Olen tyttö. Useimmat mun ikäset 12 vuotiaat leikkii ulkona kirkonrottaa, ku me vielä lapsia ollaa. Muo ei huvita. Mulla ei o kunnon kavereita. Kyyhötän koneella päivät pitkät. Oon viillelly, mut en enää. Äiti saa joskus outoi kohtauksii, sit se huutaa ja haukkuu muo. Polttaa ja juo. Samoin iskä. Mulla on sisko, se on nyt 15, hankkiutus hoitoon, viilteli, yritti lintsata, eikä ikinä syöny mitää. Mulla ei oo sukulaisia. Yleensä ku kirjottelen tänne suomi24:seen, ni ollaa tultu heittää paskat niskaa. En haluu enää jatkaa. Ehkä mun elämä tarkotettii lyhyemmäks ku muiden. Ahistaa, pelottaa. Mitä mä teen ?
Vituttava elämä 12vuotiaalla.
13
314
Vastaukset
Kasva isoksi ja huomaa, että sellaista se elämä joskus on.
- asdasgsaes
vitun paska nörtti
- -Janne-
Sun kannattais kasvaa isoksi, jos todella oot 19. Eipä taida enää onnistua kyllä, mutta ainahan sitä kannattaa kokeilla =)
- misspretty
Äitis tekee väärin!! Siun ei tarvii huolehtia siskostas, vaan itestäs. Tärkeetä ois jos saisit puhua jollekki aikuiselle! Noi nuorena on viel helppo solmii ystävyyssuhteita, joten jätä kone ja tee mitä tahansa muuta! Tietokoneella olo voi lamaannuttaa ihmistä, ja saattaa jäädä riippuvaiseks. Ootko kiinnostunut jostai? Harrastuksia? Voit pyytää äitii tai isää ilmottaa siut jollekkin leirille tai harrastuksee sillo ku ne on selvänä jos ei itte onnistu esim maksun takia. Tai keräät vaik kiviä:D mikä tahansa kiinnostaa!!
- kjhdkjfdh
Sinulla on varmaankin alkanut jo teini-ikä ja tunnet itsesi erillaiseksi kuin kaverisi. Voisit kuitenkin mennä vielä mukaan niiden toimintaan niin et tunne niin yksinäiseksi. Tai sitten hanki jokin uusi hyvä harrastus esim. ratsastus, jossa voi saada eri-ikäisiä ystäviä. Koirien kanssa voi myös harrastaa monenlaista esim. agilityä. Koira on muutenkin hyvä ja aina uskollinen ystävä. Tietokoneen käytön sijaan voisit myös alkaa lukea kirjoja. Etsi rohkeasti itsellesi uusia harrastevaihtoehtoja ja ystäviä ja opettele suojelemaan omilla hyvillä valinnoilla sinulle tärkeintä aivan hienoa tyyppiä, siis itseäsi.
- Tervetuloahei
Tervetuloa maailman parhaaseen "hyvinvointivaltioon".
- 73429123470919134270
Hei, tuo nyt ei ole mitään verrattuna vaikka Etiopian lapsille. Hänen ongelma on, että hänellä ei ole ystäviä, kun taas siellä ihmiset kuolevat nälkään ja elävät kaatopaikalla etsien jotain rahanarvoista. Suomi on tosiaankin hyvinvointivaltio, silti ihminen löytää elämästään jonkinlaisen ongelman.
- ____________________
Tapa itsesi, jos et kestä. Loppuu valitus.
- -.-
lopeta toi saatanan angst.
- pillupee
KATO YOUTUBESTA SMOSHIN "SEX ED ROCKS"!!! SE KERTOO MURROSIÄN HERKISTÄ TUNTEISTA!!!!
- poika43
Se on ihan sika hyvä!!! :D
Mä tunsin kanssa samanlaista olotilaa sun ikäsenä (ja vielä vanhempanaki)
- soufia
Itsekin tunsin itseni pohjattoman yksinäiseksi, ahdistuneeksi ja masentuneeksi.
Viiltelin itseäni, join viinaa ja haudoin itsemurhaa. Kaikki kuitenkin muuttui, kun löysin kolme maailman ihaninta ja suvaitsevinta ystävää. Yhdestä heistä tuli ensirakkauteni, ja vaikka suhteemme pysyi (ja pysyy vieläkin) vain kaverisuhteena, sain tästä ihastuksesta ja ystävien tuesta uskomattoman paljon voimaa ja elämäniloa.
En tiedä miksi kerroin tuon, mutta halusin sanoa että et ole yksin tuon ongelman kanssa. Moni nuori on masentunut, peloissaan ja yksinäinen. Moni kokee myös sekä fyysistä että psyykkistä väkivaltaa niin kotonaan kuin kaveriporukoissaankin.
Suosittelen hakemaan apua masennukseesi ja yksinäisyyteesi.
Myös kotonasi vallitseva tilanne vaatii korjausta, sillä et ansaitse tuollaista kohtelua omilta vanhemmiltasi.
Tässä muutamia linkkejä, joista voisi olla apua:
- Mannerheimin Lastensuojeluliiton sivut: http://www.mll.fi
- Tietoa esim. maksuttomasta lasten ja nuorten puhelimesta ja -netistä: http://www.mll.fi/nuorille/lnpn
- Lasten seurassa-sivusto käsittelee vanhempien ja lasten alkoholinkäyttöä ja sen vaikutusta koko perheeseen: http://www.lastenseurassa.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7202870Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3572537Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o452308Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä262282Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581868Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181399Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121392- 721303
- 551250
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?91229