Toivoisin vinkkejä taloushallinnon opiskelijoilta ja jo valmistuneilta, voisitteko kertoa omia kokemuksia taloushallinnon opiskelusta ja löytyykö töitä valmistumisen jälkeen? Pärjääkö opiskelussa jos ei ole erityisen hyvää matikkapäätä??? Muuten olen kyllä tarkka ja täsmällinen... Minne kannattaa mennä harjoitteluun, että missä asiat oppii parhaiten?? Onko parempi mennä tilitoimistoon vai jonkin yrityksen talousosastolle tai vastaavaan?? Please help me! :)
Kiitos vastauksista jo etukäteen! :)
Tradenomin suuntautuminen: kannattaako valita taloushallinto?
3
847
Vastaukset
- Neea78
Jos käyt työkkärin sivuilla voit huomata kuinka paljon firmat hakevat tilinpäätöstatoisia kirjanpitäjiä. Eli kannattaa siis lukea taloushallintoa, jos laskeminen kiinnostaa. Muussa tapauksessa kannattaa miettiä erikoistumista markkinointiin, logistiikkaan tai johonkin muuhun mitä koulu nyt tarjoaa.
Taloushallinnon työharjoitteluun kannattaa valita kirjanpitofirmoja/tilitoimistoja. Mielellään suurempia, jolloin on joku joka opastaa kunnolla asiaan. Kannattaa alkaa jo etsiä syksyllä kun koulut alkaa niitä harjoittelupaikkoja, vaikka vasta kesällä menisi harjoitteluun. Ties vaikka sieltä saisi vakiopaikan, jos hoitaa harjoittelun hyvin. Mene vaikka palkattomana jos se on siitä kiinni. Kelalta saa aina tukea ja vaikka sitten sossusta jos ei muu auta. Kannattaa ennemin saada sitä arvokasta työkokemusta. - Fert2234
Tuotantotalous on myös hyvä linja. Markkinointi yms. kannattaa unohtaa, sillä wc-paperia pystyy hankkimaan pienemmälläkin vaivalla. Taloushallinto on myös hyvä työllistymisen kannalta mutta palkat eivät ole hyviä ja työ aika yksipuolista.
- perusmatikka
Taloushallinto on ehdoton ykkönen. Kun katselee (ei ihan asiantuntijatason) toimistotehtävien työpaikkailmoituksia, taloushallinto mainitaan aina.
Matemaattinen nero - no, mutta eihän kirjanpito sinällään kovin suuria matemaattsia taitoja vaadi, sen sijaan on tiedettävä paljon sääntöjä ja hallittava niitten käyttö.
Toki kuuluuhan taloushallintoon muutakin kuin kirjanpitoa, esim. palkanlaskenta, kustannuslaskenta, kauppamatematiikan perusjutut korot ynnä muut ...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059