Liian kuuma terraario?

[LaLa

Hei!
Mulla on kolme gerbiiliä, noin puolen vuoden ikäisiä. Nyt kun on nämä hirveät helteet, niin olisiko jotain vinkkejä terraarion viilennykseen? Sisällä lämmöt nousee 30 asteeseen, joka on liian kuuma gerbiileille. Ikkunat ja parvekkeen ovi on auki ja verhot kiinni, mutta kuuma on silti.

7

1447

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • straasaa

Yritä pitää huone viileänä. Esim. ovi kiinni huoneessa, jotta huone pysyisi tasaisen lämpimänä. Älä anna auringon paistaa huoneeseen, eikä missään nimessä terraarioon. Gerbiilit ovat aavikkoeläimiä ja tottuneet lämpöön.

• [LaLa

Se vaan että vaikka ovi olisi kiinni ja verhot kiinni on huone kuuma, ja yksi gerbiileistä ei nuku pesässä kuten muut ja makaa apaattisen näköisenä pesäkopan päällä, eli sillä on selvästi se kärsii. Ja eivät gerbiilit aavikolla päivisin ole ulkona koska on kuuma vaan kaivautuvat maan alle, Sopiva lämpötila gerbiileille on noin 18-24 astetta.

• Kastele hiekka tai puru kylmällä veellä yhestä nurkasta tai laita johonki astiaan märkää purua niin helppaa huomattavasti :)

• lg

jostain oon lukenu että voi laottaa terraarioon jääpalan. sen sisälle voi vaikka jäädyttää jonkun marjan ja sitten kun se sulaa niin saa gerbut syödä sen:)

• joo3oh

Jos tosiaan noin sietämättömän kuumaksi menee niin kannattaa pikkusia suojella vaikka terraarion päiväksi saunan / kylppärin lattialle. Ei oo kiva paikka mutta väliaikaisesti parempi kun että paahtuvat.

Eikä puruja herranjumala saa kastella!!!!!

Pidä ovi ja ikkunat auki yöllä, päivällä KIINNI! Tehoaa oikeasti:)

• noh noh

Tottakai puruja saa kastella, ne kastellut vaihdetaan joka päivä uusiin ettei ala haiseen. Kastellut purut voi hetkeksi laittaa vaikka pakkaseen että viilentyvät mukavasti. Ei koko terraa kastella vaan esim jostaki nurkasta tai astiaan, niin käyvät siellä vilvoittelemassa. Toimii ja viilentää hyvin :) Höpöhöpöä ettei saa, elukat ei oo tyhmiä. ne ei mee siihen jos ne ei tykkää.

• Anonyymi

Sama juttu meillä, liian kuuma ihmisillekin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2677
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      199
      1957
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1706
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1638
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1421
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      75
      1098
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1040
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    9. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      26
      1004
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      191
      954
    Aihe