Minulla on uusi 62-bittinen pöytäkone. Minun pitäisi asentaa siihen Java. Kumman Javan asennan 34 vai 62-bittisen. Olen saannut jostakin sellaisen käsityksen, että kun asentaa koneeseen 62-bittisen Javan niin silloin ei näy kaikki videot kunnolla. Kysyin vielä samalla, voisiko joku antaa sivun, josta voisi ladata uusimman suomenkielisen Javan, jos sellainen on.
Javan asetaminen
15
155
Vastaukset
http://filehippo.com/download_jre_32/
Ja tällä ohjelmalla tarkistat jatkossa ohjelmien päivitykset: http://filehippo.com/updatechecker/- vikaa päässä?
Tunge nyt vittuun tuo filehipposi saatanan taukki. Java ladataan vain ja ainoastaan java.comista.
- 64-biittinen
"Minulla on uusi 62-bittinen pöytäkone."
Eikä ole.
"Kumman Javan asennan 34 vai 62-bittisen."
Et kumpaakaan, sillä tuollaisia Javoja ei ole.
Javoja ei asenneta koneisiin vaan käyttöjärjestelmiin. Mikähän lienee omasi. En ymmärrä, miksi ohjelmat pitää aina asentaa sen valmistajan sivulta. Toi java mikä Filehippo.com sivulla on on täsmälleen sama mikä Javan sivuilta ladataan. Ei niissä ole mitään viruksia/eroja. En minä ala erikseen etsimään jokaista ohjelmaa valmistajien sivuilta, vaan etsin ne yleensä yhdeltä sivulta.
- tyypillinen
windows-käyttäjä. Ohjelmat ladataan epämääräisistä lähteistä ja niitä voi olla käpälöity ihan miten tahansa. Ohjelman valmistajan sivuilta löytyy AINA se alkuperäinen ja käpälöimätön versio.
Enhän minäkään osta ruokatarvikkeita niiden valmistajilta suoraan, tai tietokoneita. Yleensä ostan ne kaupasta, jossa myydään vaikka sun mitä.
- uuteen koneeseen
Kiitos vastauksista ja linkistä. Minulla on koneessani Windows 7 käyttöjärjestelmä, johon mahdollisuus ladata 34 tai 62, mutta en tiedä kumman version lataan. Kumpi on parempi 34 vai 62?
- Nyt on bitit sekasi
usko nyt jo hyvä ihminen että tommosia 34 ja 62 bittisä EI OLE OLEMASSAKAAN.
Kannattaa 32 bittinen. Minulla ei ainakaan 64 bittisessä IE 9 selaimessa toimi kaikki jutut kunnolla.
- eketti
Käyttöjärjestelmistä on 32bit ja 64bit versiot. Jos on 32bit käyttis siinä toimii ainoastaan 32bit ohjelmat. Jos on 64bit käyttis siinä lähtee käyntiin 32bit ja 64bit ohjelmat. Nettiselainten _sisäisten plugarien_ bittisyys on kuitenkin täsmättävä pääohjelmaan.
Voit asentaa nettiselaimen 32bit version vaikka käyttöjärjestelmä on Windows7-64bit. Tähän bittisyyteen löytyy enemmän plugareita, osa yleisistä plugareista ei ole vielä saatavilla 64bit selainversioon.
Valitse plugarin 32bit tai 64bit asennusversio selaimen mukaan. Asenna molemmat jos rinnakkain käytät molempia bittisyysversioita nettiselaimesta.
Java ladataan aina täältä eikä koskaan mistään muualta. Jatkossa se päivittää itsensä automaattisesti.
http://java.com/en/download/manual.jspJava on usein käyttöjärjestelmissä valmiina eikä sitä ladata mistään ulkopuolelta. Tuokin versio Javasta on vanha, että ei sekään joka tilanteessa ole hyvä.
- jribbjoikoknn
M-Kar kirjoitti:
Java on usein käyttöjärjestelmissä valmiina eikä sitä ladata mistään ulkopuolelta. Tuokin versio Javasta on vanha, että ei sekään joka tilanteessa ole hyvä.
Vanha? A-ha...
- nïïnpãtaas
jribbjoikoknn kirjoitti:
Vanha? A-ha...
Hihhuli vain haluaa olla ajastaan edellä, muutenkin omissa maailmoissaan.
Niin, tuohan on vanha sun-java6 vuoden 2006 lopulta.. 2008 tuli uudempi OpenJDK6 jossa osa tulevan Java 7:n ominaisuuksia ja tänä kesänä pitäisi tulla Java 7 jossa isompi remontti sitten. Eli tuolta linkistä tulee kohta 5v vanha (mutta ylläpidetty ja päivitetty) ja kaksi julkaisua vanha Java.
Eihän siinä mitään, kyllä minä itsekin tuota vanhaa Javaa käytän Windows työasema-asennuksissa antiikkiohjelmien takia, mutta unixeissa, palvelinpuolella ja etenkin kehitystyössä ei tulisi mieleenkään noin vanhoilla leikkiä kun tässä jo valmistellaan Java 7 siirtymistä myös Windowseilla.. Jos ei ole ylläpitoa ulkoistanut vaan itse huolehtii koneistaan niin kannattaisi jo jossain testailla ohjelmiaan yms. OpenJDK 6:lla ja Java 7:n kehitysversiolla, että mitkä menevät rikki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455210Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1271671Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella151589Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "511560- 141275
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v41200No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol22110081-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171057Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771018Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah60857