Sopiiko rottweiler minulle ?

ttypsy

Olen kohta 18-vuotias nuori tyttö ja olen aina pienestä pitäen tahtonut koiran. Olen tulossa siihen ikään, että voin ensimmäiseni hankkia, ja olen ihastunut rottweiler- rotuun. Olen lukenut ja kuullut, että koira on todella dominoiva ja sen kanssa joutuu kamppailemaan siitä, että kumpi on johtaja. Koira myös vaatii paljon koulutusta, mutta olen sellaisen koiran tahtonutkin jolle voi opettaa paljon temppuja. Tulen asumaan yksin ja haluan seuraa ja paljon tekemistä. En pidä kotisohvalla istuskelemisesta ja olen aika kunnianhimoinen ja tahdon tehdä asiat kunnolla joihin ryhdyn ja siksi olisi kiva hankkia koira, joka oikeasti arvostaa aikaani ja jaksaa lenkkeillä ja harrastaa.
Koira olisi ensimmäinen koirani, vaikkakin olen kyllä niiden kanssa paljon puuhastellut. Olen luonteeltani johtajamainen, joten luulen, että pystyisin koiran kasvattamaan. Monet ystäväni ovat kuitenkin sanoneet,etten voi noin vaativaa koiraa hankkia, mutta minusta vain tuntuu, että rotu sopisi minulle. Pahitteeksi ei myöskään ole se, että tunnen oloni oman suuren koiran seurassa turvalliseksi, ja sen kanssa tällainen 50-kiloinen yksinasuva tyttökin uskaltaisi poistua kotoa.

Kertokaa mielipiteenne.

21

360

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tsemppiä!

Sopii hyvin, onneksi haluat seurakoiran etkä laumanvartijaa, onnittelut siitä sinulle. Nyt vain kipin kapin ostamaan rotikkaa, koska omaat johtajamaisen luonteen, koirakin tajuaa sen, eikä tarvitse kokeilla kuka on johtaja.

• Feikki

Mikähän pelle tämä kyselijä on

• ROTISKOKO??

TOIVOTTAVASTI kukaan EI MYY Rottweileriä tolle ttypsy pellelle,hanki lapsi lelukoira niitä löytyy myös Rottweilereinä.

• hanki vain

Sopii rottweiler sinulle hyvin :-) Vaikutat olevan kelpo koiranomistaja.

• öl6

No koitan vastata järkevästi. Olet ottamassa suurta koiraa ensimmäiseksi koiraksi. Kuvittelet koiran koulutuksen olevan helppo juttu ja opettavasi koiralle temppuja. Koira tarvitsee tapakoulutuksen, ne temput ym hölynpöly on ihan extraa.

Kuvittele 50 kiloinen koira, joka ei sinulla ole hanskassa, koira käyttäytyy aggressiivisesti toisille koirille, vaikka kuinka olet tehnyt työtä koirasi kanssa ja kouluttanut sitä osaamistasosi mukaan.

Suosittelisin ensimmäiseksi koiraksi sinun kokoiselle jotain muuta rotua, joka on helpommin koulutettavissa

• Kaukasiankoirat

Laumanvartijako Rottweiler?? Molossi rotuihin se kuuluu.

• kuuluu vai ?

No onkos täällä molossikoirille omaa palstaa ?

Mille palstalle musteterrieri kuuluu ?

• kaukasianpaskiainen

Kuuluu kaukasianpaimenkoirakin molossirotuihin.

• Kaukasiankoirat
        kuuluu vai ? kirjoitti:

No onkos täällä molossikoirille omaa palstaa ?

Mille palstalle musteterrieri kuuluu ?

Rottweiler palsta löytyy ja terrierit.

• :p
        kaukasianpaskiainen kirjoitti:

Kuuluu laumanvartijoihin,vaikka kuinka sua ärsyttäis.

• MOLOSSINAAMA HEI...
        kaukasianpaskiainen kirjoitti:

HERMOT NÄEMMÄ PINKEELLÄ,ONKO NOIN VAIKEETA??

• ööhh jjjnn
        Kaukasiankoirat kirjoitti:

Rottweiler palsta löytyy ja terrierit.

Mustaterrieri ei ole terrieri, joten mille palstalle se kuuluisi ?

• huhheijaa kanssas
        :p kirjoitti:

Kuuluu laumanvartijoihin,vaikka kuinka sua ärsyttäis.

Jokaisella molossikoirarodulla on käyttötarkoitus, joten laumanvartijarotukin voi kuulua molossikoiriin.

• :((

OTA LÄÄKKEES!!!!!!

• äkäinen laumis

Leikitkö laumanvartijaa, kun olet noin aggressiivinen asenteeltasi ?

• :p :p :p

Äkäinen laumis pidä huoli niistä omista laumista leikkivistä

• Korroooosio

MItä pelle prukkaa? Rottweiler on nykyään vahtiviettinen seurakoira, ei laumanvartija. Ota vaan se koira jos sinulla on sille tilaa ja aikaa. Mutta laumanvartijaksi luokiteltu se ei ole. Tosin varmaan laumaansa vahtii.

• ROTTISROCK

ROTISKO EI OLE LAUMANVARTIJA ROTUIHIN KUULUVA!!!!!

• bhjbhj

Mutta vastaa kerrankin, että mihin palstaan täälä dogo argentino kuuluisi paremmin kuin Laumanvartijakoirat-palstalle ? Dogo on kumminkin molossikoira, kuten monet laumanvartijarodut.

• No jos nyt
        bhjbhj kirjoitti:

Mutta vastaa kerrankin, että mihin palstaan täälä dogo argentino kuuluisi paremmin kuin Laumanvartijakoirat-palstalle ? Dogo on kumminkin molossikoira, kuten monet laumanvartijarodut.

vaikka aluksi YLEISTÄ koirista palstalle......siellähän nuo porisee usseimman rodun edustajat..... tai sitte oman rotuyhdistyksen palstoille jos nyt ei täällä asiasi selviä...ja voin sanoa ettei selviä,senverta oon seueannu keskusteluja.

• voi ei sit
        No jos nyt kirjoitti:

vaikka aluksi YLEISTÄ koirista palstalle......siellähän nuo porisee usseimman rodun edustajat..... tai sitte oman rotuyhdistyksen palstoille jos nyt ei täällä asiasi selviä...ja voin sanoa ettei selviä,senverta oon seueannu keskusteluja.

Onko siis sääntöjen vastaista kysellä täällä Suomi24:ssä dogo argentinosta, koska täällä ei ole niitä varten mitään palstaa ?

Yleistä koirista-palstakaan ei ole >>Koirarodut-palsta>>, vaan koirien yleistiedosta keskustelemista varten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin

Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-20140000
      Maailman menoa
      532
      8517
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      4
      3662
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      7
      2193
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      157
      1153
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      796
    6. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      722
    7. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      34
      715
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      68
      706
    9. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      42
      676
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      637
    Aihe