Menkat + Masennus!

vm-88!

Eli voiko masennus jättää menkat välistä? Itse olen jos aikoinaan ollut masentunut ja nyt tuntuu että olen taas (tunnen oireet.) Aikaisemmin masentumistani seurasi itseni viiltely sun muut satuttaminen, itkuherkkyys yms. nyt taas tunnen olevani kovin väsynyt henkisesti, mikään ei jaksa kiinnostaa, töihin en pääse aamulla/pukeutuminen tuntuu vaikealta, ruokahalu on kadonnut, öisin ei väsytä enkä saa nukuttua yms.

Ja menkkani pitäisi alkaa tässä 10-12 päivä tätä kuuta. Eli nyt tässä vkonlopun aikana .. kaikki oireet viittaa siihen että alkaisivat (en ole raskaana testasin eilen) turvonnut olo, kauhea ruokahalu (vaikka sitä ruuanhimoa hiukan laskee tuo masennuksen mukanaan tuoma ruokahaluttomuus), pinnakireällä. Olen myös lopettanut pillerit 06.04.11 joten sekin voi olla yksi syy. Mutta kaikki oireet viittaisivat että kuukautiset alkaisivat mutta mitään ei tapahdu. Pillereiden kanssa minulla oli aivan HIRVEÄT kivut nyt ilman pillereitä ei mitään kuten ennen kuin aloitin pillerit ei mitään kipuja joten en osaa siitäkään arvuutella oko alkamassa. Silloin tiesi että alkavat pian kun mahaa repi aivan tolkuttomasti.

Olen 22,-vuotias ja seurustelen vakituisesti. Olemme käyneet sp-testeissä ja saimme kummatkin puhtaan paperit. Koskaan ennen menkat eivät ole jättäytyneet välistä ja sen takia tämä ihmetyttääkin. Masennukseni huomasin 3-4.vkoa sitten. Mitään lääkitystä en ole koskaan siihen syönyt.

Olisin hyvin kiitollinen jos joku osaisi vastata. Tiedän että steressi vaikuttaa menkkoihin ja olen melkolailla stressanutkin tässä viime aikoina juuri tämä saamattomuuttani kun mikään ei kiinnosta ja töihin en pääse ja kotityöt jää tekemättä yms.

2

2645

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olihan syitä

Sinulla on kaksi selkeää syytä ja pari muuta, miksi kuukautiset eivät kenties tule nyt.

Sinä olet lopettanut pillerit huhtikuussa. Kierto ei palaudu heti ennalleen ja säännölliseksi. Osalla naisista kierto joudutaan käynnistämään. Et edes tiedä, mikä sinun kiertosi on nykyään. Voit verrata sitä vain aikaan ennen pillereitä.

Masennus vaikuttaa kaikkeen elimistön aineenvaihduntaan ja hormoniaineenvaihduntaan. Tottakai se voi sekoittaa myös kuukautiskiertoa.

Stressi voi aiheuttaa kuukautisten poisjäämisen.

Laihtuminen ruokahaluttomuuden takia voi vaikuttaa kiertoon.

Mene keskustelemaan siitä masennuksesta jonkun asiantuntijan kanssa. Jokaisessa terveyskeskuksessa pitää nykyään olla psykiatrinen sairaanhoitaja, jonka puheille pääsee nopeasti. Jos lääkitystä tarvitaan, niin hän voi ohjata lääkärille.

Onko masentumiseesi joku tietty muu syy vai johtuuko se pillereiden lopettamisesta?

• .

Taisit tehdä liian aikaisin raskaustestin..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5060
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      113
      1594
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1229
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1169
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1113
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1007
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      969
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      3
      875
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      779
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      753
    Aihe