c-765

starets

Hei! Tilasin NetAnttilasta c765 olympuksen (ei vielä tullut), ja olen nyt lueskellut kyseisestä kamerasta erilaisia kommetteja; akku kestää 60min, ja ei saa lisä salamaa, osittain muovikuorinen jne................. Joten kysynkin
onko jollain teillä kyseistä kameraa, ja mitä muuta voisitte kamerasta kertoa, miinukset ja plussat. Voiko esim kyseiseen kameraan ostaa pitempikestoista akkua ja mitä se maksaa ja virran säästö asiaa, kuinka saada akku kestämään pitempään yms. Odottelen mielipiteitänne.
Kiitos.

9

3924

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • junnu

      Näyttäisi esitekuvan mukaan lisäsalaman jalka puuttuvan. Ainakin C750 ja C770 malleihin saa lisäsalaman liitettyä suoraan. Akkuna on jonkinmoinen paketti, jonka kesto voi olla hyvinkin tunnin luokkaa. Omassa C750:ssä akkupakka 4kpl AA akkuja (1700-2200mAh) kestää semmoiset 3-5 tuntia (miksei myös muissakin malleissa, johon käy ko.AA-akut)ja LCD-näytön käyttöä vältellen pidempäänkin. Sitten jos akut loppuu yllättäen, saa vastaavankokoisia alkalipattereita vielä kaupasta, ja kuvausta voi jatkaa. 740---770 mallit ovat melko samantyylisiä perusominaisuuksiltaan, ja hintaerot eri mallien välillä melko pieniä, joten mieti vielä tarpeitasi, ja osta vasta sitten.
      ps.Jos aiot harrastaa pidempiä kuvaussessioita, niin kannattaa panostaa 128-256mb muistin hankintaan. Se 16mb vakiokortti on liian pieni.

      • starets

        Jep. Täytyy harkita, kun mietityttää tuo akku juttu ja lisäsalaman paikka. Voisiko olla että kyseiseen kameraan ei käy nuo A-luokan akku, vain ihan joku muu malli? Huomasin että nikoniltakin on tulossa kesäkuussa coolpix 5200, mutta siinä tuo optinen zoom ei ole samaa luokkaa kuin -765:ssä. Itsellä analoginen olympus ja olen siitä hyvin paljon tykännyt, mutta kun tämä digiaika pukkaa päälle. Mitähän se tuo c-750 ja c-770 maksaisi suomalaisessa firmassa? Hintahan on kohtuullinen tuolla saksassa mutta siinä on omat ongelmansa-käyttöohje. Kiitos vastauksestasi, ja päivän jatkoja.


      • A45
        starets kirjoitti:

        Jep. Täytyy harkita, kun mietityttää tuo akku juttu ja lisäsalaman paikka. Voisiko olla että kyseiseen kameraan ei käy nuo A-luokan akku, vain ihan joku muu malli? Huomasin että nikoniltakin on tulossa kesäkuussa coolpix 5200, mutta siinä tuo optinen zoom ei ole samaa luokkaa kuin -765:ssä. Itsellä analoginen olympus ja olen siitä hyvin paljon tykännyt, mutta kun tämä digiaika pukkaa päälle. Mitähän se tuo c-750 ja c-770 maksaisi suomalaisessa firmassa? Hintahan on kohtuullinen tuolla saksassa mutta siinä on omat ongelmansa-käyttöohje. Kiitos vastauksestasi, ja päivän jatkoja.

        Olympus on valitettavasti siirtynut omaan, ei-standardin mukaiseen akkuun uusimmissa C-sarjan kameroissaan. Jos aiot C-750:n vielä ostaa, parasta pitää kiirettä. Malli on poistumassa ja jo nyt lopussa aika monesta paikasta. C-765:lle voisi yksi vaihtoehto olla, nimittäin jos sen salamakengän välttämättä tarvitset, Minoltan Dimage Z2. Ominaisuuksiltaan hyvin samankaltainen C-765:n kanssa.


      • starets
        A45 kirjoitti:

        Olympus on valitettavasti siirtynut omaan, ei-standardin mukaiseen akkuun uusimmissa C-sarjan kameroissaan. Jos aiot C-750:n vielä ostaa, parasta pitää kiirettä. Malli on poistumassa ja jo nyt lopussa aika monesta paikasta. C-765:lle voisi yksi vaihtoehto olla, nimittäin jos sen salamakengän välttämättä tarvitset, Minoltan Dimage Z2. Ominaisuuksiltaan hyvin samankaltainen C-765:n kanssa.

        Olen kysellyt sitä c-750:stä foto liikkeistä, ei sitä juuri tunneta. Varmaankin saan sen c-765:n tällä viikolla kokeiltavaksi. Täytyy nyt sitten tarkkaan miettiä, sen akku asian kanssa. Se on huono asia kun olympus käyttää omia akku projektioita, se vain hankaloittaa vapautta= kuvaamista. En tiedä olympuksen akun hintoja, ja mistä niitä saa, sekä mitä eroja niissä on?
        Kiitos vastauksestasi, täytyy tsekata ehdottamaasi
        kameraa.


      • junnu
        starets kirjoitti:

        Olen kysellyt sitä c-750:stä foto liikkeistä, ei sitä juuri tunneta. Varmaankin saan sen c-765:n tällä viikolla kokeiltavaksi. Täytyy nyt sitten tarkkaan miettiä, sen akku asian kanssa. Se on huono asia kun olympus käyttää omia akku projektioita, se vain hankaloittaa vapautta= kuvaamista. En tiedä olympuksen akun hintoja, ja mistä niitä saa, sekä mitä eroja niissä on?
        Kiitos vastauksestasi, täytyy tsekata ehdottamaasi
        kameraa.

        Alla olevasta osoitteesta löytyy hintavertailua kameroiden välillä. Tsekkaa jos aiheellista.

        http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/alueet.asp?SubA=73&All=1


    • Kartsa

      Itse tilasin C-765:n saksasta paljon parjatusta NY-kamerasta. Kaikki sujui ongelmitta ja sain mitä tilasinkin, mutta toki manuska on vain englannin kielinen( Saksa, Ranska yms.)

      Kamera on jämäkkä ja mm. etsin on varsin hyvä. Akku on pieni. Lataus kestää ainakin vakiolaturilla noin 2h, joten vara-akku on poikaa, etenkin kun kamera varoittaa akun loppumisesta aika myöhään. Itse ostin Järvenpään Helioksesta tarvikeakun, joka on 1500 mAh (alkuperäinen 1090 mAh) ja maksoin siitä muistaakseni jotain 45 euroa. Akku pitää varauksensa selvästi pidempään kuin alkuperäinen. Kahdella akulla pärjää hyvin.

      Alkuperäisellä kortilla ei tietenkään tee mitään, joten varaudu hankkimaan ainakin 128mB:n kortti. Itse ostin jo kameran mukana 256 mB:n kortin.

      Olen ollut tähän saakka (muutama sata kuvaa) erittäin tyytyväinen ostokseen. Lisäsalamaa ei kameraan saa kiinni, mutta itse ainakin pyrin välttämään salaman käyttöä muutenkin joten meikäläistä se ei haittaa.

      • starets

        Kiitos vastauksesta. Itselle ei vielä ole tullut tuo kyseinen kamera, mutta tietysti innolla sitä odotan. Kiitos vielä kerran.


      • Tyytyväinen
        starets kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Itselle ei vielä ole tullut tuo kyseinen kamera, mutta tietysti innolla sitä odotan. Kiitos vielä kerran.

        Olen tosi tyytyväinen tähän c-765 kameraan. Suosittelen lämpimästi kaikille jotka ovat kiinnostuneita maisema -luonto tai esim. urheilukuvaamisesta. Tosi teräviä ja väriltään loistavia kuvia. Voit kuvata liikkuvasta autosta ilman että tulos heikentyisi. Mahtava määrä valita itse asetukset mutta saat aivan yhtä kiitettävät tulokset kameran automaattisella valikolla. Muotokuvat onnistuvat myös tosi hyvin. Mutta jos tarvitset kameran jolla kuvaat puolihämärissä kotihipoissa niin hanki joku halpa leikkikalu millä pärjäät hyvin. Tämä kamera on tarkoitettu todellisille valokuvausesta kiinnostuneille "paparatzeille" mahtavan zoominsa ansiosta. Akku kestää hyvin 100-300 kuvan ottoon ja kestoaika paranee kun sen on ladannut muutaman kerran uudeelleen. Ainoastaan pitkillä esim. kesälomareissuilla kannattaa olla vara-akku mukana. Haluan vai lopuksi todeta että mikäli joku ei tähän kameraan ole tyytyväinen voinee hakea vikaa omasta kamerankäyttö taidoistaan.


      • tapsa
        Tyytyväinen kirjoitti:

        Olen tosi tyytyväinen tähän c-765 kameraan. Suosittelen lämpimästi kaikille jotka ovat kiinnostuneita maisema -luonto tai esim. urheilukuvaamisesta. Tosi teräviä ja väriltään loistavia kuvia. Voit kuvata liikkuvasta autosta ilman että tulos heikentyisi. Mahtava määrä valita itse asetukset mutta saat aivan yhtä kiitettävät tulokset kameran automaattisella valikolla. Muotokuvat onnistuvat myös tosi hyvin. Mutta jos tarvitset kameran jolla kuvaat puolihämärissä kotihipoissa niin hanki joku halpa leikkikalu millä pärjäät hyvin. Tämä kamera on tarkoitettu todellisille valokuvausesta kiinnostuneille "paparatzeille" mahtavan zoominsa ansiosta. Akku kestää hyvin 100-300 kuvan ottoon ja kestoaika paranee kun sen on ladannut muutaman kerran uudeelleen. Ainoastaan pitkillä esim. kesälomareissuilla kannattaa olla vara-akku mukana. Haluan vai lopuksi todeta että mikäli joku ei tähän kameraan ole tyytyväinen voinee hakea vikaa omasta kamerankäyttö taidoistaan.

        Jep , olen täysin samaa mieltä n. 2kk käytön jälkeen. Loistava kamera kerta kaikkiaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1776
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1484
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1164
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1163
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1151
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1116
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1111
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1084
    Aihe