Kaverit ei jätä rauhaan!

melina94

Mulla on kaksi kaveria, joista toinen on suunnilleen joka päivä soittamassa mua johonkin rannalle tai kaupunkiin tai johonkin. Mä haluaisin olla rauhassa ja nukkua ja olla yksin, ja olla sitten kavereiden kanssa vaikka kerran viikossa. Miten saisin olla rauhassa, ilman että kaverit raivostuu tai suuttuu mulle? En voi valehdella olevani esim matkalla, koska kaverit menee usein taloni ohi.

13

809

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yupyupy

Vaikuttaa siltä että oot masentunu. :\ Kuitenkin, jos et mee ni voit menettää kaverit which means että masennut koska sul ei oo kavereita ja muutenki epäsosialistut. Eli kannattaa käydä ulkona. =)

• mlina94

Voi joo olla sitäkin. Jotenkin mitään ei jaksais eikä mikään kiinnosta :d

• SADSADDDSD

Oo vittu onnellinen , että sulla on kavereita vitu kitisevä paska. Toisilla ei oo yhtään kaveria niinku esim mulla . Odota vaa ku ei oo kavereita miltä sit tuntuu.

• Tuttu tunne. Se on ihan hyvä että on ystäviä mutta välillä sitä kaipaa omaakin aikaa. ei aina jaksa olla menossa joka paikkaan ja se on ymmärrettävää. keskustele ystäviesi kanssa ja kerro heille että haluaisit välillä olla yksinkin. aidot ystävät ymmärtävät sen kyllä. älä laita menojasi vain ystävien mukaan vaan myös välillä muista itseäsi. :)

• kesälomakas

Kun kaveri seuraavan kerran soittaa, sano ettet tänään jaksa lähteä, mutta ehdota jotain toista päivää. Sitten kun sovitte että sillon nähdään, kaveri ehkä tajuaa olla soittelematta välipäivät ja saat olla rauhassa. Sitten kun olette yhdessä jossain, voit erotessanne jo ehdottaa seuraavaa tapaamispäivää. Ole aina ensimmäisenä ehdottamassa päivää, niin sinun ei tarvitse olla selittelemässä miksi kaverin ehdottama päivä ei käy.

Joku keittiöpsykolgi siellä jo tekikin viiden rivin perusteella masennusdiagnoosin. En lähtisi liikaa luottamaan siihen. Saat haluta olla välillä yksinkin, ilman että se tekee sinusta mielenterveyspotilasta. Kouluvuosi on ollut pitkä ja kiireinen ja lomalla on tarkoitus rentoutua, kukin omalla tavallaan. Joskus tuohon ikään kuuluu tietyn kaltaista melankoliaa ja oman tilan tarvetta. Mieti mikä sinulle tuottaa mielihyvää ja mitä sinä haluat ja sitten teet niitä asioita. Älä turhaan kuluta lomaasi murehtien.

Mullakin on koko viikko ollut yhtä hulinaa kun joka päivä on menty kavereiden kanssa johonkin suuntaan. Kyllä se tietysti kivaa on, mutta joskus haluaa vaan kölliä pihakeinussa ja kuluttaa Aku Ankkaa.

• ???

Mikset sitten voisi yrittää selvittää vanhempien ja ystävien kanssa siitä omasta rauhastasi? Sehän on ainoa mahdollisuus saada tilanteen korjattua.

• alldayeveryday

Itellä oli sama ongelma pari vuotta sitten, ei mikää keskustelut tai mitkään auttanut. Ne olivat vieläpä seurusteleva pari, joka päivä koko päivän meillä, ei muu auttanut kun viilentää välejä..

• Kitisevälammasss

Ihan ymmärrettävää, mutta itteäni ainakin ärsyttää yks kamu ku en todellakaan sitä oo joka päivä pyytelemässä mihinkään, ehkä just kerran pari viikossa tai kahdessa viikossa, ni se ei ikinä suunnilleen vastaa miu teksiviesteihin eikä ikinä pyydä miuta minnekään, oon aina se joka ehdottaa D: Syrjäytyy vaa johonkin omaa kotiinsa ja on vaa sen siskonsa tai sen pikkusiskon kavereitten kanssa, outoo. Ite oon kummiski aika sosiaalinen ja seurallinen, en viihdy yksinää kotona, ehkä joskus sellasiiki päiviä millon en oo menossa mihinkää kenenkää kanssa, mut en pystyis kyl olee viikkoo yksin. Tuntuu jotenkin inhottavalta ja välil ajattelen et jos se ei vaa haluu olla miun kanssa tai oikeesti se ei haluu olla miu kamu ja sen takii "välttelee", vaikka pyydän vaa joskus kerra kahdes viikos, ku oon muittenki kamujen kanssa.
      Et se tuntuu nii ärsyttävältä, joten jos kamus soittaa tai laittaa viestii ni ainaki VASTAA, vaikkei käviskää :) Ehdotat jotai toista päivää vaikkapa, ni ne ainaki tietää että välität.

• ´jokurandom

oisti ilonen että sulla on kavereita

• jokuuuuuuuuuuu

joo niin oon samaa mieltä ku parit muut täälä. oo ilonen ku sulla on kavereita! mulla kävi niin että ala-asteella oli aina tekemistä ja kaverit pyys joka paikkaan, mutta kun pääsin ylä-asteelle, ei ollu jäljellä enää kun yks. enkä tiedä syytä. onhan se kiva että välillä on omaa rauhaa, saa olla yksin jne. mutta kun sitä tarpeeks kauan on yksin nii ei enää jaksa sitä. niin että nauti kavereittes seurasta!:)

• ak

ymmärrän kyllä jos haluu olla rauhassa, mulla on sama tilanne. aina pari kaveria ehdottaa jotain ja mulla on muutenkin paljon kaikkee ja oon nykyisin tosi vähän kotona kun vietän aikaa poikaystävän luona toisella paikka kunnalla ja sit ku oon kotona haluisin olla kotiväen kans. mut aina nää sit on johonkin pyytämässä ja ehdottaa jotain. neuvoja?

• Ystävä ymmärtää

Kerro suoraan kavereille, että haluat olla perheesi seurassa, kun et ole nähnyt heitä pitkään aikaan.

• ak

jotenki tuntuu ettei ne ees ymmärrä jos sanon et haluun olla perheen kans, kun niistä toisella ei oo oikein muita kavereita niin se saa olla aina kotona perheensä luona. ja sit kun ne vielä aina ehdottaa jotain pitempiä reissuja tai pyytää yöks enkä nyt ainakaan koko vuorokautta haluais olla siitä koti-ajasta jossain pois. jos niille riittäiski se että käydään vaikka syömässä ja kahvilla tai mennään jonkun luo ihan normaalisti kylään pariks tunniks.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      73
      4527
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      105
      3769
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      142
      3463
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      37
      1970
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1921
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1219
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      118
      1035
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      127
      944
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      55
      925
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      837
    Aihe