Olen hankkinut uuden koneen, jossa nyt on ilmeisesti vakiona Explorer selaimena. Kaikissa koneissa minulla on ollut yleensä firefox ensisijaisena selaimena ja explorer "varalla". Netin yhdistyessä kone kysyy haluanko, jonkun muun oletusselaimeksi ja olen alkanut miettiä onko selaimissa ylipäätä eroja.
Muutamia keskusteluja täällä katsottuani, kaikki väittävät eri asioita. Joku sanoo firefoxia, cromea ja exploreria hitaiksi joku taas nopeiksi. Ihmettelen lisäksi ovatko nämä kaikki ilmaisia selaimia eli minun ei tarvitse maksaa mitään maksuja näistä.
Selaimen tulisi kestää vain normaali nettisurfaus, youtube-videot ja tiedohaku mahdollisimman nopeasti. Mutta samalla haluaisin mahdollisimman suuren tietoturvan.
Firefox, Crome, Safari, Explorer vai joku muu
7
107
Vastaukset
Google Chrome on minulla ollut se ykkös selain. Se on nopea, ja hyvä. Firefoxsiin on iskenyt "mammuttitauti" eli se on raskaampi kuin Ghrome. Tietoturva siinä on hyvä, mutta virustorjunta tottakai pitää olla.
Suosittelen Chromea.
Selaimissa on kyllä eroja mutta niin on eri sivustoissakin ja siinä mille selaimelle ylläpitäjät sivustojaan optimoivat.- kser...
Tuo asia selviää parhaiten kun kokeilet itse jokaista erikseen ja valitset senjälkeen itsellesi parhaiten soveltuvan selaimen.
Ps. ei maksa mitään. - O'Pera
Kokeile kaikkia ja valitse Opera.
Selaimet ei maksa mitään. Riippuu vähän tilanteesta mikä on hyvä selain. Windows -merkkisellä käyttöjärjestelmällä Chrome voi olla hyvä selain jos harrastaa Flash Playeria ja PDF-tiedostoja, koska ne toiminnot on integroitu siihen samaan. Opera sitten on hyvä jos hidas nettiyhteys.
Safari sitten on niille ketkä on vaihtamassa Applen tietokoneeseen, ja Firefoxin valttina on lisäosat ja niiden hallinta ja jos on vaihtamassa käyttöjärjestelmän merkkiä niin siirtymistä helpottamaan voi valita Firefoxin. Muuten kyllä se Internet Explorer on ihan hyvä.- OPERA YLIVOIMAINEN!
Operan suorittaa Acid3 testin 100/100.
Vielä otetaan huomioon että Opera on muokattavampi ja monipuolisempi kuin Firefox ja yhtä nopea kuin Chrome tekee se siitä täysin ylivoimaisen muihin nähden.
Synkronoiti ja Unite verrattomia palveluita myös. - tässä tosi nassakka
Suosittelen, että asennat selaimeksi SRWare Ironin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754537Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1063781Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423473Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891229- 1201050
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.131963- 57933
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837