EF-kielimatkat?

x

Aion lähteä kesällä 2012 kielimatkalle Lontooseen ja koska olen nyt jo täpinöissäni, mulla on muutama kysymys:

1. Jos menee international-kurssille ja isäntäperheeseen, saako perheeseen huonetovereiksi suomalaisia vai sijoitetaanko perheisiinkin oppilaita eri maista?

2. Onko international-kursseilla paljonkin suomalaisia vai koostuuko ryhmä tasapuolisesti monen maan kasvateista?

3. Jos matkallaoloaikana kaupungissa on esimerkiksi hyvä keikka, saako sinne mennä vai onko täysin lukittuna asuntolaan/isäntäperheeseen? Onko vapaa-aikaa paljon ja saako sinä aikana vaikka pyöriä kaupungilla?

Ei muuta tällä erää

21

1641

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LondonCalling123

Aion itsekin lähteä Lontooseen ensivuonna ja minua kiinnostaa samat kysymykset : )

• Q

1. Jos majotut isäntäperheessä international-kurssilla, samassa perheessä ei tule olemaan suomalaisia ja muista maista saatetaan sijottaa myös kurssilaisia.

2. Suomalaisten määrä vaihtelee kursseilla mut yleensä niitä on joku 5 joskus enemmänki, riippuu aika paljon kohteesta.

3. Itse olin kielikurssilla tänä kesänä Brightonissa jossa oli melkein koko ajan järjestettyä ohjelmaa, aamulla, iltapäivällä ja illalla. Liiderimme antoi kyllä olla aina välillä pois aktiviteeteista. Kun ei ollut ohjelmaa sai tehdä mitä halusi, sääntöjen mukaan tosin.. Eli kyllä, oli aika paljon vapaa-aikaa. Kotiintuloajat ovat huonosti siinä yhdentoista aikaan illalla, joten siinä ei oikeen mitään ehtisi tekemään, mutta oma perheeni ei tosin välittänyt koska kotiin tulin. Uskoisin ainakin jos keikalle haluaisit niin sellainenkin järjestyisi.

Mutta silti suosittelen paljon enemmän muita järjestöjä kuin EF, jos et ole vielä matkaasi varannut niin vaihda!

• toinen kyselijä

Hyvä tietää! Kiitos vastauksesta Q.

• äitee-80

Miksi ei EF? Poikani on kiinnostunut junnujen kielimatkoista ja niitä tarjoaa vain EF ja STS. Hintaeroa on ja EF näyttäisi olevan monipuolisempi :)

• jokakesäkielimatka

Ef on mielestäni todella hyvä ja on mua ainakin englannissa auttanut tosi paljon. :) olin ite maltalla st. Julianssissa asuin resortissa ja sitä edellisenä kesänä isle of wightilla junnu matkalla jossa asuin isäntäperheessä. ef oli todella avulias esim kun minulla ja kämppikselläni sattui vesivahinko effän kautta hankittu erika-matkavakuutus maksoi kokonaan monien tuhansien eurojen kulut ! Ef auttoi esim kaikkien vesivahinko ongelmien kanssa ja lisäksi lentojärjestelyt todella hyvät ja itsenäistyinkin todella paljon matkan ansiosta :)

• londonneiti

Oon kiinnostunut lähtemään kesällä 2012 Maltan St. Julianiin ja mulla ois muutama kysymys ihmisille jotka on ollut siellä tai ylipäätään EF:n kielimatkoilla.

1.Onko 15v. liian nuori lähtemään 3 viikoksi?
      2.Kumpi olisi parempi isäntäperhe vai resort?
      3.Millaista on Action Street Dance kurssilla tai ylipäätään muilla kursseilla?
      4.Onko totta että siellä on joka ilta bileet vai onko se vaan joku kuulopuhe?
      5.Voiko matkalle lähteä jos osaa vain englanin kielen perus asiat?
      6.Onko Maltalla paljon suomalaisia?

Kiitos jos joku vastaa :)

• STS Maltalla käyny

1.Itse kun kävin kielikurssilla niin olin 15v ja vietin Maltalla 3 vkoa, enkä kokenut itseäni liian nuoreksi - oli siellä muitakin samanikäisiä ja hyvin pärjättiin! :)
        2.En ollut isäntäperheessä, mutta suosittelen sitä :P
        4.Ei joka ilta (ainakaan kun mä olin ni ei ollu), mutta oli kyllä usein diskoja, bileitä yms.
        5.Voi toki

• pettynyt2011

Olin tänä kesänä (6.7 - 25.7, eli 3 viikkoa) Maltalla EF:n kanssa, ja jos saan sanan sanoa: ÄLKÄÄ OTTAKO EF:ÄÄ. Kokemus matkasta oli mahtava, mutta ei todellakaan mistään osin EF:än ansiosta! Miksikö?
      1. Aikataulut eivät pidä, olin iltaretkellä ja EF lupasi oppilaiden olevan kotona ennen kahtatoista... Olin kotona kolmelta aamulla.
      2. Vapaa-aikaa ei ollut ollenkaan, ehkä tunti siellä täällä... joka väliin oli myös tungettu 'checkpoint' jossa liiderit tarkistivat kaikkien olevan kunnossa/selvinpäin...
      3. Olin isäntäperheessä, jonka kuuluisi olla lähellä koulua ja kurssikaupunkia... Todellisuudessa olin 10 minuutin automatkan päässä kokonaan toisessa kaupungissa, joten minulta meni kuljetuksiin noin. 126 euroa mihin en todellakaan ollut budjetissani varautunut.
      4. Liiderit. En tiedä sanoa yleisesti, mutta ainakin omat liiderini olivat surkeita. Mitä tahansa kysyin vastaus oli 'en tiedä'.

Ensi kesänä olis tarkoitus mennä takaisin Maltan St.Juliansiin, mutta ei EF:ällä!

• EF(kö)

Olen lähdössä EFän kielimatkalle kesällä 2012.Jos menen isäntäperheeseen niin käymmekö tutustumassa myös itse kaupunkiin ??? Onko isäntäpeheissä usein saman ikäisiä muita nuoria??? Entä ovatko nuoret saman ikäisiä? paljon tuollainen kielimatka maksaa??? Ja paljon matkalle kannattaisi varata käteistä???

• :3

Olin EF:n kanssa Brightonissa viime kesänä 4 viikkoa. Asuin isäntäperheessä, ja sinne majoitetaan aina muitakin nuoria (samanikäisiä ja samaa sukupuolta olevia) ja ne ovat joko suomalaisia tai voi valita myös ulkomaalaisen kämppiksen (international-kurssillahan se kuuluu hintaan). Isäntäperheistä saa kulkea melko vapaasti kaupungille, itse vietin perheessä lähinnä vain yöt ja iltaisin kävin syömässä :) Hinta riippuu kurssista, esim. EF:n sivuilta löytyy. Rahaa käyttää ihan oman mielensä mukaan, itselläni meni monta sataa mutta raahasinkin sieltä aika paljon tavaraa Suomeen :D

EF:stä minulle jäi vain hyviä muistoja, mitään ongelmia ei tullut :)

• exEFkielimatkalainen

Itsekkin olin maltalla ja EF:N KAUTTA joskus vuonna 2009! reissu oli MAHTAVA. liiderit oli huippuja ja meillä ainakin oli PALJON VAPAA-AIKAA ja silloin saa vaikka kierrellä kaupungilla. SUOSITTELEN!

• kyselijä..

olen menossa junnu maltalle ja olen ensi kesänä kolmetoista. olenko liian vanha junnumatkoille??? omasta mielestäni en mutta kiusataanko mua siitä siellä...

kiitti jos vastaatte

• minävainopastan

Minun mielestäni 13-vuotias on liian nuori lähtemään yksin ulkomaille.Kannattaa antaa kielitaidon ensin kehittyä,ja kannattaa miettiä matkaa ihan oikealla tavalla.Ja varsinkin Maltallahan kuoli pari nuorta,oletko varma että haluat juuri sinne? Ja en kyllä missään nimessä suosittele EF'ää.Kannattaa valita STS taikka sitten YFU.

• kyselen

Olen ehkä menossa 2013 kesänä maltalle kavereitteni kanssa. Voinko päästä kahden kaverini kanssa samaan isäntäperheeseen?

• Vanhemman näkökulma

Vaikka olisikin mahdollista, niin älä nyt ihmeessä mene! Silloinhan puhut siellä pelkkää suomea kavereittesi kanssa etkä yritäkään itse tulla toimeen isäntäperheen kanssa englannilla. Vai onko tarkoituksenasi vain pelkkä huvimatka? Vanhempasi varmaankin haluavat maksaa siitä, että opit englantia eikä siitä että biletät ja shoppailet suomalaisten kavereittesi kanssa!

Jos olet niin nuori / ujo, että et pärjäisi ilman kavereita, fiksumpaa olisi siirtää kielimatka myöhemmälle iälle, jolloin siitä olisi enemmän hyötyä.

• Codgirl

Ite oon lähössä 26.6-13 torquayhin kielimatkalle EF:llä ja oon 14v. mulla nyt ei ainakaan oo suunnitelmissa mikään pelkkä biletys vaa haluun oikeesti itsenäistyy ja opiskella englantia ihan kunnolla.tää on nyt vähän vaikeeta sanoo mitä mieltä ite on ku kuulee nii paljon negatiivistä ja sit kuitenki kans paljon positiivist palautetta et jännittää vähän..:DD mut joo "yksin" aattelin lähtä, mut oon löytäny jo itelleni kaverin kuitenki facebookin kautta, joka on lähössä samalle matkalle(: kertokaa vaa lisää kokemuksii (ei mitää kännäilyjuttuja, kiitos)

• Diana Crewiläinen

1) Isäntäperheeseen sijoitetaan tolloin muista maista olevia opiskelijoita, jos on valinnut International-kurssin.

2) Luokka/ryhmä koostuu eri maista olevista opiskelijoista, mikäli kyseessä on International kurssi. Jos on valinnut kurssin, että haluaa olla vain suomalaisten kanssa, on tilanne toinen. Yleensä International kurssilla on noin 2-4 suomalaista opiskelijaa, kun muuten luokassa on joku 15-18 oppilasta.

3) Kyllä vapaata-aikaa on runsaasti ja silloin saa just esimerkiks mennä ulos kaupungille/ravintolaan/kahvilaan tai muuten vaan hengailemaan uusien ystävien kaa. Jos kurssikohteen kaupiungissa on ranta, sinne on yleensä kiva mennä chillailemaan ja uimaan mereen :)
      Ja tosta keikasta sen verran, et se vähän riippuu. Jos se on esim. viikonloppuna ja silloin ei ole mitään Ef-toimintaa, niin miksi ei?!

• EF ei vakuuttanut

Kannattaa harkita pitkään ottaako EF:n matkanjärjestäjäksi. Matka on kalls ja samalla rahalla voi englannissa olla pitempä omatoimiloalla vaikka vanhempien kans ja sopia, et hoitaa kaiken puhumisen.

Reissu Maltalle oli kyl mukava, mut ei EF:n ansiosta vaan mukavan kaveriporukan. Kaikessa oli rahastuksen tuntua ja aikataulut eivät pitäneet. Osa etukäteen ostetuista tilaisuuksista peruttiin ja kukaan ei puhunut mistään korvauksist.

Ja jos sairastut niin ei kannanta ainakaan ottaa Erika vakuutusta:
      1) et saa palvelua suomeksi
      2) toimipiste Ruotsis
      3) todella kallis
      4) ei anneta edes vakuutusnumeroa
      5) kaikki pitää maksaa ensin it ja koittaa säilyttää kuiti
      jne.

• EF ja ERIKA vakuutus

Olen edellisen kanssa samaa mieltä ainakin Erika matkavakuutuksesta. Muun osalta tyttäreni oli erittäin tyytyväinen matkaansa, mutta vakuutuksien kanssa oli pieniäongelmia.

Otin hänelle EF:n suositteleman Erika vakuutuksen, kun ajattelin, että jos jotain käy niin kaikki sujuu alai-ikäisen osalta sujuvasti. Toisin kuitenkin kävi. Onneksi ei tapahtunut mitään vakavaa, pieni tulehdus, johon kyllä järjestettiin parin päivän jälkeen lääkäri ja lääkitys.

Todistusta kolmen päivän sairaspoissaoloista ei annettu, joten niistä ei voinut saada hyvitystä. Lääkekuitti hukkui, joten niistä ei saanut korvausta. Vakuutus ei silläkään peruutusturvaa joten ostetuista ja maksetuista aktiviteeteistä ei saa hyvitystä. EF- ei ollut halukas minkään asteiseen yhteistyöhön asioiden selvittämiseksi vaan totesi asian olevan puhtaasti matkustajan ja vakuutusyhtiön välinen asia.

Toimipiste on tosiaan Ruotsissa ja palvelua ei saa suomeksi vaan englanniksi tai tietenkin ruotsiksi.

JOTEN ÄLKÄÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA OTTAKO EF:n suosittelemaa ERIKA -VAKUUTUSTA. Suomalaisilta vakuutusyrityksiltä saa edullisempia ja varmatoimisimpia vakuutuksia.

• brightongirl1

Kannattaa mennä kielimatkalle! mä olin englannissa 2 viikkoa ja ne oli kyll rehellisesti parhaat 2 viikkoa elämäni aikana! Kannattaa mennä!
      varsinki ef!!:))

• apuaaaa

Onko kokemuksia isäntäperheistä? Kuka hakee kentältä? Opettaako kukaan liikkumaan lontoossa ym??

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      321
      7635
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1856
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1392
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1261
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1231
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      57
      1186
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1029
    Aihe