oon 14v. ja 175 cm pitkä ja haluisin olla ainaki 10 cm lyhyempi :( on kauheeta olla kaikkii kavereita ja jätkii pitempi ja ettei voi käyttää korkokenkii ellei haluu olla joku jättiläinen. ei oo kivaa ku kaikki huomauttelee/vetää läppää siitä ja vaikka se ois vaan läppää se ei silti tunnu kivalta. en haluis olla erilainen ja yritän sit aina olla hartiat lysyssä et vaikuttaisin lyhyemmältä ku oon.
onks ketään muita joilla on sama tilanne? ootteko tyytyväisii pituuteenne ja jos ootte miten voisin olla ylpee siitä et oon pitkä?
pitkät tytöt
33
2485
Vastaukset
- tall and proud of it
Mä oon 15 vuotias tyttö ja oon 172 cm. Mul on pari pitkää kaveria, suunnilleen samanpitusia, yksi tyttö jopa pitempi. Jos saisin päättää, oisin mielummin vaikka 5 senttiikii lyhyempi, mut pituudellehan ei voi mitään kun se on geeneissä.
Oon huomannu, että kun mulla alko kasvupyrähdys, olin ylpee siitä että hujahdin muitten ohi. Kun kahessa vuodessa sitte oli tullu 17 cm pituutta ja putki ei meinannu loppuu, aattelinkii että ois kivempi olla lyhyt.
Ite ainakin käytän kiilakorkokenkii ja ihan normaalejakin 7 cm korkkareita. Musta se on ihan kivannäköstä kun pitkät naiset näyttää pitkiä jalkojaan. Musta on ihailtavaa, että uskotaan itteensä ja uskalletaan olla oma ittensä ja tehdä oman mielensä mukaan muista välittämättä. Tää on mun mielipide, mutta korkeet korot näyttää pitkillä paremmilta kun lyhyillä:)
Muista kulkee selkä suorana ja pää pystyssä, koska yleensä pitkien (ainakin mun) paino on myös vähän alarajaan päin ja hartiat lysyssä kulkemine näyttää vaan rumalta.
Sun pitää ite löytää se tosiasia ittestäs, että pituudelle ei voi mitään ja voit olla siitä vaan ja ainoastaan ylpee :) - NEVER wanna be short
Mä haluisin olla 175 cm tai yli (oon siis tyttö), oon vaa 169 cm. :( Oo ylpee pituudestas. :D
- Ai mää vai?
Sä et todellakaan ole liian pitkä! Mä olen 191cm pitkä poika ja mä seurustelisin mieluiten vähän pidemmän tytön kuin jonkun lyhyen kanssa. Eikä pituus ole rumaa! Ärsyttää pitkien tyttöjen puolesta kun ne joutuu angstaamaan tosta asiasta. Ja tietenkin just joskus 14-vuotiaana jolloin niiden luokan pojat ei välttämättä ole vielä edes kunnolla murrosiässä. Parin vuoden päästä ne pojat kasvaa susta ohi, että älä välitä, ja ne lyhyet tytöt nyt ei todellakaan ole sen paremman näköisiä vaan siksi, että ovat lyhyitä. Ei huippumallitkaan sattumalta ole pitkiä.
Mutta älä missään nimessä ala kulkea lysyssä ja yrittää piilotella pituuttasi! Ensinnäkään se ei toimi, vaan olet edelleen pitkä ja myös näytät siltä. Toisekseen, jos joku asia pituudessa on rumaa niin se on just se huonoryhtisyys ja sulavuuden puute, joka tulee tuosta yrityksestä piilotella pituuttaan. Sitä kun nimittäin aikansa tekee tietoisesti niin se ryhti jää huonoksi. Siis ole normaalisti oma itsesi ja kulje selkä suorassa ja pää pystyssä niin ei kukaan kiinnitä huomiota pituuteesi.
Sitä paitsi 175cm ei nyt vielä ole sellainen poikkeuksellinen pituus, joka oikeasti ainakaan aikuisten maailmassa kiinnittäisi huomiota. Mun äiti taitaa olla just sen pituinen ja ihan hyvin on ympäristöönsä aina sulautunut. Laulaja Taylor Swift on 178cm, Maria Sharapova on 188cm ja aika moni muukin tennisammattilainen on pitkä. Ja kuitenkin noita pidetään yleisesti tosi kauniina. - weya
Älä kävele lysyssä, ole ylpeä vaan ! Sinulla on varmasti pitkät, kauniit, pehmeät jalat ja hyvä kroppa muutenkin. Pää pystyyn !
- -Pitkät rulezzzz
Oon ite 177 pitkä ja oon siit ylpee!!!! Meiss on tytöt malliainest (((; Ja kaikki komeimmat miehet pitää pitkistä naisista!! Ja läytän ihan kunnon korkkareita!! Yritä nousta kaikkien yläpuolelle ja käännää pituus sun parhaaks! Mieti oot esill ku oot pitkä ja kaikki näkee sut.!! Jos kadull kävelee 150 cm ja 176 cm tyttö nii varmaa sä sitä pidempää kattoisit enemmääään ((((((:
- Kyökki Karhu
"Ja kaikki komeimmat miehet pitää pitkistä naisista!!"
Öö onkohan kuule ihan noin, että KAIKKI komeimmat miehet pitäisivät pitkistä naisista? Hieman epäilen. - ökjbckjbz<xköcvb
Kyökki Karhu kirjoitti:
"Ja kaikki komeimmat miehet pitää pitkistä naisista!!"
Öö onkohan kuule ihan noin, että KAIKKI komeimmat miehet pitäisivät pitkistä naisista? Hieman epäilen.No ei se ehkä ihan noin mene. Yleensä miehet pitävät sellaisista naisista, jotka peilaavat heidän omaa pituuttaan, eli pitkät miehet pitävät pidemmistä naisista ja lyhyemmät lyhyemmistä. Lyhyillä miehillä voi helposti olla paljon urheilullisemman näköinen kroppa koska kompaktissa paketissa lihakset pääsevät paremmin esiin ja kasvavat suhteessa helpommin "isoiksi" (190cm pitkän saaminen lihaksikkaan näköiseksi vaatii huomattavasti enemmän lihasmassaa kuin 170cm pitkällä miehellä). Niinpä lyhyet miehet voivat olla hyvinkin urheilullisen oloisia ja kasvothan nyt toki voivat olla hyvän näköiset tai ei täysin riippumatta pituudesta.
Mutta jos menee siihen kulttuurilliseen lankaan, että pitää helpommin pidempiä miehiä komeampina, niin sitten siinä on vähän perää koska pitkät miehet tosiaan suosivat pidempiä naisia.
- tarinaaaaani
No mä oon 13-vuotias 180 cm pitkä tyttö. Ja kyllä ahistaa varsinki ku kaikki meian muut luokkalaiset on paljon lyhyempii ja monet sanoo et näytän ihan aikuiselta. Kukaa ei ikinä usko et oon vast kolmetoist. Ketuttaa olla tämmönen hirvee kirahvi, oisin mielummin vaikka lyhytkasvunen ku tällanen hujoppi.
- öakövsdövds
Kyllä se siitä kun totut omaan kroppaas. Ei ole mitään syytä miksi pitkä nainen ei voisi olla siro tai kaunis tai naisellinen. Että turha kutsua itseäsi kirahviksi, vaikka nyt varmaan vähän siltä tuntuukin =).
- lalalalaa
oon ite 14 wee tyttö kans ja oon just aika pätkä 155 cm? haluisin kyl olla paljon pitempi ja mullaki on pari pitkää kaverii nii ei oikeesti ketään haittaa jos oot pitkä tai mitää. nii se vaa on ettei kukaa oo ikinä tyytyväine itteensä :(
- pitkätmallit
Mäki oon pitkä, mut oon vaa ylpee ! Ja mun mielest pitkät jätkät on komeempii ku pätkät, ja tuski ne pitkät mtn metrin mittasii kaipaa ;) Joten ennen ku huomaatkaa perässäs laahaa kunno jätkälauma :D Mut käytä vaa korkkareita ! Ja kute sanottu, ei huippumallit sattumalta oo pitkiä (:: Tsemppii kaikille pitkille, ja nauttikaa pituudestanne !
- nolopitkula
just mä oon 13v ja 175cm pitkä tyttö! siis se o niii perseestä ku on muita pitenpi kaikki vaa huomauttelee "oikeesti oot toosi pitkä" "ojennakko ton ku oot niin pitkä" ja oon kuulkaas sitä miältä että muhun ei jätkät ikinä ihastu siis ku varmaa kaikkie jätkie ja tyttöje miälest pitkät tytöt on niiku sellatteit kömpeloitä ja vajaita ja kaikki lyhyet on siroi ja nättei siis mä en ymmärrä mite voitte olla ylpeitä pituudestanne-.- mä en voi olla ylpee ikinä ku kaikki on mua lyhempii-.-
- pitkät tytöt <3
Pitkä tyttö voi myös olla siro ja nätti. Ei ruumiinrakenne ole pituudesta kiinni.
- Ällönpitkä
mä oon just saman ikäinen ja pituinen kun sä!! Siis otan niiiiiin kantaa tohon et ku kaikki huomauttelee et oho ootpa sä pitkä! Ei jumalauta oikeesti antaaakaa mun olla! Ja mä tajuun et kukaa ei tarkota mitää pahaa mut tulee vähä semmone olo et joo siis en ookkaa kuullu tota ikin aikasemmi -.-
Sit viel ku oon hoikka, ni niitä lankkunimityksii ku sieltä tulee :(
Ja vielä yks juttu. Yks päivä sanoin mun kavereille et kaikki sanoo et ois kiva olla pitkä, mut mun mielest taas lyhyt. No, yks mun kavereistahan siinä sitte tokas et: siis mä en haluis olla yhtä pitkä ku sä!
Ois tehny mieli vastaa jotai vähä rumempaa ku aa :)
- Kengätön D;
Sama! Oon 14 (täytän 15) ja 175cm... sit mun kaikki kaverit on LYHYITÄ o.o ja pistää vihaks ku ei voi pitää korkkareita ja nii ;( ja mua ärsyttää ku kaikki siit heittää kans läppää ja opettajat tunnilla ''otakko/annakko ton ku sä yllät'' ja niinku AAAARRRGH! mejän luokalla pojatki on nii lyhyitä... yks mua pidempi... -.- ja mun ihastuski on tyylii 10cm lyhyempi D;
sieluntoveri...- Mr Frasier
Tytöt kasvaa pituutta ennen poikia. Kyllähän se koulussa opetetaan...
Ja eikös mallit oo pitkiä?
- nolopitkula
ei mallin uraa tällä naamalla ja ku ei oo niiku hyvä itseluottamus tai se itsetunto vai mikä
- tyytyväinen
No mä oon tyttö 12v ja 165cm pitkä oonko sopiva vaiko liian pitkä? Mä oon ainakin ihan tyytyväinen pituuteeni :)
- nojes
kiva kiitti tää piristiki TOOSI paljo-.-
- asddfvsd
Sopiva pulpettiin, liian pitkä kehtoon
- Anonyymi
Oot sopiva♥️
Itekki oon 160 ja 11 vuotta❤️
Luokalla 2 pidempää tyttöö ja 2 pidempää poikaa❣️Oo ylpee potuudetsas❣️❣️❣️❣️
- jooppppii
hei te kaikki jotka ette haluais olla noin pitkiä, nii tulin vaan huomanneeks et ootte aika nuoria (jotain 13 enimmäkseen) nii älkää huoliko vaikka nyt tuntuis kamalalta olla noin pitkä, venakkaa pari vuotta nii teillä on jätkälauma perässä niinku "pitkätmallit" jo sanoki:D ite oon pian 19 ja 174 ja ennen en tykänny olla tälleen aika pitkä mut on tässä alkanu tajuta että tälläne yli 170 cm on just perfect! mut selkä vaan suoraks ja hyvältä näyttää:)
- lll
oon 13 ja vähä päälle 170... olen kavereitani pitempi ja olen onnellinen kun pari kamuani käyttää korkkareit:
- gkguhkgh
ite oon keskimittanen, mutta pari kaveria on lähempänä 175 cm pituutta, ja ne miettii varmaan ihan samoja asioita. osa ei osaa olla ylpeä pituudestaan ja kulkee just tolleen kumarassa, mutta tekee PALJON paremman vaikutuksen jos kävelee ihan normaalisti ja hyvällä ryhdillä. ja kyllä nää hyvän itsetunnon omaavat uskaltaa kävellä korkokengilläki. itsetuntoo kohottaa luultavasti sekin että menee nojaileen lyhempiin kavereihin ja sanoo tyyliin 'mitäs tappi' tms.
nii ja tunnen yhen parin, jossa pojalla on pituutta 155 cm ja tytöllä 170 cm ja tällähetkellä ne on kihloissa, että luulis että vähän fiksumpaa poikaa ei haittaa. (vaikkei tää poika kyllä hirveen fiksu oo) - heipitkätjapätkät
Jännä miten jotkut pitkät haluavat olla lyhyitä, ja jotkut lyhyet pitkiä . ::) Olen lyhyt, 161cm, ja minulle aina huomautellaan siitä. EN VÄLITÄ , vaan olen ylpeänä oma itseni lyhyine jalkojeni ja kuljen pää pystyssä selkä suorassa. Eli ole ylpeä siitä, millainen olet, sillä olet uniikki. Kukaan muu ei ole samalainen kuin sinä.
- liianpitkätyttö
oon 13 v tyttö ja päälle 175 cm ja haluisin olla ainaki 5 cm lyhyempi :((((
- manlet226
myötist amatsoneille
- adfadfds
Äläkää mässäkkö niitä rokotteita ja eepilluja nii hirmuusest, ne tuottavat akromekaliaa
- aadasaasd
Olen 35-vuotias ja 171. Olenko minuksi liian lyhyt?
- 18v-155cm
Minä olen lyhyt mutta sillä tavalla samassa tilanteessa että myöskin ollut epävarma pituudestani (halunnut aina olla pitkä). Opin hyväksymään pituuteni kun löysin poikaystävän. Silloin tajusin ettei pituus ole niin tärkeä asia ja kaikille löytyy ottajia olivatpa he minkä pituisia tahansa. Pojilla/miehillä on erilaisia makuja sen suhteen minkä pituisista he pitävät eniten, ja monille pituudella ei edes ole oikein väliä. Älkää tytöt murehtiko pituuttanne :)
- Älähuoli
Älä huoli, oon poika ja 185 ja vielä kasvan ;)
- Anonyymi
Olen 13 vuotias ja pituuni on 160 tai enemmän. Olen minun äidin kokoinen. :( haluaisin olla joku 150 tai vähemmän. En tykkää olla pitkä, koska en halua olla mikään kirahvi ja olen vielä nuori ja jotkut sanoo et näytän joltain aikuiselta. En ees haluu olla pitkä vaa sen takii ku en haluu olla jätkiä pitempi :( voisko jollain tavalla lyhentää itteä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389