"Firefox 4.0.1 is consuming 633 MB on my machine and that's not abnormal. Simply put, it's just waaay too much RAM for a web browser."
Firefoxin muistiongelmat vain jatkuvat versiosta versioon, selain on raskas etana varsinkin vanhemmilla koneilla. Nyt sentään Mozillassa yritetään korjata asiaa... jospa tynyselaimeen saataisiin vielä puhtia. Tällä hetkellä Firefox on surkein selainvaihtoehto.
http://blog.internetnews.com/skerner/2011/06/mozilla-launches-memshrink-eff.html
Firefox on muistisyöppö
11
224
Vastaukset
- niin no
eipä ole raskas ja käyttöä varten sitä muistia ainakin mun koneissa on. alle 500 mb toi kokonaismuistikäyttö jää mulla kovassakin käytössä. saa se enemmänkin ottaa jos mun selaimen käyttö sitä vaatii.
- niin no
ja on mulla noita laajennuksia aika paljon myös.
- Bitille vastinetta
64 bittinen Ubuntu / 8 Gigatavua & AMD kahdella prosessorilla ja jos loppuu kesken vääntö niin käydäänpä kaupassa päivittelemässä ..
Google Chrome vie aika vähän muistia verrattuna raskaaseen kettuun.
- -------------
Samoin Opera.
- 3+19
------------- kirjoitti:
Samoin Opera.
Samoi IE... tuntuu ihan uskomattomalta lukea, että FF:n käyttäjien mielestä selain voi viedä 300 MB muistia ja pitää sitä hyväksyttävänä...
Kun päivitin muistin gigasta kahteen, hiljeni kovalevy kummasti ja koneen toiminta nopeutui. Firefoxille giga tosiaan on liian vähän. Tällä hetkellä menee vain 293 megaa. Selaimen laadussa on muutakin kuin muistin käyttö. Minulla on niin paljon kaikenlaista lisäosaa ym. joten vaihtaminen olisi hankalaa.
Aikanaan käytin nettiä koneella, jossa oli kahdeksan megaa muistia ja tuokin muisti maksoi 400 euroa. Nyt kaksi gigaa maksoi 23 euroa. Muisti on nykyään sen verran halpaa, että vanhaankin koneeseen kannattaa lisätä, jos voi.- Bugiselainta pukkaa
Vitosversio ei tuo tilanteeseen mitään parannusta, selain kehitys on ihan metsässä Mozillan pojilla.
- Höpön pöpön
"Tällä hetkellä Firefox on surkein selainvaihtoehto."
Olin pudota tuolilta :D Aika vahva näkemys...
Riippuu tietysti siitä, millä perustein määrittelee hyvän selaimen. Hyvä ulkonäkö/standardituki/nopeus/muut ominaisuudet/laajennukset/päivitystahti/tietoturva...
Ulkonäöltään FF nyt ei ehkä ole kaikista elegantein (mielipide kysymys), mutta sen voi muuttaa kokonaan toisenlaiseksi melko helposti. Standardituessa FF on aika lailla samoissa lukemissa kuin Chrome (joissain parempi, joissain huonompi). Standardituessa Opera/Safari/IE jäävät kuitenkin KAUAS taakse. Nopeudenkin puolesta FF on melko hyvä. Nykyinen Javascriptmoottori on toiseksi nopein ja FF7:n näytönohjainkiihdytys pesee tehokkuudessa muut selaimet.
Sanoisin, että FF on vähintään toiseksi paras selainvaihtoehto O.O IE on ja näyttää pysyvän surkeimpana selaimena. - 11+20
firefox kaatui vanhassa halpiskoneessa vasta käytettyään muistia 1 800 mb. noin paljon muistia otti kolmekymmentä raskasta välilehteä ja yksi välilehti jossa kuvia latautuu rajattomasti. koneesta loppui muisti. firefox kaatui ihan siististi, mitään ongelmaa ei tullut kaatumisen jälkeen.
jos en päästä firefoxia tuohon oman koneeni muistirajalle, selain toimii hyvin ja käyttää myös muistin hyvin. - .lip.
Siinä on savottaa saakeli!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17113043
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1545458Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454830Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1493689Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska392798Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1211979Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1131725Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3671655Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1081538Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1361481