Joko ne mummut ja ukit ovat talviturkkinsa tältä vuodelta heittäneet?
Minä vanha akan kutmake, joka en ole vielä mummuksi päässyt
(sellaiseksi ihan oikeeksi biologiseksi mummuksi) olen nyt tämän rituaalin kaikkien sääntöjen mukaan suorittanut niin korpilammella kuin kotorannassa Nuaksellakin.
Plus 31 C kyllä korvessa on mukavaa ; )
Helli Helle ; )
33
147
Vastaukset
- lejanna
Helle on pa**a, inhottaa, tekee pahaa. Ei voi mittään.
En ole mummu, siis en ole edes äiti, vaan ihan turhake elämän kirjossa.
Mamman lammasturkki lepää rauhassa tuolla komerossa, kera kirpparilta ostettujen tolppakantaisten kenkien. :))
Papu ja pojat - Helle http://www.youtube.com/watch?v=XaR06ITT5Cw
.- Meriläinen
Met emme ole turhakkeita, älä noin edes ajattele.
Vaikka itsekin joskus mietin että kun minä jätän tämän maallisen majani, niin mitään ei minusta jää.
Siksi joskus haaveilin että pitäisi kirja saada aikaiseksi, että edes jotain.
Mutta en ainakaan vielä.
Ja aloittajalle, en vielä hypännyt mereen vaikka rantoja olenkin luuhannut. - lejanna
Meriläinen kirjoitti:
Vaikka itsekin joskus mietin että kun minä jätän tämän maallisen majani, niin mitään ei minusta jää.
Mutta en ainakaan vielä.
Ja aloittajalle, en vielä hypännyt mereen vaikka rantoja olenkin luuhannut.Jeps, sulla on järkeä, vaikka muille jakaa.
Maailma on täynnänsä kodittomia, hyljättyjä lapsia. Sitten täällä vielä pitäisi pukiksia uusia??
Kirjan minäkin ajattelin kirjoittaa, enpä vielä ole saanut tehdyksi edes alkusanoja.
. Meriläinen kirjoitti:
Mutta en ainakaan vielä.
Ja aloittajalle, en vielä hypännyt mereen vaikka rantoja olenkin luuhannut.Kotkassakin olen uinut ; ) Merivesi tosin on kylmempää kuin Korpilammen vesi. Kuuntelin uutisia, ei ole hääppöistä Hesankaan kesässä sinilevää tulossa no kaikke ei voi saada ; ))
- Meriläinen
lejanna kirjoitti:
Jeps, sulla on järkeä, vaikka muille jakaa.
Maailma on täynnänsä kodittomia, hyljättyjä lapsia. Sitten täällä vielä pitäisi pukiksia uusia??
Kirjan minäkin ajattelin kirjoittaa, enpä vielä ole saanut tehdyksi edes alkusanoja.
.Mulla oli PLAN:in kautta kummilapsi 11 vuotta.
Viikolla tuli kirje että hän on täyttänyt 18 vuotta ja kummisuhde lakkaa.
Tuli heti jo uuden lapsen tiedot mutta ilmoitin sinne että jään miettimään seuraavaa.
Kun on noita systerin tytön lapsiakin.
Itsekäskö olen nyt sitä mietin, mutta tyytyväinen kuitenkin että ilmoitin etten juuri nyt uutta halua. - Meriläinen
korppis kirjoitti:
Kotkassakin olen uinut ; ) Merivesi tosin on kylmempää kuin Korpilammen vesi. Kuuntelin uutisia, ei ole hääppöistä Hesankaan kesässä sinilevää tulossa no kaikke ei voi saada ; ))
Oletko jo tänä kesänä?
Nimittäin viime kesänä oli meri lämmin kuin äidin maito ja silloin kävin aamu-uinnilla. Päivällä oli ranta täynnään ihmisiä ja silloin en viittinyt. Meriläinen kirjoitti:
Oletko jo tänä kesänä?
Nimittäin viime kesänä oli meri lämmin kuin äidin maito ja silloin kävin aamu-uinnilla. Päivällä oli ranta täynnään ihmisiä ja silloin en viittinyt.En tänä kesänä, enkä ole vielä varma tulenko sinne, voi olla että tulen, sisareni kuten tiedät asuu siellä. Tapaamme joka vuosi ja voi olla, että he tulevat vieraakseni tänne katsotaan, mutta jos tulen laitan viestiä ; ))
- meeriamanda
Ja höpönhöpön sun turhakkeillesi, elämässä todella voi tehdä valintoja, kaikkea emme onnistu saamaan. Sinulla on jotain sellaista mikä toiselta puuttuu, ja päinvastoin.
Ei niitä voi laittaa arvotteluun, ei kukaan eikä ikinä?
Mennään niillä mitä ollaan saatu ja pystypäin :))
- meeriamanda
Enpä ole, viel on viimevuotisetkin turkit ylläni:)) Pyöritystä on päiväni ollut, ja hetki sitten kastelin "puutarhani" ne kolme kukkapenkkiäni :p
Älä tollain sa, me mitään vanhoja olla, hieman vaan ikääntyneitä :D
Noille rannoille joita tääkin on lukuisia minua ei saisi maksamallakaan, tuollainen erämaanmökkeily olisi mieluista, ja silti ei kaukana palveluista. Kuten sinulla tuntuu olovan.
Varmaan oli lämmintä vesikin, nautinnollisia kesäpäiviä!Enhän minä itseäni vanhana akkana pijä vaan kirjoitinpahan, että ei nuoremmille tule paha mieli ; ))
Meillä oli tosi mahtavaa keskellä ei mitään, yöllä yritin kuunella ääniä, ei mistään mitään vain käki kukkui ensin kuusi kertaa sitten kahdesti viisikertaa.
Sanoin papalle olemme olleet nyt viisi vuotta yhdessä, joten saamme ekaksi lisää kuusi vuotta ja sitten kaksi kertaa viisi vuotta. Pappa mietti aikansa ja sanoi taidamme päästä tavoitteesseemme
Ei mikään mummu mutta mummuikäinen kuitenkin heitti talviturkin pari viikkoa sitten, vasta. Todella poikkeuksellisen myöhään. Mutta kun tuo järvi on paennut niin helkutin kauas rannasta (siis normaalirannasta), niin sinne ei viitsi kylmillä vesillä kahlata. Vai lasketaanko "saunasta-uintia" edes?
Tässä kotijärven äärellä on ihan mukavaa, tuuli käy sen verran että eipä ole liian kuuma. Lämmintä on jo vesikin - jahka tuuli kääntyy niin se vie lämpimän pintaveden tuonne ulapalle.
Lisää hellepäiviä vaan, ei ne rasita kun alle kolmenkymmenen asteen jää! Näin tänään lukeman 26,4C ja se oli oikein sopiva, juuri sellaisen tilasin. Myöhään illalla pyörälenkki 40km meni luistokkaasti kun ilma oli mitä ihanin, yli kaksikymmentä astetta vielä.Minunkin rantani on sellainen josta vesi pakenee. En voi vielä sanoa uineeni sillä räpiköintiä se oli, pään pistin pinnan alle kuiteski.
Korpilammen vesi on vuodesta vuoteen sopivalla korkeudella ei syvä, mutta sinne voi pulskahtaa.
No jaa... tykkään mennä saunan jälkeen veteen, tänään tosi oli niin kuuma, että oli mentävä päivälläkin.
Olenpa hiukka kateellinen sinun kunnollesi, ei onnistuisi meikäläiseltä tuollainen pyörälenkki.
Kakkanen elä tule kakkanen siitä suomalaiset eivät tykkää....liiruman laa
Vihanneksiamme elä pilaa kakkanen ole kiltti ja tuloasi... please lykkää.
liiruma laa tsäpi dämpi duu ; ))))
Turhake elämän kirjossa.. I wonder.... kuka....kummilapseni äiti odottaa seitsämättä lastaan... siksikö, että haluaa elämänsä täyttää kakkavaippakirjossa.- lejanna
And I wonder, still I wonder, who'll stop the rain.
Annetaan kummitätösten rauhassa kaivaa *askavaippojaan, hyh! ;))
Haisoo.
Creedence Clearwater Revival: Who'll Stop The Rain
http://www.youtube.com/watch?v=lIPan-rEQJA
. lejanna kirjoitti:
And I wonder, still I wonder, who'll stop the rain.
Annetaan kummitätösten rauhassa kaivaa *askavaippojaan, hyh! ;))
Haisoo.
Creedence Clearwater Revival: Who'll Stop The Rain
http://www.youtube.com/watch?v=lIPan-rEQJA
.http://www.youtube.com/watch?v=fWns0do1GSk
Vanahan silimä lepäsi, oli se tuo Tapakin kommee, kuten mekin nuorena.
- Ei ei ei
Ei olla heitetty, eikä heitetä, ei järvessä, ei uimahallissa eikä kylpylässäkään. Neljä kylpyläviikkoakin meni suu sivun. Infektioriski liian suuri vaikeassa haavatilanteessa.
Minä olen sellaine riskin ottaja, enhän olisi saanut edes saunoa saati uida ennenkuin huomenna.
Ni, saunoin sunnutaina eka kertaa ja tiistain otettiin tikit pois yksi massusta ja yksi tisusta ja eilen saunoin ja tietty olen uinut tässä välissä jo monta ketaa.
Ymmärrän ei todellakaan kannata riskeerata vaikeassa haavatilanteessa, mutta..en ole ikinä tuntenut olevan vaarassa, enkä noudattanut ohjeita ja näillä on menty ja katsotaan kauanko ; (- Ei ei ei
korppis kirjoitti:
Minä olen sellaine riskin ottaja, enhän olisi saanut edes saunoa saati uida ennenkuin huomenna.
Ni, saunoin sunnutaina eka kertaa ja tiistain otettiin tikit pois yksi massusta ja yksi tisusta ja eilen saunoin ja tietty olen uinut tässä välissä jo monta ketaa.
Ymmärrän ei todellakaan kannata riskeerata vaikeassa haavatilanteessa, mutta..en ole ikinä tuntenut olevan vaarassa, enkä noudattanut ohjeita ja näillä on menty ja katsotaan kauanko ; (No et todella tiedä todellisesta riskistä yhtikäs mitään. Sen kanssa ei ole leikkimistä kun koomassa makaat sairaalassa kuukausikapualla. Ja nytkin olevat haavat, ovat olleen hoidon ala jo 1,5 vuotta. Takaan ja alleviivaan, että riskejä et ota siinäkään näiden vaarojen edessa.
- lämmintä kesää
Eilen riisuin talviturkin.
Kävin soutelemassa järvellä ja sieltä sun täältä kokeilin onkiakin. Pikkuahventa olisi tullut niin paljon kuin ilennyt ottaa, heittelin takaisin järveen. Meinasi olkapäät palaa, onneksi oli pitkähihainen pusero mukana että sai suojaksi.
Tänäänkin on ollut lämmintä 29 astetta varjossa. Apinankukat retkottivat jo kuivuuttaan, oli kasteltava kukkapenkit.
Klo 21:n jälkeen kävin lenkillä, vieläkin oli 24. Käki kukkui ja linnut visertelivät. Muutama hyttynenkin tavoitteli ihoani, koska olin lenkillä capreissa ja topissa. Enempää vaatetta siellä ei tarvinnutkaan. Kirjoitit kivasti, että et ilennyt eli meikäläisittäin et kehannut tai et viitsinyt tai miten sen sanoo, murteet ovat mahtavia.
En ilkeä, meilläpäin meinaa ujoutta ; )- lämmintä kesää
Voi se tarkoittaa ujouttakin ettei ilkiä, eipä kehtaa. Eiköpä tuo liene sama ettei ilkiä ottaa niin paljon kuin olisi ollut tarjolla.
- 1943
Joskus toukokuun alussa pulahdin järvessä ensi kertaa tänä vuonna. Tällä viikolla siivosimme "kesäpalatsin" ja siihen kuuluvan saunan, johon oli vaihdettu kiuas ja tehty rantaan uudet rappuset ja uusi laituri. Saunoimme joka päivä ja tiistaina olimme ensi kertaa uimassa ilman saunaa. Nautimme välillä auringosta laiturilla. Sitä olisi ollut tarjolla eiliseksikin, mutta velvollisuudet kutsuivat kotiin. Olin suunnistamassa ja sitten urheiluseuran saunalla uimassa. Tänään piti panna turvasaappaat ja kypärä ynnä pitkälahkeiset ja -hihaiset varusteet, sillä opetin tuttavalle raivaussahan käytön. Itsekin olin epävarma, luulin etten saa sahaa edes käyntiin. Mutta osasin ja puut ja pensaat menivät nurin, lopun polttoaineen käytin kesämökin ympäristön siistimiseen. Pirkanmaalta ostin pensaspavun siemeniä ja kunnostin lisää kasvimaata, jonne pavut kylvin.
Sinä voisitkin tulla tontilleni metsurin hommiin, pitäisi kaataa pari vanhaa isoa koivua ja vetää kannnot pois ja tasata alusta nurmikkoa varten jne... minä en jaksa ekä ossaa muuta kuin sipostella ja tehä kevyitä hommia ; ))
Päällysnaisen hommat sujuu minulta hyvin kuhan sinä teet nämä miesten hommat..- 1943
korppis kirjoitti:
Sinä voisitkin tulla tontilleni metsurin hommiin, pitäisi kaataa pari vanhaa isoa koivua ja vetää kannnot pois ja tasata alusta nurmikkoa varten jne... minä en jaksa ekä ossaa muuta kuin sipostella ja tehä kevyitä hommia ; ))
Päällysnaisen hommat sujuu minulta hyvin kuhan sinä teet nämä miesten hommat..Liian paksuja taitavat Sinun koivusi olla minun välineilleni, en käytä moottorisahaa. Keväällä oikea metsuri kaatoi mökin vierestä ison kuusen ja vuokralainen kaataa toisen mökin tontilta muutaman kuusen naapurin avustamana. Noihin kantoihin varmaan vaaditaan jonkinlaisia koneitakin, niistä en tiedä mitään.
Kuuset ovat kauniita ja pitkäikäisiä, minullakin varmaan toistasataa vuotta vanhoja ja saavat seistä ylväinä, mutta koivun ikä on vain noin seitsemänkymmentä vuotta ja niitä vanhemman polven edutajia tiontillani on useampia ja ne ovat riskejä. Viime viikolla kaatui yksi, onneksi jäi roikkumaan toiseen koivuun. Sähköyhtiön miehet tulivat sen kaatamaan, mutta eivät tule ennenkuin puut retkottavat kohti sähkölinjoja.
Yhtä puuta kauhulla katselen, mutta kyllä apu tulee kun se poikki pätkähtää ja nimen valot sammuu ; (- 1943
Mulla alkoi tuo yksi kuusi kuivumaan, kun juuret vaurioituivat ympäristöä kunnostettaessa. Siksi piti kaataa. Mutta puita riittää ympäristössä, on mm. luonnonvaraisia saarnia, pihlajikko, isoja mäntyjä ja tietenkin koivuja. Toiselle mökille pitää saada rannan puolelle valoa enemmän, kuusia on melko tiheässä. Komeat männyt niiden seassa eivät pääse oikeuksiinsa.
- kaunisleski ejk
Tämä mummu ei ole vielä talviturkkia heittänyt, josko heittääkään.
Auringon pehmittämin aivoin ajatellen, jospa ei sitten talvella ois kylmä, kun jättäis turkin järveen heittämäti......;D, Huomenta kaikille kuinka yö meni oliko tukalan kuumaa vai ihanan vilpoista?
Aukaisin aamuyöllä rannan puoleisen ikkunan ylisillä jolloin tuli sopivan vilpoista. Toissa yönä korpilammin mökin aitassa mukkuessamme oli viileää.
Sekä täällä omalla mökilläni, että papan korpimökillä on runsaasti puita rakkennusten suojana. Papalla mäntyjä ja kuusia, minulla koivuja, kuusia niin ja haapoja sekä muutama pihlaja.
Monet ihmiset tekevät virheen kaataessaan puut mökkinsä ympäriltä jolloin aurinko pääsee porottamaan koko päivän rakenteisiin ja yöt ovat sitten sen mukaisesti hikisiä lakanoilla pyöriä.
Mutta tänään uusi komia päivä, haen iltapäivällä kuopukseni junalta ja hän kavereinneen valtaa rannan, joten se lienee mammalla terassi-ilta kirkolla, näin alustavasti suunniteltiin. Joko te olette pyörähtäneet paikallisella terassilla, meille tämä on eka kerta tälle kesälle, niin jos saan aikaiseksi lähteä ; )- 21
Joko Korvessa kaki on kukkunut?
Taalla ei ole oikeita kakia. 21 kirjoitti:
Joko Korvessa kaki on kukkunut?
Taalla ei ole oikeita kakia."Taalla" korvessa on ; )))
- 1943
Minun terassini on ystäväni mökillä, jossa istuskelemme ja katselemme järvelle ellemme laskeudu laiturille. Saunan terassilla juomme yhden tölkillisen olutta saunomisen jälkeen, muulloin janojuomana on vesi tai kotimehu, illalla kulaus konjakkia, jos muistetaan. Jokunen vuosi sitten olin nuorten kanssa Budapestissä. Söimme ja meidät aiottin väkisin sijoittaa terassille, mutta halusimme syödä sisällä. Hetken kuluttua tuli valtava ukkosmyrsky ja kaikki tulivat kipin kapin sisätiloihin. Kotona mulla ei ole edes puutarhakalusteita, jostain syystä hoitelen tarjoilut mieluummin sisätiloissa. Kaikenlaiset lentäväiset mäkäräisistä lintuihin inhottavat.
Rajasa kaikella, - tänään oli jo liian kuuma, semmoinen ukkosilmainen painostava..nyt tosin viileni, kun vähän jysähteli ja satoi.
Palasimme kotiin kirkonkylän terassilta, siis nurkan takaa..
Raatihuoneentorin mittari näytti 24 kello 23.45. Ihana alku toiselle viisivuotiskaudellemme papan kaa.
Ihanan harmoonista, ei jysähtele eikä salamoi.
Kyllä kirkolla on mukavaa ja pojilla niemellä. Naapurin ukon kötjäke about 65-vuotias jolla on "omituinen" vaimo 63-vuotias soitti minulle kello 21.00 ja kysyi "Mitä ihmeen sakkia olet mökillesi haalinut ".
Sanoin ystävällisesti olevani kirkolla ja nuorimmainen on mökillä muutaman ystävänsä kanssa iltaa viettämässä.
"Mutta musiikin soittaminen ei kuulu rantaelämään" ukko tivasi. Pyysin anteeksi ja sanoin soittavani pojalle, että tarkistavat foolumit.
Poika soitti 23.00 tiedustellen makkaranpaistofolioiden sijaintia ja sanoi, että ei ongelmia naapurin ukon kanssa.
Kuopukseni on tosi fiksu eikä varmaan tee mitään mikä saa naapurit jaloilleen, mutta mietin miksi se ukko oli niin epäkohtelias minulle kysymällä mitä ihmeen sakkia olen mökilleni haalinut.
Onko niin, että tällä iällä pienikin on liikaa? Päätimme papan kanssa alkaa soittamaan mökkiradiota, jotta kun pojat tulevat mamin luo mökille niin naapurin kalkkikset eivät saa heti eka jytäbiisin jälkeen hepulia ; ))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h572960Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062741- 332549
Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv382451Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501938Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151569- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061287- 1771213
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731070