Hiivasienitulehdus

epäilen.........

Heippa!

Minulla on kutissut alapää jo parin kuukauden verran ja iho on ärsyyntynyt sieltä. Välilihassa on siis iho hieman repeytynyt. (Siis viilto niinkuin)
Kutina on joskus ihan mieletöntä ja valkovuoto on vuoroin vetistä ja vuoroin kokkareista. Itse en epäile mitään klamydiaa. Olen ollut uskollinen miehelleni ja mies on ollut minulle. Mieheni on ennen minua harrastanut pari kertaa seksiä, kondomi tietty päällä. Hän on minulle taas ensimmäinen.

Olemme vielä nuoria siis. Mutta tosiaan, sitä vain piti kysyä, että tarviiko varata aikaa lääkärille, gynelle? Voinko vain ostaa apteekista tyyliin canesten kombin? Minulla siis vain epäilys, että on hiivasienitulehdus, kun en muutakaan syytä keksi tuolle kutinalle. Voiko siis käyttää, vaikka olisi vain epäilys?

4

383

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PIMPPAMPULLA

LÄÄKÄRIIN siellä saat asiaan selvyyden,voitko muuten olla täysin varma ettei miehesi ole käynyttänyt vierasta piparia??Sitäkin suuremmalla syyllä viipymättä gynelle.

• ap

Kyllä olen täysin varma. Meillä pelaa kaikki hyvin ja tehdään yhdessä kaikkea. Baareissa käydään tosi harvoin ja silloinkin tullaan ihmisten aikoihin kotiin, melko aikaisin siis. Mieheni harrastaa tosi paljon kalastamista, mutta olen tosi usein mukana. Silloinkin kun en ole, niin tiedän, että hän kalastaa. Mistä hän nyt keskellä korpea löytäisi piparia? Ja kumminkin sitä kysytään, että mistä tiedän, että puuhaa just sitä mitä on sanonut? No, mies ottaa ahkerasti kuvia niistä reissuista. On tehnyt niin jo ennenkuin edes tapasimme, eli ei edes todistele mitään.
      Näen tosi usein hänen kavereitaan ja liikunkin niissä piireissä sitten mukana. Ja ei, en ole mikään esiliina, minua on pyydetty mukaan. Melko usein myös kaverit on siellä, missä me tykätään käydä.

On se ihme, kun täällä kysytään jotain pientä, niin heti huudellaan, että ootko varma ettei oo vieraissa käyny, taitaa olla saanu piparia muualta..
      Kyllä niitä uskollisia, periaatteensa tietäviä ja moraalin ja omatunnon omaajia vielä löytyy vaikka eletäänkin 2011. Kiitos ja aamen.

• hiivallinen

Minä kyllä sinuna menisin käymään lääkärissä. Jossain olen nähnyt ohjeistettavan, että ensimmäisen hiivatulehdusepäilyn tullessa pitäisi käydä lääkärissä. Joten jos sinulla ei ennen ole hiivaa ollut, niin lääkärin kautta apteekkiin. Jospa joku itsehoitovalmiste ei sovikaan juuri sinulle, säästyt ylimääräiseltä harmilta ja rahanmenolta.

Olen itse sinua vanhempi ja kärsinyt epämääräisestä valkovuodosta pidemmän aikaa, aikaisempia hiivatulehduksia ei minulla ole ollut. Mainitsin asiasta käydessäni gynekologilla ja hän diagnosoi saman tien hiivatulehduksen. Sain reseptin suun kautta otettavaan lääkkeeseen ja maksoin siitä omavastuuosuutta huikaisevat 2 euroa... Käsittääkseni myös yleislääkäri pystyy hiivan diagnosoimaan, itse nyt olin joka tapauksessa menossa gynekologille tarkastukseen.

Itse toki ratkaisusi teen, mutta suosittelen ihan jo oman terveytesi kannalta lämpimästi lääkärikäyntiä. Ainakaan siitä ei ole haittaa!

• canesten

Apua tarvitsisin. Minulla alkoi ilmeisesti viikko sitten hiivasienitulehdus. Siinä soitin sitten neuvolaan, josta sanoi sen silloin kuulostavan hiivasieneltä ja käski hakemaan apteekista esim. canesten kombi paketin. Sen sitten hommasin mutta emätinpuikkoa laittaessani se kirveli niin kamalasti että en pystynyt sitä laittamaan. Päätin sitten vain tyytyä emulsiovoiteeseen. Nyt sitten vain mietin että auttaako pelkkä canesten emulsiovoide hiivasieneen vaikka ei sitä puikkoa olisi käyttänytkään? Vai pitääkö tuhlata toisetkin 20e että saan hommattua toisenlaisen hiivasienihoidon, esim. jonkun suun kautta otettavan? Entäs jos poikaystävälle on tarttunut se seksin yhteydessä, voiko hän käyttää canesten emulsiovoidetta kutinaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6204
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4812
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      99
      3082
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      30
      2902
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2145
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1526
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      337
      1091
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      91
      1079
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1006
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      784
    Aihe