloin jos tyritte!
Nuoremmat tarvitsevat työtä, vanhemmat voisivat väistyä.Älä jaksa kiusata elämän kiusaamaa, ja piinaamaa.
Kyllä hän tuon kaiken tietää. - maa on yksi talous
Nuoremmat tarvitsevat työtä, vanhemmat voisivat väistyä.Onko kansantalous hallinnassa ei näytä olevan myöskään suomen johdolla.
- tämäkin vielä,,,,
. kirjoitti:
Älä jaksa kiusata elämän kiusaamaa, ja piinaamaa.
Kyllä hän tuon kaiken tietää.Samalla mitalla, ei pidä vähätellä kun ei ole vastuussa tekemästään työstä! Muillakin on sairauksia ja sairaita lapsia, yrittäjälläkin!
Kun revit kymmeniävuosia yrityksessäsi saadaksesi perheellesi edes jonkunlaisen toimeentulon, ei riitä 8 tunnin työpäivä. Olet aina töissä, halusit tai et,
Mauton oli k/k kirjoitus, yksipuolinen näkemys, edes käsittämään mitä muuta se voisi olla? - Pirre*
tämäkin vielä,,,, kirjoitti:
Samalla mitalla, ei pidä vähätellä kun ei ole vastuussa tekemästään työstä! Muillakin on sairauksia ja sairaita lapsia, yrittäjälläkin!
Kun revit kymmeniävuosia yrityksessäsi saadaksesi perheellesi edes jonkunlaisen toimeentulon, ei riitä 8 tunnin työpäivä. Olet aina töissä, halusit tai et,
Mauton oli k/k kirjoitus, yksipuolinen näkemys, edes käsittämään mitä muuta se voisi olla?K7K oo puhui itsestään.
Nuoremmat tarvitsevat työtä, vanhemmat voisivat väistyä.Pilkkasinko yrittäjää?väheksyinkö huoliansa?
Kirjoitin vain ja ainoastaan itsestäni ja tavastani elää.
Vastaan työstäni ja kaikesta mitä siihen kuuluu kaikella sillä ammattiylpeyrellä jota vuoret on tuoneet.
Minä itse olen pahin soimaajani jos tyrin ja selvitän sotkuni.
En jatka mitallin vaan mielenrauhani vuoksi ja kuluneen heittosi nuorempien työ tarpeesta voit unohtaa.
Ei kiinosta nuoria roskahommat ja ole nainen ja tule pois puskasta.
- Pirre*
Onnea matkaan l-lasse, kaik mennee hyvin..:)
P.s. muuten en ihan allekirjoita aatteitasi, mie henk.kohtaisesti en kadu työvuosiani, vaikka nyt näyttääkin niskat nyrjähtäneen minullakin, mutta palaan estraadille vielä jos kuntoudun työkuntoon.
Pietään peukkuja Sinulle ja varpaitakin ll! :)- Voittoa odotellessa
Kyllä mulle lottovoitto kelpais. Sitten vain heiluttelisin töissä hikoileville. Mulla on paperilappu ja kynä jatkuvasti yöpöydällä siltä varalta että sattuisin näkemään unta 7 oikein lottorivistä.
- Pirre*
Voittoa odotellessa kirjoitti:
Kyllä mulle lottovoitto kelpais. Sitten vain heiluttelisin töissä hikoileville. Mulla on paperilappu ja kynä jatkuvasti yöpöydällä siltä varalta että sattuisin näkemään unta 7 oikein lottorivistä.
:)) kelpaisi miullekin, vaikken mie rahaa tarvia, mutta koskas syntisen silimät tulisi täyteen, tuhkallakaan :(
- saimaantaka*
Tarinasi jo aika hyvin tunnenkin, niinkuin monet muutkin palstalaiset. Sydän syrjällään sitä seuraa "palstaystävän" trabeleita, jos niitä palstalla valotetaan.
Täydellä sydämellä toivotan sinulle onnea leikkaukseen, sinne toiselle puolelle "vettä". Selviät varmasti, ja olet palstamme ilona edelleen!
Tsemppiä ja iloista luottavaista mieltä! - vesimies-.,-.......-
Puukko ja muut ---sydämmen korjaukset ovat tänään pieniä asioita, sillä tekniikka on toista tänään, paljon kokenut.....
- naapurin täti
On se parempi jäädä ajoissa eläkkeelle kun vielä jaksaa, jos mahdollisuus on, eikä elää sitä mutku sitku elämää. Mieheni aina unelmoi ajasta eläkkeellä, silloin hän muuttaisi Espanjaan talviksi jne.
Elämä päätti toisin, tuli sairaus joka vei voimat ja toimintakyvyn ja vaikutti minunkin päätökseen jäädä varhennetulle.
Eläke jäi pieneksi, mutta muuten, kun katson taaksepäin kuluneita vuosia olen tyytyväinen päätökseeni. Sain olla mieheni kanssa kokopäiväisesti sen viimeisen vuoden ja surusta toivuttuani olen elänyt täysipainoista hyvää elämää.
Eihän sitä tiedä miten kauan sitä kestää, koska tulee sairaus joka rajoittaa, vie voimat ja lopulta hautaan. Viime aikoina on ajatus tullut useasti mieleen , kakis naapuria on menehtynyt äkillisesti kahden viikon sisällä, toinen jatkuvasti ”viihteellä” elävä, toinen raivo raitis, molemmat yli kymmenen vuotta minua nuorempia.
Tunnustan että olen pikkaisen kadehtinut vaimoasi, olen kirjoitustesi perusteella saanut sinusta myönteisen, mutta inhimillisen kuvan.
Kyllä se elämäsi sulostuttaja löytyy leikkauksen jälkeenkin viereltäsi, et ole yksin ja kaikki menee hyvin usko pois. Tsemppiä sinne puukotukseen !Kaikki jaossa.
Pyysin vaimoni mukaan eliselle keskussairaalan turneelle.
Hänestä se oli aivan luonnollista.
Miksi mukaan?
Siksi ettei minun tarvitse muistinvaraisesti selittää asoita ja myös siksi että vaimo epäilee tälläisissä tapauksissa minun kaunistelevan asioita.
Lääkrit ja hoitsut vaikuttivat suorastaan ilahtuneilta tästä tandem ratkaisustamme.
Milessäni ei ole käynyt ajatustakaan että vaimo mihinkään jättäytyisi.
Leikkauksen jälkeen kanssakäymiseen tulee parin kuukauden häiriö mutta emmekähän siitä toivu.
Kiitoksia sinulle myötätunnosta ja kannustuksesta.
Tämä avoimuuteni netissä ja elävässä elämässä on minun tapani käsitellä nyt menossa olevaa, yllättäen ilmennyttä prosessia.
- ei olla yksin
Minusta on kaunista kuulla ja lukea 'vanhojen' avioparien myötäelämisestä toisiaan kohtaan vielä monen vuosikymmenen avioliitossa.
Tuo ajatus pyöri mielessäni varsinkin kevättalvella, kun teloin jalkani hiihtomäessä.
Onpa ollut aikamoinen kokemus joutua yht'akkiä riippuvaiseksi toisten avusta. Olen aina ollut hyvin itsenäinen ja omatoiminen, mutta tällöin olisi mukava ja välittävä kumppani ollut korvaamaton. - No, onneksi minulla on lapsia ja ystäviä, jotka ihan 'pyytämättä' auttoivat.
Mutta sen sanon, että on onni jos on rakastava puoliso rinnalla ja muille, että älkää erakoituko. - Ja nyt kun olen ja kunnossa, niin taatusti myös huomioin omia läheisiäni ja ystäviäni, jopa naapureitani.
Ihanaa Kesää kaikille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m533837Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7163685Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3983481Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o813287Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363069Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582558- 502445
- 1032295
Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise142079Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182079