Mitäpä tykkäätte kun alkoi helteet?
Tuliko kesä?
8
68
Vastaukset
- marjalie
No en tykkää superhelteistä yhtään, sellaiset 20 astetta olisi sopiva.
Minä tykkään. Jos kesällä ei ole hellettä, siitä pitäisi saada rahat takaisin...
- Rattus sp.
Tykkään :), mutta kohtuudella. Eli nautin tämän viikon helteistä, mutta mukavaa on saada myös ensi viikolla viileämpää. Jos helteet jatkuvat liian pitkään ja kodin lämpötila alkaa nousemaan, niin siitä en pidä.
- kesä yllätti
Vähän yllättäinhän nuo helteet alkoivat. Juhannukseen asti on yleensä saanut kärvistellä pienen palelemisen kanssa.
Kevät on kuivaa aikaa, ja jos helteet alkavat heti kesän kynnyksellä, niin kasvit kärsivät. Taimia on yleensä voinut siirrellä ja istutella vielä kesäkuun aikana, mutta nyt se ei enää onnistu. Toukokuun puolella siirtämäni pieni ruusu kärsii kuivuudesta. Ei ole ilmeisesti ehtinyt asettua kasvualustaansa. Kovasti minä sitä yritän kastella, mutta aurinko kuivattaa lehtiä, vaikka multa on märkää.
Mansikkamaa jäi siistimättä. Uudet kasvatuskehikot on vasta tehty ja läjä mansikan taimia on vedessä, enkä tiedä mitä tehdä niille. Täytyy kai heittää pois. On sellaista mansikkaa, joka teke marjoja läpi kesän syyskuun lopulle asti. Vois kai laittaa ruukkuihin ja varjoisaan paikkaan kotiutumaan. Talveksi sitten maahan. - lejanna
Ei makeaa mahan täydeltä, ja kohtuus kaikessa.
Ei oikein sopi kovat helteet minun ololleni.
En vielä valita, onhan helleihmisiäkin. Itse en heihin lukeudu.
Säälin vanhoja sydänvikaisia, jotka asuvat kuumassa yksiössään.
Heillä ei ole helppoa.
Papu ja pojat - Helle http://www.youtube.com/watch?v=XaR06ITT5Cw
. - ei liikaa
vaikka olis isokin asunto, kuumaa on jos hellettä pitkään, ja jos asunto on korkealla jossa isot ikkunat
Mukavaa! Joskus muinoin olen tehnyt etelänmatkoja ja juuri tältä tuntui kun astui ulos lentokoneesta. Säästän siis kun en matkalle tarvitse lähteä saadakseni lämpöä. Töissä ei huomaa onko helle vai kylmä joten arkipäivät lipuu ohi kuten ennen. Toivottavasti viikonloppuun jää vielä hellepäiviä! Ei niitä Suomen kesässä ole niin paljoa että haittaisivat.
- Kaupunkilainen
Kiva kun ei tarvitse takkia eikä sukkahousuja! Mukavaa, että uimavedet lämpenevät ja mansikat kypsyvät aikaisemmin kuin tavallisesti.
Kärsin helteestä silloin, jos yöllä on tuuletuksesta huolimatta niin kuuma, ettei pysty nukkumaan. Liiallinen lämpö ei ole mukavaa, koska silloin ei jaksa tehdä mitään. Kasvimaata saa olla koko ajan kastelemassa, jos ei viikkokausiin sada.
Ihannekesäni olisi sellainen, että päivisin olisi tuommoinen 22-25 astetta lämmintä, yöllä alle 20, ja sataisi sen verran reilusti, ettei tarvitsisi enää kastella viljelyksiä. Meillä kun ei ole mökillä vesijohtoa, niin ei voi mitään sadettajia laittaa tms., vaan jokainen pisara on kannulla kasveille kannettava. Saahan siinä toki hyötyliikuntaa, mutta liika on liikaa sitäkin sorttia.
Työpaikalla on onneksi ilmastointi, ettei tarvitse hiki päässä tietokonetta näpytellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455070Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131594Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481249Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101189- 131123
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171017Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76969Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3895Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57779Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27753