Sopiiko rottweiler minulle ?

ttypsy

Olen kohta 18-vuotias nuori tyttö ja olen aina pienestä pitäen tahtonut koiran. Olen tulossa siihen ikään, että voin ensimmäiseni hankkia, ja olen ihastunut rottweiler- rotuun. Olen lukenut ja kuullut, että koira on todella dominoiva ja sen kanssa joutuu kamppailemaan siitä, että kumpi on johtaja. Koira myös vaatii paljon koulutusta, mutta olen sellaisen koiran tahtonutkin jolle voi opettaa paljon temppuja. Tulen asumaan yksin ja haluan seuraa ja paljon tekemistä. En pidä kotisohvalla istuskelemisesta ja olen aika kunnianhimoinen ja tahdon tehdä asiat kunnolla joihin ryhdyn ja siksi olisi kiva hankkia koira, joka oikeasti arvostaa aikaani ja jaksaa lenkkeillä ja harrastaa.
Koira olisi ensimmäinen koirani, vaikkakin olen kyllä niiden kanssa paljon puuhastellut. Olen luonteeltani johtajamainen, joten luulen, että pystyisin koiran kasvattamaan. Monet ystäväni ovat kuitenkin sanoneet,etten voi noin vaativaa koiraa hankkia, mutta minusta vain tuntuu, että rotu sopisi minulle. Pahitteeksi ei myöskään ole se, että tunnen oloni oman suuren koiran seurassa turvalliseksi, ja sen kanssa tällainen 50-kiloinen yksinasuva tyttökin uskaltaisi poistua kotoa.

Kertokaa mielipiteenne.

21

339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tsemppiä!

      Sopii hyvin, onneksi haluat seurakoiran etkä laumanvartijaa, onnittelut siitä sinulle. Nyt vain kipin kapin ostamaan rotikkaa, koska omaat johtajamaisen luonteen, koirakin tajuaa sen, eikä tarvitse kokeilla kuka on johtaja.

    • Feikki

      Mikähän pelle tämä kyselijä on

    • ROTISKOKO??

      TOIVOTTAVASTI kukaan EI MYY Rottweileriä tolle ttypsy pellelle,hanki lapsi lelukoira niitä löytyy myös Rottweilereinä.

    • hanki vain

      Sopii rottweiler sinulle hyvin :-) Vaikutat olevan kelpo koiranomistaja.

    • öl6

      No koitan vastata järkevästi. Olet ottamassa suurta koiraa ensimmäiseksi koiraksi. Kuvittelet koiran koulutuksen olevan helppo juttu ja opettavasi koiralle temppuja. Koira tarvitsee tapakoulutuksen, ne temput ym hölynpöly on ihan extraa.

      Kuvittele 50 kiloinen koira, joka ei sinulla ole hanskassa, koira käyttäytyy aggressiivisesti toisille koirille, vaikka kuinka olet tehnyt työtä koirasi kanssa ja kouluttanut sitä osaamistasosi mukaan.

      Suosittelisin ensimmäiseksi koiraksi sinun kokoiselle jotain muuta rotua, joka on helpommin koulutettavissa

    • Kaukasiankoirat

      Laumanvartijako Rottweiler?? Molossi rotuihin se kuuluu.

      • kuuluu vai ?

        No onkos täällä molossikoirille omaa palstaa ?

        Mille palstalle musteterrieri kuuluu ?


      • kaukasianpaskiainen

        Kuuluu kaukasianpaimenkoirakin molossirotuihin.


      • Kaukasiankoirat
        kuuluu vai ? kirjoitti:

        No onkos täällä molossikoirille omaa palstaa ?

        Mille palstalle musteterrieri kuuluu ?

        Rottweiler palsta löytyy ja terrierit.


      • :p
        kaukasianpaskiainen kirjoitti:

        Kuuluu kaukasianpaimenkoirakin molossirotuihin.

        Kuuluu laumanvartijoihin,vaikka kuinka sua ärsyttäis.


      • MOLOSSINAAMA HEI...
        kaukasianpaskiainen kirjoitti:

        Kuuluu kaukasianpaimenkoirakin molossirotuihin.

        HERMOT NÄEMMÄ PINKEELLÄ,ONKO NOIN VAIKEETA??


      • ööhh jjjnn
        Kaukasiankoirat kirjoitti:

        Rottweiler palsta löytyy ja terrierit.

        Mustaterrieri ei ole terrieri, joten mille palstalle se kuuluisi ?


      • huhheijaa kanssas
        :p kirjoitti:

        Kuuluu laumanvartijoihin,vaikka kuinka sua ärsyttäis.

        Jokaisella molossikoirarodulla on käyttötarkoitus, joten laumanvartijarotukin voi kuulua molossikoiriin.


    • :((

      OTA LÄÄKKEES!!!!!!

      • äkäinen laumis

        Leikitkö laumanvartijaa, kun olet noin aggressiivinen asenteeltasi ?


    • :p :p :p

      Äkäinen laumis pidä huoli niistä omista laumista leikkivistä

    • Korroooosio

      MItä pelle prukkaa? Rottweiler on nykyään vahtiviettinen seurakoira, ei laumanvartija. Ota vaan se koira jos sinulla on sille tilaa ja aikaa. Mutta laumanvartijaksi luokiteltu se ei ole. Tosin varmaan laumaansa vahtii.

    • ROTTISROCK

      ROTISKO EI OLE LAUMANVARTIJA ROTUIHIN KUULUVA!!!!!

      • bhjbhj

        Mutta vastaa kerrankin, että mihin palstaan täälä dogo argentino kuuluisi paremmin kuin Laumanvartijakoirat-palstalle ? Dogo on kumminkin molossikoira, kuten monet laumanvartijarodut.


      • No jos nyt
        bhjbhj kirjoitti:

        Mutta vastaa kerrankin, että mihin palstaan täälä dogo argentino kuuluisi paremmin kuin Laumanvartijakoirat-palstalle ? Dogo on kumminkin molossikoira, kuten monet laumanvartijarodut.

        vaikka aluksi YLEISTÄ koirista palstalle......siellähän nuo porisee usseimman rodun edustajat..... tai sitte oman rotuyhdistyksen palstoille jos nyt ei täällä asiasi selviä...ja voin sanoa ettei selviä,senverta oon seueannu keskusteluja.


      • voi ei sit
        No jos nyt kirjoitti:

        vaikka aluksi YLEISTÄ koirista palstalle......siellähän nuo porisee usseimman rodun edustajat..... tai sitte oman rotuyhdistyksen palstoille jos nyt ei täällä asiasi selviä...ja voin sanoa ettei selviä,senverta oon seueannu keskusteluja.

        Onko siis sääntöjen vastaista kysellä täällä Suomi24:ssä dogo argentinosta, koska täällä ei ole niitä varten mitään palstaa ?

        Yleistä koirista-palstakaan ei ole >>Koirarodut-palsta>>, vaan koirien yleistiedosta keskustelemista varten.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

      Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      88
      2079
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      11
      1692
    3. T-mies tässä

      Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
      Ikävä
      102
      1162
    4. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

      Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
      Maailman menoa
      350
      1136
    5. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

      No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1123
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      53
      851
    7. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      21
      839
    8. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      31
      787
    9. Persu Meri Valkama kadehtii Sanna Marinin menestystä

      Taas yksi persu tuli nolaamaan itsensä kadehtiessaan menestynyttä Suomen kansan supertähteä Sanna Marinia. https://demo
      Maailman menoa
      237
      737
    10. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      367
      719
    Aihe