Miten vaimennan moottoripyörän melun?

Mitin tässä vaan

Naapuri osti sitten vähän helvetin kovaäänisen moottoripyörän, jolla lähtee töihin aamuyöstä 4-5 aikaan. Ei auta, vaikka hänelle on tiedotettu asiasta, tuntuu saavan vain lisää "vettä myllyyn".

Kun mikään ei tunnu auttavan, niin aattelin asentaa tuulikellon naapurin ikkunan viereen pitämään ihanaa sulosointia läpi yön...

Olisiko parempia ideoita, joilla naapurin saisi ymmärtämään, että tuollainen 90db mölyäminen aamulla ei ole ehkä sitä, mitä kaikki haluavat kuulla (jep, minulla on desibelimittari, jolla olen testannut äännenvoimakkuuden..)

11

2245

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tghjkdfgh

Ajattele positiivisesti, kaveri lähtee tienaamaan sinullekin veroeuroja kukonlaulun aikaan, jotta sinä voit vetelehtiä sängyssä puoleenpäivään ja siirtyä sitten räkäkaljabaariin.

• Mietin tässä vaan

Kyllä kuule kaikki muutkin menevät töihin, vain muutamaa tuntia myöhemmin. Täys ääliöstä on siis kyse. Hänen elämänfilosofiansa on se, että jos hänen pitää herätä aamuvuoroon, niin kaikkien muidenkin pitää herätä...

• CobraUSA

Mulla on myös aika isoääninen prätkä, ja asun rivitalossa. Jos pitää lähteä jonnekin aamuvarhain tai iltamyöhällä niin kohteliaasti työnnän sen pyörän hieman kauemmas, ja käynnistän vasta siellä. Ja jos tulen kotiin myöhään, niin sammutan pyörän siinä piharisteyksessä ja rullaan hiljaa pihalle. Kyllä muakin vittuttais jos naapuri käynnistäis mun makkarin ikkunan alla jonku pommikoneen viideltä aamulla >:(

• Mietin tässä vaan

Kuulut ehdottomasti parhaaseen A-ryhmään. Aito mobilisti ottaa huomioon, ei toimi moukkamaisesti, ja nauttii kulkupelinsä äänestä silloin kun se ei muita häiritse.

Tiedättekö onko käynnistysäänelle asetettu jotain desibelirajoituksia?

• ÄÄÄH !

Nämä ovat ikäviä asioita joskus. Aamuisin kuulee kuinka lehti tuodaan laatikkoon, linja-auto vedättää ikkunoita tärisyttäen talon kohdalla ylämäkeen...kerrostalossa asuessani olin tulla hulluksi, kun iltaisin odotin kuinka yläkerran ämmä sammuttaa valot, katkaisijan napsahdus kuului seinästä makuuhuoneeseeni luonnottoman kovaa hiljaisessa talossa.
      Ja vesipatterien kohina, se saa ihmisen sekavaan tilaan ja koventuu yön kestäessä...korvatulpia en voi pitää, kuulee verenpaineen kohinan..kyllä on vaikeeta.

• jäläs

On nämä vaikeita kysymyksiä.
      Itselläni on vanha melusa jammu,mut kun tuosta pihasta
      lähen,niin koitan melkein tyhjäkäynnillä päästä
      matkoihini.Kun tuo lähtö kiihdytys menee kaiken
      kukkuraks pitkin rivitalon sivua päästä päähän.
      Mutta,onko sitä semmosta putkee kellää,että jos
      oikein varovasti käynnistellee ja hiljakseen häipyy
      niin siintä syntys kommonenkaa meteli ?
      Tietysti jos on vaan pualen metrin pätkä
      suaraa rööriä. . . . ?
      Ymmärrän kyllä sun kiukun varsin hyvin kun tuo
      nukkumine ,etenkin helteillä tuppaa menemää
      aina hyvin myöhäsee,niin ei sitä sieltä loppupäästäkään
      vapaa ehtosesti lyhennä.Mutta,kova pitää räime
      olla jos vähänkin etempää on vielä 90 desipeliä.

• CobraUSA

Moottoripyörissä on db-rajoitukset olemassa. Tässä linkki MMAF:in sivuille, jossa erittäin paikkaansa pitävää tekstiä asiasta kuin asiasta mikä vain moottoripyöräilyyn liittyy.

http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=1185.0

• pro-provoo

sama jätkä täällä provoo äänistä. kaverilla on kova kateus ja huono itsetunto

• riders in the sky

Tuskin vaan, kyllä paha meluhaitta on liian totta monelle. Jos pyöräilyn ainoa funktio on kova ääni, niin ei siihen tarvitse sitoa muita kärsimään. Menee äänieristettyyn koppiin ja antaa paukkua hamaan loppuun.Toki yleisö puuttuu, jota nää tyypit kaipaa. Ei muuta kuin livekuvaa nettiin, niin sekin on kunnossa.

• mika2
        riders in the sky kirjoitti:

Tuskin vaan, kyllä paha meluhaitta on liian totta monelle. Jos pyöräilyn ainoa funktio on kova ääni, niin ei siihen tarvitse sitoa muita kärsimään. Menee äänieristettyyn koppiin ja antaa paukkua hamaan loppuun.Toki yleisö puuttuu, jota nää tyypit kaipaa. Ei muuta kuin livekuvaa nettiin, niin sekin on kunnossa.

Minä periaatteessa inhoan ja ärsyynnyn tästä moottoripyörien äänistä nillittämisestä varmaan siksi että mulla on omassa enskassakin tehoputket ja ymmärrän hyvin miksi niitä tehoputkia pyöriin laitetaan (ei äänien takia, vaikka te niin luulettekin). Viimekesänä kuitenkin tuossa naapurissa joku oli värkännyt customiinsa niin jyhkeät äänet etten moista muista kuulleeni ja sitten se vielä jyristeli sillä koko päivän siinä parkkipaikalla ja vielä ilta kymmeneltä ajoi parkkipaikkaa edestakaisin ja ihan pakko jopa minun myöntää, että kyllähän se jo häiritsi ihan pikkuisen.

Vaikka ne tehoputket ovatkin ihanat, niin pitäisi meidän kaikkien ajatella naapureitamme ja koittaa himmata sitä kaasukahvaa asutuksen keskellä.

• CR250

Kaupungissa ja taajamassa kuuluu ääniä, ei noilta voi välttää. Pyörän työntäminen on yksi vaihtoehto, mutta noita taloja on kuitenkin vieri vieressä, joten se on ihan hailee työnteleekö sitä.

Pieni jytinä ei minua häiritse, mutta tarpeeton koneen kierrätys yöaikaan aiheuttaa varmasti närää koko naapurustossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      395
      5923
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      80
      5298
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4326
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      52
      3921
    5. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      52
      3709
    6. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      162
      3400
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      100
      3164
    8. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      51
      3158
    9. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      43
      2269
    10. Voitko sanoa jotain

Hellää?
      Ikävä
      49