SKAL: Kuljetusala Kuilun partaalla

Konkurssit alkavat

No SKAL on sitten vihdoin huomannut mihin homma on menossa mutta iltapäivä lehdissä itkeminen ja hallitukseen vetoaminen eivät kyllä tilannetta paranna nyt tarvitaan Ranskan mallia eli kaikki kuljetukset heti kerralla seis, se ehkä saisi päättäjät ja teollisuuden heräämään mutta Skal ei tapansa mukaan saa mitään aikaseksi ja nyt he itkevät että ala ei kestä enää yhtään tilanteen huonontumista ja poltoaineen hinnan nousua no nyt pitäisi kysyä kannattiko se isojen herrojen nuoleskelu.

28

1037

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • egggg

Meillä on niin monet asiat päin helvettiä tässä maassa nykyään.

Pitäisi oikeasti ihmisiä vastuuseen tälläiseen tilanteisiin joutumisesta.

Taas mennään Kataisen velkaa velan päälle hallituksella.
      Tuskin tässä montaa vuotta mene kun tulee isot lakot.

Me ei perkele makseta muiden maiden velkoja kun
      vielä itsekkin velkaannumme ihan käsittämättömiä
      summia koko ajan. Joka päivä valtio velkaantuu lisää
      24 miljoonaaeuroa!

Tässä pitäisi olla jo merkittävä syy saada omaa kansaa
      töihin tehokkaammin ja pistää suomen rajalle
      täyskielto turhalle maahanmuutolle, lomailemaan
      saa tulla toki.

Koulutuksia pitää muuttaa tarkoituksen mukaisemmiksi
      tähtäämään todelliseen ammattitaidon kouluttamiseen
      ja jättää kaikke täytesisältö pois.

NÄMÄ ei ole edes vaikeita muutoksia vielä ja
      näillä muutoksilla saataisiin hurjasti lisää työvoimaa.
      Eikä maahanmuutolle olisi tarvetta.
      Maahanmuutto tarve on keinotekoisesti luotua.

Kaikki heijastuu kaikkeen kuten kuljetusalaankin.

• 212121

Mitä huolit? kyllä ne tavarat aina jotenkin tulee liikkuumaan, mitä siitä sressaat...

• Taas yksi

Tavarat tulevat liikkumaan ulkomaalaisten kuljetusliikkeiden voimin mutta Suomessa on valittavasti paljon tyhmiä ihmisiä jotka ajattelevat niinkuin sinä, ei koske minua koska olen korvaamaton eivät ulkomaalaiset voi minua korvata, sen takia täällä onkin asiat päin helvettiä ihmisiä ei kiinnosta yhtään mitä vierellä tapahtuu edes massa irtisanomiset eivät saa porukkaa avamaan silmiä
        siitä kertoo se että Kokoomus on edelleen suurin puolue vaikka se menettikin vähän kannatusta kyllä Suomi on Kreikan tiellä nyt tässä vaan odotellaan sitä konkurssia mutta tuskin edes se saa kansaa järkiintymään seuraavissa vaaleissa taas äänestetään Kokoomusta ja muita korruptoituneita vanhoja puolueita.

• fghjklfghj

persujako pitäisi äännestää? Yön Timo pakoilee vastuuta ja ei halua edes hallitukseen... Itse äänestin Kokoomusta koska se oli ainoa järkevä vaihtoehto!

• Kokoomus vittuun

Kokoomus muka sitten vastuullinen puolue ja paskat on, Jyrki Katainen on pelkkä säälittävä pelle ja valehtelija kusettaa kansaa senkun kerkiää varmaan luulee että jos Eu:sta tulee liittovaltio hän saa sieltä palkkioksi jonkun korkean viran sen takia Suomi hänen johdollaan rahaa lapioi Kreikkaan ja Portugaliin.

• perssutitvittuun

ainakin kokoomus on hallituksessa! Persu marsut ei! :D

• perssutitvittuun

sanoo bussikuski..

• duunari maksaa

persut on parhaita kaikki muut puolueet pitäis potkia vaikka kreikkaan.soini ei peru puheitaan.katainen vois lähtee portugaliin vaikka rypäleitä tallaamaan...

• AntiPersu-Antti

Kuuluuko perusPersu-rahtarin varustukseen myös nahkapää ja kiitospaita?

• Persu 2

Tämän näkee jo tästäkin. Minäkin hakenut monta paikkaa jo kuljetusalalta. Eipä ole tärpännyt. Että ulkomaista työvoimaa suositaan. Persut pystyy tekemään jotain mutta tämä Nappula Käteinen ei saa mitään aikaan. Aivan , turha, nolo tyyppi! Kerran potkas jo SDP:n ja Vasemmiston ulos ja nyt aneli takaisin.

• agfesagesdxgesdxg

Joko et osaa hakea tai sun ansioluettelo on surkea! itsen hain töitä ja sain heti

• Mani Pois

Käyppä lukemassa minkän sortin konkurssi kuninkaita skalin johtokunnassa istuu, niin ei tarvitse ihmetellä miksi.

• Kuljetusyrittäjäää

Skallin johtokunnasta olisi pitänyt jo vuosia sitten heittää pihalle kaikki vanhat pierut tilalle uudet naamat jotka alkaisivat ajaa alan etua myöskin Kokoomukseen ja EK:n pitäisi samalla ottaa kunnolla välimatkaa tarkoitushan on ajaa Kuljetusalan etua ei heidän etujansa ja jos kaverit eivät saa mitään aikaiseksi tai eivät uskalla ajaa asioita eteenpäin koska pelkkäävät isoja herroja niin ei muutakun kun kengän kuva perseeseen

• väsynyt vittupää

Olen tässä vuodenpäivät kuulunut skalliin ja todennut,että ei turhempaan raha voi mennä.Ihmettelen mihin katoaa satojen eurojen jäsenmaksurahat kun mitään ei tule takaisin päin.Ja ei tuollainen järjestö oikein toimi kun suomalaiset autoilijat ovat niin helvetin kateellisia toisilleen.....

• Ja kyl puhelin soi..

Niin paljonko rahaa säästynyt kun erosin skallista v1985 ja ei ole kallin meno siitä ainakaan parantunut.Ja olen ainakin vielä parjännyt mainiosti ilman skallia...

• Eskotapani

Erosin kanssa Skallista ja liityin AKT:hen ja myös Rahtareihin olen kuulunut ja tulee Ajolinia postissa kerran kuussa. Ajan puolikkaita vaan. Torppailen mm. Persuja änestin ja olen jo säästänyt 2200e kreikan tukiaisia varten. Renkas räjähti eilen veturista.

• Ranskan Malli

Kuukaus on kulunut tostakin uutisesta ja mitä on tapahtunut ei yhtikäs mitään tässä se taas nähdään Skal on täysin munaton järjestö se ei uskalla tehdä mitään jos Kuljetusalan edut ovat ristiriidassa EK:n ja teollisuuden etujen kanssa.
      Muistaakseni jokin aikaa takaperin kun Ranskassa kuljetusyrittäjät laittoivat homman seis protestina polttoaineenveron korotusta vastaan niin täällä Skalli kritisoi kyseistä päätöstä olisi pitänyt kuulemma neuvotella ja hakea ratkaisua muulla tavalla kuulemma nyt aiheutettiin suurta vahinkoa asiakkaille ,kuluttajille ,kansantaloudelle ja niin edelleen mutta Ranskassa on autoilijat ovat tajunneet että jos ei olla kovia niin loppu tulos on sama kuin Suomessa itketään kallista naftan hintaa ja ajetaan paskoilla taksoilla kunnes konkurssi koittaa tai joku muu ajaa halvemmalla. Sais isännät ottaa mallia Ranskasta niin säästyttäis monilta ongelmilta

• Jakkert

Onko tiettoo mitö apua/etua/hyötyä ranskan kuljetudmiehet sai mellakoista? Taisipa ihan käydä ihan toisinpäin.

• Kapitalistiriistäjä

PENAT! ÄLKÄÄ AJATELKO, TAKSOISSA EI OLE MITÄÄN VIKAA VAAN TEIDÄN PALKOISSA!

• saksanseisojavoimaa

Tässäkin näkee teidän säälittävyytenne,ette osaa muuta,kuin valehdella toisten nimimerkkien takaa ,eli kertoo riittävästi älykkyydestänne ja osaamisestanne.

Tyhmempikin huomaa,että kirjoitettu toisen nimimerkille.

• King Kong

Ei keskivertoa suomalaista merkonomia kiinnosta yhtään autoilijoitten tulevaisuus, ehkä sen jälkeen kun on ollut ensimmäinen 3-4 päivää kestävä työsulku.Silloin keskiverto taatelintallaaja huomaa, että ei tule VR:llä ruoka kauppaan, eikä bensiini huoltoasemille. SKAL on ollut hampaaton jo 90-luvun alusta lähtien, kun turret kohteli suomalaisia yrittäjiä miten tahtoivat ja SKAL myötäili.

• Kalli

Skall näyttää olevan rahan keräys puljaaki,joka ajaa pääasiassa vain omia etujaan eikä autoilijoiden .

Mitään hyötyä ei ole ollut koko urani aikana kyseisestä järjestöstä,jos apua pitäisi saada annetaan vai ylimalkaisia suullisia ohjeita ja pyritään pääsemään aina Itse tilanteesta luistamaan.

Kyllä on upeat palopuheet ja kampanjat,kun yritetään uusia jäseniä,mut sitte ,kun tarvit apua ollaan hiljaa ja sanotaan koita neuvotella /pärjätä kyllä se siitä.Paskan virkaa koko järjestöllä.

• valuva pihka
        Kalli kirjoitti:

Skall näyttää olevan rahan keräys puljaaki,joka ajaa pääasiassa vain omia etujaan eikä autoilijoiden .

Mitään hyötyä ei ole ollut koko urani aikana kyseisestä järjestöstä,jos apua pitäisi saada annetaan vai ylimalkaisia suullisia ohjeita ja pyritään pääsemään aina Itse tilanteesta luistamaan.

Kyllä on upeat palopuheet ja kampanjat,kun yritetään uusia jäseniä,mut sitte ,kun tarvit apua ollaan hiljaa ja sanotaan koita neuvotella /pärjätä kyllä se siitä.Paskan virkaa koko järjestöllä.

Allekirjoitan!
        Taannoin itsekin asioihini kuvittelin saavani lakimiehen tiimoilta apua.
        Ohje oli, lähde pois.
        Äly hoi!!! Helppo sanoa, kun itellä palkkapussi pullistelee ratkeamispisteessä ja kun haet oikeuksiasi omiin asioihisi, neuvot ovat tällaiset!
        Tiedän toki itsekin sen, että pitäisi lähteä, mutta nyt on vaan sellaiset ajat et autolle on edes jostain raavittava tuloja.
        Aion ajaa näitä asioita sen loppuunsa asti ja jonakin päivänä vielä, oikeus tapahtuu.
        Vaatikoon se sitten mitä tahansa, mutta minä en anna kaikenlaisten helppo heikkien ohjailla tekemisiäni, jossakin se raja kulkee!

• Siilo
        valuva pihka kirjoitti:

Allekirjoitan!
        Taannoin itsekin asioihini kuvittelin saavani lakimiehen tiimoilta apua.
        Ohje oli, lähde pois.
        Äly hoi!!! Helppo sanoa, kun itellä palkkapussi pullistelee ratkeamispisteessä ja kun haet oikeuksiasi omiin asioihisi, neuvot ovat tällaiset!
        Tiedän toki itsekin sen, että pitäisi lähteä, mutta nyt on vaan sellaiset ajat et autolle on edes jostain raavittava tuloja.
        Aion ajaa näitä asioita sen loppuunsa asti ja jonakin päivänä vielä, oikeus tapahtuu.
        Vaatikoon se sitten mitä tahansa, mutta minä en anna kaikenlaisten helppo heikkien ohjailla tekemisiäni, jossakin se raja kulkee!

Mulla sama kokemus Skallin lakimiehen kanssa, tuli sellainen tunne että täytyy olla enempi kuin yksi auto jos meinaa saaha apua vaikeissa tilanteissa.

no raha on ainaki jäsenmaksujen nimissä kelvannut 15 vuotta.

• dryjtuk

Alan ahdinkoon syy ei ole SKAL:in eikä hallituksen vaan alan itsensä.
      Ala on kilpaillut itsensä tähän tilaan. Pitäisi olla sen verran selkärankaa
      ja ammattiylpeyttä että ei myy työtään liian halvalla mutta automies ei ole ekonomisti, ei todellakan.
      Joku joskus sanoikin että tosi automiehellä oli koulussa laskento aina neljä, mutta uskonto kymppi. Usko on kova.

• tilastoa

Tänä vuonna on mennyt kuulemma yli 150 kuljetusyritystä konkurssiin ja saman verran on vapaaehtoisesti lopettaneita.

• teemujuhani

Ja ensi vuonna menee lisää diesel veron korotuksen myötä.

• kapellikyytiä

Joka alalla menee yrityksiä nurin ja lopettaa toimintansa.Kuljetusyrityksiä
      on n.13000 kpl,joten muutama sata on normaali määrä.Rakennus ja
      ravintola alalla on suhteessa enemmän konkursseja.
      Kuten drytuk kirjoittaa,alan omat toiminpiteet vie yrityksiä nurin.Hallitus ei
      tule kenenkään yrityksen apuun,turha sellasta on edes puhua.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3623
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2304
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1539
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1342
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1285
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe