Taas kunnioitetaan vanhuksia

tziganos hailu poe

Vanhukselta anastettiin huomattava summa rahaa lauantaina aamuyöllä Mäntyharjun Haapaseläntiellä sijaitsevassa vanhusten palvelutalossa.

Kaksi nuorehkoa romanimiestä olivat soittaneet aamuyöllä 79 -vuotiaan mieshenkilön ovikelloa ja olivat kyselleet tietä johonkin osoitteeseen.

Samalla miehet olivat halunneet myös vaihtaa rahaa, jolloin vanhuksen ottaessa lompakkonsa esille miehet olivat siepanneet lompakon vanhuksen käsistä ja poistuneet juosten paikalta lähistöllä odottaneeseen henkilöautoon.

Poliisin tutkinnassa on ilmennyt, että samaiset miehet olivat soitelleet yöllä myös muiden samassa talossa asuvien vanhusten ovikelloja. Eräältä toiselta vanhukselta miehet olivat onnistuneet anastamaan pienehkön summan.

Etelä-Savon poliisilaitos tutkii tapauksia.

11

110

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täälläkin olevat

ehkä tietävät ketä kyseessä oli joten tietoa poliisille niin saadaan romaniroistot kiinni

• tenhokulttuuri

Niin tämän tyyppiset tapauksethan on sitä perinneetä ja kulttuuria..

• Valkolainen <3

Tuntuu pahalta että viitsivät ryöstää vanhuksia :( Romanithan ovat vallan kuuluisia siitä vanhusten kunnioittamisesta. Eikö kaikkia vanhoja ihmisiä tulisi kunnioittaa, rotuun katsomatta? Kyllä mä ainakin kunnioitan kaikkia vanhempia ihmisiä, mut mä olenkin valtaväestöä. Tuollaset ihmist jotka ryöstää vanhuksia tai lapsia tai vammaisia yms, niin sellaista ei voi kyllä MIeheksi kutsua...hädin tuskin ihmiseksi :(

• romilo

Ei ole oikein ei.. Romani kulttuuriin kuuluu todella vahvasti vanhempien kunnioittaminen mutta nykyään ei kaikki lapset opi näitä tärkeimpiä kulttuurin perusteita. On todella ikävää seurata miten kulttuuri on ajettu alas ja rippeitä vain on otettu matkaan.

Olen samaa mieltä Valkolainen

• ABCEE

TÄYTYYHÄ POIKAIN JOSTAI SAAHA RAHHAA ETTÄ SAAVAT PAARISSA OSTETTUVA JOTTAI SUUHUSA

• tenhokulttuuria

Olisiko noin, että 99% pilaa koko porunka maineen...epäreilua.. ;)

• hirteen rikolliset

Jotain tapahtuu niin se on heti kaikkien meidän syy . Ei siellä kaikki olleett vaan roistot joilla ei ole mitään kunnioitusta kummallekaan puolelle ja jotka vain tekevät rikollisia asioita koska ovat rikollisia.
      Mielipiteeni on että olkoon tumma tai vaalea jotka tälläisiä rikoksia tekevät, heille pitää antaa niin pitkä tuomio että oppiivat olemaan ihmisiksi.

Tumma vanhus

• laitilan muori

Samaa mieltä kuin ´tumma vanhus´- pistää niin vihaksi tuollaiset hunsvotit - olivat sitten mistä lähtöisin tahansa.
        Minä olen iäkkäämpi ´valkoinen´, ei ole milloinkaan ollut mitään pahaa sanottavaa mustalaisista, joita olen tavannut, en ylipäätää ymmärrä, miksi aina täytyy luokitella meitä suomalaisia - asumme isänmaassamme ja olemme suomalaisia ihonväristä riippumatta.
        Kuulun siihen ikäluokkaan joita vielä peloteltiin että jos ette ole ihmisiksi, mustalaiset vievät.
        Nuorten arvomaailma on heikoissa kantimissa, iäkkäämät meistä ovat surullisia, kaikkihan haluavat lapsilleen parasta mutta jos eivät ota kuuleviin korviinsa neuvoja niin minkäs tekee. Ja jos elämä menee vääriä raiteita, paha on vahinkoa korjata. Minä halveksin sellaisia raukkoja jotka käyvät vanhusten kimppuun.

• bennyskö

äitilleen ostavat kalsareita kun vanhat ovat rikkirepineet

• romani ukko

Ei ole kyllä tuokaan hienoa mitä te kaksi kirjoitit tänne (bennyskö, Balihno )
        Kyllä maailma on mennyt aivan pilalle.Nämä nyky ajan romani nuoret, tuntuu että he eivät ole oikeita mustalaisia. Ei minkään laista kunnioidusta mitään asiaa kohtaan. He eivät tunne lakia eikä evankelimia. Kilpa ajo piiskaa he ovat vailla. Kyllä ei ennen tapahtunut tällaista, mitä nuoret kaaleet tekee tänä päivänä. Tosi sikamaista. Se oli ennen vaan heinä tukko hevoselle, jos sitä ei saanut pyytämällä.Kyllä se on oikeesti lopun aikaa, ihmiset ovat aivan pilalla.
        Sen huomaa monesta asiasta.
        Ei ole enää Jumalan pelkoa. Olkaa ihmiset varovaisia,ihmiset eivät ole samanlaisia ,kuin ennen. Rahaa, kun saa vaan paljon. Keinoja välittämättä

• Vaalea Svetsistä

Kyllä teillä on mennyt asiat huonosti siellä suomessa, toista on meillä täällä Svietsissä, tällä on kaikki hyvästi, linnut laulaa ja kukat kukkii, mikäs sen mukavampaa.

Terkkuja kaikille sinne kauaksi suomeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      92
      2147
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      42
      2105
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1845
    4. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      75
      1370
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      86
      1261
    6. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1151
    7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1080
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      56
      1023
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      67
      946
    10. Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?

Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.
      Luterilaisuus
      285
      910
    Aihe