Elikkä, olen syönyt vreya merkkisiä e-pillereitä joulukuusta asti ja olen pitänyt tämän puolen vuoden aikana vain yhden taukoviikon ja se oli joskus tammi-helmikuussa. Silloin vuoto kesti 4-5 päivää, niinkuin yleensä aikaisemminkin. Nyt kuitenkin viime perjantaina (6päivää sitten) menkkani alkoivat, vaikka söin pillereitä normaalisti, ilman taukoja siis. Nämä menkat ovat kestäneet nyt jos kuusi päivää, eikä loppua näy. Vuoto on aika runsasta. Onko normaalia?
Ennen kun aloin syömään pillereitä menkkani olivat epäsäännölliset, tulivat n. 5kk välein. Olen 17-vuotias ja menkkani alkoivat joskus 14-15 vuotiaana.
Tiedän olevani pässi, mutta haluaisin nyt kuulla onko ihan normaalia että menkkani ovat kestäneet kohta viikon jne? Minä myös oksentelin juuri päivää ennen kun menkkani alkoivat viimeviikolla..
Ennen kun aloin syömään pillereitä menkkani olivat epäsäännölliset, tulivat n. 5kk välein. Olen 17-vuotias ja menkkani alkoivat joskus 14-15 vuotiaana.
Tiedän olevani pässi, mutta haluaisin nyt kuulla onko ihan normaalia että menkkani ovat kestäneet kohta viikon jne? Minä myös oksentelin juuri päivää ennen kun menkkani alkoivat viimeviikolla..
Vastaukset 3
Vanhimmat
Elimistösi reagoi ihan normaalisti.
Eivät ne pillerit loputtomiin estä vuotoa. Kaikki eivät pysty syömään edes kahta liuskaa peräkkäin, mutta jotkut pystyvät syömään jopa kolme ilman, että vuoto alkaa.
Vuodon alkaessa pillereiden aikana, on syytä pitää viikon tauko, jona aikana vuoto saa rauhassa tulla. Kun on syönyt liuskoja putkeen, sen tauon voi pitää koska tahansa.
Jatkan vielä
Onko mahdollista, että oksentelun takia sinulla olisi jäänyt pillereitä imeytymättä. Se pitää ottaa huomioon tauon pidossa, jos olet ollut yhdynnässä. Taukohan ei saa venyä yli 7 päivän.
Kiitos vastauksestasi ! :-) En ole sen oksentelun jälkeen ollut yhdynnässä. Helpotti kovasti kun vastasit viestiini, en ollut ajatellut, että menkat voivat alkaa ''väkisin'', vaikka söisi koko ajan liuskoja putkeen.