Myyjällähän on pääsy? koneelleni tai siis ainakin sillä ohjelman tekijällä tai kuka lie niitä ylläpitää. Jos en ostakaan enää (no ostan tietenkin kun en uskalla olla ostamatta) ohjelmaa niin nehän laittavat koneelleni kostoksi jonkun viiruksen. Kone on tosin jo 2 v vanha ja alle tonnin koneissahan se tarkoittaa, että on tullut jo tiensä päähän, joten paukahtanee muutenkin tänä vuonna. Hidastumaan on jo alkanutkin. Aika kallista tämä netin käyttö kun kone pitää noin usein uusia, mutta on ilkeää olla maksukierteessä noihin ohjelmiin kun ei tiedä ketkä niitä oikein ylläpitävät ja mikä on niiden intressi jos maksavat asiakkaat katoavat.
Miten voi lopettaa maksullisen virustorjuntaohjelman?
17
174
Vastaukset
jos sulla on operaattorilta virusturva kuukausimaksulla niin sanot irti sen.
muistaakseni irtisanomisaika on 1 kk.
ei ne kostoksi mitään laita. (vai?)
ei se koneen hidastuminen välttämättä sitä tarkoita että se olisi hajoamassa.
tosin nykyläppärin elinkaari on n 2 vuotta, ainakin halvempien mallien.- kierteessä
Niin no, onko 800 halpa malli? Tehoja on siis (kuulemma) liikaakin tavalliseen sähköpostin lukuun ja laskun maksuun, mutta mitäpä hyötyä siitä on kun ei se näy mitenkään. Virusturva on kaupasta ostettu.
kierteessä kirjoitti:
Niin no, onko 800 halpa malli? Tehoja on siis (kuulemma) liikaakin tavalliseen sähköpostin lukuun ja laskun maksuun, mutta mitäpä hyötyä siitä on kun ei se näy mitenkään. Virusturva on kaupasta ostettu.
Alle 1000€ laitteet ovat niitä halpoja. Markettien koneissa on useinkin tehoja ylimitoitetusti mutta laadun puolesta heikennettyjä, että voidaan myydä uusia. Normaalitietokoneet ostetaankin jostain muualta. Markettien koneet ei myöskään hidastu ikinä milläään tavalla. Sekoitat siis ohjelmistoja laitteisiin.
- Reiska99
mietipä uusiksi kuinka monta virustorjuntaa joku softa-talo on myynyt maailmalle?
Ja mitä hyötyä "kostosta" olisi???
Irtisano tai jätä uusimatta virus-softa, aiheuttaa vain sen että et saa netistä viruskannan/-softan päivityksiä mutta itse virustorjunta toimii eli se ei vain päivity.
Lataa jokin ilmais-softa ja asenna se mutta poista tuo vanha softa pois koneelta.
Koneen hidastuminen EI ole syy uusia sitä, TEE huoltotoimenpiteitä:
-tyhjennä ylimääräiset kovalevyltä
-tyhjennä selaimen välimuistit
-poista ylimääräiset ohjelmat joita et käytä
-HP:n kirjoitinohjelmilla taipumus jättää prosesseja roikkumaan, estä siis turhien prosessien käynnistyminen
-eheytä lopuksi kovalevy
Tai asenna käyttis uudelleen, takuuvarmasti kone nopeutuu kun kaikki turhat prosessit ja tiedostot poistuvat.
Jos et osaa/tiedä kuinka edellämainittuja tehdään, pyydä apua joltakulta joka on kokenut it-asioissa tai vie huoltoon ja pyydä täydellinen uudelleen asennus, joka tosin maksaa mutta jäänee silti halvemmaksi kuin uusia konetta 2v välein...
Jos koneen tehot riittävät haluttuun käyttöön miksi uusia? Vain kauppias hyötyy kun väki vaihtaa myllyjä pienen käyttis-häiriön vuoksi...
Eihän autojakaan vaihdeta kun pitäisi öljyt vaihtaa tai renkaat talven tullen.- kierteessä
Kovalevylle en itse paljon mitään laita. Yhtä taulukkoa täyttelen. Välimuistit tyhjenee automaattisesti kun koneen sammuttaa. Kirjoitin on irrotettuna aina kun ei käytetä. Että roikkuuko siellä joku vai ei? Eheytys tapahtuu tietääkseni automaattisesti. En tiedä mitkä on ylimääräisiä ohjelmia joita en käytä, joten en uskalla arviolta poistaa mitään. Melkein kaikkihan ne kai on turhia minulle. Tai käytän niitä ohjelmia mitä surffauksessa tarvitaan?
- dsgdsgsdgds
Hanki ilmainen antivirus ja palomuuri. Jos käyttis on Vista tai Windows 7, niin periaatteessa niiden palomuuri riittää, vaikkei super hyvä olekaan.
Sitten antivirukseksi vaikka Avira Antivir. Englannin kielinen ja aina kun päivität (vaikka automaattisesti), se avaa mainosikkunan, jossa se kysyy, että haluatko ostaa. Avast niminen ohjelma on myös ihan ok.
Sitten lataat vaikka CCleanerin ja ajat sen. Voit vaikka tehdä sen muutaman kuukauden välein.- kierteessä
No siinäpä se kun ovat englanninkielisiä niin niistä ei voi tietää mitä ohjelmia kuuluu sallia ja mitä ei ja mikä päästetään nettiin ja mikä ei. Kaveri oli sormi suussa saman asian kanssa, vaikka sillä on parempi kielipää ja niinpä vaan meni siltä kone juntturaan ja kaupan kautta kotia.
kierteessä kirjoitti:
No siinäpä se kun ovat englanninkielisiä niin niistä ei voi tietää mitä ohjelmia kuuluu sallia ja mitä ei ja mikä päästetään nettiin ja mikä ei. Kaveri oli sormi suussa saman asian kanssa, vaikka sillä on parempi kielipää ja niinpä vaan meni siltä kone juntturaan ja kaupan kautta kotia.
Ei oo kaverille kauhalla annettu. Windows menee ylläpidon osaamattomuuden takia juntturaan ja se ostaa isolla rahalla uuden Windowsin sen sijaan että korjaisi vanhan uudelleenasennuksella tai asentaisi jonkun toimivamman käyttiksen. Ootte kyllä Tiku ja Taku.:D
kierteessä kirjoitti:
No miksi sellaisia höpöohjelmia pitää sitten käyttää? Eihän mitkään tietoturvalisäohjelmat ole tähänkään mennessä olleet pakollisia eikä ne tunnista kuin 20-30% liikkeellä olevasta haittakoodista. Ohjelmistojen ylläpito sen sijaan on pakollista, eli käyttöjärjestelmä ja kaikki lisäohjelmat jotka avaa vieraita tiedostoja tai ovat yhteydessä nettiin pitää päivittää kuukausittain. Jos käyttöjärjestelmä on Mac OS X tai Windows -merkkinen niin niistä lisäohjelmista pitää usein itse huolehtia.
- VP
Mihin sinä nyt halusit vastauksen? Otsikon aiheeseen vai täysin siihen liittymättömään jorinaasi?
Vastaan silti, vaikka vähän porvoolaiselle haiskahtaa:
- Myyjällä eikä ohjelman tekijällä tai miksi ikinä haluatkaan nimittää ei ole pääsyä koneellesi joten eivät voi laittaa viruksia siihen, ne sinä hommaat ihan itse
- Koneesi ei ole paukahtamassa automaattisesti tänä vuonna. Tietsikat kestävät helposti 5-10 vuotta paukahtamatta mistään kohtaa. Hidastuminen johtuu siitä, että käyttöjärjestelmään on kerääntynyt joutavaa tauhkaa, joka pitäisi siivota pois
- Netin käytön hinta ei ole sidoksissa koneiden uusimiseen suoranaisesti
- Maksullisesta virustorjunnasta pääsee irtisanomalla sopimuksen tai olemalla jatkamatta sopimusta(sopimuskohtaista) - tämäkin ärsyttää
Ei tämä nytkään voi päivittää esim. java-ohjelmaa ja jotain toista kun palomuuri tai joku torjunta estää. Vituttaa kun ne aina vilkkuu alapalkissa kun avaa koneen, mutta ei se suostu niitä tekemään kuitenkaan vaikka menee ohjelman sivulle ja yrittää ladata sieltä. Jos edes saisi sen typerän päivityskehoituksen loppumaan, mutta kai se pitää sulkea vaan aina kun koneen avaa.
Kuten normaalisti niin pääkäyttäjän oikeuksilla tehdään ylläpitotoimet, ja jos joku höpöohjelma estää niin älä käytä sitä vaan päivitä se Java.
- 17
Aloittaja on peloteltu ihan hyytelöksi!
Ja virustorjunta softa olisi MSE.
Itse sinä siitä ylläpidosta vastaat ellet ole maksanut siitä erikseen jollekin. Hinnat yleensä sopimuksilla alkaen 60€/h ja sen verran kuussa.
Tietokoneet eivät hidastu IKINÄ, tämä on vain joku ohjelmisto ongelma joka johtuu lähes poikkeuksetta siitä, että ylläpitoa ei ole tehty.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 915248
- 534086
- 252209
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271997Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161805- 151454
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹281270Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201056- 211000
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43991