Moro kaikille,
Katselen vaimolleni autoa, ja jäi kiinnostaa Opel Astra. Meillä työpaikalla on sellainen, ja on todella mukavaa ajaa.
Onko se kuinka kestävä? Mitkä ovat heikot kohdat?
Ja mitä kannattaa tarkistaa ennen ostoa?
Astra G - luotettava kumppani?
53
15826
Vastaukset
- fundamentalist
Sitä saa kahdella 1.6 litraisella bensakoneella.
Reippaampi 16-venttiillinen ja laiskempi 8-venttiilinen.
Jos vaimosi ei kaipaa urheilullista suorituskykyä osta 8-venttiilinen.
Se on paljon luotettavampi kone, mm. jakohihnan vaihtoväli on
120 000 km kun se 16-v on 60 000 km.
Lisäksi 8-v kone on vapaastipyörivä ts. vaikka jakohihna katkeaisikin
ajossa siitä ei seuraa moottorivauriota vaan uuden hihnan jälkeen
meno taas jatkuu.
16-v koneessa on ollut lisäksi muitakin ongelmia mm. kova öljynkulutus
venttiiliohjurien kautta.
Kori on galvanoitu ja kestää hyvin ruostetta.
Osta juuri katsastettu.
Tarkista mm. että ajovalojen korkeussäätö toimii.
Valoautomatiikka on tyyppivika (tosin katsastuksessa ei vaadita).
Takajousien kaasuiskarit laiskistuvat vanhetessaan jolloin luukusta
tulee aika raskas.- fundamentalist
uh...
"Takajousien kaasuiskarit laiskistuvat vanhetessaan jolloin luukusta
tulee aika raskas. "
piti olla
Takaluukun kaasujouset laiskistuvat vanhetessaan jolloin luukusta
tulee aika raskas. - Astra G:n omistaja
Jos ostat niin varaudu ainakin siihen, että EGR-venttiili hajoaa ja lämppärin kennolle menevästä haarakappaleesta tulevat jäähdytysnesteet matkustajan puolen lattialle. Tuo jälkimmäinen on puhtaasti suunnitteluvika ja ikävä kuivata, jos sattuu kovalla pakkasella. Itsellä lisäksi vajaassa kahdessa vuodessa mennyt rikki kaasuläppäkotelo, jonka myyjä tosin vaihdatti. Ilmastoinnin kompressorin perässä oleva magneettikytkin hajoilee myös. Sen pystyy vaihtamaan itse, jos sattuu saamaan sen suunnittelussa typerästi valitun pultin (ISO 7380F) auki. Katso myös repsikan puolella kynnyslistassa olevasta luukusta työntämällä neljä sormea keskelle päin niin syvälle kuin saat, ettei lattian äänieristykset ole märät. Sen luukun saa auki ruuvarilla kampeamalla (ei lähde käsin). Sinne voi tulla vettä tuulilasin tiivisteestä tai ilmastoinnin kondenssivesiputkessa voi olla vikaa. Tuonkin kuivaaminen on iso operaatio. Ohjausvaihde voi toisesta päästään tiputtaa öljyä. Kampiakselin stefa voi tiputtaa öljyä, mutta se ei ole kallis korjata.
Auto on ihan mukava ja vakaa ajaa, maavara on korkea ja pyörät isot. Varapyöräkoteloon mahtuu täysikokoinen rengas. Valot, sulakkeet ja releet pystyy vaihtamaan mitään purkamatta. Toimiessaan tuo on halpa auto pitää. Farmarimallissa kontti on huomattavan pitkä. Niskatukea ei saa riittävän ylös, jos on yli 190cm pitkä. Jos on alkuperäinen radio, varmista että saat sen nelinumeroisen koodin. - lepo vaan
Ai astra g 16v kova syömään öljyä,itselläni oli aikoinaan 2001vuosimallin ja ajoin sil 230 000kilsaa ei siihen ainaskaan tarvinnu vaihtovälien välis lisätä öljyä,opeli o kyl nirso öljyen suhteen sen huomasin kyl,mut kun käytti gm öljyjä niin eipä tarvinnu lisäillä ja nykyiselläkin opelilla ajelen gm-öljyil vaihtovälinä oon pitänyt20 000kilsaa eikä ootarvinnu lisäillä öljyjä
- Openisti
Astra G myöskin vuosimallia 2001 oli itsellä. Öljyä alkoi menemään 250tkm kieppeillä litra tuhatta kilometria kohden ja tulpat värjäyty mustiksi, ei tosin ihme kyllä ajamiseen vaikuttanu ja vain kylmällä koneella savutti. Melkolailla samaan putkeen hajos ensin bensapumppu-> vaihtu uuteen tarvikkeeseen ja hajos toistamiseen->uus tarvike. Pelas jonkun aikaa öljyn syöntinsä kanssa kunnes sähköinen kaasupoljin hajosi->romarilta 76tkm ajetusta uus poljin. Pelas taas jonkun aikaa. Lisäksi EGR takia vikavalo palo lähes kokoajan vaikka senkin uusin, tukin pellillä/koitin olla tukkimatta. Aina herjas EGR vikakoodia. No siihen tottu ja yhden kerran leimalta pääsin vikakoodin nollaamalla konttorin pihassa. Sitte hajos sähköinen kaasuläppäkotelo ja ecu samaan satsiin (vissiin oikosulku johonkin iski). Flekti kyseisessä vehkeessä ei toiminu koko omistusaikana sai tarkkailla moottorin lämpömittaria kokoajan, sekin tuli testattua, että suoraan akusta kyllä pärähti pyörimään ja flekti on kyseisessä astrassa suoraan ECU:n ohjaama, eli lie ecuvian alkua oli jo ostaessa. Ei mitään "esson baarin juttuja" vaan oikeasti tutkittuja vikoja. Vuoden sisään kaikki... jäi itselle henkilökohtaisesti erittäin huono kuva Opelin Ecotec moottorista, en enää ikinä erehdy ostamaan autoa kyseisellä moottorilla.
Nykyään Vectra B 1.6L 8-venttiilisellä moottorilla. (ykspisteruisku vaijerikaasulla)
Ei oo vikoja vielä toistaseksi näkyny. Mitä ny perushuollot tehny ja takapönttö piti vaihtaa ja jarruremppaa ois varmaan edessä, kulutus osiahan nuo.
Tää ei vaan ole kait galvanoitu niin meinaapi vähän ruostetta alkaa puskemaan. Astra oli ruosteeton.
Summarum Astra G 1.6L 8-venttiilisellä moottorilla on varmaan aika idioottivarma vehjas! Erityisesti jos edes jokseenkin huollettu. Näkee välillä yli 400tkm ajettuina nettiautossa myyjien puheiden mukaan "hyvässä kunnossa" ja useimmat reippaasti yli 300tkm ajettuja. Mikä siinä on, että 16V ecotec versiota on pilvin pimein ~200tkm ajettuna naurettavan halvalla? Ei oo tosiaan mitään hajua... ;) - Gmieskin
Takaluukun kaasuisksreita saa halvalla Motonetistä, ei välttämättä tarvitse uusia kun toinen, kannattaa tarkistaa, eikä sitten osteta liian tehokasta, vääntää vain saranat vinoon eikä luukkua jaksa sulkea.
- -
Osta pois vaan. Ei G Astroissa ole yleensä sen enempää vikoja kuin muissakaan merkeissä. Normaaleja kuluvia osia niihin saa vaihtaa siinä missä muihinkin autoihin. 1,6 l 16V moottorin öljynkulutuksenkin kanssa oppii elämään paitsi jos sattuu erityisen öljynnälkäinen yksilö. Ja ainakaan omaan 1,8 l moottoriin ei tarvitse lisätä öljyä 10000 km vaihtovälillä. Valoautomatiikankin pystyy korjaamaan valoreleen kylmäjuotoksen tinaamalla tai valoreleen vaihtamalla.
Astroja on lisäksi paljon markkinoilla ja niitä saa kohtuullisemmalla hinnalla moneen muuhun merkkiin verrattuna. - ei enään opelia
Itsellä 2001 astra farkku 150 tkm. Kansiremppa 115tkm, apumiehen puoleinen lasinnostin ei toimi, keskuslukitus ei toimi, airbag valo vilkkuu, alusta kolisee.Päättele näistä onko järkevä ostos.
- Astramiäs..
10 vuotta vanhassa autossa ei saisi olla vielä vikoja... itsellä v. 2000 Astra G. 166tkm.Ei mitään vikaa vielä. 1omistajalla. Vain normihuollot 1kt / vuosi. Aika hyvä on ollut tämä G-malin Astrani :-D
- Opel on PoP
Ostan tonnilla pois astrasi.;)
- Opel on PoP
Opel on PoP kirjoitti:
Ostan tonnilla pois astrasi.;)
Viesti piti mennä nimimerkille ei enään opelia.
- 3 G-astraa
Astra G 1.6 8-venttiilinen 4-pisteruisku on miellyttävä moottori käytössä, on merkittävästi sitkeämpi kuin aikaisempi 1-pisteruisku (1998-2000). Venttiilikoneisto naputti jo alle 100 tkm, nokka-akselivika. Kolme omistanut, kaikissa moottorin lämpötila-anturi mennyt rikki. Ei muuta, eikä ainakaan ruostetta.
- Anonyymi
98 malli on monipisteruisku.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
98 malli on monipisteruisku.
Niin minunkin tietoni ilmoittavat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
98 malli on monipisteruisku.
Ei taida kuitenkaan olla.
- Opel jo yli 20 v
Ei Opel tai Astra G ole sen huonompi tai parempi kuin muutkaan merkit. Itselläni oli 2l Astra G vm. -99. kilometrejä tuli itsellä 215 t ja on liikenteessä edelleen. Normaaleja kuluvia osia on vaihdettu, mutta mitään yllättävää ei ole ollut, huollot tehty säännöllisesti sekä öljyt vaihdettu myös välillä. (Öljynvaihto on halvin ja hyvä huoltotyö älä aja öljyillä liian pitkään vaihda mieluummin useammin kuin ohjeessa sanotaan, Suomessa säänvaihtelut aiheittavat kondessiovettä, jotka aiheuttavat ongelmia. Muista vaihtaa myös jarrunesteet parinvuoden välein ja myös jäähdytys nesteen kunto kannattaa tarkistaa.) Ota auto koeajolle ja käy katsastuskonttorissa niin sieltä saa tietoa autosi kunnosta jos ei kuntotarkastusa muualta saa tai osaa itse tehdä. Astra palvelee sitten sinua vielä pitkään.
- AstraG -01 1.8 125hp
Mielestäni aliarvostettu (alihinnoiteltu käytettynä) Saksalainen laatumerkki jonka uskaltaa ostaa. G-malli on kestävämpi ja tilavampi kuin edellinen eli F.
Käytettyjä (-1998 viiva -2003) G Astroja saa 1.6L, 1.8L, 2L, 2.2L kokoisina useammalla eri bensa moottoriversiona turbot lisäksi.
Dieselimalleja ainakin 1.7L, 2L turbot ..
Tietyt mallit ovat kokonaan galvanoituja (2001 asti) siitä eteenpäin ikkunan alaosiin asti galvanoituja.
Kysyit heikoista kohdista niin tietyissä malleissa hihnanvaihtoväli 60000 km ja kustannus itse tehtynä n. 20€ ja verstaalla 250-300€
Huolehdi huollosta kuten kaikilla merkeillä on tehtävä.
Hihna ja vesipumppu vaihdetaan yhtäaikaa. Kannattaa vaihtaa myös kiristin ja ohjainrulla koska eivät maksa montaa eutoa.
Halpaa liikennöintiä ja luotettava merkki. Kulutus normaali. Kori jäykkä, tukeva ja äänetön (vrt. Kadett, Fiat tai Nissan Sunny)
Viimeistelyn (sisätilat) laatu normaali tai hieman parempi.
Osien hintataso normaali tai hieman keskimääräistä halvempia. - jokeri54321
AstraG -01 1.8 125hp kirjoitti:
Mielestäni aliarvostettu (alihinnoiteltu käytettynä) Saksalainen laatumerkki jonka uskaltaa ostaa. G-malli on kestävämpi ja tilavampi kuin edellinen eli F.
Käytettyjä (-1998 viiva -2003) G Astroja saa 1.6L, 1.8L, 2L, 2.2L kokoisina useammalla eri bensa moottoriversiona turbot lisäksi.
Dieselimalleja ainakin 1.7L, 2L turbot ..
Tietyt mallit ovat kokonaan galvanoituja (2001 asti) siitä eteenpäin ikkunan alaosiin asti galvanoituja.
Kysyit heikoista kohdista niin tietyissä malleissa hihnanvaihtoväli 60000 km ja kustannus itse tehtynä n. 20€ ja verstaalla 250-300€
Huolehdi huollosta kuten kaikilla merkeillä on tehtävä.
Hihna ja vesipumppu vaihdetaan yhtäaikaa. Kannattaa vaihtaa myös kiristin ja ohjainrulla koska eivät maksa montaa eutoa.
Halpaa liikennöintiä ja luotettava merkki. Kulutus normaali. Kori jäykkä, tukeva ja äänetön (vrt. Kadett, Fiat tai Nissan Sunny)
Viimeistelyn (sisätilat) laatu normaali tai hieman parempi.
Osien hintataso normaali tai hieman keskimääräistä halvempia.En suosittele ostamaan, itsellä ollut yks astra ja muita opeleita.Tuntuu lahoavan käsiin ja tekniikka ei oikein kestä.Aina katsastuksessa jotain huomauttamista.
Ei enää koskaan ooppelia - teemuv
jokeri54321 kirjoitti:
En suosittele ostamaan, itsellä ollut yks astra ja muita opeleita.Tuntuu lahoavan käsiin ja tekniikka ei oikein kestä.Aina katsastuksessa jotain huomauttamista.
Ei enää koskaan ooppeliatolle kommentille ei voi ku nauraa ja tuntea sääliä kirjottajaa kohtaa... aikuistu
- jokeri54321
teemuv kirjoitti:
tolle kommentille ei voi ku nauraa ja tuntea sääliä kirjottajaa kohtaa... aikuistu
Senkus naurat mut epäluotettavia kaikki mun oopelskat on ollut.Ei mua enää tartte sääliä kun ei ole ooppelia alla.Ennen tais tulla niitä säälikatseita.
- 1.9 cdti
jokeri54321 kirjoitti:
Senkus naurat mut epäluotettavia kaikki mun oopelskat on ollut.Ei mua enää tartte sääliä kun ei ole ooppelia alla.Ennen tais tulla niitä säälikatseita.
Voisitko kertoa jokeri54321 Opeleistasi pari asiaa:
- Auton malli
- Minkäikäinen
- Mikä moottori
- Miten huollettu
Itse olen ollut tyytyväinen kolmeen ooppeliin,jotka olen 10 vuoden aikana peräkkäin omistanut.
Autot ovat: Astra G wagon vm 2001 moottori Y20DTH ajoin 202 tkm
Astra H wagon vm 2006 moottori Z19DTH ajoin 116 tkm
Vectra C wagon vm 2008 moottori Z19DT ajettu nyt 118 tkm
Lisäksi pihalta löytyy Astra G vm2002 1.6/8 v ( vaimon )
Itsekin välttelisin seuraavia Opelin moottoreita:
Z22SE, Z22YH näissä moottoreissa on ketju ja joistakin on hajonnut ketjun kiristinpyörä jolloin seurauksena on kallis remontti omistajalle
Mikään auto ei kestä jos ei sitä säännöllisesti huolto-ohjelman mukaisesti huolleta.
Hyviä kilometrejä sinulle ajat sitten millä autolla tahansa ! - itse 20 € ?
AstraG -01 1.8 125hp kirjoitti:
Mielestäni aliarvostettu (alihinnoiteltu käytettynä) Saksalainen laatumerkki jonka uskaltaa ostaa. G-malli on kestävämpi ja tilavampi kuin edellinen eli F.
Käytettyjä (-1998 viiva -2003) G Astroja saa 1.6L, 1.8L, 2L, 2.2L kokoisina useammalla eri bensa moottoriversiona turbot lisäksi.
Dieselimalleja ainakin 1.7L, 2L turbot ..
Tietyt mallit ovat kokonaan galvanoituja (2001 asti) siitä eteenpäin ikkunan alaosiin asti galvanoituja.
Kysyit heikoista kohdista niin tietyissä malleissa hihnanvaihtoväli 60000 km ja kustannus itse tehtynä n. 20€ ja verstaalla 250-300€
Huolehdi huollosta kuten kaikilla merkeillä on tehtävä.
Hihna ja vesipumppu vaihdetaan yhtäaikaa. Kannattaa vaihtaa myös kiristin ja ohjainrulla koska eivät maksa montaa eutoa.
Halpaa liikennöintiä ja luotettava merkki. Kulutus normaali. Kori jäykkä, tukeva ja äänetön (vrt. Kadett, Fiat tai Nissan Sunny)
Viimeistelyn (sisätilat) laatu normaali tai hieman parempi.
Osien hintataso normaali tai hieman keskimääräistä halvempia." kustannus itse tehtynä n. 20€ "
"Hihna ja vesipumppu vaihdetaan yhtäaikaa. Kannattaa vaihtaa myös kiristin ja ohjainrulla koska eivät maksa montaa eutoa."
mistä Ostat osat kun itsetehtynä saat 20 €uroon ?
. - autoviesti
itse 20 € ? kirjoitti:
" kustannus itse tehtynä n. 20€ "
"Hihna ja vesipumppu vaihdetaan yhtäaikaa. Kannattaa vaihtaa myös kiristin ja ohjainrulla koska eivät maksa montaa eutoa."
mistä Ostat osat kun itsetehtynä saat 20 €uroon ?
." kustannus itse tehtynä n. 20€ "
"Hihna ja vesipumppu vaihdetaan yhtäaikaa. Kannattaa vaihtaa myös kiristin ja ohjainrulla koska eivät maksa montaa eutoa."
mistä Ostat osat kun itsetehtynä saat 20 €uroon ?
vaihdan merkkiliikkeessä asiakkaan autoon osia
vaikka ei tarvis,saan siitä omaan autoon osat
en ole osia koskaan ostanut ite - jokeri12345
jokeri54321 kirjoitti:
En suosittele ostamaan, itsellä ollut yks astra ja muita opeleita.Tuntuu lahoavan käsiin ja tekniikka ei oikein kestä.Aina katsastuksessa jotain huomauttamista.
Ei enää koskaan ooppeliaG-Astrat ovat galvanoituja eivätkä lahoa käsiin, tekniikkakin pelaa lähes maailman tappiin, tosin joihinkin laitteisiin tulee harmittavia pikkuvikoja, ajamista se ei estä.
- Anonyymi
jokeri54321 kirjoitti:
En suosittele ostamaan, itsellä ollut yks astra ja muita opeleita.Tuntuu lahoavan käsiin ja tekniikka ei oikein kestä.Aina katsastuksessa jotain huomauttamista.
Ei enää koskaan ooppeliaMullon just päinvastoin.
- Anonyymi
jokeri54321 kirjoitti:
Senkus naurat mut epäluotettavia kaikki mun oopelskat on ollut.Ei mua enää tartte sääliä kun ei ole ooppelia alla.Ennen tais tulla niitä säälikatseita.
No ei säälitä.
- Anonyymi
jokeri54321 kirjoitti:
En suosittele ostamaan, itsellä ollut yks astra ja muita opeleita.Tuntuu lahoavan käsiin ja tekniikka ei oikein kestä.Aina katsastuksessa jotain huomauttamista.
Ei enää koskaan ooppeliaMullon toisinpäin.
- jim071
Itsellä on 2002 astra g olen autolla ajnut nyt 196tkm ostaessa sen kilometrejä oli 65tkm.Ainoatakaan niveltä tai tukivartta ei ole tarvinut vaihtaa.On erittäin hyvä ajaa.Ainoa vika on ollut egr joka puhdistui bensaan lisättävällä lisäaineella ja nyt viikko seiiten meni puolakansi.Verrattuna esim työpaikan honda crv 2,4 tdi en vaihtaisi ikinä on niissä sen verran vikoja ollut
- tyytyväinen opelisti
Suosittelen, perheemme entinen ykkösauto, nykyinen kakkonen eli vm.2000 1.6 8v clubi, auto pelannut moitteetta tähän saakka ja km nyt takana 298 000, nyt sitten tuli ison "huollon" aika eteen eli alkoi kerätä nestepuolelle painetta ja niinpä siitä innostuneena kansi on nyt pöydällä ja odottelee koneistamolle menoa, samassa rytäkässä menee myös lämmityslaitteen kenno vaihtoon, kun alkoi viime talvena glykoli tuoksahdella sisätiloissa, mutta kyllähän nämä korjaukset jo noilla km saa ollakkin edessä.
Muuten auto on toiminut ja koskaan ei olla matkan varrelle jääty. Heikkoina kohtina voisi todeta avaimet, tai saattaa tietysti käyttötyylillä olla merkitystä, mutta pari kertaa tinattuna toimivat taas. Kulutus tuossa 8 venttiilisessä on kohtuullinen eli melkeinpä ajotavasta ja matkasta riippumatta kulutus 6.5 -7.5 välillä. Niveliä minun omistuksen aikana ei ole vaihdettu yhtään ja autolla oli ostohetkellä ajettu 130 tkm.
Eli hyvät mahdollisuudet saada kohtuu rahalla vastinetta sijoitukselleen. - jo vain
Hondalla ei ole 2.4 tdi konetta...
- ee
Suosittelisin 8-v
Se etu on 8-ventiilikoneessa, että nokkahihnan katketessa ei ventiilit tuhouhu. Tunnettua on, että Opelin moottoreissa nokkahihna katkeaminen on 16-v riski jo 40-50 tkm.
16-ventiilikoneessa remontti on helposti 2500-3000 euroa, jos pääsee katkeamaan,
8-ventiilikoneessa harmi vain matkan keskeytyminen,
ja 8-v onkin vähemmän mutkia, eli kestää yleensä 150 000 km,
ite ajoin Asconassa 190 000 km ja aina hihna oli kuin uusi.
Asconassa kyllä alkoin 150 000 km kohdalla vesipumppu tiputtamaan, tallissa, ajossa oli joku ihme kun ei vuotanut.
työtä. 8-ventiilikone lisäksi vääntää lahaalta hyvin, joten ihan mielyttävä ajettava. - opel jaska77
itsellä astra 2.0 sport vm:2000 ajettu 249 tuhatta kaikki ajanut itse! vikkoja ollut ilmamassamitarin hajoaminen 200 tuhannen paikkeilla 150euroa töineen (merkki liike) 2kertaa tyhjäkäynti mootorin askel?putsaus 0euroa.joten aika minimaaliset viat ovat olleet!
- diyman
Moi,
Itelläni Opel Astra -98 1.6 szr 8v moottorilla, ajettu n. 431kkm ja joka viikko n. 700...1000km lisää, ostettu n. 110kkm ajettuna. Moottoriin vaihdettu säännöllisesti öljyt, ilmafiltterit, ja ö-suodattimet (hyvät). Ö-vaihtovälin 10...15kkm pärjää öljyä lisäämättä. Hyvä hoito ja huolto kekittynyt vain moottoriin, muut nesteet pääsääntöisesti vaihtamatta (paitsi jäähdytysnesteet vesipumpun vaihdon yhteydessä n. 100...120kkm välein kerran syylärin vaihdon vuoksi). Vaihteiston öljyt tuli vaihdettua ensimmäisen kerran n. 360kkm kohdilla. Lootan sisuskalut ja vanhat öljyt näyttivät kuin kaupan hyllyltä tulevilta. Jarrunesteitä ei ole tullut ikinä vaihdettua l. tämän vuoksi cu-putket syöpyneet puhki ja kerran kuskinpuoleinen etujarrusyl. jäänyt jumiin. Ohjaustehostin/-vaihde/simpukka/hammastanko pruutannut uudet öljyt pihalle n. 430kkm kohdalla muutama päivä sitten l. näitäkin nesteitä pitäisi nähtävästi vaihtaa useammin kuin puolen milj. kilometrin/10v välein.
Auto kuin auto, ja ilmeisesti myöskin astra -g, kestää vaikka maailman tappiin asti kunhan niitä viitsii hoitaa, eikä erehdy luulemaan perhekotteroita ralliautoiksi. - Tiips.
Mulla on normi astra ja se on tosi nammi auto
- astronautti
Itselläni oli 2.0 DTi reilut 100t km. Jakopää ketjulla, ei tarvi hihnaa vaihtaa, vaikka eräs kollega huusi pää punaisena että älä osta hihna pettää heti. Hehkutulpat piti kaikki uusia ja ruiskujen tiivistesilta. Sport-istuimet olivat loistavat ja ajettavuus erinomainen. Koriltaan astra G on parhaita, mitä ikinä on tehty. Käytetyssä on aina riski, että se on ollut jonkin teinin käsittelyssä. Sitä ei astrakaan kestä.
- ketjukallis
vielä 100000 sit jakoketjun vaihto
- Astrastakin nauttiva
Normi Astraa ei ole olemassakaan. Pirteitä ajaa, helppoja huoltaa.
Ne on kaikki erikoisen hienoja yksilöitä.
Astraa saa noin 5-6 lla eri bensakoneella ja niihin turbot päälle ja dieseleissä on myös valinnan varaa 4-5 kpl turbodieselit päälle.
Joo kiva ajaa, halpa korjata, ei pidä arvoaan tarpeeksi.
Ominaisuuksiinsa ja laatuunsa nähden aliarvostettu / hinnoiteltu merkki.
Suosittelen kaikille lämpimästi. - oppelixisisti
Opelit on aikasta meneviä pirssejä
- JulleAnkanpäää
Kyllähän noilla Astroilla ajelee. Itselläni on vm -03 Astra G 1.6 8v. Jotkut valittelee Astrojen suurta öljynkulutusta, itsellän menee öljyä vajaa litra/ 10000 km. Kun tuosta merkkihuollossa kysyin, sanoivat että ihan normaali öljynkulutus.
Tällä hetkellä mittarissa 119000 km, vaihdettu kertaalleen takaäänenvaimennin ja takajouset, kun toinen meni poikki (hintaa jousiparille tuli töineen muistaakseni about 150 €). Muuten on pelannut hyvin eikä katsastuksen suhteen ollut mitään ongelmia. - Alle 7L/100Km
Joo kolmas opelixi alla eli vajaa miljoona km ajettu sakemannilla.
Se on kuin muutkin autot eli huollosta nauttiva ja huolto/korjauksien lykkäyksien jälkeen kallis peli omistaa.
Ps meitsillä on ollut useita autoja merkeiltään: mosqwitch, simca, lada, toyota, datsun, nissan, volvo, mercedes.
Uutena ne kaikki on hyviä ja vanhana huonoja :) - opelixxi
minulla kokemuksia monista merkeistä esim.ford,fiat,nissan,toyota ja opel. Olen nyt omistanut kaksi opelia vekkulin ja astra nytten. Astraan olen erittäin tyytyväinen ja olen yllättynyt kuinka hyvä ja vähävikainen astra sekä vekkuli ovat olleet kun kaikki tuntuu moittivan opelin laatua. Mielestäni astra on vielä parempi ajettava kuin vekkuli. Tästä lähtien ostan vain opeleita ja seuraava opeli on tigra tai astra GTC.
- ooppeliton
Ja pitää muistaa että kaikista autoista tulee ooppeleita vanhemmiten, eli kannattaa ostaa jo uutena ooppeli.
- 12+13
Saahan sitä aina toivoa...
- Chevy88
Njoo, aikalailla monilla merkeillä ajaneena,sanoisin että g astra yks parhaimmista autoista mitä keksitty. Varsinkin x16szr koneella olevat, edullinen huoltaa ja idioottivarma kunhan tulppaa egr:n pois. Sähkövikoja ovat raportoineet, mut kädettömät vaan ei osaa,ne vie kalliiseen huoltoon.
- Stechkin
Ostin 2001 Astra sport 2.2:n. Laitatin siihen heti hyvän ruostesuojauksen. Mittarissa on nyt 167000. Huollot on tehty ajallaan. Missään ei ole ruostetta. Takajouset ja laturi on jouduttu uusimaan. Vikkelä ja luotettava auto.
- jarkkop12
astra farkku g 2,0 d ti , v.1999 nyt 1,1,2017 ajettu 680 tkm. . käsijarruvaijerit uusittu taas,2007 viimeksi,. Poltto-aine vuoto . suutinsillan tiivisteet vaihtoon.Maksaa Rahaa.n 300€ Länsiautossa.
- k.järvi
moi,mulla 1,6 16v. on ooppelin mittarissa jo 406tkm,,vuos malli on -98 ,ja auto kulkee lähes joka päivä jossain.ainut mikä on heikko kohta ,niin mittaristo pitää vaihtaa ,se ei kestä loputtomiin,ja termustaatti.oljyä ei kuluta 10tkm:llä 0.5-0.8 lit.muuten jaksaa kulkea ihan hyvin ,eikä leimalle tehty mitään remonttia.
- FASTRAS
Uudesta ollut F Astra 1.6 16V , todella kestävä ja varmatoiminen auto, 330tkm mittarissa ja ei syö öljyä, päästöt ihan kuin uutena,ei koskaan mitään EGR ongelmia. Alkuperäinen kytkinkin vielä toimii ihan moitteetta. Perushuollot helppo tehdä itse.
- Anonyymi
Jos ohjaus menee välillä jäykäksi, niin vika on todennäköisesti laturissa. Huolto suositteli ohjauksen uusimista. Opelissa sähköinen tehostin. Mulla oli tällainen vika.
- Anonyymi
Hei eiköhän kaveri ole jo Astransa löytänyt ja pois vaihtanutkin, kun kyseli asiaa vuonna 2011.
- Anonyymi
Ehkä on, ehkä ei. Hyvää kun kannattaa etsiä hieman pidempäänkin. :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä on, ehkä ei. Hyvää kun kannattaa etsiä hieman pidempäänkin. :)
1.6 16 v oranssi farmari 2001, mittarissa 300.000 km. Hyvä peli, vaihdettu kuluvat: startti, laturi, akku, jarrut, kytkin, lämmityslaite, jouset, iskarit, umpiot, syyläri, pyörän laakerit, pumput ja hihnat tietysti ja puola, tulpat.
Mutta kannattaa huoltaa.
- Anonyymi
Vasemman puolen peilin liimaus kannattaa tarkastaa ja miksei oikeankin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124370MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar862230Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5561718Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011451Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671157Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331098Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt218971- 5968
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60903Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3888