Se häiritsee mun elämää myös fyysisesti. En käy nykyään suihkussa kun joka toinen päivä. Urheilun oon lopettanu. En käy missään. En saa mitään aikaseks. Pää on aina vähän kipeä ja silmät väsyny, ja väsyttää. Ei enää ees tee mieli syödä kun pari kertaa päivässä. Itken vaan tai kuuntelen surullist musiikkii. Oon vakavasti alkanu miettii huumeiden käyttöö. Jos jäisin koukkuun, ni mitä menetettävää mul ois jos mua ei kiinnosta elänkö vai kuolenko. Ihmiset kertokaa mist saa apuu...
p.s tuskin pääsisin psykiatrille, mitä sanottavaa mulle sille ois eikä mulle sitä maksettais.
Oon masentunu
22
245
Vastaukset
Moi, kasvata selkäranka ja lakkaa olemasta tollanen naurettava luuseri.
Heippa.- seturpamies
sun pitää vetää itteäs turpaan
- alooooo
ketään ei kiinnosta, mitäpä mä taas oletin. en kai mitään.
- fdsewr
Valitettavasti masentuneet ovat suomessa roskasakkia, koska täällä jokaisen pitää olla vahva, sosiaalinen, älykäs, fiksu ja komea/kaunis. Mutta masentuneitakin tarvitaan koska he työllistävät huippupalkattuja psykologeja, psykiatreja yms., normaalisti verovaroin. Rahan takiahan he työtään tekevät, oikeasti heitä ei voisi kiinnostaa paskan vertaa toisten ongelmat.
Kannattaa pyytää vahvaa psyykelääkitystä jolla mielentilan saa jotenkin ylöspäin, sivuvaikutuksiahan niillä on ja saatat äkkiä olla "toinen ihminen", mutta ainakin osalla ne toimii. Mitään inhimillistä ratkaisua en oikein osaa sanoa, jos joku kaveri jaksaa kuunnella niin hyvä, mutta yleensä ei - heillä on omatkin murheensa.
Maailma on kylmä paikka. - 244466867868767
Ei kiinnosta ongelmat vai? Tiedätkö että on olemassa ihmisiä, joita oikeasti kiinnostaa toisten ihmisten auttaminen?
- näinonasia
väärin ei ole. se on niiden työtä ja niitä kiinnostaa vaan palkka. jaksasikko ite kuunnella ihmisten ongelmia päivästä toiseen ku omaki elämä olis elettävänä? ei saatana
näinonasia kirjoitti:
väärin ei ole. se on niiden työtä ja niitä kiinnostaa vaan palkka. jaksasikko ite kuunnella ihmisten ongelmia päivästä toiseen ku omaki elämä olis elettävänä? ei saatana
Niin siis sinähän tunnet Suomen jokaisen psykologin ja heidän motiivin tehdä työtään?
Juu varmasti. Vitun tampio.- näinonasia
Tomegle kirjoitti:
Niin siis sinähän tunnet Suomen jokaisen psykologin ja heidän motiivin tehdä työtään?
Juu varmasti. Vitun tampio.tomegle,tiiäkkö mikä sun ongelma on? otat asiat liian kirjaimellisesti. siispä; hyppää järveen (:
näinonasia kirjoitti:
tomegle,tiiäkkö mikä sun ongelma on? otat asiat liian kirjaimellisesti. siispä; hyppää järveen (:
Ja se on siis parempi, että minä sanoisin jotain lähes yhtä fiksua kuin sinä, kuten vaikka "Kaikki homot raiskaa pieniä poikia huvikseen"?
- aaalloottaja
joo mä kyllä tapan itteni.
- daaaa
Ihanaa ku on laitettu thumbs uppeja mun itsemurhalle.
- netti on sairas
Jos sulla on oikeasti ongelmia niin netti on vihonviimeinen paikka missä niistä kannattaa puhua...
- thereaintnobody
Kiitti vinkistä "netti on sairas". Mä oon aina ajatellu et tääl ois auttavaisiiki ihmisii, mut onkohan koska en oo niihin oikeen törmänny usein. Mitä mun sit kannattais tehä? Ei psykiatrii...
- nappi15
Kauheaa kuulla sun tilanteestasi, sydämeen sattuu ajatella, että oot jossain siellä ja sulla on paha olla. Kokemuksen kautta voin kertoa, että pahasta olosta ja masennuksen tunteesta on mahdollista päästä eroon - tarvitaan vain aikaa, tahdonvoimaa ja jutteluseuraa, kenties jopa jonkinlaista lääkitystä.
Ihan ensimmäiseksi neuvoisin sua juttelemaan jollekulle. Se joku voi olla kouluterveydenhoitaja, isä/äiti, sukulainen... kunhan se joku on sellainen johon luotat. Ja jos joudut sellaiseen tilanteeseen, että sua ei oteta tosissaan (nimim. kokemusta on), älä lannistu tai ala itse vähättelemään omaa olotilaasi. Älä sulkeudu ja ajattele "etten ikinä enää puhu kellekään", sen sijaan etsi joku muu jolle puhua.
Kirjoitit, ettei sulla olisi mitään sanottavaa psykiatrille: kerro avoimesti kaikesta mitä tunnet, ajattelet, millaisena pidät elämääsi/tulevaisuuttasi. Mieti hänen kanssaan mistä paha olosi voisi johtua, kuinka siitä pääsisi eroon. Kouluspykologit, psykiatrit yms. kyselevät kysymyksiä, joiden avulla he saavat keskustelun vireille, joten älä pelkää ettei sulle olisi mitään juteltavaa. On paljonkin, kirjoitit siitä kaikesta tuon viestisi :)
Jos susta tuntuu, että kynnys jonkun kanssa juttelemiseen on liian suuri, kerro fiiliksistäsi vaikkapa kirjeen kautta. Tärkeintä on se, että voit avata pääsi sisällä olevia ajatuksia jollekulle, koska se _ihan oikeasti_ helpottaa. Kokemuksen syvällä rintaäänellä puhun :) Yksi hyvä paikka purkaa tuntojaan on myös MLL:n lasten ja nuorten auttava puhelin. (linkki: http://www.mll.fi/nuorille/lnpn/)
Terveydenhoitaja on hyvä vaihtoehto, jos et tiedä kelle jutella. Hän voi ohjata sut esim. koulupsykologille, joka on ammattilainen ja vaitiolovelvollinen! Ja ainakin omasta kokemuksestani voin sanoa, että hänelle puhuminen auttoi :) Eikä koulupsykologin juttusilla käyminen ainakaan mun tietämykseni mukaan maksa mitään!
Ennen jollekulle juttelemista olisi hyvä purkaa omia ajatuksiaan vaikkapa paperille. Listaa asioita, joiden olet huomannut itsessäsi muuttuneen (tarkoitan juuri noita juttuja, joita listasit: tunnet ettet saa mitään aikaiseksi, olet jatkuvasti alakuloinen ja väsynyt, ruokahalusi on huonontunut jne.) Näin saat hieman järjesteltyä ajatuksiasi ja tunteitasi, ja toiselle fiiliksistäsi kertominen on helpompaa, kun olet itsekin paremmin perillä niistä.
Ja älä _missään_nimessä_ sotkeudu huumeisiin! Ne saattavat tuntua pakokeinolta, mutta eivät sitä oikeasti ole - tilanteesi vain pahanee jos eksyt huumeiden maailmaan, koska sieltä pois pääseminen ei ole todellakaan helppoa. Huumeiden vaikutuksen alaisena olet myös vaarana itsellesi ja myös muille. Huumeiden käyttäjät jäävät vuosien piinaavaan kierteeseen, jossa eläminen ja josta pois pääseminen on suoraan sanottuna helvetillistä. Huumeiden käyttöä kaunistellaan elokuvissa ja sarjoissa, mutta todellisuus on aivan eri. Kuvittele itsesi katuojaan, hyväksikäytettynä, pahoinpideltynä, rahattomana, ilman pienintäkään toivoa paremmasta huomisesta - ei kuulosta kauhean houkuttelevalta, vai? :( Anteeksi pelotteluni, mutta yritän saada sut tajuamaan, etteivät huumeet paranna sun olotilaasi mitenkään eivätkä ole poispääsy pahastaolosta, vaan oikeastaan vain tie siihen.
Haluan sanoa sulle vielä, että oot arvokas ja hyvä just tommosena kuin oot! Älä missään nimessä vähättele olemassaolos syytä tai ajattele, ettei sulla oo merkitystä! Oot aivan varmasti aivan upea ihminen, ja ansaitset elämääsi vain hyvää :) Eli tiivistetysti: juttele fiiliksistäsi, älä vähättele olotilaasi, yritä jaksaa joka päivä nousta sängystä ylös ja käydä suihkussa, syödä jne. Pidä huoli itsestäsi ja muista, että pimeydestä on mahdollisuus nousta valoon. Oot arvokas! Ja älä missään nimessä koske huumeisiin!
Toivottavasti mun vastauksestani oli jotain hyötyä! Toivotan sulle ihan mielettömästi voimia ja toivon koko sydämestäni, että sun olosi paranee! (Ja et todellakaan ole naurettava luuseri, niin kuin ensimmäinen kommentoija ilmaisi itseään...)
VOIMIA! - alotajaa
nappi15, kiitos tosi paljon. (= kai mun pitäs sit puhuu jollekkin. voisin myös koittaa tota auttavaa puhelinta.. sait mut motivoituneeks nyt ainakin hetkeks, kiitos siitä. alan vähän nyt miettii et miten saan järjestettyy näit asioita. (: kiitti vielä!
- nappi15
eipä mitään! :) mielelläni autan, jos vain yhtään kykenen.
- rauhanpiippu
aloita urheilu uudestaan tosissaan ja kunnolla, se auttaa miettimään asioita mitä nyt lie teetkään kutsuakses sitä urheiluks no vaikka lenkkeily on tosi jees tollasessa asiassa.. Älä huumeita rupee käyttään tai menetät loputkin (en nyt puhu kannabiksesta) psykiatrille pääsee helposti kuka vain otat vain yhteyttä jostain asiaan luultavasti olet vielä koulussa joten koulun kautta voi löytyä apua Käy jossain.. kahvilla, syömässä, kirjastossa jne.. Ootko puhunut asiasta kenenkään kanssa kasvotusten kaksistaan se on vanha kikka mutta toimii jos saat vapautettuu itses puhumaan. surullinen musa tuskin auttaa asiaa tai huumeiden käyttö tai muuten pään täyttäminen..
- vihaanangstaajia
''Valitettavasti masentuneet ovat suomessa roskasakkia, koska täällä jokaisen pitää olla vahva, sosiaalinen, älykäs, fiksu ja komea/kaunis. Mutta masentuneitakin tarvitaan koska he työllistävät huippupalkattuja psykologeja, psykiatreja yms., normaalisti verovaroin. Rahan takiahan he työtään tekevät, oikeasti heitä ei voisi kiinnostaa paskan vertaa toisten ongelmat.''
just näin. - randomiiih
hei anteeks mut mitä vittua te tuutte tänne vittuilee?
Arvatkaa miltä se tuntuu ku masentuneelle tullaa vittuilee eikä välitetä ja
neuvoks annetaa et "tapa ittes".
Oon ite pahasti masentunu ja tiedän TASAN miltä se tuntuu ja noi teijän
lapselliset kommat ei auta siihe kuulkaas yhtää!
Luulette että elätte jotai ihanaa lissu elämää mihi kuuluu dokaamine, pojat, rööki, meikki yms. Silmät auki! Ei elämä oo nii täydellistä!
Kuka sanoo että suomessa pitää olla vahva tai älykäs?
Ja kaikki on omalla tavallansa kauniita!
Psykologeja kiinnostaa toisten ongelmat! HANKKIKAA ELÄMÄ!
Älkääkö tulko tänne aukoo päätä!! - _wise_pro
Mee puhumaan sairaanhoitajalle, se auttaa paremmin ku joku psykologi.
Psykologi taas etsii vikoja.
Sairaanhoitaja antaa hyviä neuvoja. Kaikki riippuu siitä miten kauan elämäsi on ollut kurjaa.
t. depressed too - sdrtyufjdhx
jos vaikka tappasit ittes?
BTW oot trolli
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1107662
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1165318Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1193547Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p293527Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352574Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191886Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3561530Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961521Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?691381Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311366