Keittiöremonttia tässä suunnitteilla kotona ja suunnitelmaan kuuluu, jotta laittaisin puulla lämpiävän hellan myös. Hormikysymys on vielä auki.
Minkälaisia kokemuksia kevytrakenteisista putkista ja elementtipiipuista? Mitäs tulee maksamaan verrattuna muurattuun? Kevyemmät saan pystytettyä ominkin voimin, mutta muuraus olisi teetettävä asian osaavalla.
Valmispiiput
10
1441
Vastaukset
- M_K
8.5m kokonais mitta.. ei vois paljon helpompi olla piipun laitto.
Tämä piippu siis 1 aineinen eli keskelle ei tuu sitä keraamista.- mittakirvesmies
Ja maksoi mitä ja mistä sai ja vaati mitä rakenteita sen piipun lisäksi ja miten toiminut ???
- Kepa
mittakirvesmies kirjoitti:
Ja maksoi mitä ja mistä sai ja vaati mitä rakenteita sen piipun lisäksi ja miten toiminut ???
Mulle laitettiin pari vuotta sitten juuri tuollainen yksiaineinen Isokern. 9,6m piippu maksoi 4500mk valmiiksi tehtynä (piipunhattu, pellitykset, savupelti, nuohousluukut ja pintaan antiikkilaastilla rappaus).
Leca-piipun tarvikkeet olisivat maksaneet kaksi kertaa enemmän. - M_K
Kepa kirjoitti:
Mulle laitettiin pari vuotta sitten juuri tuollainen yksiaineinen Isokern. 9,6m piippu maksoi 4500mk valmiiksi tehtynä (piipunhattu, pellitykset, savupelti, nuohousluukut ja pintaan antiikkilaastilla rappaus).
Leca-piipun tarvikkeet olisivat maksaneet kaksi kertaa enemmän.Hinta oli 1100 eli 6600mk joten on se näköjään aika lailla hinta noussut.
piipunhattu, pellitykset, savupelti, nuohousluukku. rappaus ei tietty ole edes vielä tehty.
Joten aikamoinen hintaero, koska mun piippu oli 8.5m eli 1m lisää tarkottais 4kpl piipuosia jotka oli siinä 25-30€ kipale. joten 1200 olis tuo rappaus. niin ja lisäx mulla oli 36cm halkasia, jos sitten tuo "normaali" 40cm on halvempi.. tiedä sitä sitten.
Mutta nuo hinnat kilpailutin ja 1200-tippus 1100.
KEPA oot saanu aika halvalla tuon:)
Ootko ihan varma hinnasta, meinaan mullakin tuli tuo piipunhattu ja pellitykset jossa ohjelapussa luki hinta markoissa vielä ja hinta mulla eurois oli just se. - M_K
M_K kirjoitti:
Hinta oli 1100 eli 6600mk joten on se näköjään aika lailla hinta noussut.
piipunhattu, pellitykset, savupelti, nuohousluukku. rappaus ei tietty ole edes vielä tehty.
Joten aikamoinen hintaero, koska mun piippu oli 8.5m eli 1m lisää tarkottais 4kpl piipuosia jotka oli siinä 25-30€ kipale. joten 1200 olis tuo rappaus. niin ja lisäx mulla oli 36cm halkasia, jos sitten tuo "normaali" 40cm on halvempi.. tiedä sitä sitten.
Ootko ihan varma hinnasta, meinaan mullakin tuli tuo piipunhattu ja pellitykset jossa ohjelapussa luki hinta markoissa vielä ja hinta mulla eurois oli just se.sitten tuo isokern.
Siporex talo ja piippu oli piirretty peltipiipux eli kysäskääpä niitten hintoja:) EI KIITOS.
joten tuo 36cm oli ainoo joka mahtus meneen mitoteuista reijistä, ja siksi yx aineinen eikä esim keraaminen keskusosa oli siksi että kun talon 2rks niin alakertaan tulee nyt takka ja jos haluaa lisätä "JOSKUS" yläkertaan pienen takan niin sen pystyy helposti tuohon isokerniin tekemään.
(tiedän että se tarvii luvan palotarkastajalta laittaa erikerroksessa samaan piippuun, mutta en ole sitä toista takkaa nyt laittamassakaan:) - Kepa
M_K kirjoitti:
Ootko ihan varma hinnasta, meinaan mullakin tuli tuo piipunhattu ja pellitykset jossa ohjelapussa luki hinta markoissa vielä ja hinta mulla eurois oli just se.Kyseltiin tarjouksia aikoinaan syksyllä, mutta kun aikataulu vähän venähti, niin takan hankinta tuli ajankohtaiseksi kevättalvella ja täytyy kyllä sanoa että hinnat olivat talven jälkeen laskeneet aika radikaalisti. Itsekkin vähän ihmeteltiin. Takan hinnat laski reippaasti, mutta vielä enemmän laksivat ohessa myytävät piiput.
Tosin olen kyllä huomannut että rakennstarvikkeiden hinnoissa on tapahtunut huimaa nousua kahdessa vuodessa. - hyvärinenjouko
M_K kirjoitti:
Ootko ihan varma hinnasta, meinaan mullakin tuli tuo piipunhattu ja pellitykset jossa ohjelapussa luki hinta markoissa vielä ja hinta mulla eurois oli just se.täytyy myöntää..mistä?
- tepi
...harkoista rakennettuun piippuun leca-harkkoja käsitteleviltä sivuilta. Etsi googlel. On jopa rahdin paino ym. kiinnostavaa. (Saat tarkan hinnan valintojesi perusteella.)
- muurari
tullee noin kolmanneksen halvemmaksi/reikä, kuin elementti.Elementti puoltaa paikkaansa mielestäni vain silloin, kun on kysymys tiukoista suojaetäisyyksistä,tai hankalat teko-olosuhteet,taitoa ei tosin vaadita juuri nimeksikään,oon kyllä nähnyt herran joka onnistui elementtihorminkin muuraamaan niin, etten kyllä tulta pesään laittaisi.
- Kepa
muurari kirjoitti:
tullee noin kolmanneksen halvemmaksi/reikä, kuin elementti.Elementti puoltaa paikkaansa mielestäni vain silloin, kun on kysymys tiukoista suojaetäisyyksistä,tai hankalat teko-olosuhteet,taitoa ei tosin vaadita juuri nimeksikään,oon kyllä nähnyt herran joka onnistui elementtihorminkin muuraamaan niin, etten kyllä tulta pesään laittaisi.
Mihin hintaa muuraat yhden kiven hormin? Kaksikerroksinen talo, piipun pituus 9.6m, pinta rapataan valkoiseksi. Kokonaishinta "avaimet käteen".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t897259- 353841
- 453440
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402572- 2092453
- 412382
- 1232276
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292179Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241898- 411864