"kuuromykkä huijari"!! Huono omatunto

voieiiiii

Ovellamme kävi tänään vaatimaton mieshenkilö (muistutti lähinnä jotain itä-eurooppalaista köyhää kaupustelijaa, näitähän näkee), kauppaamassa jotain hyvin yksinkertaisia koriste-esineitä, ja hänellä oli mukanaan pieni paperi josta luin ainoastaan alun, "olen kuuromykkä", ja muistin puheet tästä aiemmin Kokkolan seudulla kierrelleestä huijarista, ja siinä vaiheessa sysäsinkin vain paperin takaisin hänelle ja totesin ettemme osta mitään.


Olikohan kyseessä sama mies? Käsittääkseni tästä tapauksesta on jo aikaa ja tällä kaverilla oli sentään ihan rehelliset keinonsa saada sitä rahaa. Nyt alkoi kaduttaa. Oli niin murheellinen ilmestys ja hyväntahtoisena hahmona olisin hyvin voinut häneltä silkasta säälistä ostaakin muutaman kukkakoristeen.

Hakalahden seudulla siis asumme. Onko muiden ovilla käynyt tällaista?

24

1612

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ........

      No voi ei. Hakekoot sossusta tai menkööt töihin.

      Niinhän sitä muitakin köyhiä ohjeistetaan.

      • Haluaisinn

        imeä kyseisen henkilön penistä voimakkaasti.


      • Anonyymi
        Haluaisinn kirjoitti:

        imeä kyseisen henkilön penistä voimakkaasti.

        Olen ihan samaa mieltä…. se tekis hyvää


    • kiiipeli

      Moi!

      Meillä kävi pyörällä keskiviikkoltana kuuromykkä mies, joka halusi lainata 20 e, jotta saisi talonmiehen avaamaan ovensa - lompsa ja avaimet olivat jääneet työnantajan autoon. Antoi nimen ja sotun, ja lupasi maksaa seuraavana aamuna takaisin. Ei ole näkynyt tyyppiä. Maanantaina pitää sitten soitella poliisille - summa ei ole suuri, mutta jos sama tyyppi kulkee ympäriinsä selitellen ja rahaa "lainaten"...

      Tämä tapahtui Pihlajassa, nimikirjaimet K.S ja synt. vuosi -73, tietääkö joku?

      • hmmh...

        Kuule. Tuskinpa sitä kahtakymppiäsi tulet koskaan näkemään. Mistä tiedät, että hänen nimensäkään on oikea - tai sotunsa? Ainahan sitä voi ja kannattaa soittaa, koska jos havaintoja on enempikin, niin sillä on suurempi mahdollisuus jäädä kiinni. Mutta sinuna en kuitenkaan laittaisi kaikkea luottamustani siihen, että 20 euroasi joskus saat takaisin.

        Miksi kummassa te lainailette tuntemattomille ihmisille rahaa?! Tuossa tilanteessa voitte sanoa fiksusti, että "Annahan sen työnantajan numero, niin minä soitan sille" tai antaa henkilön soittaa puhelimesta teidän eteisessänne valvotusti.


      • kiiipeli
        hmmh... kirjoitti:

        Kuule. Tuskinpa sitä kahtakymppiäsi tulet koskaan näkemään. Mistä tiedät, että hänen nimensäkään on oikea - tai sotunsa? Ainahan sitä voi ja kannattaa soittaa, koska jos havaintoja on enempikin, niin sillä on suurempi mahdollisuus jäädä kiinni. Mutta sinuna en kuitenkaan laittaisi kaikkea luottamustani siihen, että 20 euroasi joskus saat takaisin.

        Miksi kummassa te lainailette tuntemattomille ihmisille rahaa?! Tuossa tilanteessa voitte sanoa fiksusti, että "Annahan sen työnantajan numero, niin minä soitan sille" tai antaa henkilön soittaa puhelimesta teidän eteisessänne valvotusti.

        En varmastikaan kakskymppistäni näe, isompaa rahaa en olisi lainannutkaan. Ihme, että edes oli käteistä lompakossa;-o! En _lainaile_ tuntemattomille, tämä oli ensimmäinen kerta. Halusin auttaa, kun mies vaikutti vilpittömältä. Kaupassa olen joskus kassalla antanut vieraalle lapselle puuttuvan viisisenttisen, että saa ostoksensa maksettua;-D.


      • kawaiidesu

        HUH! Meille tuli just sama tyyppi pari kuukautta sitten pyytämässä samaa :O

        Tuntuu et viime aikoina on näitä kuuromykkiä pörränny täällä kokkolassa.


      • kawaiidesu
        kawaiidesu kirjoitti:

        HUH! Meille tuli just sama tyyppi pari kuukautta sitten pyytämässä samaa :O

        Tuntuu et viime aikoina on näitä kuuromykkiä pörränny täällä kokkolassa.

        Niin ja sitten ku mies lähti niin ikkunasta näimme että se puhu puhelimessa :D


      • Niksi Nipa
        kawaiidesu kirjoitti:

        Niin ja sitten ku mies lähti niin ikkunasta näimme että se puhu puhelimessa :D

        Kun kuuromykkä soittaa ovikelloa niin ennen ku avaat oven huuda lujaa vaikka,
        että mitä asiaa on ja sitte kattelet ovisilmästä tai ikkunasta alakaako se näyttään
        jotain lappua, jos näyttää niin ei oo ainakaan kuuro.


      • kiiipeli
        kawaiidesu kirjoitti:

        Niin ja sitten ku mies lähti niin ikkunasta näimme että se puhu puhelimessa :D

        No, sain mutkien kautta tietooni, että kyseinen tyyppi sattuukin olemaan se ainoa kuuromykkä, jonka olen tiennyt ja pari kertaa nähnyt jo lähes 20 v sitten;-o. En silloin asunut täällä, enkä tunnistanut miestä, hassua, että sattui juuri meille..

        Tämä kuuromykkä ei siis puhelimeen puhu.


      • Niksi Nipa
        kiiipeli kirjoitti:

        No, sain mutkien kautta tietooni, että kyseinen tyyppi sattuukin olemaan se ainoa kuuromykkä, jonka olen tiennyt ja pari kertaa nähnyt jo lähes 20 v sitten;-o. En silloin asunut täällä, enkä tunnistanut miestä, hassua, että sattui juuri meille..

        Tämä kuuromykkä ei siis puhelimeen puhu.

        No jos se tulee takasin niin käske sen häipyä ja sit ku se kääntää selän
        niin huuda, että hei onko tossa maassa sun satanen, toimii aina.


      • nii
        hmmh... kirjoitti:

        Kuule. Tuskinpa sitä kahtakymppiäsi tulet koskaan näkemään. Mistä tiedät, että hänen nimensäkään on oikea - tai sotunsa? Ainahan sitä voi ja kannattaa soittaa, koska jos havaintoja on enempikin, niin sillä on suurempi mahdollisuus jäädä kiinni. Mutta sinuna en kuitenkaan laittaisi kaikkea luottamustani siihen, että 20 euroasi joskus saat takaisin.

        Miksi kummassa te lainailette tuntemattomille ihmisille rahaa?! Tuossa tilanteessa voitte sanoa fiksusti, että "Annahan sen työnantajan numero, niin minä soitan sille" tai antaa henkilön soittaa puhelimesta teidän eteisessänne valvotusti.

        miten kuuromykkä soittaa


    • .

      Sama kuuromykkä mies kävi kerjään rahaa meiltä ja naapurista. Naapuri ilmoitti poliisille. Poliisille tuttu huijari.

    • veksi81

      Kiipeli: Joo tuttu mies..Kimmo etunimeltään ja kyseisestä henkilöstä poliisitkin lehdessä varoittaneet. Ei muutakuin ilmoita poliisille! Ärsyttävä huijari..

    • vitun kerjäläiset

      On pyörinyt Matalamaan / Mesilän alueella, Puolalainen huijari...Älkää ostako mitään....Puola on Eun jäsenmaa, ja myös Naton..Jos niillä on varaa hyysätä rahaa tuommosiin paskoihin, niin kyllä niillä on varaa elättää omat kansalaisetkin

    • Harald Hubbord

      Meillä kävi tänään kuuromykkä kaupustelija.
      Hän möi sellaisia lehtisahalla sahattuja aiheita, jotka oli koottu puulevylle tauluksi.
      Kyllä mun puolesta saa myydä itse tekemiä tuotteita, jos on vaikka käsityöläinen tai taiteilija.
      Ei tämä nuori mies käyttäytynyt mitenkään tyrkyttämällä tai muutenkaan hyökkäävästi, kuten nuo ruusunmyyjät tuolla keskustassa.
      Eikä siitä tarvi tuntea huonoa omaatuntoa, jos ei mitään osta.
      Jos asiassa ei ole mitään huijauksen meininkiä, niin kyllä sitä voi kulkea myymässä itse tekemiään tuotteita.
      On se nyt paljon parempi, kuin nämä haitarin kitkuttajat kauppojen ovien edustalla, jotka eivät osaa edes soittaa ja pitäisi rahaa antaa.

      Itseasiassa kaikkein pahimpia kotirauhan häiritsijöitö ja pakkomyyjiä ovat nämä pölyimurikauppiaat, jotka tunkeutuvat pakolla kotiisi.
      Taitaa olla pölyimurikauppiaiden taktiikka se, että myyjä istuu ihmisen kotona, kuin tatti, vaikka tuntikausia ja lopulta ihminen ostaa imurin tai jotain imurin osia, että saa myyjän lähtemään pois.
      Ties kuinka monta vanhusta on tällä taktiikalla huijattu.
      Pölyimurikauppias voi kaupata 2000 euron imuria ja vakuuttaa, että te tarvitsette tämän imurin, eikä se 2000 euroa ole paljon hyvästä imurista.
      Kerran se vaan kirpaisee, eikä se 2000 euroa talouttanne kaada, elämän tärkein investointi.
      Pölyimuri kauppias viis veisaa asiakkaan rahatilanteesta, kunhan saa myytyä vaan imurin. Kehtaavat vielä lesoilla, että niin ja niin monta imuria olen myynyt.
      Paremmin sopisi, että niin ja niin monta ihmistä olen minä huijannut.
      Pölyimurin kauppiaista voisi kyllä ilmoittaa poliisille, jos kauppias ei lähde lapottaan, kun sanotaan, ei kiitos.

    • ..............

      Niin ikävältä kuin tämä kuulostaakin, niin monet huijarit, ruusukauppiaat, rahanlainaajat yms. pyrkivätkin olemaan mahdollisimman surkeita, jotta ihmiset ostaisivat säälistä. Eli he ovat kuuromykkiä tai heillä on vauva kainalosssa tai laittavat lapset kerjäämään tai muuta, mikä herättää säälin tunteen. Ihmiset me kun olemme sellaisia, että haluamme auttaa heikompia. Varmaan joku voi olla aidosti kuuromykkä, mutta onhan se vähän ihmeellistä, että jokainen kauppias olisi kuuro ja mykkä.

      Eihän se paljon ole antaa muutama lantti huono-osaiselle. Pitää vain toivoa, että hän saa rahan kokonaan eikä joudu antaa suurinta osaa (tai koko summaa) jollekin "pomolleen".

    • Bronto Favos

      Ovelta ovelle myynnissä on aina noita huonoja puolia.
      Se on vähän kuin yrittäis tyrkyttää myytävää tuotetta.
      Eikä tuo ovelta ovelle kiertely myyntitapana ole oikein mukavaakaan.
      Yleensä, jos ovikello soi, niin moni ajattelee ensiksi, että mikäköhän kulkukauppias siellä taas ovikelloa soittelee, ei me mitään kyllä osteta.
      Harvoinpa ihmiset ovat kotona ollessan ostotuulella.
      Nykyyä ihmiset on kovin stressaantuneita kiireistä työelämästä ja elämänrytmistä, että eivät kovin helposti osta mitään, jos joku tulee ovelle kauppaamaan.

      Itse olen sellainen käsityö ihminen ja olen miettinyt, että jos vaikka voisi alkaa myymään valmistamiaan käsityö tuotteita.
      Itse olen ajatellut myyntipaikkaa tuolta torilta ja iltatoria.
      Siellä voisi saada tuotteita myydyksi ja kun on vähän erikoisempia ja kauniita tuotteita ja jälkeenpäin voisi tulla tilauksia ihmisiltä, jotka ovat kiinnostuneita tällaisista käsitöitä.
      Toinen myyntikanava on tämä netin kautta mahdollisuus laittaa eri puolille tuotteita myyntiin ja viimeiseksi tietenkin viedä kauppaan myynti ilmoituksia.

      Kumma, kun nämä ulkomaalaiset ei mene torille myymään käsitöitä.
      On tuolla torilla muutamia ulkomaalaisa myymässä tuotteita, kuten tuo Aasia grilli ja oli yhtenä aamuna muutama kiinalainen pystyttämässä pientä myyntipistettä ja möivät jotain korutavaraa.
      Ihmiset suhtautuvat myönteisemmin siihen, että ulkomaalainen myy tuotteita torilla, kuin, että ulkomaalainen tulee kadulla vastaan ja alkaa siinä kauppaamaan jotain tuotetta ja jos vielä käyttäytyy hyökkäävästi ja älähtelee, jos ei kauppoja synny, niin ei sellainen ole mitään hyvän tavan mukaista.

    • Pyytää saa antaa ei

      Ne ei oo kuuromykkiä, ne ei tarvi leikkausta tai muuta paskaa mitä ne mainostaa. Toisekseen ne ei oo ite sahannu, viilannu tai maalannu yhtään mitään vaan ne ostaa tuotteita ison läjän kotimaasta auton konttiin ja lähtee hakemaan idiooteilta rahat pois. Se ei ole tyhmä joka pyytää vaan joka antaa, mutta tehkää nyt ihan oikeasti palvelus älkääkä antako ainakaan omalla koti-alueella rahaa näille huijareille koska niitä tulee sen takia lisää ja kiertävät alueita josta aikasemmin on tullu rahaa.

      Kohtelias "No" tai pään puistaminen pienen hymyn kans ni ei tuu kenellekkään paha mieli. Jos ei pelkää pahaa mieltä niin käskee ystävällisesti suksia vittuun ja pysyä poissa.

    • Kuulolaite ?

      Meillä täällä Mesilässä oven takana kävi eilen joku ulkomaalainen nainen, jonka lapussa luki että olen kuuromykkä. Jotain rihkamaa kaupusteli, mutta kaupusteli huonolla menestyksellä. Kiskasin oven kiinnija sanoin Good Bye.

      • =D hymiö

        Olisit kussu sen päälle.


    • Näitä riittää

      Varmaan samat kaupustelijat liikkuivat maakunnassakin n. kuukausi sitten vihreällä vw Transportterilla ulkomaan rekkareissa. Autosta tiputtelivat porukkaa kiertelemään kylille, ainakin yksi mies ja nainen. Kuuromykkä lapun esitteli tämä nainen ja puulevystä tehtyjä koristeita 20-30e hintaan kauppasi. No thanks, kun sitten seurattiin liikkumisia naapuristossa, niin eiköhän kaivanut laukusta kännykän ja hetken kulutta tuli auto hakemaan. Sellaisia huijareita, kannattaa pitää silmällä, ettei lähde lompakot ja korut matkaan. Varsinkin vanhemmat ihmiset helppoja tapauksia huijattaviksi. Tai sitten nämä vaan kartoittaa tilanteen ja toinen porukka tulee sitten romaniasta tai mistä lie tekemään keikan?

    • 5anni

      Lahdessa nyt liikkeellä "kuuromykkää" esittävä n. 18-20 vuotias nuori mies, näyttäen lappua muovitaskun sisällä missä lukee jospa olisi lainata kymmentä euroa kun ei kuuromykkänä pääse töihin.. Luulenpa että kelalta saisi enemmän rahaa, jos kuuromykkä olisi. Muutenkin vaatetus ja olemus oli kaikkea muuta kuin surkea. Länsimaalainen, kasvot (voisin vaikka vannoa) virolaiset! Ei siksi ettäkö en pitäisi virolaisista mutta aika paljon on tullut liikuttua ja asuttua virossa niin tunnistaa vaikka kilometrien päästä!

      Lähti pelkällä pään pudistuksella hymyillen, mitään surullisia ilmeitä näyttämättä. Keittiön ikkunasta kun kattelin, ei mennyt toisille oville vaan käveli kotikatuani pitkin vilkuillen hermostuneesti taloamme.. Ehkäpä ammattimurtovarkaita sittenkin..

    • Pojke från Soini

      Pieniä on parinkympin menetykset. Päivittäin meiltä hyväveli verkosto kuppaa kaiken mahdollisen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3320
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2872
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      24
      2709
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2648
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      21
      2534
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2355
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1823
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1767
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1640
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1486
    Aihe