Raision Huhkotalo on epäluotettava

Petetty asiakas

Varasin viikko sitten Raision Huhkotalon yrittäjältä tilat tarjoiluineen, elokuussa pidettäviin enoni 70-vuotis syntymäpäiväjuhliin. Sovin asiat puhelimessa ja vahvistin puhelimessa sovitut asiat vielä sähköpostitse puhelun jälkeen. Sain Huhkotalon yrittäjältä sähköpostilla vahvistuksen, että syntymäpäivä juhlan tilat ja tarjoilu on heidän puolestaan OK.
Tänään viikko kirjallisen sopimuksen jälkeen, sain sähköpostiviestin Huhkotalon yrittäjältä, siis sähköpostin en edes puhelua, että valitettavasti olemme saaneet suuren hääjuhlatilauksen ja siksi meidän pitää peruttaa kanssanne tämä jo tehty sopimus.
On siinä yrittäjällä moraalia, olette tervetulleita asiakkaita paitsi jos joku muu sattuu maksamaan enemmän, niin sitten tietysti tämä enemmän maksava asiakas menee jonon ohi.
Voi hyvät hyssykät kauppatapa on kuin suoraan jostain ns. banaanivaltion kulttuurista.
Tarinan opetus ÄLKÄÄ hyvät ihmiset luottako Raision Huhkotalon yrittäjän tarjouksiin tai edes kirjallisiin tilausvahvistuksiin, jos oikeasti haluatte että teillä on tilat käytettävissänne silloin, kun niitä oikeasti tarvitsette. Kääntykää jonkun toisen luotettavamman yrittäjän puoleen, jonka sanaan voi luottaa.

21

7286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juhlat tulossa

      Kuulostaa aika hurjalta, voiko tuollaista edes tapahtua jos kerran kirjallisesti on asioista sovittu? Mietin parhaillani omien vanhempieni kultahääpäivän viettopaikkaa syksyksi, mutta enpä taida tuon kertomuksen jälkeen uskaltaa edes tarjousta kysyä tästä paikasta. On se aika kurja juttu jos viikko ennen juhlia saakin tietää että sorry ei onnistukaan. Onko muuten jollain hyviä ehdotuksia siitä missä tuollaiset reilut 60 varttuneempaa vierasta voisi kestitä täällä Turun seudulla?

      • Upseerikerhosta vaa!

        Kannattaa kokeilla Turun Upseerikerhoa. Siellä homma pelas, kuin junan vessa ja paikka on upea. Huhkotalon kanssa kävi myös meille vähän vastaava tapahtuma. Kertoivat vasta paikanpäällä käydessämme, ettei tila olekkaan vapaa. Ei siis ollut kirjallista sopimusta, mut asiasta keskusteltiin jo paljon aiemmin. Jäi aika paskan maku suuhun. Kyseessä oli alle sadan henkilön häät siis.


      • Jopas jotakin
        Upseerikerhosta vaa! kirjoitti:

        Kannattaa kokeilla Turun Upseerikerhoa. Siellä homma pelas, kuin junan vessa ja paikka on upea. Huhkotalon kanssa kävi myös meille vähän vastaava tapahtuma. Kertoivat vasta paikanpäällä käydessämme, ettei tila olekkaan vapaa. Ei siis ollut kirjallista sopimusta, mut asiasta keskusteltiin jo paljon aiemmin. Jäi aika paskan maku suuhun. Kyseessä oli alle sadan henkilön häät siis.

        Vai tällainen tapaus...


    • W.R Notaari

      No,olette kyllä oikeutettuja vahingonkorvaukseen asiassa ja tuskin edes käräjille täytyy mennä jos ko.yritäjällä on vähänkään järkeä...

    • Kuloisista

      Huhkolainen maksaa sopimanne ja uuden yritksen erotuksen. Eikä tarvit hinyakilpailua. Semmoinen on laki Suomessa.

    • Joopa joo

      Tuntuu olevan aika leväperäistä touhua jos tuo paikkaansa pitää.
      No suomessa on kaikki mahdollista.

    • Kuloisista

      Oletko ikinä varannut sieltä mitään tai muustakaan pitopalveluta.

      Tuskin olet.

    • Ei ole meno näköjään muuttunut vuosien varrella... Minulla ja ex-miehelläni oli Huhkotalolla häät huhtikuussa 1997 ja teimme sopimuksen tarjoilusta, koristelusta, pöytien järjestyksestä, kakusta, kaikesta. Olimme innoissamme jopa pienestä söpöstä kahdenistuttavasta sohvasta sydänkaarineen, jota itse Maija Laine esitteli kuvista.

      Todellisuus olikin sitten hääpäivänä aivan jotain muuta. Tarjoilijoita oli vain yksi kahden sijaan, söpöä sohvaa ei ollut missään, koristeluja ei ollut tehty ja pöydät oli järjestelty niin, että suurin osa vieraista oli selinpäin meihin. Me istuimme tavallisessa pöydässä, mikä ei eronnut mitenkään muista pöydistä.

      Kaikista koristeluista ym. oli sovittu etukäteen, kuten myös siitä, että hääkakun (kolmi-os. kerroskakku) päällimmäinen pikkukakku laitettaisiin meille mukaan pahvilaatikkoon. Jopa tässä kohtaa asiat menivät metsään. Tarjoilija (joka oli koko illan nyrpeä, hiljainen ja kitsas palvelemaan), oli vienyt kaikki tarjottavat keittiön puolelle ja pakannut ne pois. Itse tarjoilijaa ei edes näkynyt paikalla, kun me iltamyöhäsellä poistuimme tiloista.

      Häitä seuraavalla viikolla pyysin miestäni soittamaan Huhkotalolle ja vaatimaan korvausta. Mieheni soittikin, mutta minulle tuli yllätyksenä, miten "pehmo" mieheni oli tällaisissa asioissa (aikaisempia vastaavia tilanteita ei ollut tullut vastaan). Hän ei siis pysynyt kovana eikä osannut vaatia tarpeeksi tiukasti.

      Saimme alennusta loppulaskusta (2 900 mk) 100 mk... Mikä ei mielestäni vastannut lainkaan sitä mielipahaa, mitä puuttuneet seikat tuottivat omana hääpäivänäni. Itse olin tuolloin vasta 18-vuotias enkä osannut minäkään olla vaatimassa parempaa korvausta. Mutta sen kyllä osasin, että kerroin kaikille tutuilleni, tutun tutuille, sukulaisille jne Maija Laineen / Huhkotalon tavoista toimia...

      En koskaan, missään tapauksessa suosittelisi kyseistä paikkaa taikka kyseistä pitopalvelua kenellekään! Joillakin on varmasti onnistuneitakin kokemuksia, mutten ottaisin mistään hinnasta sitä riskiä, että oma hääpäivä tai muu tärkeä merkkipäivä menisi pilalle palveluntarjoajan vuoksi. Mikään rahallinen korvaus ei sitä voi paikata täysin, varsinkaan, jos ei sellaista (kunnollista) saa.

      Mennessäni uusiin naimisiin, päätin tehdä kaiken itse, vaikka se vaatikin töitä ja paljon. Ainakin voisin luottaa siihen, että kaikki on juuri sellaista, mitä olen halunnutkin. Ja niin myös olikin. :)

      Paikkana oli Nousiaisten vanha asema, romanttinen käytöstä poistettu juna-asema, pienen kyläyhdistyksen hallinnoima. Edullinen vuokra (180e), millä saimme tilan käyttöömme koko viikonlopuksi. Liinoista ja astioista sai maksaa vähän extraa, mutta nekin olivat edullisia. Voin suositella! :)

      • V

        Hei!
        Raision Ravintola Huhkotalolla ei ole lähes kymmenee vuoteen ollut mitään tekemistä Maija Laineen kanssa. Nykyinen omistaja ei varmasti halua ottaa vastuulleen hänen huonoa palveluaan.


    • ;P ;D ;)

      Miksi menit uusiin naimisiin...?
      Vai on huhko Laineen Maijan pitämä.........?
      Se selittääkin jo kaiken....
      Syököön Maija omat safkansa ja niin on tehnytkin ulkomuodosta päätellen!

    • Tyytyväinen asiakas

      Kuusi kertaa olen varannut Huhkotalolta palveluja ja aina on pelittänyt prikulleen kuten on sovittu.
      On ollut isoja tilaisuuksia ja pienempiä.

      Minä tilaan tästedeskin palveluita sieltä.

      • hththy5trfr54rfg5

        Ja moisen mainosviestinhän me nielaisemme kaikki!

        Oikeesti..... miten vitun tyhmänä ihmisiä oikein pidetään?


    • Huhko

      Huhkotalolla on yrittäjät vaihtuneet maaliskuussa 2012, toivottavasti edellisen yrittäjän tekemät valinnat eivät vaikuta negatiivisesti mahdollisten uusien ja vanhojen asiakkaiden päätöksiin juhlapaikkaa hankittaessa.

      • Hei, tässä viestiketjussa on niin paljon asiavirheitä että on jo ihan pakko kommentoida. Tämä lähti liikkeelle ensiviestistä joka oli päivätty 10.6.2011, siinä Huhkotalon pitäjä sai moitteita, mainittakoon että Pitopalvelu maijalaine Oy ei ole toiminut v. 2002 jälkeen Huhkotalolla jossa toki teimme satoja ja taas satoja juhlia joissa kyllä asiakkaat olivat yleeensä kovin tyytyväisiä, varmasti on myös niitäkin juhlia jotka eivät menneet ihan nappiin, niinkin voi käydä.
        Olen itse ollut töissä Huhkolla joten tiedän mistä kirjoitan. Olen samaa mietä että uusia yrittäjiä pitää kannustaa, heille toivotan onnea ja menestystä , samoin uudelle yrittäjälle Sanna Kortelle joka osti Maijan pitopalvelun v. 2009 alussa, yritys toimii nimellä Pitopalvelu maijalaine Oy.


    • sensational of food

      Nykyinen Huhkotalo Leppästen johdolla on ainakin ruokailun ja palvelun osalta täyskympin arvoinen. Suosittelen.

    • Viestiketjun aloitta

      Sain huonoa palvelua vuonna 2011 koska sopimuksista ei pidetty kiinni. En tiedä kuka silloin oli yrittäjänä siellä ja kuka on tänä päivänä. Joka tapauksessa paikalla on minun silmissäni niin huono maine että minä en kyseisen lafkan palveluita enää koskaan tule käyttämään.

      • Tsuh ja puh

        Minä en käytä minkään lafkan palveluja: oma tila ja taito lisättynä läheisten apujoukoilla on riittänyt ja riittää .


    • rosolli

      Asiakkaalla on valinnan mahdollisuus, en minäkään käy kaupassa joka ei miellytä , vapaus valita on äänestää jaloillaan mutta kun kauppias vaihtuu myös hyvin usein asiat paranevat ja mahdollistavat luottamuksen palautumisen, mutta ymmärrän aloittajan kannan. Sen sijaan vaikkapa häiden järjestelyjä ei kannata perustaa näiden nettikeskustelujen varaan, näissä pyörii myös paljon tahallista mustamaalausta jotain yrittäjää/ paikkaa kohtaan ( kateus se kateus)! Silloin kun juhlat ovat jo alkaneet ja tapahtuu jotain joka ei mene sopimuksen mukaan, esim. kukat tai kynttilät puuttuu, kakussa ei ole koristetta vaikka sovittiin niin kannattaa avata suu heti, asia voidaan usein korjata yllättävän helposti ja nopeasti. On myös käynyt niin että la.iltana häissä kaikki on ihan mahtavan hyvin ja nami nami mutta kun tulee lasku putoaa postiluukusta alkaa valitus siitä sun tästä alennusta tarkoituksella haetaan, ikävää pilata näin omat häänsä jälkikäteen!

    • NAM

      Käyn syömässä Huhkotalolla melkein päivittäin lounaalla ja tupa täynnä aina.
      Ruoka on hyvää tai asiakkaiden makuaistit huonoja.

    • Syö mitä syöt

      Mitä te dorkat näitä ikivanhoja asioita setvitte?
      Viikonloppuna jaetaan turun torilla ruokakasseja joten sinne vaan...

    • Yrittäjä on vaihtunut, joten älkää enää morkatko Huhkotaloa, menee väärään ositteeseen. Käyn lähes joka päivä lounaalla ja aivan huippu paikka nykyään.

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe